banaan van de race

Gestart door Folkert, 30 oktober 2011 - 13:33:15

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van de wedstrijd? India

Felipe Massa
14 (60.9%)
Lewis Hamilton
2 (8.7%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Mark Webber
5 (21.7%)
Heiki Kovaleinen( Naar ik hoor, de veroorzaker van de start crash)
0 (0%)
iemand anders
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 20

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 22:09:15
Als hij het al niet zag, wist hij het wel. Net als Lewis in Japan. En normaal, tsja, daar kun je over discussiëren. Ik gaf eerder al te kennen dat Massa daar sportieve ruimte had kunnen bieden en Hamilton duikt een gat is wat eigenlijk geen gat is. Hij moet later remmen, zit er onvoldoende naast en Massa heeft de racelijn. Overigens heb ik het idee dat de foto's een (TV) screenshot zijn. En op de TV beelden gaf ik Hamilton het voordeel van de twijfel echter geven onboardbeelden goed weer dat Hamilton écht wel eerder moest remmen en dit niet kon hebben gehaald. Race-incident. Fin!                                               


In Japan heeft Massa er nooit naast gezet. Niet zo als Hamilton naast Massa reed in India...

monaco2011

#61
Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 22:09:15
Als hij het al niet zag, wist hij het wel. Net als Lewis in Japan. En normaal, tsja, daar kun je over discussiëren. Ik gaf eerder al te kennen dat Massa daar sportieve ruimte had kunnen bieden en Hamilton duikt een gat is wat eigenlijk geen gat is. Hij moet later remmen, zit er onvoldoende naast en Massa heeft de racelijn. Overigens heb ik het idee dat de foto's een (TV) screenshot zijn. En op de TV beelden gaf ik Hamilton het voordeel van de twijfel echter geven onboardbeelden goed weer dat Hamilton écht wel eerder moest remmen en dit niet kon hebben gehaald. Race-incident. Fin!                                               
ok, ook al moest ie iets eerder remmen, hij zat er meer dan half naast en op het moment van insturen ook nog minimaal een kwart. Massa weet dat Hamilton daar is en dat ie daar blijft (tenzij ie vol op de rem gaat staan) dus op moment dat Massa instuurt weet ie dat een heel groot risico neemt en dus is dit gewoon duidelijk een avoidable incident. Als je iemand buitenom inhaalt ga je toch ook niet al insturen als je er nog maar half voorbij bent?? waarom zou dat dan wel mogen als je verdedigd??

http://imageshack.us/photo/my-images/694/vlcsnap2011110222h44m44.png/

0634

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 20:22:50
Ik geef een voorkeur aan onboardshots. De hoek van de camera is bepalend in dit soort gevallen. Deze geeft een vertekend beeld doordat het niet recht van voor of van boven is genomen. Wat wel goed in beeld wordt gebracht is de stof dat als water opspat achter de bolide van Lewis. Dat geeft aan hoe vuil en glad het was buiten de racelijn.
Al rijdt hij op blubber. Dat maakt niets uit voor Massa's moment van insturen en waar Lewis toen zat.

Wel nu: hij zat er naast. Zoveel naast als mogelijk is. Daarom prefereer ik juist deze beelden. Je ziet het moment van insturen perfect, ziet ook waar Lewis zit, en dan kan je niet blijven volhouden dat Lewis er op het moment van Massa's insturen niet gewoon helemaal naast zit. Want dan jok je.

Wizard

TV-beelden onder een 'bepaalde' invalshoek vind ik geen sluitend bewijs. De onboardbeelden daarentegen wel. Daar wordt mij duidelijk dat Hamilton er onvoldoende naast zit en een fractie eerder moet ankeren. Als ze nu wheelbangend de bocht door waren gegaan dan had ik mij er iets bij kunnen voorstellen. Nu niet. Los daarvan pleit ik Massa niet vrij. Beide standpunten kennen plausibele argumenten. Vandaar 50/50.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 02 november 2011 - 22:53:55
ok, ook al moest ie iets eerder remmen, hij zat er meer dan half naast en op het moment van insturen ook nog minimaal een kwart.

Dat is er niet naast, maar half-half. Dus je herhaalt hetgeen wat ik bijna een week roep.

CitaatMassa weet dat Hamilton daar is en dat ie daar blijft (tenzij ie vol op de rem gaat staan) dus op moment dat Massa instuurt weet ie dat een heel groot risico neemt en dus is dit gewoon duidelijk een avoidable incident. Als je iemand buitenom inhaalt ga je toch ook niet al insturen als je er nog maar half voorbij bent?? waarom zou dat dan wel mogen als je verdedigd??

Ieder incident is te vermijden. Lewis had ook kunnen aanhaken en bij start/finish nog eens proberen. De onboardshot van jou is voor het rempunt. Hamilton moet eerder remmen, dus het geeft prima weer dat hij er niet ver genoeg naast zit. Maar goed, hoelang gaan we nog door?? Hoewel ik prefereer te stoppen kan ik dit prima volhouden tot begin volgend seizoen. Maar ik ben niet te overtuigen en schaar het in onder een race-incident. Massa is daarvoor bestraft, nou ja, kan, ik had het niet gedaan, maar heb wel vrede er mee, ondanks dat deze niet strookt met eerder gegeven straffen. De beelden heb ik inmiddels 80 keer bekeken en in slowmotion afgespeeld hetgeen wat mijn standpunt juist versterkt. En voor jou (jullie) geldt het zelfde. En nogmaals, ik pleit Massa niet vrij hé!!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 02 november 2011 - 22:44:40
In Japan heeft Massa er nooit naast gezet. Niet zo als Hamilton naast Massa reed in India...

Provocatie? Want kan me niet voorstellen dat je dit serieus meent.


0634

Citaat van: Wizard op 03 november 2011 - 17:08:08


Dat is er niet naast, maar half-half. Dus je herhaalt hetgeen wat ik bijna een week roep.

Hij zat er helemaal naast toen Massa begon in te sturen. Dat zie je aan de foto's. Je kan het blijven ontkennen tot het paasochtend is, of foto's laten zien waar Lewis nog verder afgeremd had, maar zo is het.

Beter dan dit kan je er met inhalen niet naast zitten. Verder hou ik er nu over op. Volgende week weer een race.



0634



janke

Citaat van: Wizard op 03 november 2011 - 18:51:11
Citaat van: Kootje op 03 november 2011 - 18:13:42
http://www.gppits.net/nieuws/webber_wil_mildere_stewards/

Wijze woorden van Webber. ;)
Nou en?? Dat zegt Webber. Anderen hebben weer een totale andere mening. Is de uitspraak van Webber dan jouw maatstaf?? En die van Herbert veeg je van tafel??
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Ik zal mijn reactie ook hier plaatsen:

Nee, Herbert heeft de straf -mede-uitgedeeld. Deze staat dus niet compleet los van het verhaal (de meningen van Massa en Hamilton weeg ik ook nergens mee, louter onafhankelijke partijen). En juist bij de gegeven straf worden her en der kantekeningen bijgeplaatst, zo ook door (ex)coureurs.


Kootje