Round 15: Formula 1 Grand Prix of Japan, 鈴鹿サーキット Suzuka Sākitto

Gestart door Enzo, 04 oktober 2011 - 01:00:40

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 11 oktober 2011 - 19:54:20
Citaat van: Franky R. op 11 oktober 2011 - 19:10:02
Citaat van: Scuderia91 op 11 oktober 2011 - 15:54:13
Citaat van: M@rc op 11 oktober 2011 - 15:45:14
Citaat van: Scuderia91 op 11 oktober 2011 - 15:37:56
Citaat van: M@rc op 11 oktober 2011 - 14:48:32
Citaat van: Scuderia91 op 11 oktober 2011 - 14:45:14
Citaat van: M@rc op 11 oktober 2011 - 12:55:20
Ach kom nu, laten we vooral eerlijk zijn. Waren de rollen omgekeerd, had het merendeel van de Massafans ook geroepen dat Hamilton daar niet moest proberen inhalen.
Niet als ze elkaar niet raakten.

Daar gaat het niet over, maar je geeft dus toe dat je in het omgekeerde geval Hamilton evenzeer de schuld had gegeven.
Nee. Ik zeg dat het er van afhangt of ze elkaar zouden raken of niet. En ik betwijfel ten zeerste of Massa dezelfde move had gemaakt.

Vraag: Moesten ze in omgekeerde volgorde elkaar raken, zou je Massa even hard beschuldigen?
Antwoord: Hang er vanaf of ze elkaar raken.  ???
Moest Massa al 3x dit seizoen Hamilton geraakt hebben waarbij hij in de fout ging had ik hem ook zeker op de korrel genomen hebben.


Had je Massa ook op de korrel genomen, toen hij Hamilton keihard van de baan ramde in Fuji 2008? Heb Hamilton er niet over gehoord, terwijl Massa tot op de dag van vandaag het seizoen 2008 maar niet kan loslaten...
Toen zat ik in mijn zetel te juichen omdat iemand toen half het startveld van de baan duwde bij de start. Kan je je dat nog herrineren?
Oja, je bedoelt Heikki die het hele veld mee neemt in de eerste bocht? Ja kan ik me herinneren, was inderdaad net zo onbeschoft als Massa.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

CitaatToen zat ik in mijn zetel te juichen omdat iemand toen half het startveld van de baan duwde bij de start. Kan je je dat nog herrineren?


Lewis Hamilton raakte geen mens en toch weer hij erop aangekeken! Kun jij je dat nog herinneren?
::)

Niels_

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:27:22
CitaatToen zat ik in mijn zetel te juichen omdat iemand toen half het startveld van de baan duwde bij de start. Kan je je dat nog herrineren?


Lewis Hamilton raakte geen mens en toch weer hij erop aangekeken! Kun jij je dat nog herinneren?
::)
Natuurlijk. Hoe kon Kimi (en alles wat ernaast/erachter zat) nu fatsoenlijk die bocht nemen? Los van het feit dat hij niet geraakt wordt daar?

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 12 oktober 2011 - 00:44:14
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:27:22
CitaatToen zat ik in mijn zetel te juichen omdat iemand toen half het startveld van de baan duwde bij de start. Kan je je dat nog herrineren?


Lewis Hamilton raakte geen mens en toch weer hij erop aangekeken! Kun jij je dat nog herinneren?
::)
Natuurlijk. Hoe kon Kimi (en alles wat ernaast/erachter zat) nu fatsoenlijk die bocht nemen? Los van het feit dat hij niet geraakt wordt daar?


Dus een coureur maakt een remfout en volgens jou is een straf dan op z'n plaats? ;D
En je ontwijkt mij eerdere opmerking omtrent die beuk van Massa vs Hamilton op Fuji...

0634

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:45:38


Dus een coureur maakt een remfout en volgens jou is een straf dan op z'n plaats? ;D

Helaas gebeurt dat soms wel. Maar dat is idd compleet belachelijk.

Wel is het inconsequent. Schumacher verremde zich in Singapore en kreeg een waarschuwing. Nu let Lewis niet op, krijgt ie niets.

robbert

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 07:01:58
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:45:38


Dus een coureur maakt een remfout en volgens jou is een straf dan op z'n plaats? ;D

Helaas gebeurt dat soms wel. Maar dat is idd compleet belachelijk.

Wel is het inconsequent. Schumacher verremde zich in Singapore en kreeg een waarschuwing. Nu let Lewis niet op, krijgt ie niets.

inderdaad dat is vreemd.

Niels_

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:45:38
Citaat van: Scuderia91 op 12 oktober 2011 - 00:44:14
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:27:22
CitaatToen zat ik in mijn zetel te juichen omdat iemand toen half het startveld van de baan duwde bij de start. Kan je je dat nog herrineren?


Lewis Hamilton raakte geen mens en toch weer hij erop aangekeken! Kun jij je dat nog herinneren?
::)
Natuurlijk. Hoe kon Kimi (en alles wat ernaast/erachter zat) nu fatsoenlijk die bocht nemen? Los van het feit dat hij niet geraakt wordt daar?


Dus een coureur maakt een remfout en volgens jou is een straf dan op z'n plaats? ;D
En je ontwijkt mij eerdere opmerking omtrent die beuk van Massa vs Hamilton op Fuji...
Wat? Natuurlijk was dat een fout en een drive trough waard. Hij ging met 2 wielen van de baan in die bocht om daar naast Hamilton te zitten. Achteraf is het natuurlijk wel bijzonder jammer, want als Massa daar gewoon de race uitrijdt en meer punten neemt...

0634

Jaja, naar eigen zeggen had hij dan op het podium gestaan, maar dat gelooft niemand.

Je hebt gelijk dat het gewoon vervelend is voor Massa, dat meen ik, en zeker niet zijn fout maar die van LH. Maar voor dit soort dingen moeten natuurlijk geen straffen worden uitgedeeld. Iedere race worden er fouten gemaakt, dan regent het straffen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 07:01:58
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:45:38


Dus een coureur maakt een remfout en volgens jou is een straf dan op z'n plaats? ;D

Helaas gebeurt dat soms wel. Maar dat is idd compleet belachelijk.

Wel is het inconsequent. Schumacher verremde zich in Singapore en kreeg een waarschuwing. Nu let Lewis niet op, krijgt ie niets.


Ik heb al eerder gezegd dat die smak van Schumi gewoon een incident was...Dat kun je krijgen als men zo dicht op elkaar rijdt...

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 20:18:56
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 07:01:58
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:45:38


Dus een coureur maakt een remfout en volgens jou is een straf dan op z'n plaats? ;D

Helaas gebeurt dat soms wel. Maar dat is idd compleet belachelijk.

Wel is het inconsequent. Schumacher verremde zich in Singapore en kreeg een waarschuwing. Nu let Lewis niet op, krijgt ie niets.


Ik heb al eerder gezegd dat die smak van Schumi gewoon een incident was...Dat kun je krijgen als men zo dicht op elkaar rijdt...
stomme fout van Schumacher, dat had niks met verremmen te maken, dat zag je een uur vantevoren al aankomen en toch doet ie het. Causing an avoidable incident noemen ze dat toch? nou, dat was er zeker wel eentje

0634

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 20:18:56

Ik heb al eerder gezegd dat die smak van Schumi gewoon een incident was...Dat kun je krijgen als men zo dicht op elkaar rijdt...
Tja, dicht op elkaar rijden was bij beiden zo. Ik zie het verschil niet zo. In Japan let Hamilton niet goed op, in Singapore Schumacher niet.

Beiden moet je dan ook gelijk straffen. Wat mij betreft dus allebei niet, laat dat duidelijk zijn.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 21:14:17
Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 20:18:56

Ik heb al eerder gezegd dat die smak van Schumi gewoon een incident was...Dat kun je krijgen als men zo dicht op elkaar rijdt...
Tja, dicht op elkaar rijden was bij beiden zo. Ik zie het verschil niet zo. In Japan let Hamilton niet goed op, in Singapore Schumacher niet.

Beiden moet je dan ook gelijk straffen. Wat mij betreft dus allebei niet, laat dat duidelijk zijn.
Ik zie eerlijk gezegd bar weinig gelijkenis. Als het van Schumacher al niet opletten was, dan was dat iig van een heel andere orde als Hamilton. Schumacher had toch zeker wel gezien dat Perez voor m zat?? Gewoon domme actie waar hij gelukkig alleen zelf slachtoffer van was.

0634

Ook goed, noem je het een domme actie. Net als dat van Hamilton. Net zo dom. Beiden dus niet straffen graag.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 21:52:08
Ook goed, noem je het een domme actie. Net als dat van Hamilton. Net zo dom. Beiden dus niet straffen graag.
als je met een domme actie iemand anders race naar knoppen helpt wel. Iemand niet zien vind ik nog niet zo dom, kan gebeuren, wat Schumacher deed, ongelofelijk eigenlijk, zeker voor iemand met zijn ervaring

Enzo

Heb het al eerder verteld, maar ik vind het niet zo dom als sommige beschrijven.
Schumacher zat er dicht op en wilde een inhaalactie maken, Perez remde veel vroeger dan normaal en bleef ook langer rechts hangen dan Schumacher verwacht had. Raceincident imo.