banaan van de race

Gestart door Folkert, 16 oktober 2011 - 10:16:57

« vorige - volgende »

Banaan van de Race/Weekends

Lewis Hamilton
0 (0%)
Vitali Petrov
20 (95.2%)
Mark Webber
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Bruno Senna
1 (4.8%)
iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Enzo


Korre

ik kies ook voor Petrov, maar zoals hier ook al gezegd was Alonso evenzeer in de fout. Die had enkel het geluk dat hij aan de buitenkant zat en naar buiten kon sturen.

monaco2011

Citaat van: Korre op 16 oktober 2011 - 14:14:11
ik kies ook voor Petrov, maar zoals hier ook al gezegd was Alonso evenzeer in de fout. Die had enkel het geluk dat hij aan de buitenkant zat en naar buiten kon sturen.
ik denk niet dat dat geluk was. Verschil tussen een ervaren 2-voudig WK en een onervaren Petrov.

0634

Leek mij toch echt meer geluk. Hij zat aan de buitenkant, Petrov aan de binnenkant en dat was nou net de kant waar Schumacher naartoe stuurde.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 17:12:13
Leek mij toch echt meer geluk. Hij zat aan de buitenkant, Petrov aan de binnenkant en dat was nou net de kant waar Schumacher naartoe stuurde.
ja, logisch toch, want die bocht gaat ging naar rechts. Alonso zit links en had de ruimte, als hij aan de binnenkant had gezeten had ie wel eerder geremd. Kan me niet voorstellen dat Alonso op deze manier op een voorganger zou knallen. Ik zie het geluk  niet, hij weet meestal wel wat ie doet.

Kootje

#20
CitaatAlonso zit links en had de ruimte, als hij aan de binnenkant had gezeten had ie wel eerder geremd

Waarom remde hij nu zo laat dan ??
Het was niet dat hij iemand uit probeerde te remmen ofzo.'
Dus ja .... ik zie daar ook wel enig geluk in.
Daarnaast had hij nog enige mazzel dat Petrov niet ook hem raakte.
Dat scheelde namelijk ook niet zo heel veel.

0634

Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 17:15:48
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 17:12:13
Leek mij toch echt meer geluk. Hij zat aan de buitenkant, Petrov aan de binnenkant en dat was nou net de kant waar Schumacher naartoe stuurde.
ja, logisch toch, want die bocht gaat ging naar rechts. Alonso zit links en had de ruimte, als hij aan de binnenkant had gezeten had ie wel eerder geremd. Kan me niet voorstellen dat Alonso op deze manier op een voorganger zou knallen. Ik zie het geluk  niet, hij weet meestal wel wat ie doet.
Meestal wel, ik stel zijn kunnen niet ter discussie, maar hier remde hij ook gewoon veel te laat om de bocht te halen. Geluk dat ie niemand raakt.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 17:19:46
CitaatAlonso zit links en had de ruimte, als hij aan de binnenkant had gezeten had ie wel eerder geremd

Waarom remde hij nu zoi laat dan ??
Het was niet dat hij iemand uit probeerde te remmen ofzo.'
Dus ja .... ik zie daar ook wel enig geluk in.
Daarnaast had hij nog enige mazzel dat Petrov niet ook hem raakte.
Dat scheelde namelijk ook niet zo heel veel.
hij probeerde Petrov uit te remmen toch?? Idd, misschien wel wat mazzel dat Petrov m niet raakte, maar daar reageerde hij zelf ook weer goed. Hoe dan ook, Alonso zit helemaal aan de buitenkant en weet gewoon dat als ie zn rempunt mist hij niemand gaat raken. Als je terug kijkt, dan kun je toch moeilijk zeggen dat het geluk is dat hij Schumacher niet raakt??

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 17:24:07
Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 17:15:48
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 17:12:13
Leek mij toch echt meer geluk. Hij zat aan de buitenkant, Petrov aan de binnenkant en dat was nou net de kant waar Schumacher naartoe stuurde.
ja, logisch toch, want die bocht gaat ging naar rechts. Alonso zit links en had de ruimte, als hij aan de binnenkant had gezeten had ie wel eerder geremd. Kan me niet voorstellen dat Alonso op deze manier op een voorganger zou knallen. Ik zie het geluk  niet, hij weet meestal wel wat ie doet.
Meestal wel, ik stel zijn kunnen niet ter discussie, maar hier remde hij ook gewoon veel te laat om de bocht te halen. Geluk dat ie niemand raakt.
dat ie te laat remt zie ik ook wel, maar als er niks voor je rijdt dan is dat niet zo'n ramp. Alonso had dit aan de binnenkant nooit gedaan, dat weet ik wel zeker.

monaco2011

ik denk zelfs dat Alonso wel een stuk eerder had in kunnen sturen, maar dat ie gewoon al door had dat Petrov door ging schieten en daarom zelf een ruime bocht neemt.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 17:27:44
hij probeerde Petrov uit te remmen toch??

Ik dacht dat hij daar al voorzat, al sluit dat filmpje dat niet uit.
Dat laat ik dan ook even in 't midden.

CitaatIdd, misschien wel wat mazzel dat Petrov m niet raakte, maar daar reageerde hij zelf ook weer goed.

Klopt.
Combinatie van.

CitaatHoe dan ook, Alonso zit helemaal aan de buitenkant en weet gewoon dat als ie zn rempunt mist hij niemand gaat raken.

Hij reed anders bijna bij Schumi naar binnen. Dat is imo de reden geweest dat hij koos rechtdoor te gaan.
Niet om Petrov te ontwijken.
Dat ging namelijk ook maar net goed.

CitaatAls je terug kijkt, dan kun je toch moeilijk zeggen dat het geluk is dat hij Schumacher niet raakt??

Geluk in combinatie met 'n goede reactie.
Maar z'n grootste geluk zit hem in het niet geraakt worden door Petrov. 

Al met al: Not his finest moment.  ;D

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 17:57:44
Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 17:27:44
hij probeerde Petrov uit te remmen toch??

Ik dacht dat hij daar al voorzat, al sluit dat filmpje dat niet uit.
Dat laat ik dan ook even in 't midden.

CitaatIdd, misschien wel wat mazzel dat Petrov m niet raakte, maar daar reageerde hij zelf ook weer goed.

Klopt.
Combinatie van.

CitaatHoe dan ook, Alonso zit helemaal aan de buitenkant en weet gewoon dat als ie zn rempunt mist hij niemand gaat raken.

Hij reed anders bijna bij Schumi naar binnen. Dat is imo de reden geweest dat hij koos rechtdoor te gaan.
Niet om Petrov te ontwijken.
Dat ging namelijk ook maar net goed.

CitaatAls je terug kijkt, dan kun je toch moeilijk zeggen dat het geluk is dat hij Schumacher niet raakt??

Geluk in combinatie met 'n goede reactie.
Maar z'n grootste geluk zit hem in het niet geraakt worden door Petrov. 

Al met al: Not his finest moment.  ;D
tja, dat Petrov m niet raakt is misschien een gelukje bij een ongeluk. Verder zou ik het woord geluk hier gewoon weglaten. Alonso kan aan de buitenkant gewoon later remmen en iets meer risico nemen om dat daar de ruimte is.

KVDracer

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 13:39:19
En toch zag ik 't van Schumi van verre aankomen, en van Petrov niet.
Maar goed, de straf is gegeven en ook zeker niet onterecht.
Consequentie was echter weer ver te zoeken.

Schumacher heeft Petrov ook niet zien aankomen  ;) Maar ik vind de straf wel terecht, het was mss wel een race ongeluk, maar al bij al vind ik de straf wel terecht. Ik vind dit wel een klein verschil met MS bij Perez, al was het allebei een aanrijding bij het aanremmen van een bocht.

Gerard


Matthijs

http://www.youtube.com/watch?v=jmGom8pYH0s&feature=related
Zie bovenstaand filmpje. Je kunt dan echt niet met droge ogen beweren dat Alonso niet veel te laat heeft geremd en veel te ver rechtdoor schiet. Hij blokkeert zijn voorwielen zelfs. Eerder insturen was echt geen mogelijkheid. Petrov en Alonso wilden gewoon niet eerder remmen dan de ander. Als Schumacher in zijn spiegels had gezien dat Petrov eraan kwam en naar links had gestuurd, was Alonso er vervolgens vol op geknald. Meer geluk dan wijsheid dus (voor Alonso dan, niet voor Petrov en Schumi).