Wie wordt vice-wereldkampioen?

Gestart door 0634, 30 oktober 2011 - 18:02:46

« vorige - volgende »

Wie wordt vice-wereldkampioen?

Button
13 (92.9%)
Alonso
0 (0%)
Webber
1 (7.1%)
Hamilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 06 november 2011 - 18:02:46

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 21:35:29
Kwestie van finishen. Button is wel het type coureur die hiermee om weet te springen en geen gekke dingen doet.
Niet vergeten dat hier slechts om een 2e plaats gaat. Ik denk dat alle kanshebbers liever een extra overwinning pakken.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 21:45:48
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 21:35:29
Kwestie van finishen. Button is wel het type coureur die hiermee om weet te springen en geen gekke dingen doet.
Niet vergeten dat hier slechts om een 2e plaats gaat. Ik denk dat alle kanshebbers liever een extra overwinning pakken.

Tuurlijk.
Maar Button is er niet de coureur naar om risico's te nemen.


monaco2011

Citaat van: Kootje op 12 november 2011 - 21:47:30
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 21:45:48
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 21:35:29
Kwestie van finishen. Button is wel het type coureur die hiermee om weet te springen en geen gekke dingen doet.
Niet vergeten dat hier slechts om een 2e plaats gaat. Ik denk dat alle kanshebbers liever een extra overwinning pakken.

Tuurlijk.
Maar Button is er niet de coureur naar om risico's te nemen.
weet ik niet, risico neem je altijd, hij heeft dit jaar al een paar keer laten zien dat ie zich niet tevreden stelt met bv een 2e positie.

Wizard

Button is wel iemand die berekend kan rijden en niet onnodig risico gaat nemen. 2009 Is daar een voorbeeld van. En vooralsnog hoeft Button geen gekke dingen te doen. Enige die voor hem staat en hem in zijn positie bedreigd is Lewis. En die staat het verst achter. Het ziet er dus gunstig uit voor de Brit (Button).

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:07:25
Button is wel iemand die berekend kan rijden en niet onnodig risico gaat nemen. 2009 Is daar een voorbeeld van. En vooralsnog hoeft Button geen gekke dingen te doen. Enige die voor hem staat en hem in zijn positie bedreigd is Lewis. En die staat het verst achter. Het ziet er dus gunstig uit voor de Brit (Button).
hij hoeft nooit gekke dingen te doen, en dat doet ie ook nooit. Hij zal morgen gewoon voor de overwinning gaan op zijn manier, hij gaat zn race echt niet op Alonso, Webber of Hamilton afstemmen.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 22:05:23
weet ik niet, risico neem je altijd, hij heeft dit jaar al een paar keer laten zien dat ie zich niet tevreden stelt met bv een 2e positie.

Dus jij hebt hem risicovolle manouvres zien maken om de overwinning te pakken ??
Ik niet namelijk.

De enige keren dat ik hem riskant bezig heb gezien, was als hij zich uit kansloze positie naar voren vocht.
En dat is niet alleen dit jaar zo, maar dat is de rode draad in z'n loopbaan.


PS: Hiermee wil ik niet beweren dat hij 'n slecht coureur is.
      Maar ik zie in Button eerder 'n Prost dan 'n Senna.

Wizard

@monaco: Dat zeker. Maar ik heb het ook over onnodige risico's nemen. Ook zou het tegenzitten. Button is een coureur die de situatie blijft controleren daar waar andere paniekerend gaan rondrijden en onnodige risico's nemen. Vandaar ook mijn vertrouwen in Button. Die blijft constant en foutloos. Kwestie van uitzingen voor Jenson. Een kroon op zijn seizoen! Dat zeker.

0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:07:25
Button is wel iemand die berekend kan rijden en niet onnodig risico gaat nemen. 2009 Is daar een voorbeeld van. En vooralsnog hoeft Button geen gekke dingen te doen. Enige die voor hem staat en hem in zijn positie bedreigd is Lewis. En die staat het verst achter. Het ziet er dus gunstig uit voor de Brit (Button).
Dat ligt eraan wat JB's doel is. Volgens mij heeft hij gezegd dat hij liever nog een GP wint dan dat hij vice-kampioen wordt. Dus neemt hij wellicht toch liever dat risicootje als hij een serieuze kans op de zege heeft.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 12 november 2011 - 22:14:03
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 22:05:23
weet ik niet, risico neem je altijd, hij heeft dit jaar al een paar keer laten zien dat ie zich niet tevreden stelt met bv een 2e positie.

Dus jij hebt hem risicovolle manouvres zien maken om de overwinning te pakken ??
Ik niet namelijk.

De enige keren dat ik hem riskant bezig heb gezien, was als hij zich uit kansloze positie naar voren vocht.
En dat is niet alleen dit jaar zo, maar dat is de rode draad in z'n loopbaan.


PS: Hiermee wil ik niet beweren dat hij 'n slecht coureur is.
      Maar ik zie in Button eerder 'n Prost dan 'n Senna.
Nee, geen risicovolle manoevres, maar heb m wel aantal keren tot op het einde op de limiet zien rijden, da's ook een vorm van risico nemen. Hij is niet iemand die op lekker rustig op P2 gaat rijden als er meer te halen valt. Misschien als er een WK op het spel staat, maar niet voor plaatst 2 in het kampioenschap

0634

Citaat van: Kootje op 12 november 2011 - 22:14:03
Dus jij hebt hem risicovolle manouvres zien maken om de overwinning te pakken ??
Ik niet namelijk.

De enige keren dat ik hem riskant bezig heb gezien, was als hij zich uit kansloze positie naar voren vocht.
En dat is niet alleen dit jaar zo, maar dat is de rode draad in z'n loopbaan.


PS: Hiermee wil ik niet beweren dat hij 'n slecht coureur is.
      Maar ik zie in Button eerder 'n Prost dan 'n Senna.

Op zich kan ik me in die laatste zin wel vinden maar zoals hij in Canada doorjoeg op Vettel in de regen was toch echt alle risico's nemen.

Wizard

Toen was de situatie er naar. Nu niet. Valt hij nu uit kan het ten koste gaan van zijn tweede plaats.

0634

Hij heeft zelf gezegd meer waarde te hechten aan een zege.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:36:24
Toen was de situatie er naar. Nu niet. Valt hij nu uit kan het ten koste gaan van zijn tweede plaats.
ik denk dat ie in de huidige situatie precies hetzelfde zou doen.
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:30:45
Citaat van: Kootje op 12 november 2011 - 22:14:03
Dus jij hebt hem risicovolle manouvres zien maken om de overwinning te pakken ??
Ik niet namelijk.

De enige keren dat ik hem riskant bezig heb gezien, was als hij zich uit kansloze positie naar voren vocht.
En dat is niet alleen dit jaar zo, maar dat is de rode draad in z'n loopbaan.


PS: Hiermee wil ik niet beweren dat hij 'n slecht coureur is.
      Maar ik zie in Button eerder 'n Prost dan 'n Senna.

Op zich kan ik me in die laatste zin wel vinden maar zoals hij in Canada doorjoeg op Vettel in de regen was toch echt alle risico's nemen.
Ik vind Button helemaal niet vergelijkbaar met Prost. Prost stond toch bekend als rekenaar?? ik heb Button dat nog nooit zien doen en hij is ook nooit echt in die positie geweest, afgezien van 2009 misschien.

0634

Ja, daar gaat het toch ook om? Dat was zijn titeljaar en toen rekende hij zich suf.

Verder is hij wel degelijk zoals Prost, althans daar doet hij aan denken. Heel erg betrouwbaar, nog betrouwbaarder dan Prost zelfs, en over één rondje gewoon niet de allersnelste. Precies als Prost.