Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

janke

Citaat van: Wizard op 05 november 2011 - 20:00:26
Citaat van: janke op 04 november 2011 - 22:55:58
En dan hebben we weer een coureur nodig voor de langere termijn. Niet een voorbij komer. En dan is Kimi niet de slechste. Maar dan wel een gemotiveerde Kimi. Ik vind die gast wel wat hebben.  Die praat weinig, dat doet hij wel met het gaspedaal.

De muur in vliegen, onder andere. ;)

Oh ja natuurlijk, en spectaculair ook, dat zekers. Maar in zijn F1 tijd was hij toch werkelijk niet de enigste. Maar wat ik zeg, als hij de motivatie weer op kan brengen en nog steeds snel kan zijn, vind ik het prima dat hij terugkeert. MS had het in het begin van zijn comeback ook moeilijk, en dat bij Mercedes. Maar hij is de laatste tijd toch weer aardig bezig. Omdat hij gemotiveerd is en plezier heeft in racen. Komt dat bij Kimi ook terug dan is er met zijn comeback niets mis mee, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Natuurlijk kan hij snel zijn maar dat is het juist, is dat wat Williams zoekt?? Of zoeken ze een coureur die geduld heeft en het team naar een hoger plan kan tillen??

KVDracer

Citaat van: Wizard op 06 november 2011 - 09:21:30
Natuurlijk kan hij snel zijn maar dat is het juist, is dat wat Williams zoekt?? Of zoeken ze een coureur die geduld heeft en het team naar een hoger plan kan tillen??

Ze moeten bij Williams dan op twee paarden gokken. Eén iemand om de wagen te ontwikkelen, de andere om er snel mee te zijn. En ik denk nu niet dat Maldonado zo een ontwikkelaar is. Maar ik denk wel dat Kimi iets meer uit de auto kan halen dan een Rubens of een Maldonado. Hij heeft in 2008 en 2009 niet zoveel van zich laten zien, maar mss had hij even die break nodig om er nu achter te komen dat de F1 zijn ding is en dat hij nu als completere rijder terugkeert bij een team zonder druk van een topteam te zijn. Hij MOET hier niet elke week voor het podium meedoen, dit verwachten ze niet van hem, maar wel dat hij het team naar voor stuwt. Ben wel eens benieuwd als hij zijn comeback maakt.

Wizard

Tsja, als de Williams blijkt niet goed mee te kunnen vraag ik mij af hoelang Kimi gemotiveerd blijft. Deze gaf eerder al te kennen alleen te willen racen als hij beschikt over winwaardig materiaal. Nu stapt hij in bij een team dat enkel de nieuwe generatie teams weer voor te blijven.

Enzo

Citaat van: Wizard op 06 november 2011 - 09:32:28
Tsja, als de Williams blijkt niet goed mee te kunnen vraag ik mij af hoelang Kimi gemotiveerd blijft. Deze gaf eerder al te kennen alleen te willen racen als hij beschikt over winwaardig materiaal. Nu stapt hij in bij een team dat enkel de nieuwe generatie teams weer voor te blijven.

Ik verwacht dat Williams er volgend jaar wel iets beter vor staat dan nu.
Zeker als ze de Cosworth eruit kunnen schroeven...

De vraag zal zijn of Coughlan nog een goede auto heeft kunnen ontwerpen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 06 november 2011 - 09:32:28
Tsja, als de Williams blijkt niet goed mee te kunnen vraag ik mij af hoelang Kimi gemotiveerd blijft. Deze gaf eerder al te kennen alleen te willen racen als hij beschikt over winwaardig materiaal. Nu stapt hij in bij een team dat enkel de nieuwe generatie teams weer voor te blijven.

Een mens kan nog weleens van mening veranderen hé ??
Ik bedoel, denk je nu echt dat Kimi bij Williams tekend met de verwachting te kunnen winnen ??
Lijkt me toch niet.
Hij zal voor zichzelf heus wel 'n realistische doelstelling hebben.
En zolang hij die doelstelling kan verwezenlijken, zal de motivatie ook gewoon blijven.

Wizard

Tsja, je kunt wel afstappen van je principes om een terugkeer 'te forceren' maar die principes zijn voortgevloeit uit de jaren dat hij F1 reed. Dus hoe lang duurt het voordat dezelfde demotivatie weer een feit is? Kimi is iemand die wilt winnen. Die wilt niet in de middenmoot worstelen. Dat is vaak genoeg uitgesproken en een mentaliteit schaaf je niet zomaar bij. Dat zit in zijn systeem. En zal het uitblijven van échte successen niet de reden zijn voor een terugkeer? Ik weet het niet. Kimi is mij net wat te snel gedemotiveerd als het niet gaat zoals verwacht. En Williams gaat hem geen winnende auto bieden. Ook niet met Renault-motoren. Het spijt me, maar ik sta niet te trappelen om Kimi Raikkonen. En ik denk dat er stabielere coureurs zijn die Williams om langere termijn wel naar voren kunnen helpen.

Kootje

Sowieso kwam zijn demotivatie niet voort uit het feit dat hij niet kon winnen.
Tot op z'n laatste dag in de F1 beschikte hij over 'n winnende auto.

Z'n grootste probleem was het circus rondom het racen.
Hierdoor raakte hij het plezier, en daarmee z'n motivatie, kwijt om nog langer F1 piloot te zijn.
Nu zal hij, zeker de eerste periode, bij Williams ook PR werkzaamheden hebben.
Maar dit zullen er lang niet zoveel zijn als bij Ferrari en McLaren het geval was.

Na 2 jaartjes WRC en enkele races in 'n NASCAR klasse, is het plezier weer terug.

Daarnaast was de uitdaging om WK te worden verdwenen, de titel was al binnen.
Bij Williams vindt hij 'n nieuwe uitdaging, namelijk het team naar voren helpen.
Daar kan hij ook de motivatie uithalen, en dat kan ook zeer bevredigend zijn.

Ik zie het wel zitten, Kimi bij Williams.
Hopelijk kan hij m'n verwachtingen ook waarmaken.

Wizard

Kimi had wel een winwaardige auto, maar het wilde niet vlotten. De fouten stapelde zich en prompt ontpopt Massa zich als titelkandidaat in dezelfde auto. Dat kan frustreren. Of het PR-werk minder zal zijn, waag ik te betwijfelen. Dat roep je wel leuk maar het is een argument wat nergens op gebaseerd is. Want ik kan me goed voorstellen dat de terugkeer van Kimi juist zorgt voor een overdosis aan publiciteit. Juist meer PR-werk. Voor de rest is Kimi altijd duidelijk geweest en wilde hij racen in een winwaardige auto, of niet. Als hij zoveel uitdaging zag in dit soort uitdagingen, had hij de racerij niet hoeven te verlaten. Dan was hij destijds ingestapt bij een minder team. Nee, ik ben niet overtuigd en heb het idee dat krampachtig wordt gezocht naar argumenten die er niet zijn. Kimi heeft dit soort dingen nooit uitgesproken, wel het tegendeel. Dus ik hoop dat media hem daarmee confronteert. En dan ben ik benieuwd naar zijn beweegreden.

Kootje

Citaat van: Wizard op 06 november 2011 - 19:13:04
Of het PR-werk minder zal zijn, waag ik te betwijfelen. Dat roep je wel leuk maar het is een argument wat nergens op gebaseerd is.

Nergens op gebasseerd ??
Hoe vaak moeten de McLaren en Ferrari coureurs wel niet opdraven voor media activiteiten als reclameshoots en PR events ??
Iedereen weet dat dit bij 'n team als Williams veel minder is.

CitaatWant ik kan me goed voorstellen dat de terugkeer van Kimi juist zorgt voor een overdosis aan publiciteit. Juist meer PR-werk.

Uiteraard, maar dat is van tijdelijke aard.

CitaatVoor de rest is Kimi altijd duidelijk geweest en wilde hij racen in een winwaardige auto, of niet. Als hij zoveel uitdaging zag in dit soort uitdagingen, had hij de racerij niet hoeven te verlaten. Dan was hij destijds ingestapt bij een minder team.

Klopot, heeft hij inderdaad gezegd nadat hij besloot de F1 vaarwel te zeggen.
We zijn nu echter 2 jaar verder, en in die tijd kan er 'n hoop gebeuren.

CitaatNee, ik ben niet overtuigd en heb het idee dat krampachtig wordt gezocht naar argumenten die er niet zijn.

En ja hoor, daar istie weer.
Als je je gelijk ook niet krijgt, dan wordt er naar argumenten gezocht.

Wizard

Oh, ik hoef mijn gelijk niet. Sterker nog, ik hoop dat mijn visie keihard omver wordt geblazen. Voordat Kimi naar Ferrari ging had ik hem hoog zitten. Bij Ferrari vond ik het tegenvallend. Op 2007 na. Dat ging wel. Wat betreft PR-werk, ik kan het niet weten, jij kan het niet weten. Dit is keihard gissen, Kootje. En dat weet jij ook!! Feit is dat Kimi moet leren leven met de media. Zeker in een sport als F1.

Kootje

Das helemaal geen giswerk.
Het is algemeen bekend dat men bij Ferrari en McLaren veel meer PR werk heeft dan bij de kleinere teams.
En helaas is Williams 'n klein team.

Maar goed, niemand weet nog 100% zeker of Kimi überhaupt terugkeert.
En, er even vanuitgaande dat hij terugkomt, nog niemand weet z'n beweegredenen waarom.
Daar kan ik idd alleen naar gissen.
Ik kan alleen wel de eventuele ommekeer in z'n denkwijze begrijpen.
En daarom, wat z'n redenen ook zijn, ben ik er niet bang voor dat hij niet gemotiveerd zal zijn.

KVDracer

Je kan ook in je contract het aantal dagen voor PR activiteiten laten zetten. En als Williams door de komst van Kimi extra sponors en publiciteit krijgt is het goed meegenomen of hij nu PR activiteiten doet of niet.

Wizard

Citaat van: Kootje op 06 november 2011 - 20:10:41
Das helemaal geen giswerk.
Het is algemeen bekend dat men bij Ferrari en McLaren veel meer PR werk heeft dan bij de kleinere teams.
En helaas is Williams 'n klein team.

Nogmaals, de terugkeer zal een hoop stof doen opwaaien en juist zorgen voor publiciteit. En zou Williams ooit aansluiten, wat dus de bedoeling is met Kimi, zal de publiciteit er écht niet minder om worden. En of het tijdelijk meer of minder is, soit, de Formule 1 is een commerciële sport dus je zult ten allertijden te maken krijgen met media. En hoe succesvoller je bent, des te erger het wordt. En  gezien succesvol worden het doel is, brengt dat automatisch de media-aandacht met zich mee.

CitaatMaar goed, niemand weet nog 100% zeker of Kimi überhaupt terugkeert.
En, er even vanuitgaande dat hij terugkomt, nog niemand weet z'n beweegredenen waarom.
Daar kan ik idd alleen naar gissen.
Ik kan alleen wel de eventuele ommekeer in z'n denkwijze begrijpen.
En daarom, wat z'n redenen ook zijn, ben ik er niet bang voor dat hij niet gemotiveerd zal zijn.

Misschien niet direct maar wat nu als de groei die Williams zal doormaken, met kleine stappen gaat?? En Kimi dus geen winwaardige auto krijgt binnen afzienbare tijd? Ik kan er niks aan doen Kootje, ik gun Williams al het succes, al het goeds in de toekomst, maar ik denk niet dat Kimi de juiste man is. Maar goed, who cares? Als Frank dat wel vind, prima. En dat telt.

Wizard

Citaat van: KVDracer op 06 november 2011 - 20:27:47
Je kan ook in je contract het aantal dagen voor PR activiteiten laten zetten. En als Williams door de komst van Kimi extra sponors en publiciteit krijgt is het goed meegenomen of hij nu PR activiteiten doet of niet.

En wat denk je dat sponsoren, die miljoenen inversteren, willen? Een coureur die niet graag voor de camera verschijnt?