Round 17:Indian Grand Prix, Buddh International Circuit

Gestart door Enzo, 25 oktober 2011 - 01:47:38

« vorige - volgende »

rafael25

De laatste P1(in de vrijtrainingen dan) van Massa was in Spa 2008!!!!!!!!! Dat is verdomde lllaannngg geleden

Enzo


Senergy

Citaat van: rafael25 op 28 oktober 2011 - 12:25:53
Massa gaat ondanks alle vibraties in zijn Ferrari naar de snelste tijd, met 1.25.706. en wellicht met verboden voorvleugel ??? ???

Waarom direct zeggen dat het een verboden vleugel is, mij lijkt dat Ferrari niet zo dom is om die te gaan gebruiken.
Hij zal wel zo getest zijn dat hij door de testen van de FIA doorgeraakt maar zich op de baan helemaal anders gedraagt.

Door windruk die van over de gehele vleugel wordt afgeleid naar de buitenkanten waardoor die exponentieel toeneemt en dus veeeeeel meer druk geeft dan het maximale gewicht waarmee de FIA test. dus eigenlijk niets illegaal maar gewoon weer een loophole in de regeltjes die goed gevonden is.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Niels_

Citaat van: Senergy op 28 oktober 2011 - 14:27:52
Citaat van: rafael25 op 28 oktober 2011 - 12:25:53
Massa gaat ondanks alle vibraties in zijn Ferrari naar de snelste tijd, met 1.25.706. en wellicht met verboden voorvleugel ??? ???

Waarom direct zeggen dat het een verboden vleugel is, mij lijkt dat Ferrari niet zo dom is om die te gaan gebruiken.
Hij zal wel zo getest zijn dat hij door de testen van de FIA doorgeraakt maar zich op de baan helemaal anders gedraagt.

Door windruk die van over de gehele vleugel wordt afgeleid naar de buitenkanten waardoor die exponentieel toeneemt en dus veeeeeel meer druk geeft dan het maximale gewicht waarmee de FIA test. dus eigenlijk niets illegaal maar gewoon weer een loophole in de regeltjes die goed gevonden is.
Ik heb nog geen beelden gezien, maar lijkt het dan op de voorvleugel van Red Bull?

Gerard

Citaat van: Enzo op 28 oktober 2011 - 12:44:18

;D

;D Das een leuke voor het topic "verzin een leuk onderschrift"

BTW: Die video op de site van D'Ambrosio is "verwijderd door de gebruiker"....


Jozef

Citaat van: Enzo op 28 oktober 2011 - 12:23:18


Ander opvallend iets was de voorvleugel van Ferrari, deze boog enorm door op hoge snelheid.



Echt bizar.

Lijkt er bijna op dat Ferrari hiermee puur aan de FIA wil aantonen hoe belachelijk hun eigen regels zijn ivm het testen van de voorvleugels.

Gerard

Wow, is de baan daar zo hobbelig?? Of is die voorvleugel zo belachelijk groot datie zo 'zwabbert'? ???

gloudiesaurus

Opvallend die voorvleugel! Hij buigt ook wel extreem door...

En ja die meetmethode van de FIA met gewichtjes klopt niet, dat is al langer bekend.

Wel mooi een vonkende F1 - wagen, net zoals vroeger  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Gerard op 28 oktober 2011 - 21:49:12
Wow, is de baan daar zo hobbelig?? Of is die voorvleugel zo belachelijk groot datie zo 'zwabbert'? ???

Lijkt me vrij duidelijk dat Ferrari een nieuwe voorvleugel heeft ontwikkeld. :P

Ofwel hebben ze een foutje gemaakt in het ontwerp (de koppeling tussen aerodynamica en structureel ontwerp is nu eenmaal niet zo eenvoudig), ofwel denken ze hier effectief op een of andere manier iets mee te winnen (lijkt me niet), ofwel is het vooral een signaal naar de FIA ("kijk, dit is volgens jullie legaal, snappen jullie nu waarom iedereen zeurt over de voorvleugel van Red Bull?").

gloudiesaurus

Was Ferrari al niet bezig met 2012? Wellicht daarom die vleugel nu?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

Ja. In Korea reed Ferrari ook al met een nieuwe voorvleugel, maar die bleek toen voor geen bal te werken. ;)

Kootje

Nu de titels vergeven zijn rijd iedereen met 2012 onderdelen rond.

janke

Heb wat beelden gezien van de training, wat een smog. Ze mogen wel een paar mistlampen inbouwen.
Some things are too important to be left in the past.