Round 16: Grand Prix Zuid-Korea, Yeongam

Gestart door Enzo, 11 oktober 2011 - 00:37:43

« vorige - volgende »

Folkert

Super pole voor Lewis. Niet verwacht, wel gehoopt. Volgens de meeste een RBR circuit, maar pakt hier op oude wijze weer een pole.

Voor mij ook een moment om aan te grijpen dat Lewis nog steeds 1 van de beste is, want net als de eerste niet RBR overwinning, schrijft hij ook de eerste niet RBR pole op zijn naam.

Vettel leek zeer onaangenaam toen hij vernam 2de te starten.
Ben wel erg benieuwd naar het hele  banden verhaal. Heeft RBR voordeel of juist niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Toch mooi om te lezen hoezeer iederen (die tot nu toe hebben gereageerd) het Lewis zo gunnen dat hij de pole pakte en goed scoort morgen!! TOP!! :)
Wat betreft die straf voor Vettel..
Ik begreep al niet dat hij dat stuk afsneed? Hij reed overdreven rustig terug naar de pits?..
Anyway..
Mijn voorspelling voor morgen..

1: Lewis (hoop ik echt voor hem!)
2: Button
3: Vettel
4: Alonso
5: Nico
6: Massa
7: Petrov
8: Schumacher

PRETTIGE WEDSTRIJD ALLEMAAL!!! 8) :)

janke

Citaat van: monaco2011 op 15 oktober 2011 - 15:33:48
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 14:38:18
Citaat van: Scuderia91 op 15 oktober 2011 - 14:26:16
Een gridstraf geven omdat hij daar 2 seconden wint, dat zou echt te belachelijk zijn voor woorden. Gelukkig dat ze daar niet hebben ingegrepen.
Wat Wizard zegt: als de regel is zoals hierboven staat, moeten de stewards gewoon een straf geven, wat voor straf dat dan ook is. Er staat niet dat een rijder geen voordeel mag hebben, er staat dat een rijder ten alle tijde op de baan moet blijven rijden.

Als de regel zo is, en de stewards straffen blijkbaar niet, is dit marchanderen met de regels en wordt het steeds lastiger om FIA-regels serieus te nemen.

Mooie pole voor Hamilton idd, als hij vorige week zn 2e run had kunnen doen had ie m vorige week al gehad. Dit zat er aan te komen. Zal m zeker vertrouwens geven, maar kwalificatie's zijn niet zozeer het probleem voor m dit jaar, dat zijn toch meer de races en de bandenslijtage. Ik zet mn geld voor morgen op Button voor Vettel en Alonso.

Deels met je eens, maar Hamilton start nu van pole. Bekijkt met het team de 1ste paar ronden. Blijft hij snel dan kan hij rekening houden met zijn banden. Zover dat kan met supersofts. Want nu hoeft hij niet te jagen op plek 4-5. (ik kan me niet voorstellen dat hij wegzakt rond plek 4-5.) Dat is een beduidend verschil voor Hamilton, denk ik. En zijn manier van rijden is nu agressief, omdat hij een beetje achter de feiten aanloopt volgens mij. Dat was wel minder in zijn 1ste en 2de jaar.

Gooi er ook een voorspelling achteraan:

1. Hamilton
2. Vettel
3. Button
4. Alonso
5. Webber
6. Rosberg
7. Massa
8. Schumacher
9. Perez
10. Petrov.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Wat eigenlijk in Japan al moest zijn is dus voor deze race, iemand anders op P1. Super!
Morgen verwacht ik een ijzersterk McLaren en eigenlijk verwacht ik dat ook de rest van het seizoen. Beetje vijgen na Pasen voor hen, maar kom...

0634

Ik denk dat Vettel op plek 3 gaat eindigen, en dat de overwinning zal gaan tussen de McLarens. Als de banden een groot issue worden zal het Button zijn, valt het mee is Lewis sneller.


janke

Citaat van: Gerard op 15 oktober 2011 - 22:12:37
http://www.youtube.com/watch?v=M4R4rhMRbBU&feature=player_embedded
Volgens mij is Lewis letterlijk moe gestreden... ???

Kom op Gerard, als je elke coureur op zijn houding moet kwalificeren dan was vandaag Rosberg toch wel down below zero. Die gozer was pissed off. MS blijft dan maar glimlachen. Het zal meneer MS een zorg zijn. Rosberg had gewoon een fuck auto vandaag. MS red de top 10 niet eens, en loopt in zijn pakkie glimlachend rond. Maar ja die hoeft dan ook niet meer. Die rijdt rond voor de grap, en beurt zijn centen van Mercedes-Benz. Een overwinning zal niet gebeuren. Hij moet oppassen dat het geen karikatuur van zichzelf wordt. Gelijk Barrichello, Trulli. Maar hij is een waardig wereldkampioen. Dat is zijn voordeel. Maar voor de rest is het al 2 jaar matig, meer kan ik er niet van maken.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

#97
Sorry hoor Janke, maar Schumacher kan anders aardig goed meekomen met een niet zo'n goede Mercedes. Daarnaast had hij vandaag problemen met de auto waardoor hij niet in Q3 kwam. Weet dat je geen fan bent, maar enige objectiviteit zou niet misstaan imo... ;)



monaco2011

Citaat van: Enzo op 16 oktober 2011 - 00:28:31
Sorry hoor Janke, maar Schumacher kan anders aardig goed meekomen met een niet zo'n goede Mercedes.
Daarnaast had hij vandaag problemen met de auto waardoor hij niet in Q3 kwam.
Weet dat je geen fan bent, maar enige objectieviteit zou niet misstaan imo... ;)
helemaal mee eens. Schumacher doet het juist de laatste tijd vrij goed (afgezien van die rookie fout in Singapore). Als Rosberg al pissed off was, dan was dat waarschijnlijk omdat ie geen 2e run meer kon of mocht doen, maar met zn 7e plek achter de gevestigde orde kan ie toch moeilijk ontevreden zijn.  Schumacher gaf voor zn ronde in q2 al aandat ie problemen had, dus dan is die p12 wel verklaarbaar. hij kwam op mij trouwens ook niet heel vrolijk over. Schumacher rijdt zeker niet voor de centen, voor zijn doen doet ie het bijna voor niks.
Wat betreft Hamilton, die heeft zn voet laten spreken en heeft achteraf zoiets van 'val allemaal lekker dood'. Tuurlijk is ie blij met de pole, maar dat gaat wil ie gewoon niet delen met de pers die de afgelopen tijd erg kritisch op m was. Je zag ook gewoon dat ie zn best deed om zo boos mogelijk te kijken en vooral niet te lachen. Kan me er wel iets bij voorstellen.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 16 oktober 2011 - 00:28:31
Sorry hoor Janke, maar Schumacher kan anders aardig goed meekomen met een niet zo'n goede Mercedes. Daarnaast had hij vandaag problemen met de auto waardoor hij niet in Q3 kwam. Weet dat je geen fan bent, maar enige objectiviteit zou niet misstaan imo... ;)




Maar Janke heeft wel een punt, dat de druk voor Schumi heel anders (niet minder, maar anders) is dan voor een Rosberg, Massa of Hamilton.


Dat Schumi vaker glimlacht kun je ook toeschrijven aan diens toegenomen wijsheid. Hij heeft het allemaal al eerder meegemaakt, dus hij gaat zich niet druk maken. Behoudens de geruchten dat hij ermee zou stoppen...En zelfs dat ging 'onSchumacheriaans' soepel... ;D

Franky R.

OT;


Ik hoop op een 1-2tje voor McLaren! En dat Webber iets gaat doen aan zijn achterstand ten opzichte van Vettel.

Mijn gok/verlanglijstje;

1. Hamilton
2. Button
3. Alonso
4. Webber
5. Vettel
6. Rosberg
7. Schumacher (na een fiks gevecht met Massa)
8. Massa
9. Di Resta
10. Senna... :P

gloudiesaurus

Mooie Pole voor Hamilton!

Circuit is nog best aardig, maar die omgeving zeg... wat een sombere atmosfeer! Grijs, en gewoon helemaal niks... alleen wat ongerept land.
Ik had na 1 jaar toch wel wat meer verwacht, vooral omdat ze grote plannen om het circuit heen heel wat moois te bouwen...


GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Folkert

#103
Wow, wat een actie van Vettel. Zeker mooie manoeuvre. 

Waaaaa, Wat een gevecht tussen Button en Rosberg 8)

Petrov, jij broodzak. Jammer, want Schumie ging best goed geloof ik.

Fijne race nog allemaal
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Petrov zijn wraak voor Singapore  :-\
Nu zal hij de banaan van de race worden zeker?