Round 17:Indian Grand Prix, Buddh International Circuit

Gestart door Enzo, 25 oktober 2011 - 01:47:38

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 17:26:24
In het gevalletje Massa, prima. Daar kon ik mij ook in vinden. Het gevalletje Maldonado vind ik een ander verhaal. Hij reed er net als vandaag langer naast. Toch werd Hamilton als schuldige aangewezen omdat, en correct me if i'am wrong, hij niet overtuigend ernaast reed en Maldonado de ideale lijn had. Dat kan ik prima spiegelen aan hetgeen wat vandaag gebeurde.
Die met Maldonado weet ik echt niet meer zo, zal het wel eens nakijken.

Maar hey, wat de FIA verder beslist doet verder ook niets af aan onze discussie over de crash van vandaag. Dit was mijn mening over vandaag, niet die van de FIA ;).

Wizard

Inderdaad, vandaar dat ik ook zeg dat ik wat betreft de schuldvraag, eerdere beslissing van de FIA in de wind heb geslagen. Anders was Lewis 100% schuld. Ik ben het daar niet mee eens. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. En dit was gewoon een gevalletje, elkaar geen milimeter gunnen.

monaco2011

k las dit net nog op nu.nl.

Hamilton probeerde voor aanvang van de race nog de verslechterde relatie enigszins te herstellen. "Vlak voor de start stonden we naast elkaar. Felipe zei helemaal niets tegen me. Ik heb toen mijn arm om hem heen geslagen. Zonder resultaat."

En Massa maar roepen dat ie geen problemen heeft met Hamilton. Dit versterkt iig wel mijn vermoeden dat Massa heel goed wist wat ie deed op het moment dat ie instuurde.

Wizard

Heb ik het dan verkeerd begrepen? Ik dacht dat Lewis zich juist erover verbaasde dat Massa na weken lang niks te hebben gezegd een arm om hem heen sloeg en hem 'good luck this race' wenste. Kan aan mij liggen. Hamilton zei dat namelijk na de race tijdens een interview (BBC).

monaco2011

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 18:44:32
Heb ik het dan verkeerd begrepen? Ik dacht dat Lewis zich juist erover verbaasde dat Massa na weken lang niks te hebben gezegd een arm om hem heen sloeg en hem 'good luck this race' wenste. Kan aan mij liggen. Hamilton zei dat namelijk na de race tijdens een interview (BBC).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95792

Jozef

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 16:33:04
Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 16:26:21
Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 16:24:35
Lewis remde eerder doordat hij op vuil reed. Of wil je nu écht beweren dat je aan de binnenkant op vuil even laat kunt remmen als op de schone ideale lijn??
Nee, maar hij remde, dus kan je niet stellen dat hij niet lifte.

Remmen is niet hetgeen wat ik bedoel met de poging staken en aansluiten. Dat Massa daar zichtbaar een fractie later kon remmen is logisch. Massa rijdt op de ideale lijn. En naast deze lijn was het ontzettend vuil door het zand/stof wat er lag. Nogmaals, beide gunnen elkaar geen milimeter ruimte met dit als gevolg. En ik kan met de beste wil van de wereld niet 1 schuldige aanwijzen. Dat beide rijders dat wel doen, soit. Logisch. Zeker gezien hun verleden.

Wat bedoel je dan eigenlijk wel? Spontaan verdampen? Zichzelf wegtoveren?

Wizard


Wizard

Citaat van: monaco2011 op 30 oktober 2011 - 18:49:01
Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 18:44:32
Heb ik het dan verkeerd begrepen? Ik dacht dat Lewis zich juist erover verbaasde dat Massa na weken lang niks te hebben gezegd een arm om hem heen sloeg en hem 'good luck this race' wenste. Kan aan mij liggen. Hamilton zei dat namelijk na de race tijdens een interview (BBC).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95792

Ok. Maar dat Massa geen reactie heeft gegeven, staat er niet. Alleen dat hij lang niet meer gesproken heeft met Lewis (vooraf).

monaco2011

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 19:06:23
Citaat van: monaco2011 op 30 oktober 2011 - 18:49:01
Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 18:44:32
Heb ik het dan verkeerd begrepen? Ik dacht dat Lewis zich juist erover verbaasde dat Massa na weken lang niks te hebben gezegd een arm om hem heen sloeg en hem 'good luck this race' wenste. Kan aan mij liggen. Hamilton zei dat namelijk na de race tijdens een interview (BBC).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95792

Ok. Maar dat Massa geen reactie heeft gegeven, staat er niet. Alleen dat hij lang niet meer gesproken heeft met Lewis (vooraf).
nee, maar op de bbc kwam dat wel zo over. Hij zij dat ie het geprobeerd had en schudde toen wat met zn hoofd en ging toen verder over de race en het incident.

0634

Massa heeft wel degelijk een reactie gegeven over de arm van Lewis op zijn schouder: hij ontkent het namelijk!!!

Lees: http://www.autosport.com/news/report.php/id/95808

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2011 - 19:33:56
Massa heeft wel degelijk een reactie gegeven over de arm van Lewis op zijn schouder: hij ontkent het namelijk!!!

Lees: http://www.autosport.com/news/report.php/id/95808
heb Massa vaak genoeg verdedigd, maar nu loopt ie toch echt te mekkeren. Hij zegt dat ie gezien heeft dat Hamilton naast m zat, maar op t moment van insturen dacht ie dat ie weer weg was?? vind het ietwat ongeloofwaardig allemaal.

0634


Jozef

Citaat van: Wizard op 30 oktober 2011 - 19:03:41
Liften en aanhaken. Net als Webber eerder deed.
Maar hij staat al vol op de rem op het moment dat Massa begint in te sturen, hij kan niet nóg harder remmen. ???

En als je bedoelt dat hij zelfs voor de remzone al moest opgeven, dan kun je maar beter inhalen tout court verbieden in de F1. Want dan mag je dus eigenlijk alleen nog voor een positie gaan als je er al voorbij kunt vóórdat ze in de remzone zitten. Dat zit jij hier te verkondigen.

Wizard

Nee hoor. En om een lang verhaal kort te maken, ik kan gewoon geen schuldige aanwijzen. Niet Hamilton. Niet Massa. Ik blijf bij mijn standpunt: Hamilton zat er niet overtuigend genoeg naast. Massa kon later remmen. Massa zit er voor. Massa zit op de ideale lijn. Dus Massa hoeft zijn positie niet op te geven. Daar inhalen is in mijn ogen onmogelijk. Absoluut goed dat Hamilton probeert maar als beide hun bolide domweg laten staan dan is dit het resultaat. Ik blijf erbij, 50/50.

Enzo

Om eerlijk te zijn was het een dubbeltje op z'n kant, beide hadden de straf kunnen krijgen imo.
Hamilton leek me iets te opportunistisch met zijn aanval en Massa stuurt gewoon in terwijl hij wist dat Hamilton daar zat...