Round 17:Indian Grand Prix, Buddh International Circuit

Gestart door Enzo, 25 oktober 2011 - 01:47:38

« vorige - volgende »

Wizard

Zeker. Maar een coureur die wel kan starten en net wat meer talent dan Webber heeft, kan een race winnen in de Red Bull. En als we het dan hebben over Schumacher en Rosberg, dan zeg ik, ja. Ik voorspel ze daarmee niet direct structureel sneller dan Vettel.

Schumiiii

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 13:39:05
Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 13:13:10
Antwoord eens man antwoord eens op hetgeen em dan heeft gezegd inplaats van naast de kwestie te lullen?
Bewijs mij eens dan waar en hoe die vent nu gelijk kan hebben? Deze heeft gezegd schumacher niet zou kunnen winnen in die redbull, bewijs aub. Naar mijn weten heeft schumacher nog niet in die redbull een race gereden laat staan tegen webber/vettel gereden.

Precies. Waarom vraag je mij dan iets te bewijzen?

Jackie Stewart geeft zijn mening, prima, waarom jij dan meent hem een idioot te noemen is mij een compleet raadsel.

Hij is idd een idioot als je zo'n uitspraak doet.

0634

Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 14:28:52

Hij is idd een idioot als je zo'n uitspraak doet.

Waarom mag hij zijn mening niet geven en jij wel? Ben je dan meteen een idioot? Hij beledigd Schumacher niet, zegt niets verkeerds, alleen zijn mening en dan ben je meteen een idioot.... Yeah,right.

gloudiesaurus

In het mediacentre in India is net bekend gemaakt dat er 95.000 bezoekers waren op zondag, dat meld de BCC, zeker niet slecht!
Zeker als je het vergelijkt met Turkije, India, Zuid Korea, etc.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

 Webber zal zich sowiezo achter de oren krabben.. Vorig jaar won hij races,maakte het Vettel moeilijk.. Som te moeilijk (Turkije)
dit jaar verprutst hij zijn starts en kan hij niet echt terugkomen... Zelfde voor Lewis.. Button is dit jaar zo foutloos, dat dat denk ik in het koppie van Hamilon gaat zitten...

Jozef

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:36:48
Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 12:26:15
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:18:44
Citaat van: Gerard op 30 oktober 2011 - 11:28:29
Whahaha Massa rijdt wèèr zijn voorwiel ophanging kapot op de kerbs... Hoe dom ben je als je dat in 2 dgn 2x gebeurt
;D
hoezo? Een ophanging moet daar tegen kunnen.

Eens, maar het was natuurlijk niet de eerste keer. Gisteren had een leermomentje moeten zijn. Dat mensen dan kritiek leveren op Massa kan ik wel inkomen ondanks dat er waarheid zit in je tekst.


Ik niet. Als Massa moet rijden om tussen de kerbs te blijven, dan kost hem dat bizar veel tijd. Dat kan je niet van een rijder verlangen.

Je mag wel van een ophanging verlangen dat hij tegen een kerb kan.

Waarom gebeurt het twee keer met Massa en nul keer met Alonso?

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 30 oktober 2011 - 13:37:35
Wacht even, ik snap het niet goed. Ik heb 2 incidenten in mijn hoofd die ik vergelijkbaar vind:

Hamilton/Massa - Japan: Hamilton krijgt geen straf, want hij neemt 'dezelfde lijn als vorige ronden'
Hamilton/Button - Canada: Button krijgt geen straf, want hij neemt 'dezelfde lijn als vorige ronden'

Kan iemand mij zeggen waarom Massa dan nu een straf krijgt? Maar ach, de meesten hebben hier gelukkig ook wel door dat dit totaal onnodig was. Argumenten als 'Hamilton is al genoeg gestraft, nu is het Massa zijn beurt!' slagen echter nergens op. ;)


Mijn argument...Massa zag Lewis naast zich rijden en stuurde alsnog in, In jouw voorbeelden zag Hamilton Massa niet in Japan, en het is wel erg goedkoop om Canada als voorbeeld te nemen want het regende in Canada....Dus hoe moest Button Hamilton zien dan? ::)

gloudiesaurus

Volgens Ferrari heeft het incident met Hamilton, een flinke bandenslijtage, eraan bijdragen dat de wielophanging is gebroken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Burorri op 30 oktober 2011 - 12:24:14
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:16:45
Citaat van: Burorri op 30 oktober 2011 - 11:28:03
Damn Massa, niets geleerd van gister kennelijk.

Raar moment weer tussen Massa en Hamilton, maar Massa had nu echt ruimte moeten laten. Terechte DT overigens.
Normaal had ik hem niet gegeven, maar in dit geval wel.
Waarom nu dan wel? En waarom niet toen Perez en Rosberg elkaar raakten in Singapore?

Voor dit soort normale ongevalletjes moet niets gegeven worden. Volslagen belachelijke straf.
Puur op de geschiedenis tussen Hamilton en Massa. Hamilton heeft al paar keer straffen gekregen tov Massa, nu is het keer de beurt aan Massa.

Maar om even duidelijk te zijn: in geen enkel geval had ik een straf uitgedeeld. Dat is racen en ik ben nou geen fan van dat softerige gedoe.

Maar dit moet wel waarschuwing zijn voor Massa. Stuurt vaker gewoon in alsof niemand er rijd. Hamilton gaat niet geheel vrijuit, maar vind toch wel merkwaardig.


Hoezo Burrori? Lewis deed een legale poging...Massa kijkt een keer of drie, vier en stuurt alsnog in.


Kennelijk dacht hij dat Lewis toch wel de schuld zou krijgen bij een botsing? Die jongen moet zijn eigen woorden op zichzelf toepassen. Leren van fouten. Als je in de QT je voorwielophanging kapot rijdt, ga je in de race niet hetzelfde doen.


Hij gaat nu weer huilen over die kerbs, maar hij is echt de enige die zijn ophanging daar kapot reed. Zelfs de FIA vond dat de kerbs niet hoefde te worden aangepast!


Verder vond ik het maar een saaie race...het veld werd ontzetend snel uitelkaar getrokken. Er zullen wel hier en daar gevechtjes zijn geweest, maar de TV-regisseur kon niet alles bijhouden!


Gaaf circuit met een mooie flow, maar alleen echt spannend als de auto's dichter bij elkaar zitten qua rondetijden.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 30 oktober 2011 - 15:15:13
Mijn argument...Massa zag Lewis naast zich rijden en stuurde alsnog in, In jouw voorbeelden zag Hamilton Massa niet in Japan, en het is wel erg goedkoop om Canada als voorbeeld te nemen want het regende in Canada....Dus hoe moest Button Hamilton zien dan? ::)

Wel erg makkelijk. Hamilton wist dat hij slecht uit de R130 kwam. Dat hij vrijwel direct een verdedigende lijn rijdt, onderstreept dit. Massa zat er kort genoeg op om met de 'meersnelheid' een actie te wagen. Plus, als je niks ziet door vibraties, hoef je niet aan te nemen dat iemand die sneller is, dan ook geen poging waagt. In mijn optiek een beetje kort door de bocht.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 30 oktober 2011 - 15:22:08
Hoezo Burrori? Lewis deed een legale poging...Massa kijkt een keer of drie, vier en stuurt alsnog in.

Logisch, Massa rijdt er voor en kan later remmen doordat hij op de racelijn rijdt. Hamilton had natuurlijk ook kunnen liften...

CitaatKennelijk dacht hij dat Lewis toch wel de schuld zou krijgen bij een botsing? Die jongen moet zijn eigen woorden op zichzelf toepassen. Leren van fouten. Als je in de QT je voorwielophanging kapot rijdt, ga je in de race niet hetzelfde doen.

Daar zit wat in. Hoewel het een feit is dat Massa niet anders stuurt dan Alonso (en de overige 21 rijders).

*Dat Massa bewust Hamilton toucheert omdat hij van mening is dat Lewis automatisch de schuld krijgt laat ik onbeantwoord. Dat ga ik niet serieus nemen.*

Jozef

Citaat van: Scuderia91 op 30 oktober 2011 - 13:37:35
Wacht even, ik snap het niet goed. Ik heb 2 incidenten in mijn hoofd die ik vergelijkbaar vind:

Hamilton/Massa - Japan: Hamilton krijgt geen straf, want hij neemt 'dezelfde lijn als vorige ronden'
Hamilton/Button - Canada: Button krijgt geen straf, want hij neemt 'dezelfde lijn als vorige ronden'

Kan iemand mij zeggen waarom Massa dan nu een straf krijgt? Maar ach, de meesten hebben hier gelukkig ook wel door dat dit totaal onnodig was. Argumenten als 'Hamilton is al genoeg gestraft, nu is het Massa zijn beurt!' slagen echter nergens op. ;)

Canada:
- de baan was zeiknat dus iets in de spiegels zien was onmogelijk vanwege de spray, Button kon Hamilton dus onmogelijk gezien hebben
- Hamilton zat op een plek waar je hem nooit zou verwachten, namelijk aan de buitenkant van de volgende bocht (deze keer zat hij, zoals meestal te verwachten met inhaalacties, aan de binnenkant van de bocht)

Deze beide argumenten zijn door de stewards aangegeven om Button in Canada niet te straffen.

Ook in Japan hebben de stewards het argument aangehaald dat Massa langs buitenom probeerde in te halen, waardoor het niet onlogisch is dat Hamilton hem daar niet verwachtte.

0634

Citaat van: Jozef op 30 oktober 2011 - 15:14:02

Waarom gebeurt het twee keer met Massa en nul keer met Alonso?
Geen idee, maar ik zag er wel meer over die curbs rijden, dus kwalijk nemen kan ik het hem niet.

Franky R.

CitaatWel erg makkelijk. Hamilton wist dat hij slecht uit de R130 kwam. Dat hij vrijwel direct een verdedigende lijn rijdt, onderstreept dit. Massa zat er kort genoeg op om met de 'meersnelheid' een actie te wagen. Plus, als je niks ziet door vibraties, hoef je niet aan te nemen dat iemand die sneller is, dan ook geen poging waagt. In mijn optiek een beetje kort door de bocht.


Ok, vergelijk dit dan met India...De stewards namen terecht aan dat Massa Lewis wel heeft gezien. Ik denk dat dat de basis is geweest voor de straf.


Want Massa straffen omdat het zijn beurt zou zijn is minstens zo absurd.


En Massa stuurde ook wel erg vroeg in, vind ik. Ja, Lewis had kunnen liften, maar Massa had ook ruimte kunnen laten voor hem...ook een optie. :)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 30 oktober 2011 - 15:14:02

Waarom gebeurt het twee keer met Massa en nul keer met Alonso?


Mss. rijdt Massa met een tweedehands Ferrari F1-auto... :P  ...gaan erg snel stuk.
;)