Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Perton

Natuurlijk wel voordeel dat hij in groep B zat met die opdrogende baan ;)

Perton

Safety car, niemand weet waarom, maar Nyckieboy leidt gewoon sinds de start, hartstikke mooi.

Jehoentelaar

Schrok me dood van die schreeuwende Italiaan aan de microfoon net. Verder wel leuk, zo'n stream met deels bewakingscamera's. Ter afwisseling.

Perton

De enige reden waarom De Vries niet keihard aan het domineren is, is dat Bonifácio meedoet. Ik heb dan ook medelijden met de concurrentie vanaf komend weekend, aangezien hij er dan niet meer bij is.

gloudiesaurus

Netjes, de eerste overwinning is binnen!
Nu morgen nog de 2e pakken en De Vries heeft dan al een mooie voorsprong in het kampioenschap  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 05 april 2014 - 17:14:30
Schrok me dood van die schreeuwende Italiaan aan de microfoon net. Verder wel leuk, zo'n stream met deels bewakingscamera's. Ter afwisseling.
Haha ik schrok me vandaag ook kapot. Gister had ik het geluid van de stream uit vanwege F1-kwalificatie, maar nu ging dat iets anders...

Perton

En dat is al drie keer het Italiaanse volkslied, helemaal toppie!

Perton

Mijn aantekeningen van de race:

Na een ronde al 2,1 voor op Gachet die Bonifácio had ingehaald na een fout.
2,3 in 2
2,6 in 3
3,3 in 4
3,4 in 5
4,6 in 6 (Gachet foutje, Bonifacio weer 2)
5,3 in 7
5,9 in 8
6,1 in 9 (en hier reden Bonifacion en Gachet hun personal best van dat moment, De Vries zijn negende ronde was niet zijn snelste van dat moment, maar alsnog sneller dan dat van de concurrentie)
6,7 in 10
7,3 in 11
7,3 in 12 (Bonifácio won maar liefst 19 duizendsten na rijden personal best van dat moment)
7,8 in 13
8,3 in 14 (snelste ronde)
8,8 in 15 (Bonifácio hier met personal best)
7,6 aan finish (rustige laatste ronde)

Redelijk dominant dus. Twee poles, twee zeges, twee snelste ronden.

Bonifácio natuurlijk wild card, dus Gachet heeft voor beide races de punten voor de tweede plek gehaald, waardoor De Vries nu 14 punten voorsprong heeft (zelfde puntentelling als F1)

gloudiesaurus

Netjes hoor! Een betere start van het seizoen kan hij niet hebben.
Nu die prijs pakken en het prijzengeld dan kan hij volgend jaar het stoeltje overnemen van Vandoorne die doorschuift naar de Formule 1  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Eurocup levert je 500.000 op, dus als de Alps op 300.000 zit is dat al optimistisch. GP2-stoeltje bij ART kost zo'n 2 miljoen. Fix jij de overige 1,7 miljoen? Die 500.000 mag je niet meetellen, want die wordt alleen uitbetaald als je als Eurocup-kampioen in de Formule Renault 3.5 gaat rijden, vandaar dat Frijns, Vandoorne en Gasly alle drie die stap hebben gemaakt na het winnen van de titel.

Kootje

GP2 schijnt goedkoper geworden te zijn. Zal 3 ton waarschijnlijk nog steeds niet genoeg zijn, maar dat hoeft ook niet. Net als Vandoorne is De Vries ook 'n McLaren protegé, toch?

Perton

#101
Nuja, ze hebben geen nieuwe auto geïntroduceerd (gaat nu vierde jaar in ipv normale cyclus van drie jaar), dus dat moet de kosten in theorie drukken. Maar Dallara staat vooral bekend om haar idiote prijzen voor reserveonderdelen, dus dat zal niet veel anders zijn geworden. Als het gezakt is tot 1,5 miljoen is dat al heel erg optimistisch.

-edit- artikeltje van Kate Walker gevonden: kosten zouden dit jaar zo'n 10 procent omlaag gegaan, en een gemiddeld stoeltje kostte volgens haar 1,8 miljoen (vorig jaar is dat), dus dan mag je voor ART wel zeker 2 miljoen rekenen. Haal je daar 10% af, zit je op 1,8 miljoen. Renault 3.5 lag altijd rond de 7 á 8 ton, die is in prijs gestegen tot iets boven de miljoen, heb je alsnog een groot verschil met GP2.

En De Vries is McLaren-protegé, maar McLaren staat er met Hamilton ook om bekend niet te snel grote stappen te willen nemen (vandaar dat de twee partijen zelfs ooit uit elkaar zijn gegaan toen hij Formule 3 Euroseries wilde rijden en McLaren hem nog een jaar in Engeland wilde houden). Dus het is al een compleet onrealistisch scenario dat McLaren akkoord gaat (los van het financiële plaatje nog) dat De Vries van de Formule Renault 2.0 naar de GP2 gaat, tenzij het beleid daar behoorlijk is veranderd.

Kootje

Dat het niet McLarens beleid is dat kan, geen idee wat voor beleid zij voerden en/of voeren. Ik kwam daar slechts mee omdat jij 'n overstap zga uitsloot omdat het prijzengeld niet toereikend zou zijn om die stap te maken. Maar als je McLaren achter je hebt staan, hoeft dat ook helemaal niet.

Perton

Alleen staat McLaren dus niet achter zo'n overstap, als ze tenminste nog hetzelfde beleid voeren als vroeger.

Kootje

#104
En dat weten we dus niet.

Ik weet niet wanneer Vandoorne bij McLaren terechtkwam, maar die is direct uit de FR2.0 naar het WSR3.5 gegaan. De stap FR2.0 naar GP2 is niets groter, slechts anders. Stoffel komt nu alsnog in GP2 uit, hoewel dat ook tegen hun beleid zou zijn. Wat weer vreemd is, gezien het feit dat ook Hamilton daar al in uit kwam. Kevin Magnussen daarentegen deed wel eerst 'n tussenstapje F3, maar promoveert in tegenstelling tot Vandoorne weer direct naar de F1. Ik denk dus dat ze helemaal geen vastomlijnd beleid hebben, maar dat ze het per coureur bekijken. Hoe snel ontwikkeld 'n coureur zich, is hij al klaar voor 'n stapje omhoog? Kevin deed maar 1 jaartje FR2.0, Stoffel deed er al 2, terwijl Nick alweer z'n 3e jaar ingaat. Die is in hun ogen dus nog niet klaar voor 'n stap omhoog, net als Hamilton dat toendertijd ook niet was in hun ogen. Dat Hammi daar anders over dacht, en gelijk had, zou zelfs 'n les geweest kunnen zijn om niet stellig vast te houden aan 'n vooropgesteld plan.