banaan van de race

Gestart door Folkert, 30 oktober 2011 - 13:33:15

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van de wedstrijd? India

Felipe Massa
14 (60.9%)
Lewis Hamilton
2 (8.7%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Mark Webber
5 (21.7%)
Heiki Kovaleinen( Naar ik hoor, de veroorzaker van de start crash)
0 (0%)
iemand anders
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 20

Wizard

Massa ook. Dit is hoever Lewis er werkelijk naast zat. Je kunt wel er half-half naast rijden, als je eerder moet remmen is het een tijdelijk fenomeen. Dus zul je er overtuigender naast moeten zitten of even laat moeten kunnen remmen. Van beide was geen sprake.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 17:04:49
Ik zal specifieker zijn: Op het stukje ruimte laten.

Citaat DC: "Het was anders geweest als dit in een krappe chicane was gebeurd, waarvoor veel langer en harder geremd moet worden. Dan had Felipe wel ruimte moeten laten voor Lewis. Maar moet hij dit ook doen in een bocht waar ze in de vierde versnelling doorheen gaan, met snelheden tussen de 150 en 160 kilometer per uur? Waar je misschien maar één seconde de remmen aanraakt? Ik vind van niet."

Deze mening deel ik vanaf de eerste minuut. Vandaar dat ik Massa geen 100% schuld toeschrijf. Nog steeds verwijt ik beide niks en doe ik aan een 50/50 verdeling. Maar, dan ben ik behoorlijk mild. Ga ik het zwart-wit benaderen, zoals DC doet, valt Hamilton meer te verwijten. Want Hamilton zit er niet volledig naast en moet eerder remmen. Dus het eens zijn met DC is totaal niet afwijkend van eerder gedane uitspraken.
niet als je het nu gaat bijstellen nee. Je hebt eerder gezegd dat Hamilton helemaal niks fout deed, maar nu roep je dus al wat anders. Maar goed, da's jouw probleem.

Wizard

Helemaal niks fout? Dan begrijp je mij verkeerd. Ik verwijt beide niks. Heel wat anders. Maar van de meet af aan rep ik over 50/50. Dan doet Hamilton zeker wat fout. En wel hetgeen wat ik herhaaldelijk toespits. Zo zwart-wit als het hier wordt geroepen, "Massa hoort niet in te sturen", zo zwart-wit is het niet. Coulthard (volledig onafhankelijk) laat hier een juist licht op schijnen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 17:18:15
Massa ook. Dit is hoever Lewis er werkelijk naast zat. Je kunt wel er half-half naast rijden, als je eerder moet remmen is het een tijdelijk fenomeen. Dus zul je er overtuigender naast moeten zitten of even laat moeten kunnen remmen. Van beide was geen sprake.
Aan zn stuur te zien is lewis hier nog maar met één ding bezig, een aanrijding vermijden. Deze screencap is dus sowieso ruim nadat Massa besloten heeft om in te sturen.
Ik vind het eerlijk gezegd echt te debiel voor woorden dat mensen Massa in deze situatie nog gaan verdedigen. Je gaat toch niet iemand op deze manier 'snijden'?? Ik ben iig afgelopen zondag heel wat van mn symphatie voor Massa kwijt geraakt.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 17:24:52
Helemaal niks fout? Dan begrijp je mij verkeerd. Ik verwijt beide niks. Heel wat anders. Maar van de meet af aan rep ik over 50/50. Dan doet Hamilton zeker wat fout. En wel hetgeen wat ik herhaaldelijk toespits. Zo zwart-wit als het hier wordt geroepen, "Massa hoort niet in te sturen", zo zwart-wit is het niet. Coulthard (volledig onafhankelijk) laat hier een juist licht op schijnen.
je hebt in het andere topic ook gezegd dat je t ermee eens was dat er met Hamilton zn actie niks mis was. Maar goed, laten we daar verder over ophouden.
Mooi dat Coulthard onafhankelijk is, maar dat waren de stewards hopelijk ook ;) en nogmaals als je t met coulthard eens bent, dan moet je de schuld gewoon bij Hamilton leggen.

0634

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 17:18:15
Massa ook. Dit is hoever Lewis er werkelijk naast zat.
Absoluut niet. Lewis remde eerder dan Massa. Voordat hij remde was het zo:



Hier zie je Massa al insturen, Lewis zit er prima naast, beter kan gewoon niet en remt nog steeds terwijl Massa allang zijn lijn bepaald heeft en dus Lewis geen ruimte laat.



Sorry hoor, maar als je stelt dat Lewis er niet goed genoeg naast zat, zou ik echt niet meer weten hoe je in vredesnaam nog in kan halen. Beter er naast zitten dan dit, kan volgens mij niet.

janke

Wat ik dus zeg, hij zat er gewoon naast. En dit maar afhandelen als race-incident?? Kom zeg. Gewoon foutje Massa. Geeft niks, die maakt Hamilton ook. Maar ga achteraf niet lopen huilen. Maar dat is ook Massa.
Some things are too important to be left in the past.

monaco2011

Citaat van: janke op 02 november 2011 - 19:39:39
Wat ik dus zeg, hij zat er gewoon naast. En dit maar afhandelen als race-incident?? Kom zeg. Gewoon foutje Massa. Geeft niks, die maakt Hamilton ook. Maar ga achteraf niet lopen huilen. Maar dat is ook Massa.
foutje is wel zachtjes uitgedrukt  in dit geval vind ik. Ik denk dat Massa gewoon bewust een risico neemt hier omdat het Hamilton is. Misschien zoek ik er teveel achter, maar k denk dat dat niet ver van de waarheid afligt.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 02 november 2011 - 19:14:04
Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 17:18:15
Massa ook. Dit is hoever Lewis er werkelijk naast zat.
Absoluut niet. Lewis remde eerder dan Massa. Voordat hij remde was het zo:



Hier zie je Massa al insturen, Lewis zit er prima naast, beter kan gewoon niet en remt nog steeds terwijl Massa allang zijn lijn bepaald heeft en dus Lewis geen ruimte laat.



Sorry hoor, maar als je stelt dat Lewis er niet goed genoeg naast zat, zou ik echt niet meer weten hoe je in vredesnaam nog in kan halen. Beter er naast zitten dan dit, kan volgens mij niet.

Ik geef een voorkeur aan onboardshots. De hoek van de camera is bepalend in dit soort gevallen. Deze geeft een vertekend beeld doordat het niet recht van voor of van boven is genomen. Wat wel goed in beeld wordt gebracht is de stof dat als water opspat achter de bolide van Lewis. Dat geeft aan hoe vuil en glad het was buiten de racelijn.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 20:22:50
Ik geef een voorkeur aan onboardshots. De hoek van de camera is bepalend in dit soort gevallen. Deze geeft een vertekend beeld doordat het niet recht van voor of van boven is genomen. Wat wel goed in beeld wordt gebracht is de stof dat als water opspat achter de bolide van Lewis. Dat geeft aan hoe vuil en glad het was buiten de racelijn.


Hm, alsof een onboardshot niet vertekend kan werken?!
Zo kun je alle 'stills' terzijde schuiven als niet relevant... ::)

Wizard

Onboardbeeld geeft geen vertekeningen door invalshoeken, nee.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 20:22:50
Citaat van: Jeroen op 02 november 2011 - 19:14:04
Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 17:18:15
Massa ook. Dit is hoever Lewis er werkelijk naast zat.
Absoluut niet. Lewis remde eerder dan Massa. Voordat hij remde was het zo:



Hier zie je Massa al insturen, Lewis zit er prima naast, beter kan gewoon niet en remt nog steeds terwijl Massa allang zijn lijn bepaald heeft en dus Lewis geen ruimte laat.



Sorry hoor, maar als je stelt dat Lewis er niet goed genoeg naast zat, zou ik echt niet meer weten hoe je in vredesnaam nog in kan halen. Beter er naast zitten dan dit, kan volgens mij niet.

Ik geef een voorkeur aan onboardshots. De hoek van de camera is bepalend in dit soort gevallen. Deze geeft een vertekend beeld doordat het niet recht van voor of van boven is genomen. Wat wel goed in beeld wordt gebracht is de stof dat als water opspat achter de bolide van Lewis. Dat geeft aan hoe vuil en glad het was buiten de racelijn.
stof  dat als water opspat  ;D
ga er nou niet allemaal  van die onzin bijhalen, Hamilton zit nog steeds gedeeltelijk naast Massa, dus Massa kan niet insturen. Massa heeft daar echt niet veel meer grip als Hamilton hoor.
Een onboard geeft net zo  goed een vertekend beeld, zoals je zegt, het  enige wat een juist beeld geeft is van  recht erboven.  Maar goed,  als  je op de onboard  goed  kijkt zie je dat  Massa toch minimaal de  neus van Hamilton duidelijk heeft kunnen zien.

Wizard

Ik zeg ook niet dat Massa hem niet gezien heeft. Die is weer nieuw.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 21:57:35
Ik zeg ook niet dat Massa hem niet gezien heeft. Die is weer nieuw.
Maar je vind het wel normaal dat ie instuurt??
Jouw medestander couldhart ging er trouwens van uit dat Massa Hamilton niet zag

Wizard

#59
Als hij het al niet zag, wist hij het wel. Net als Lewis in Japan. En normaal, tsja, daar kun je over discussiëren. Ik gaf eerder al te kennen dat Massa daar sportieve ruimte had kunnen bieden en Hamilton duikt een gat is wat eigenlijk geen gat is. Hij moet later remmen, zit er onvoldoende naast en Massa heeft de racelijn. Overigens heb ik het idee dat de foto's een (TV) screenshot zijn. En op de TV beelden gaf ik Hamilton het voordeel van de twijfel echter geven onboardbeelden goed weer dat Hamilton écht wel eerder moest remmen en dit niet kon hebben gehaald. Race-incident. Fin!