Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Matthijs op 06 november 2013 - 08:32:09
Citaat van: janke op 06 november 2013 - 00:40:51
Citaat van: Maikel0230 op 04 november 2013 - 10:24:11
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat een move naar DTM een slechte move is, maar goed als die jongen alleen op die manier nog aan de bak kan dan moet hij die kans nemen.


En waarom?? Doe niet of de DTM een zaterdagavond stappen met vrienden is en we gaan maar eens karten. ;) Als Frijns al niet aan de bak komt bij de open wheelers, nou en?? Kristensen, Stuck, Lammers, van Lennep, Hezemans sr. enz. hebben hun sporen achter gelaten in andere race divisies. Grootse kampioenen, met vet geld verdienen.  Die Hollanders als non F1 jongens winnen meermaals het EK voor touringcars, anderen winnen de Targa Florio, Le Mans, Daytona en Sebring, 24h van Spa, Nürburgring bijv.Want allemaal hebben ze de schapen wel....  Ben je zgn voor het ene te min, blijkt dat je in andere racingcars de topper, lees winnaar bent. En niet van een 25 minuten race rond de kerk met een rollator.

Huh? Volgens mij bedoelt Maikel dat als je grote doel de F1 is, DTM niet zo'n logische stap is omdat de kans groot is dat je uit beeld verdwijnt.

Natuurlijk is de F1 het hoogst haalbare, helemaal met jou en Maikel eens. Maar als je dat doel niet bereikt om de een of andere reden is een race-klasse als de DTM of Le Mans bijvoorbeeld een prima klasse. Ik zou Frijns graag in de F1 zien, begrijp me niet verkeerd. Maar lukt dat niet dan zie ik hem graag racen in de eerder genoemde klasses.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Helemaal met Janke eens. Formule 1 is geweldig om te bereiken, maar helaas niet voor iedereen weggelegd. DTM is een aansprekende klasse met een hoop topcoureurs. En een stuk betaalbaarder omdat bijna alle circuits binnen een dag aan te rijden zijn (behalve China volgend jaar) en er maar tien races worden gereden. Een contract bij een team van Audi of BMW (Mercedes zou derde keus moeten zijn) biedt ook mogelijkheden om elders nog andere races te doen, zoals straks in de USCR of het WEC.

gloudiesaurus

Wat me opvalt is dat Frijns op zijn Twitter schrijft dat hij opnieuw pech heeft nu er wat tegen zit.
Echt speficiek is hij niet.

Zou Frijns langs een DTM-stoeltje grijpen? Of is er de steun van Michiel Mol toch niet?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Misschien had hij zijn teen gestoten en stond hij bij de supermarkt in de verkeerde rij.

Perton

Mercedes heeft laatst met een hele rits coureurs getest, daar zat frijns niet bij. Ben zijn naam tenminste nergens tegengekomen. Bij audi is volgens mij überhaupt geen plek vrij en bmw moet alleen vervanger voor priaulx. Ik denk dan ook niet dat het om dtm gaat. Als het toch dtm geralteerd is toont frijns zich wederom enorm naïef als hij dacht daar nu al een contract te kunnen krijgen. Ik vermoed dat mercedes ook de plannen van di resta zal willen afwachten. Ik denk dat het meer f1 geralteerd is. Maar ik zou totaal niet durven zeggen in welk opzicht.

Fabian

Ach ja. Pech kan zoveel zijn. Misschien heeft het wel niets te maken met het racen.

Sphinx

Op een andere site heb ik gelezen dat Mercedes idd belangstelling in Frijns: hetzij als DTM-rijder met zijn oude team Fortec, of in een zelfde constructie als Sam Bird bij Russian Time. Helaas nergens bevestiging van die geruchten kunnen vinden
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Gaat Fortec DTM in als vervanger van Persson dan? Dat is wel vet. Dan zou het slechte nieuws inderdaad wel kunnen zijn dat Frijns geen deel uitmaakt van de deal.

Sphinx

Lees net op twitter dat Frijns idd in de DTM heeft getest, maar dan wel voor Audi als onderdeel van hun jaarlijkse 'scouting'
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Jep zou voorlopig een eenmalige test zijn om te zien wat hij kan. Hij testte samen met enkele F3 - coureurs.
Zou zijn tweet hiermee te maken hebben?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het lijkt er inderdaad toch sterk op. In mijn eerdere post had ik het erover dat volgens mij geen plek vrij is bij Audi, maar ik besef me dat het geduld met Molina en Tambay toch een keer op moet raken, en ook Albuquerque had dit jaar niet echt een goed seizoen. Daar kunnen er zomaar wat van verdwijnen en het zou dan geen gekke gedachte zijn als Frijns zich hierop heeft gericht, maar te horen heeft gekregen dat hij geen kanshebber is.

CitaatAudi DTM boss Dieter Gass said that the test, which featured two-time champion Timo Scheider and Adrien Tambay as baseline drivers, was an opportunity for the outfit to look at talent for the long-term future.

"We regard this talent-scouting as an investment in the future," said Gass.

Kan ook zijn dat Frijns hoopte op een mooi fabriekscontract bij Audi, maar dat daar niets is uitgekomen.

janke

Audi is nog zéér te spreken over de huidige line-up. Jonge gasten te laten testen doen ze wel vaker na een DTM seizoen. Heeft niets te maken met een eventuele instap van die jonge coureurs in de DTM.

www.dtm.com kun je het lezen, het gesprek met Audi teamleider Gass.
Some things are too important to be left in the past.

Sphinx

Edit: zo te zien was iemand me al voor in het silly season topic

Ik weet niet hoe Autosport.com hier nu weer aan komt, maar volgens hun staat Frijns bij Caterham op de radar voor volgend jaar naast Kovalainen en Ericsson (als wist Ericsson officieel van niets)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/111606?source=mostpopular

Citaat"Marussia is most likely to stick with Max Chilton to partner Jules Bianchi, while Caterham is evaluating a host of drivers including Heikki Kovalainen, Marcus Ericsson and Robin Frijns as replacements for Giedo van der Garde and Charles Pic if it decides it needs to make a change."
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Ik wil niet dat Vd Garde wordt vervangen, maar als dit ten faveure van Frijns zou zijn: doen! Al lijkt het me niet realistisch.

Perton

Lijkt me beetje onrealistisch nu ze geen tiende zijn geworden dat frijns daar een reële kans maakt maar ik zou het wel heel vet vinden!