Raikkonen terug!

Gestart door gloudiesaurus, 03 november 2011 - 21:49:30

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Zeker!
14 (58.3%)
No fucking way!
4 (16.7%)
Hm... ik weet het niet...
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 29 november 2011 - 23:13:02

gloudiesaurus

De geruchten worden steeds sterker, Kimi Raikkonen keert in 2012 terug in de Formule 1 bij Williams met financiële steun uit Qatar.

Hoe denken jullie hierover?

Ik zou het persoonlijk toejuichen, Schumacher en Raikkonen samen terug in de Formule 1 met Vettel, Alonso, en Button... klinkt niet gek  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Reacties van Janke en Kootje:

CitaatGerucht oké, en Kimi terug, prima. Maarree met een Williams/Renault?? Is dat wel een goede zet?? Williams kan wel denken dat ze een van de beste motoren krijgt en een zéér goed F1 coureur, (als dit waarheid wordt) maar het chassis maakt het verschil.  Klikt dit, dan ben ik wel erg blij. Tsja, Williams freak hè. En eindelijk, (met alle respekt ) van Barrichello verlost. En Maldonado is nou ook niet een openbaring. Stelt mij teleur. Raikkonen met wie?????



Re: Silly Season!
« Reactie #1368 Gepost op: Vandaag om 21:47:33 »


CitaatMet Maldonado.

Ennuh .... hopelijk is de nieuwe technische staf in staat 'n goed chassis te bouwen.
Dat, in combinatie met de Renault moter, moet Kimi in staat stellen 'n vaste waarde in de top 10 te zijn.


"fingers crossed"
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik denk dat Williams volgend jaar zeker geen topauto zal hebben... en ik zie ze eerlijk gezegd ook niet zo snel terug komen aan de top. Daarvoor hebben ze nu echt een te grote achterstand. Maar wat als Raikkonen echt weer gemotiveerd is? Hij kan wel echt het maximale uit een auto halen.

En Maldonado zal wel blijven voor het geld...

Sowiezo is Renault voor Williams een verbetering ten op zichte van Cosworth, al is de motor tegenwoordig niet meer zo belangrijk in de Formule 1. Ik bedoel daarmee te zeggen dat het verschil tussen de motorfabrikanten erg klein is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Tsja ..... ik juich het ook zeker toe.
Een gemotiveerde Kimi is ten alle tijde 'n aanwinst voor de F1.
En dat hij dan getekend heeft bij "mijn" team, maakt het alleen maar mooier.
Want dat hij getekend heeft, staat voor mij al vast.

En of de Williams dan 'n topauto is of niet, maakt niet eens zoveel uit in deze.
Kimi zal het sowieso nooit slechter doen dan Rubens dit jaar.

gloudiesaurus

Dat sowiezo niet, Rubens heeft echt zijn tijd gehad...

Hij is dit jaar Maldonado niet de baas, maakt fouten, en kost Williams ook nog een vorstelijk salaris. Ik zou het wel weten als ik Frank Williams was.

Al ben ik benieuwd wat Raikkonen dan gaat verdienen, hij was toch altijd grootverdiener in de Formule 1 bij McLaren en Ferrari...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Zal niet weinig zijn.
Wat ik begreep hing alles af van 'n nieuwe sponsordeal met 'n bedrijf uit Qatar.
Die betalen blijkbaar (indirect) z'n salaris.

janke

Williams heeft toch sinds vorig jaar aandelen verkocht?? Zit daar genoeg geld?? Maar alleen al de naam Raikkonen terug op de grid. Niks mis mee. MS kan dat, waarom Kimi niet. Laat Montoya ook maar terug komen in een goed team. Dan is zelfs een dood saaie Valencia en meer van dat k.. circuits in één keer weer spannend. I have a dream.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 03 november 2011 - 22:15:19
Williams heeft toch sinds vorig jaar aandelen verkocht?? Zit daar genoeg geld??

Voor Williams wel, maar voor mij als aandeelhoudertje niet echt.
Die dingen zijn geen ruk meer waard. :(

CitaatMaar alleen al de naam Raikkonen terug op de grid. Niks mis mee. MS kan dat, waarom Kimi niet. Laat Montoya ook maar terug komen in een goed team. Dan is zelfs een dood saaie Valencia en meer van dat k.. circuits in één keer weer spannend. I have a dream.

Dat zou helemaal mooi zijn. :)

gloudiesaurus

Volgens mij kwam Williams de afgelopen jaar ook nog wat geld tekort en zijn hiervoor leningen afgesloten. En daarnaast moest er geïnvesteerd worden in KERS en in een sportwagen project dus ik denk dat dat geld van die aandelen hard nodig hebben.

Overigens zijn niet alle cash van de aandelen direct naar Williams gegaan, Patrick Head heeft bijv. ook gecasht door zijn aandelen te verkopen.

Maar Raikkonen en Montoya  8)
Al is Montoya al wel een aantal jaren langer weg, en zie ik hem ook niet terugkeren....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 03 november 2011 - 21:49:30
De geruchten worden steeds sterker, Kimi Raikkonen keert in 2012 terug in de Formule 1 bij Williams met financiële steun uit Qatar.

Hoe denken jullie hierover?

Ik zou het persoonlijk toejuichen, Schumacher en Raikkonen samen terug in de Formule 1 met Vettel, Alonso, en Button... klinkt niet gek  8)

Ik mis nog één kampioen ;).

Verder lijkt het mij prima. Goede rijder. Maar ik verwacht niet heel veel van Kimi in een Williams, moet ik zeggen (sorry Kootje ;)).

monaco2011

Zou mooi zijn als Kimi terug komt en dat zal zijn zonder hele hoge verwachtingen. Hopelijk kan ie verrassen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 november 2011 - 22:51:26
Citaat van: gloudiesaurus op 03 november 2011 - 21:49:30
De geruchten worden steeds sterker, Kimi Raikkonen keert in 2012 terug in de Formule 1 bij Williams met financiële steun uit Qatar.

Hoe denken jullie hierover?

Ik zou het persoonlijk toejuichen, Schumacher en Raikkonen samen terug in de Formule 1 met Vettel, Alonso, en Button... klinkt niet gek  8)

Ik mis nog één kampioen ;).

Verder lijkt het mij prima. Goede rijder. Maar ik verwacht niet heel veel van Kimi in een Williams, moet ik zeggen (sorry Kootje ;)).
Geeft niet Jeroen.
Ik verwacht ook geen wonderen als podia en overwinningen.  ::)
Maar regelmatige puntenfinishes (P7 t/m 10) lijkt me niet geheel onmogelijk.

Wizard

Nou, als ik zie waar Williams nu staat moeten ze toch wel een hele sprong voorwaarts maken om het gat met de top 10 te dichten. En dan praat ik over structureel kunnen meevechten om deze posities niet incidenteel. Of Raikkonen de aangewezen persoon is om Williams weer op de been te helpen waag ik te betwijfelen. Juist het te kort aan bijdragen van ontwikkelingen en niet de kar kunnen trekken is wat hem verweten werd door Ferrari alsook McLaren. En mijn inziens heeft Williams zo'n man juist nodig. Kimi Raikkonen is het type rijder wat een snelle auto wilt, weinig poespas, en ontiechelijk hard rondjes kan draaien. Gezien zijn afwezigheid komt dat zijn F1-snelheid niet ten goede. Begrijp me niet verkeerd, ik mag Kimi graag, maar zie in hem niet de man die Williams er bovenop gaat helpen. Als het even niet meezit (ook wel tegenzitten genoemd), kan hij nauwelijks motivatie opbrengen om te maximaliseren en moet hij coureurs als Massa zelfs voor zich dulden. Misschien dat Massa wel een optie is na 2012.... ;)

Enzo


Kootje

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 07:39:32
Nou, als ik zie waar Williams nu staat moeten ze toch wel een hele sprong voorwaarts maken om het gat met de top 10 te dichten. En dan praat ik over structureel kunnen meevechten om deze posities niet incidenteel.

Persoonlijk denk ik dat de huidige Williams daar al toe in staat is, maar dat voornamelijk de reijders het af laten weten.
Ze weten zich iig met regelmaat rond de top 10 te kwalificeren, en ik ben van mening dat Kimi daar nog vaker toe in staat zal zijn.
Daarnaast verwacht ik dankzij het nieuwe management en de Renault motor sowieso 'n verbetering qua prestaties.

CitaatOf Raikkonen de aangewezen persoon is om Williams weer op de been te helpen waag ik te betwijfelen. Juist het te kort aan bijdragen van ontwikkelingen en niet de kar kunnen trekken is wat hem verweten werd door Ferrari alsook McLaren. En mijn inziens heeft Williams zo'n man juist nodig. Kimi Raikkonen is het type rijder wat een snelle auto wilt, weinig poespas, en ontiechelijk hard rondjes kan draaien. Gezien zijn afwezigheid komt dat zijn F1-snelheid niet ten goede. Begrijp me niet verkeerd, ik mag Kimi graag, maar zie in hem niet de man die Williams er bovenop gaat helpen. Als het even niet meezit (ook wel tegenzitten genoemd), kan hij nauwelijks motivatie opbrengen om te maximaliseren en moet hij coureurs als Massa zelfs voor zich dulden. Misschien dat Massa wel een optie is na 2012.... ;)

Dat blijft natuurlijk de vraag.
Maar ik denk niet dat motivatie ditmaal het probleem zal zijn.
Bij Ferrari en McLaren kwam dit voornamelijk door z'n PR verplichtingen, en daar heb je er bij Williams nu eenmaal niet zoveel van.
Daarnaast verwacht ik niet dat Kimi de illusie heeft bij het topteam van weleer terecht te komen.

Ennuh ..... Massa ??
Liever niet, maar als vervanging van Maldonado is hij welkom.  ;D