Round 16: Grand Prix Zuid-Korea, Yeongam

Gestart door Enzo, 11 oktober 2011 - 00:37:43

« vorige - volgende »

0634

Naja, afwachten. Een grid straf zou kunnen.

robbert

ja de fia kennende zal dat gewoon een boete zijn. Niks om jullie zich zorgen te maken

janke

Citaat van: robbert op 15 oktober 2011 - 12:01:43
ja de fia kennende zal dat gewoon een boete zijn. Niks om jullie zich zorgen te maken

Dat kreeg hij zelfs nog niet.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

ja inderdaad, ook net gelezen. Dus het mag ;)

rafael25


Franky R.

Citaat van: janke op 15 oktober 2011 - 10:51:12
Las net op een ander forum dat Vettel under investigation staat. Dit ivm het rechtdoor gaan en niet op de racetrack blijven bij zijn terugkeer naar de pits. Ik zag dat ook. Ipv links de bocht te nemen gaat hij rechtdoor. Schijnbaar is dat verboden. Is dat dan ook werkelijk zo??


Kennelijk wel, zie ook de handboek van de FIA;


"20.3 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not."


Maar of er eens traf komt hangt af van de uitleg die RBR aan de stewards zal geven...

rafael25

Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2011 - 12:43:49
Citaat van: janke op 15 oktober 2011 - 10:51:12
Las net op een ander forum dat Vettel under investigation staat. Dit ivm het rechtdoor gaan en niet op de racetrack blijven bij zijn terugkeer naar de pits. Ik zag dat ook. Ipv links de bocht te nemen gaat hij rechtdoor. Schijnbaar is dat verboden. Is dat dan ook werkelijk zo??


Kennelijk wel, zie ook de handboek van de FIA;




"20.3 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not."


Maar of er eens traf komt hangt af van de uitleg die RBR aan de stewards zal geven...

Ik hoop dat ze daar geen straf voor geven, zo erg was het ook weer niet. Hij won er een paar seconden mee om weer eerder in de pits te zijn, maar hij deed het niet op een hotlap

_Makke_

Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2011 - 12:43:49
Citaat van: janke op 15 oktober 2011 - 10:51:12
Las net op een ander forum dat Vettel under investigation staat. Dit ivm het rechtdoor gaan en niet op de racetrack blijven bij zijn terugkeer naar de pits. Ik zag dat ook. Ipv links de bocht te nemen gaat hij rechtdoor. Schijnbaar is dat verboden. Is dat dan ook werkelijk zo??


Kennelijk wel, zie ook de handboek van de FIA;


"20.3 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not."


Maar of er eens traf komt hangt af van de uitleg die RBR aan de stewards zal geven...

Tja, blijkbaar is dat verboden. Dan lijken er wat mij betreft maar 2 mogelijkheden. Een straf moet er dan sowieso komen, maar als hij nog tijd genoeg had om binnen te komen en daarna zijn hotlap af te werken, lijkt een gridstraf me wel flink overdreven. Dan is een boete meer dan genoeg. Of een reprimande natuurlijk. Wanneer hij door dat voorval nog net zijn ronde kon afwerken, lijkt een plaatsje of 5 achteruit me een terechte straf.

Ik was maar met één oog aan't kijken. Dus ik kan de situatie niet goed inschatten. Had hij die fout nodig om aan zijn ronde te kunnen beginnen, of niet. Lijkt me belangrijk om de strafmaat te bepalen.

Gerard

YES! EINDELIJKK ZIEN WE DE WARE Lewis terug!moooi!

0634

Citaat van: Makke op 15 oktober 2011 - 12:54:07
Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2011 - 12:43:49
Citaat van: janke op 15 oktober 2011 - 10:51:12
Las net op een ander forum dat Vettel under investigation staat. Dit ivm het rechtdoor gaan en niet op de racetrack blijven bij zijn terugkeer naar de pits. Ik zag dat ook. Ipv links de bocht te nemen gaat hij rechtdoor. Schijnbaar is dat verboden. Is dat dan ook werkelijk zo??


Kennelijk wel, zie ook de handboek van de FIA;


"20.3 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not."


Maar of er eens traf komt hangt af van de uitleg die RBR aan de stewards zal geven...

Tja, blijkbaar is dat verboden. Dan lijken er wat mij betreft maar 2 mogelijkheden. Een straf moet er dan sowieso komen, maar als hij nog tijd genoeg had om binnen te komen en daarna zijn hotlap af te werken, lijkt een gridstraf me wel flink overdreven. Dan is een boete meer dan genoeg. Of een reprimande natuurlijk. Wanneer hij door dat voorval nog net zijn ronde kon afwerken, lijkt een plaatsje of 5 achteruit me een terechte straf.

Ik was maar met één oog aan't kijken. Dus ik kan de situatie niet goed inschatten. Had hij die fout nodig om aan zijn ronde te kunnen beginnen, of niet. Lijkt me belangrijk om de strafmaat te bepalen.
Nope. De stewards hebben gezien dat hij met 17 seconden te gaan aan zijn laatste ronde begon en dat was genoeg om te stellen dat hij ook zonder afsnijden daar tijdig was geweest. Geen straf dus.

http://www.gppits.net/nieuws/geen_straf_voor_vettel/

Niels_

Een gridstraf geven omdat hij daar 2 seconden wint, dat zou echt te belachelijk zijn voor woorden. Gelukkig dat ze daar niet hebben ingegrepen.

Wizard

Tsja, het reglement is anders duidelijk en ik zie ook geen reden om een shortcut te nemen.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 15 oktober 2011 - 14:26:16
Een gridstraf geven omdat hij daar 2 seconden wint, dat zou echt te belachelijk zijn voor woorden. Gelukkig dat ze daar niet hebben ingegrepen.
Wat Wizard zegt: als de regel is zoals hierboven staat, moeten de stewards gewoon een straf geven, wat voor straf dat dan ook is. Er staat niet dat een rijder geen voordeel mag hebben, er staat dat een rijder ten alle tijde op de baan moet blijven rijden.

Als de regel zo is, en de stewards straffen blijkbaar niet, is dit marchanderen met de regels en wordt het steeds lastiger om FIA-regels serieus te nemen.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 13:50:38
Citaat van: Makke op 15 oktober 2011 - 12:54:07
Citaat van: Franky R. op 15 oktober 2011 - 12:43:49
Citaat van: janke op 15 oktober 2011 - 10:51:12
Las net op een ander forum dat Vettel under investigation staat. Dit ivm het rechtdoor gaan en niet op de racetrack blijven bij zijn terugkeer naar de pits. Ik zag dat ook. Ipv links de bocht te nemen gaat hij rechtdoor. Schijnbaar is dat verboden. Is dat dan ook werkelijk zo??


Kennelijk wel, zie ook de handboek van de FIA;


"20.3 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not."


Maar of er eens traf komt hangt af van de uitleg die RBR aan de stewards zal geven...

Tja, blijkbaar is dat verboden. Dan lijken er wat mij betreft maar 2 mogelijkheden. Een straf moet er dan sowieso komen, maar als hij nog tijd genoeg had om binnen te komen en daarna zijn hotlap af te werken, lijkt een gridstraf me wel flink overdreven. Dan is een boete meer dan genoeg. Of een reprimande natuurlijk. Wanneer hij door dat voorval nog net zijn ronde kon afwerken, lijkt een plaatsje of 5 achteruit me een terechte straf.

Ik was maar met één oog aan't kijken. Dus ik kan de situatie niet goed inschatten. Had hij die fout nodig om aan zijn ronde te kunnen beginnen, of niet. Lijkt me belangrijk om de strafmaat te bepalen.
Nope. De stewards hebben gezien dat hij met 17 seconden te gaan aan zijn laatste ronde begon en dat was genoeg om te stellen dat hij ook zonder afsnijden daar tijdig was geweest. Geen straf dus.

http://www.gppits.net/nieuws/geen_straf_voor_vettel/

Als hij 17" over had, dan was een gridstraf uiteraard serieus overdreven geweest. Nu, als er duidelijk staat dat er onder géén beding zulk een actie ondernomen mag worden, dan mocht een reprimande toch wel. Maar allez.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 14:38:18
Citaat van: Scuderia91 op 15 oktober 2011 - 14:26:16
Een gridstraf geven omdat hij daar 2 seconden wint, dat zou echt te belachelijk zijn voor woorden. Gelukkig dat ze daar niet hebben ingegrepen.
Wat Wizard zegt: als de regel is zoals hierboven staat, moeten de stewards gewoon een straf geven, wat voor straf dat dan ook is. Er staat niet dat een rijder geen voordeel mag hebben, er staat dat een rijder ten alle tijde op de baan moet blijven rijden.

Als de regel zo is, en de stewards straffen blijkbaar niet, is dit marchanderen met de regels en wordt het steeds lastiger om FIA-regels serieus te nemen.
Een boete was wel op zn plaats geweest, een gridstraf uiteraard niet. In een wedstrijd wordt ook wel eens een bocht afgesneden, als je er dan geen voordeel van hebt en je doet het niet te vaak, dan volgt er geen actie. Vraag me wel af waarom Vettel dat deed.
Mooie pole voor Hamilton idd, als hij vorige week zn 2e run had kunnen doen had ie m vorige week al gehad. Dit zat er aan te komen. Zal m zeker vertrouwens geven, maar kwalificatie's zijn niet zozeer het probleem voor m dit jaar, dat zijn toch meer de races en de bandenslijtage. Ik zet mn geld voor morgen op Button voor Vettel en Alonso.