Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

janke

Citaat van: Kootje op 05 november 2011 - 19:33:32
Oke, 'n topper was hij niet.
Dat zul je mij ook niet horen zeggen, en ik denk ook niet dat Jozef dat bedoeld.
Maar voor iemand zonder enige ervaring in de rally-racerij kun je niet zeggen dat hij 't slecht deed.

Inderdaad, minder slecht dan. Ga nou niet Raikkonen verdedigen in zijn rally carriere. Dat was toch helemaal niks.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: janke op 05 november 2011 - 19:18:44
Citaat van: Jozef op 05 november 2011 - 18:55:47
Maar reed wel in de WRC, dus op het hoogste niveau. Dat je daar niet wint is niet bepaald een belediging. Hij staat achtste in het WRC-klassement dus eigenlijk doe je het dan heel goed.

Na ja, niet overdrijven hoor. Hij reed er niet de sterren van de hemel. Schade's bij de fleet. Als je Kimi al een topper noemt in de WRC is dat de Hollander Kuipers ook.

Hij is geen topper in de WRC, maar wel een topper in de rally-wereld.

Wizard

Citaat van: janke op 04 november 2011 - 23:14:19
Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 22:50:15
BMW had destijds Williams niet moeten verlaten als motorpartner. Ondanks een eigen team! Twee ijzers in het vuur. Renault heeft dat wat dat aangaat perfect aangepakt. Maar goed, dat is allemaal offtopic. Renault zal Williams geen slecht doen i.i.g maar je zult eerst moeten zaaien voordat je kunt oogsten.

Williams en BMW gingen, zoals bekent, nog net niet met slaande ruzie uit elkaar.

Uiteindelijk wel.

Wizard

Citaat van: janke op 04 november 2011 - 22:55:58
En dan hebben we weer een coureur nodig voor de langere termijn. Niet een voorbij komer. En dan is Kimi niet de slechste. Maar dan wel een gemotiveerde Kimi. Ik vind die gast wel wat hebben.  Die praat weinig, dat doet hij wel met het gaspedaal.

De muur in vliegen, onder andere. ;)

Kootje

Citaat van: janke op 05 november 2011 - 19:49:47
Citaat van: Kootje op 05 november 2011 - 19:33:32
Oke, 'n topper was hij niet.
Dat zul je mij ook niet horen zeggen, en ik denk ook niet dat Jozef dat bedoeld.
Maar voor iemand zonder enige ervaring in de rally-racerij kun je niet zeggen dat hij 't slecht deed.

Inderdaad, minder slecht dan. Ga nou niet Raikkonen verdedigen in zijn rally carriere. Dat was toch helemaal niks.

Gezien z'n gebrek aan ervaring was het echt niet slecht wat hij deed.
Ga je 'm vergelijken met Loeb, dan was het inderdaad niks.

0634

Het was gewoon niet geweldig wat hij presteerde.

Kootje

Dat beweer ik ook niet.

Maar je moet het wel relativeren.
Hij kon gewoon meekomen met de mindere goden in de hoogste klasse van de rallysport, zonder enige ervaring in die tak van sport.
Dat vind ik al 'n prestatie op zich.

Daarnaast gaat het niet om het feit of hij presteerde de ja of de nee, maar om het feit dat hij wel 2-wekelijks op dat niveau meedeed.
In tegenstelling tot Schumacher heeft hij dus geen jaren stilgezeten.
Ik verwacht daarom niet dat hij lange tijd nodig heeft om weer competatief te zijn in de F1.
Tot zover de Williams dat kan natuurlijk.

Wizard

Tsja, aan de andere kant kun je rally niet vergelijken met de F1. Is toch een heel anders soort rijtechniek. En in een auto stappen is niet openwheel racen.

Kootje

Vandaar ook dat hij in de rally niet de topper was die hij in F1 wel was en hopelijk weer zal zijn.

Wizard

En twijfel. Want, nogmaals, alles wat tegen z'n principes druist, moet hij aanvaarden. Daarnaast vond ik Kimi niet erg goed rondrijden en afwezigheid draagt daar weinig aan bij.

gloudiesaurus

Zijn rally carrière was niet super, het is iig. niet geworden wat er van verwacht werd...

Maar aan de andere kant is hij in rally wel actief bezig geweest, dat is wel een voordeel ten op zichten van bijv. een terugkeer die Schumacher maakte. Die had 2 jaar stil gezeten, dat is toch wat anders dan bij Kimi.


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ja, maar toen Michael eind 2006 stopte, was hij nog altijd top. Toen Kimi eind 2009 stopte was hij al tijden niet meer van het niveau van wat hij ooit geweest was.

Ik denk niet dat de break die hij nu genomen heeft hem zal helpen weer top te worden. Lijkt mij heel sterk.

Niels_

Het feit dat Kimi dat niveau niet meer haalde, had niets te maken met het feit van 'niet beter kunnen'. Het was eerder een gebrek aan motivatie.

Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 05 november 2011 - 23:23:29
Het feit dat Kimi dat niveau niet meer haalde, had niets te maken met het feit van 'niet beter kunnen'. Het was eerder een gebrek aan motivatie.

Dat denk ik ook, hij had geen drive meer om één of adere reden.
Misschien is dit weer terug?

0634

Citaat van: Scuderia91 op 05 november 2011 - 23:23:29
Het feit dat Kimi dat niveau niet meer haalde, had niets te maken met het feit van 'niet beter kunnen'. Het was eerder een gebrek aan motivatie.
Dat zou goed kunnen inderdaad. Maar komt die motivatie terug als hij in de matige Williams stapt?