Round 17:Indian Grand Prix, Buddh International Circuit

Gestart door Enzo, 25 oktober 2011 - 01:47:38

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:38:55
Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 12:35:52
Kan. Maar beide geven geen strobreed toe. Dat Massa daar later kan remmen spreekt voor zich. Massa rijdt tevens op de racelijn en kan meer snelheid meenemen. Dan moet je er écht wel overtuigend naast zitten, wil je in een bocht als deze een plek winnen.
Dat zat hij ook. Nogmaals: Massa had zeker geen straf verdiend, maar Lewis valt in dit geval echt niets te verwijten. Als je hem wel wat verwijt is dat eigenlijk hetzelfde als zeggen dat je niet mag aanvallen tenzij je ervoor een bocht compleet langs bent.

Ik verwijt Lewis dan ook niks, althans, niks meer dan Massa.

Wizard

Citaat van: Gerard op 30 oktober 2011 - 12:40:37
@wizard, ja man, mn capslock stond aan.. Damn! :-[

anyway...over Steward en Schumi in de Red Bull begrijp ik ook niet! Ben geen fan,maar eerlijlk is eerlijk, Schunmacher gaat steeds beter... ;)

Valt wel mee. De Mercedes is redelijk competitief dus beide kunnen dan mee met de stroom. Maar écht overtuigend vind ik het allemaal niet. Althans, vandaag. Natuurlijk prima gedaan, maar daar vandaan kan ik niet concluderen dat sprongen voorwaarts zijn gemaakt.

robbert

heb de race nog niet gezien, maar zoals verwacht.... een tilke-circuit, trekt nooit op iets. Geeft altijd saaie races. Wel leuk om te zien, hoe de meeste riep dat we een spectaculaire race zullen zien en nu enorm teleurgesteld is.

0634

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 12:42:52
Citaat van: Gerard op 30 oktober 2011 - 12:40:37
@wizard, ja man, mn capslock stond aan.. Damn! :-[

anyway...over Steward en Schumi in de Red Bull begrijp ik ook niet! Ben geen fan,maar eerlijlk is eerlijk, Schunmacher gaat steeds beter... ;)

Valt wel mee. De Mercedes is redelijk competitief dus beide kunnen dan mee met de stroom. Maar écht overtuigend vind ik het allemaal niet. Althans, vandaag. Natuurlijk prima gedaan, maar daar vandaan kan ik niet concluderen dat sprongen voorwaarts zijn gemaakt.

Zo is het: gewoon degelijk en goed. Niets verheffends ofzo.

Schumiiii

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:34:30
Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 12:23:06
Jacky steaward nog zo'n idioot; gaat deze week gaan zeggen dat schumacher in die red bull geenniet zou winnen  ::)
Hoe kan je nu zoiets gaan zeggen? Schumi rijd nie in ne redbull en wees er maar zeker van dat deze zou winnen in die redbull.
Nee hoor. Die houdt echt Vettel niet meer bij.

En Jackie Stewart een idioot...? Ga je mond spoelen. Stewart is een held,

Antwoord eens man antwoord eens op hetgeen em dan heeft gezegd inplaats van naast de kwestie te lullen?
Bewijs mij eens dan waar en hoe die vent nu gelijk kan hebben? Deze heeft gezegd schumacher niet zou kunnen winnen in die redbull, bewijs aub. Naar mijn weten heeft schumacher nog niet in die redbull een race gereden laat staan tegen webber/vettel gereden.
Of schumacher niet mee kan weet ik niet, een ander team, een andere wagen kan soms veel verschil ook uitmaken.
Ben ervan overtuigd dat schumacher met die redbull alvast beter zou doen dan dienen webber en zeker meer races mee zou winnen, bewijst nog maar eens hoe mensen als u schumacher onderschatten, na wat ik vandaag alweer heb gezien heb ik echt wel zoiets van, hoe doet em het alweer, meer dan 6sec achterstand hebben en zonder teamorders zo terug komen en sneller zijn dan rosberg in dat 2de deel van de race? Nadien nog op bbc z'n uitleg gehoord en tja, de juiste manier gebruikt ivm kers ect...

Folkert

Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 13:13:10
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:34:30
Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 12:23:06
Jacky steaward nog zo'n idioot; gaat deze week gaan zeggen dat schumacher in die red bull geenniet zou winnen  ::)
Hoe kan je nu zoiets gaan zeggen? Schumi rijd nie in ne redbull en wees er maar zeker van dat deze zou winnen in die redbull.
Nee hoor. Die houdt echt Vettel niet meer bij.

En Jackie Stewart een idioot...? Ga je mond spoelen. Stewart is een held,

Antwoord eens man antwoord eens op hetgeen em dan heeft gezegd inplaats van naast de kwestie te lullen?
Bewijs mij eens dan waar en hoe die vent nu gelijk kan hebben? Deze heeft gezegd schumacher niet zou kunnen winnen in die redbull, bewijs aub. Naar mijn weten heeft schumacher nog niet in die redbull een race gereden laat staan tegen webber/vettel gereden.
Of schumacher niet mee kan weet ik niet, een ander team, een andere wagen kan soms veel verschil ook uitmaken.
Ben ervan overtuigd dat schumacher met die redbull alvast beter zou doen dan dienen webber en zeker meer races mee zou winnen, bewijst nog maar eens hoe mensen als u schumacher onderschatten, na wat ik vandaag alweer heb gezien heb ik echt wel zoiets van, hoe doet em het alweer, meer dan 6sec achterstand hebben en zonder teamorders zo terug komen en sneller zijn dan rosberg in dat 2de deel van de race? Nadien nog op bbc z'n uitleg gehoord en tja, de juiste manier gebruikt ivm kers ect...
6 Seconden is dan ook niks he. Dat rijd je dicht met een pitstop goed plannen(bij wijze van spreken). Of Schumacher races kan winnen in een RBR? Ja dat kan hij. Maar met Alonso, Vettel, Hamilton of Button naast hem? Nee dat denk ik niet.
doet hij het beter dan Webber? Dat dan weer wel. Schumacher is goed, maar denk dat hij dit jaar op ervaring van Rosberg wint, want die schijnt behoorlijk veel last te hebben met de banden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ben het wel met Schumiiii eens. Ik zeg niet dat Schumacher per definitie wél kan winnen maar uitsluiten dat hij het niet kan vind ik erg kort door de bocht. Egaal wie dit zegt.

gloudiesaurus

Ik vond Schumacher juist vandaag sterk rijden, ook voor Rosberg geëindigd.

En over Massa/ Hamilton. Ben van mening dat Massa gewoon instuurde... fout van Massa dus. Drive through penalty vond ik de juiste straf
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Schumiiii

Citaat van: Burorri op 30 oktober 2011 - 13:25:14
Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 13:13:10
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 12:34:30
Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 12:23:06
Jacky steaward nog zo'n idioot; gaat deze week gaan zeggen dat schumacher in die red bull geenniet zou winnen  ::)
Hoe kan je nu zoiets gaan zeggen? Schumi rijd nie in ne redbull en wees er maar zeker van dat deze zou winnen in die redbull.
Nee hoor. Die houdt echt Vettel niet meer bij.

En Jackie Stewart een idioot...? Ga je mond spoelen. Stewart is een held,

Antwoord eens man antwoord eens op hetgeen em dan heeft gezegd inplaats van naast de kwestie te lullen?
Bewijs mij eens dan waar en hoe die vent nu gelijk kan hebben? Deze heeft gezegd schumacher niet zou kunnen winnen in die redbull, bewijs aub. Naar mijn weten heeft schumacher nog niet in die redbull een race gereden laat staan tegen webber/vettel gereden.
Of schumacher niet mee kan weet ik niet, een ander team, een andere wagen kan soms veel verschil ook uitmaken.
Ben ervan overtuigd dat schumacher met die redbull alvast beter zou doen dan dienen webber en zeker meer races mee zou winnen, bewijst nog maar eens hoe mensen als u schumacher onderschatten, na wat ik vandaag alweer heb gezien heb ik echt wel zoiets van, hoe doet em het alweer, meer dan 6sec achterstand hebben en zonder teamorders zo terug komen en sneller zijn dan rosberg in dat 2de deel van de race? Nadien nog op bbc z'n uitleg gehoord en tja, de juiste manier gebruikt ivm kers ect...
6 Seconden is dan ook niks he. Dat rijd je dicht met een pitstop goed plannen(bij wijze van spreken). Of Schumacher races kan winnen in een RBR? Ja dat kan hij. Maar met Alonso, Vettel, Hamilton of Button naast hem? Nee dat denk ik niet.
doet hij het beter dan Webber? Dat dan weer wel. Schumacher is goed, maar denk dat hij dit jaar op ervaring van Rosberg wint, want die schijnt behoorlijk veel last te hebben met de banden.

Hug? Schumacher sukkelde van gister al mee z'n banden/wagen, dat verklaarde zijn hele slechte qualificatie, het verbaasde me deze vandaag toch goed het tempo kon volgen, was int begin weliswaar tikkeltje trager onderweg maar als je nadien nog alles kan goed maken?
En schumacher is beter dan button, button teert vooral op banden sparen altijd, als deze agressiever zou racen dan zou het geene vetten zijn, het verklaard trouwens ook waarom button nog maar 1keer kampioen is geworden en waarom hamilton beter is.
En tactiek gebruiken telt dus niet mee in de f1? Schumacher en zelfs alonso zijn mensen die rekenen tijdens het rijden en daardoor kan je mits een beter wagen ook natuurlijk extra punten door nemen of zelfs races winnen, dit seizoen heeft vettel ook meer zn' kop erbij gehouden dan vorig seizoen en dat loont nu, weliswaar met een heel goeie wagen.
Mijn vraag is nog steeds; hoe kan je nu zoiets gaan zeggen dat schumacher zeker zou verliezen tegen al deze en hoe kan je zeggen schumacher zeker nie zou winnen in een redbull, ik wacht nog steeds, toont dat dan eens aub.

Niels_

Wacht even, ik snap het niet goed. Ik heb 2 incidenten in mijn hoofd die ik vergelijkbaar vind:

Hamilton/Massa - Japan: Hamilton krijgt geen straf, want hij neemt 'dezelfde lijn als vorige ronden'
Hamilton/Button - Canada: Button krijgt geen straf, want hij neemt 'dezelfde lijn als vorige ronden'

Kan iemand mij zeggen waarom Massa dan nu een straf krijgt? Maar ach, de meesten hebben hier gelukkig ook wel door dat dit totaal onnodig was. Argumenten als 'Hamilton is al genoeg gestraft, nu is het Massa zijn beurt!' slagen echter nergens op. ;)

0634

Citaat van: Schumiiii op 30 oktober 2011 - 13:13:10
Antwoord eens man antwoord eens op hetgeen em dan heeft gezegd inplaats van naast de kwestie te lullen?
Bewijs mij eens dan waar en hoe die vent nu gelijk kan hebben? Deze heeft gezegd schumacher niet zou kunnen winnen in die redbull, bewijs aub. Naar mijn weten heeft schumacher nog niet in die redbull een race gereden laat staan tegen webber/vettel gereden.

Precies. Waarom vraag je mij dan iets te bewijzen?

Jackie Stewart geeft zijn mening, prima, waarom jij dan meent hem een idioot te noemen is mij een compleet raadsel.

Wizard

@Scuderia91: Inderdaad. En ook strookt de straf niet met de straffen die Lewis kreeg in Monaco. Ook toen zat hij er onvoldoende naast en liet hij zijn bolide staan. Massa en Maldonado bleven vrij van iedere vorm van een sanctie. Zelfs geen waarschuwing. Kortom: nog steeds geen consequentie. Mja, het zij zo. Ik zal er geen minuut van wakker liggen.

0634

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 13:25:48
Ben het wel met Schumiiii eens. Ik zeg niet dat Schumacher per definitie wél kan winnen maar uitsluiten dat hij het niet kan vind ik erg kort door de bocht. Egaal wie dit zegt.
Tuurlijk is het mogelijk. Maar dat geldt ook voor Rosberg. Alleen beiden zullen niet veel winnen als Vettel teamgenoot is.


Wizard

Dat zeg jij. Ik ben nooit écht overtuigd geweest van Webber, dus dat Vettel hem owned, verbaasd me niks. Schumacher en Rosberg zijn in mijn ogen van een andere categorie. Meer basissnelheid en betere racers. Tevens is Schumacher een prima starter daar waar Webber veel heeft laten liggen. Alles bij mekaar opgeteld denk ik dat Schumacher alsook Rosberg het beter zullen doen en het Vettel op z'n minst moeilijker kunnen maken dan Webber doet.

0634

Ik betwijfel het om eerlijk te zijn. Red Bull is Vettels team, iedere andere rijder krijgt het daar lastig.