Round 16: Grand Prix Zuid-Korea, Yeongam

Gestart door Enzo, 11 oktober 2011 - 00:37:43

« vorige - volgende »

Wizard

Ik moet Kootje gelijk geven. Alweer. Het wordt bijna eng. :-*


0634

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 13:07:15
Het gevecht ging toch echt meerdere bochten door.
Zo simpel was 't dus ook weer niet.

Daarnaast haalde Hamilton hem niet eens in de DRS zone in.  ???
Hij passeert hem tussen bocht 6 en 7 terwijl de DRS zone tussen bocht 2 en 3 ligt.  ::)



Het was juist Webber die gebruikmakend van z'n DRS aan kon sluiten om zo in de volgende bochten 3, 4 en 5 (na 'n foutje van Lewis) de aanval te openen.
Lewis pareerd in bocht 6 direct, maar zit er pas in bocht 10 definitief weer voor.
Dat was niet wat de situatie die ik bedoelde... Dat was het mooie gevecht. Ze hadden ook een gevecht waarbij Webber passeerde en Lewis meteen middels DRS terugsloeg.

Niels_

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 10:40:10
Ferrari heeft Alonso anders prima voor Massa gekregen. En ik had het idee dat Alonso niet significant sneller was op de softs.
Bij de eerste pitstop hebben ze het anders ook al proberen te verknoeien voor Massa. 6,4 seconden stilstaan, serieus... Maar Alonso zijn banden zater er zo hard door dat hij enorm veel tijd verloor in die ronde extra die hij deed, waardoor Massa er voor kon blijven.

Enzo

Wat ik trouwens wel mooi vond was Alonso op de boardradio:"Ok I quit, I quit!"
Alsof Button dan ineens in cruisemodus gaat en Alonso het dan alsnog kan proberen, erg geslepen van de Spanjool... ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 14:05:17
Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 13:07:15
Het gevecht ging toch echt meerdere bochten door.
Zo simpel was 't dus ook weer niet.

Daarnaast haalde Hamilton hem niet eens in de DRS zone in.  ???
Hij passeert hem tussen bocht 6 en 7 terwijl de DRS zone tussen bocht 2 en 3 ligt.  ::)



Het was juist Webber die gebruikmakend van z'n DRS aan kon sluiten om zo in de volgende bochten 3, 4 en 5 (na 'n foutje van Lewis) de aanval te openen.
Lewis pareerd in bocht 6 direct, maar zit er pas in bocht 10 definitief weer voor.
Dat was niet wat de situatie die ik bedoelde... Dat was het mooie gevecht. Ze hadden ook een gevecht waarbij Webber passeerde en Lewis meteen middels DRS terugsloeg.

Oké .... die heb ik dan blijkbaar gemist.  :-[

0634

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 14:23:05
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2011 - 14:05:17
Citaat van: Kootje op 16 oktober 2011 - 13:07:15
Het gevecht ging toch echt meerdere bochten door.
Zo simpel was 't dus ook weer niet.

Daarnaast haalde Hamilton hem niet eens in de DRS zone in.  ???
Hij passeert hem tussen bocht 6 en 7 terwijl de DRS zone tussen bocht 2 en 3 ligt.  ::)



Het was juist Webber die gebruikmakend van z'n DRS aan kon sluiten om zo in de volgende bochten 3, 4 en 5 (na 'n foutje van Lewis) de aanval te openen.
Lewis pareerd in bocht 6 direct, maar zit er pas in bocht 10 definitief weer voor.
Dat was niet wat de situatie die ik bedoelde... Dat was het mooie gevecht. Ze hadden ook een gevecht waarbij Webber passeerde en Lewis meteen middels DRS terugsloeg.

Oké .... die heb ik dan blijkbaar gemist.  :-[
Ja, nu twijfel ik ook... waren dat anderen dan?

Kootje

#142
Geen idee.  ???

SDG had 't ook over Webber, en de enige situatie die ik daarbij voor de geest kan halen, is die van 't filmpje dat ik eerder al gepost heb.
Overigens ook 't enige filmpje wat ik kon vinden aangaandse Webber vs Hamilton, al zegt dat ook niet alles.


Edit: met dank aan GPupdate.

09:31
Webber passeert Hamilton in de eerste bocht, maar de Brit vecht zich terug op het rechte stuk naar de derde bocht!

0634

Dan was dat t.... Ben ik toch niet helemaal gek :).

Kootje

Inderdaad.
Heb 't zelf niet zien gebeuren, maar blijkbaar toch.


Enzo

CitaatLewis neuriet ondertussen wat in zijn helm. 'Losin'up my buttons, baby'. Het valt hem nu pas op: Nicole die over button zingt. Lewis lacht.

Erg leuk geschreven Jeroen!  ;D ;D ;D

monaco2011

Citaat van: Enzo op 16 oktober 2011 - 17:30:28
CitaatLewis neuriet ondertussen wat in zijn helm. 'Losin'up my buttons, baby'. Het valt hem nu pas op: Nicole die over button zingt. Lewis lacht.

Erg leuk geschreven Jeroen!  ;D ;D ;D
idd, mooi geschreven ook al kan ik me er niet helemaal in vinden. Volgens mij werd er meer ingehaald dan op Suzuka en werd er ook op meerdere punten ingehaald. Dat Webber Hamilton niet in kan halen ligt gewoon aan de auto's. Net zoals Hamilton op Monza Schumacher niet voorbij kon komen. Op Spa hebben we ook genoeg saaie races gezien. Heb Alonso ook wel eens een hele race achter Schumacher zien vastzitten op Imola (en volgens mij ook keer andersom op). Op een aantal andere Tilke banen werd er dit jaar wel veel ingehaald (China bv).

0634

Ligt óók aan de auto's, maar óók aan de banen. Maar los daarvan: het is alleen maar mijn mening he, ieder mag zijn eigen mening hebben. Die banen van Tilke vind ik niet veel soeps, waarmee ik niet zeg dat op alle andere banen alles altijd maar goed is.

En vandaag vond ik gewoon een povere race, op het duel met LEwis en Mark na.

Maar buiten dat: thanks :).

Gerard

#148
Leuke race! Geen topper, maar vermakelijk!
Die zin van Alonso op het laatst over de radio was een veelzeggend gebaar! "I give up" ;D
Verdiende winnaar en eindelik eens een mooi verchtende Lewis gezien, zonder brokken te maken!
Dat kon ik niet van Petrov zeggen, wat een drol is dat zeg!
Opvallend hoe mild Schumacher was na afloop ???
Mooie prestatie ook van Algu, die net nog voor Nico eindigde! Al kwam dat denk ik ook omdat laatstgenoemde niet genoeg "puet" had om vol pot door te trappen..

T.Nuvolari

Saaie boel vond ik het, al zal mijn constant om aandacht vragende dochter er ook voor iets tussenzitten.
Een voor mij "onverwachte" winnaar en onverwachte strijd met 3 teams, had een McLaren 1-2 verwacht. De strijd om de podiumplekken fleurde de wedstrijd wat op, maar al bij al viel ook dat wat tegen qua actie. Button heeft een beter resultaat weggegooid bij de start, zat in die eerste ronde steeds aan de verkeerde kant. Mooi resultaat voor de Torro Rossorijders en Kovalainen die voor beide Saubers eindigt. Op naar India, ben benieuwd wat dat allemaal geeft.