Round 16: Grand Prix Zuid-Korea, Yeongam

Gestart door Enzo, 11 oktober 2011 - 00:37:43

« vorige - volgende »

0634

http://www.gppits.net/nieuws/zuid-korea_hamilton_pakt_pole/

Super gedaan van Lewis! Hopelijk helpt dit hem weer verder. Massa weer sneller dan Alonso, doet ie de laatste tijd steeds beter.

janke

Tot nu toe een prima weekend voor Hamilton. Inderdaad hopen dat hij het positieve er van kan inzien. Alonso een beetje teleurstellend. Senna ver achter Petrov die een prima kwali had. Maar morgen kan alles anders zijn met die (waarschijnlijk) vele stops. Daar kan bijvoorbeeld Button zijn voordelen uithalen. Een spannende race gewenst allemaal.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Mja, Red Bull voorspelt weer veel stops, maar dat deden ze vorige week ook. Uiteindelijk werden het er voor de meesten gewoon 3. Dat viel dus best mee.

Wel is het zo dat het goed zou kunnen dat als Buttons banden weer minder snel slijten dan die van Vettel, McLaren misschien wel een 1-2 kan behalen. Maar dat is wel heel erg voor de parade uitlopen natuurlijk ;).

janke

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 08:46:03
Mja, Red Bull voorspelt weer veel stops, maar dat deden ze vorige week ook. Uiteindelijk werden het er voor de meesten gewoon 3. Dat viel dus best mee.

Wel is het zo dat het goed zou kunnen dat als Buttons banden weer minder snel slijten dan die van Vettel, McLaren misschien wel een 1-2 kan behalen. Maar dat is wel heel erg voor de parade uitlopen natuurlijk ;).

We zullen het morgen zien. Maar op dit bochtige circuit gaan de supersofts iig niet lang mee, voorspel ik. En misschien als we morgenvroeg de tv aanzetten zien we een nat circuit.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Er was toch droog weer voorspelt? (niet dat dat alles zegt, maar gewoon een vraag)

Sabai

Ze hebben voor morgen droog weer voorspeld. Ik las ook ergens dat vettel heeft aangegeven dat ze de auto puur op de racepace hebben afgesteld en de prime banden hebben gespaard weet niet wat het hem gaat brengen maar wie weet wel een zege.

janke

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 09:04:18
Er was toch droog weer voorspelt? (niet dat dat alles zegt, maar gewoon een vraag)

Yep klopt. Ik zei dan ook misschien. ;) Een klein buitje voor of met de start zet alles op zijn kop.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Sabai op 15 oktober 2011 - 09:16:25
Ze hebben voor morgen droog weer voorspeld. Ik las ook ergens dat vettel heeft aangegeven dat ze de auto puur op de racepace hebben afgesteld en de prime banden hebben gespaard weet niet wat het hem gaat brengen maar wie weet wel een zege.
Zeiden ze vorige week trouwens ook ;).

Sabai

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 09:28:23
Citaat van: Sabai op 15 oktober 2011 - 09:16:25
Ze hebben voor morgen droog weer voorspeld. Ik las ook ergens dat vettel heeft aangegeven dat ze de auto puur op de racepace hebben afgesteld en de prime banden hebben gespaard weet niet wat het hem gaat brengen maar wie weet wel een zege.
Zeiden ze vorige week trouwens ook ;).

Idd maar ik heb sterk het gevoel dat het team hem vorige week expres te vroeg naar binnen haalde en de druk weghaalden puur om de titel binnen te halen. Nu is hij weer   vrij om te doen waar hij goed in is. Maar dat zegt nog niets natuurlijk en ik gun Lewis zijn zege wel morgen zal voor z'n zelfvertrouwen wel lekker zijn.Maar toch denk ik dat hij hem niet gaat winnen morgen met oog op de banden slijtage en hij erg ruw met banden omgaat. Maar die pole heeft hij toch maar lekker in z'n zak ;) 

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 08:22:41
http://www.gppits.net/nieuws/zuid-korea_hamilton_pakt_pole/

Super gedaan van Lewis! Hopelijk helpt dit hem weer verder. Massa weer sneller dan Alonso, doet ie de laatste tijd steeds beter.

Goed? Fantastisch!! Gisteren in huiselijke sfere heb ik een voorzichtige voorspelling gedaan dat Vettel wel eens iets minder gemotiveerd kan zijn. En begrijp me niet verkeerd, natuurlijk wilt hij winnen maar ik kan me voorstellen dat nu alle druk van de schouders is, de scherpte iets wat afzwakt. Hoe dan ook, Hamilton vertrekt morgen vanaf P1! En wat gun ik Lewis morgen een zege...!! Van Massa heeft hij in ieder geval geen last. ;) Trouwens, Massa wederom voor Alonso. Doet Massa toch netjes. Goed voor zijn zelfvertrouwen.

0634

Ik zei ook geen 'goed', ik zei 'super'!!

Wizard

Oh, was geen kritiek hoor. ;) Ik deed er een schepje bovenop. Nee, ik ben geen Lewis-fan maar wat ben ik blij dat Red Bull wat snelheid inlost en nu eens iemand anders op pole staat. En dan gun ik het Lewis écht! Ik hoop dat hij Vettel in een keihard duel weet te kloppen en de race eens naar zich toe trekt. Zo doorbreekt hij de negatieve aura wat om hem heen hangt. Overigens vond ik Lewis niet écht blij met z'n pole daar waar Vettel er altijd een feestje van maakt.

0634

Als het banden verhaal weer zo'n rol speelt als vorige week maakt Button m.i. gewoon ook weer een goede kans.

Maar stiekem hoop ik op Lewis. Ik gun hem wel weer een klinkende zege.

janke

Las net op een ander forum dat Vettel under investigation staat. Dit ivm het rechtdoor gaan en niet op de racetrack blijven bij zijn terugkeer naar de pits. Ik zag dat ook. Ipv links de bocht te nemen gaat hij rechtdoor. Schijnbaar is dat verboden. Is dat dan ook werkelijk zo??
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

als dat zo is zal hij er eerder een boete voor krijgen dan een gridstraf.