Round 15: Formula 1 Grand Prix of Japan, 鈴鹿サーキット Suzuka Sākitto

Gestart door Enzo, 04 oktober 2011 - 01:00:40

« vorige - volgende »

0634


Gerard

Als tweede niets is, waarom gaat b.v. een Alonso dan nog volop de strijd aan om..... tweede te worden? ???
Tweede worden is heel belangrijk. Puur omdat het veel meer geld in het laatje brengt dan een derde, vierde of lagere plek.... ( en dan heb ik het nog niet eens over de constructeurs)...

0634

Citaat van: Wizard op 05 oktober 2011 - 14:27:11
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2011 - 21:30:16
Wat is daar de meerwaarde van? Niets. Tweede is niets, zeker niet voor jongens die al kampioen zijn geworden.

En ja, voor Lewis is het jammer, maar omgekeerd zou het ook gebeuren.

Tweede is niet niets. Tweede betekent dat je je teamgenoot hebt verslagen. En ik denk dat Lewis niks anders wilt dan de kritiek en het uitblijven van presteren om te buigen. Teamorders voegen daar weinig aan toe. Punt is dat de strijd gestreden is, dus zulke gekke trucen halen niks uit. En McLaren is sowieso niet de renstal die teamorders apriceerd.
McLAren interesseert het niet wie er tweede wordt, LEwis of Button. Dat maakt alleen voor de rijders uit. Whitmarsch heeft al gezegd het RedBull feest zolang mogelijk te willen uitstellen, dus ik denk dat in die ene situatie (die niet gaat gebeuren) het wel gaat gebeuren.

0634

Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 16:45:40
Als tweede niets is, waarom gaat b.v. een Alonso dan nog volop de strijd aan om..... tweede te worden? ???
Tweede worden is heel belangrijk. Puur omdat het veel meer geld in het laatje brengt dan een derde, vierde of lagere plek.... ( en dan heb ik het nog niet eens over de constructeurs)...
Bij de constructeurs wel, maar voor McLaren maakt het niet uit wie van hun rijders het wordt natuurlijk.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2011 - 15:11:16
McLaren niet? echt wel hoor. Volop zelfs.

Laat ik het zo zeggen: Ze doen niet mee aan een eerste en tweede rijder. Beide mogen voor hun eigen succes rijden.

Gerard

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2011 - 17:21:44
Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 16:45:40
Als tweede niets is, waarom gaat b.v. een Alonso dan nog volop de strijd aan om..... tweede te worden? ???
Tweede worden is heel belangrijk. Puur omdat het veel meer geld in het laatje brengt dan een derde, vierde of lagere plek.... ( en dan heb ik het nog niet eens over de constructeurs)...
Bij de constructeurs wel, maar voor McLaren maakt het niet uit wie van hun rijders het wordt natuurlijk.

wie had dat ooit gedacht?? Lewis was toch het oog-appeltje van Ron Dennis, en degene die ze bij McLaren als nr 1 zagen...

0634

Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 20:08:55

wie had dat ooit gedacht?? Lewis was toch het oog-appeltje van Ron Dennis, en degene die ze bij McLaren als nr 1 zagen...
Dennis is er niet meer en over Button schijnen ze uitermate tevreden te zijn. Schijnt ook een prettige gast te zijn.

Maar stiekem denk ik dat ze Lewis nog steeds een toefje hoger inschatten, maar dat moet hij dan wel blijven bewijzen.

Wizard

Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 20:08:55
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2011 - 17:21:44
Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 16:45:40
Als tweede niets is, waarom gaat b.v. een Alonso dan nog volop de strijd aan om..... tweede te worden? ???
Tweede worden is heel belangrijk. Puur omdat het veel meer geld in het laatje brengt dan een derde, vierde of lagere plek.... ( en dan heb ik het nog niet eens over de constructeurs)...
Bij de constructeurs wel, maar voor McLaren maakt het niet uit wie van hun rijders het wordt natuurlijk.

wie had dat ooit gedacht?? Lewis was toch het oog-appeltje van Ron Dennis, en degene die ze bij McLaren als nr 1 zagen...

Dus?

0634

Dus zit Lewis in een lastig parket: hij moet zich doorontwikkelen. En juist die ontwikkeling gaat die jaar niet zo vlot.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Die gast is zo'n puur natuurtalent, geef hem een gelijke wagen aan de RBR en hij zal weer vlammen. Geloof ik heilig in.

Jozef

Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 20:08:55
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2011 - 17:21:44
Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 16:45:40
Als tweede niets is, waarom gaat b.v. een Alonso dan nog volop de strijd aan om..... tweede te worden? ???
Tweede worden is heel belangrijk. Puur omdat het veel meer geld in het laatje brengt dan een derde, vierde of lagere plek.... ( en dan heb ik het nog niet eens over de constructeurs)...
Bij de constructeurs wel, maar voor McLaren maakt het niet uit wie van hun rijders het wordt natuurlijk.
wie had dat ooit gedacht?? Lewis was toch het oog-appeltje van Ron Dennis, en degene die ze bij McLaren als nr 1 zagen...

Dat was wat Alonso altijd riep toen hij Hamilton niet kon verslaan ja, maar of het ook echt zo was is nog een andere vraag natuurlijk.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2011 - 22:20:23
Dus zit Lewis in een lastig parket: hij moet zich doorontwikkelen. En juist die ontwikkeling gaat die jaar niet zo vlot.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Die gast is zo'n puur natuurtalent, geef hem een gelijke wagen aan de RBR en hij zal weer vlammen. Geloof ik heilig in.
die wagen heeft ie dit jaar ook wel gehad. Makkelijk om dat als enige excuus aan te voeren. Juist Lewis zou met zo'n auto die misschien net iets minder is als de concurrentie het verschil moeten maken en niet zn hoofd laten hangen. Ik denk dat zijn problemen ergens anders liggen, als het deze auto is, kan ie beter stoppen.

0634

Citaat van: monaco2011 op 05 oktober 2011 - 22:43:16

die wagen heeft ie dit jaar ook wel gehad. Makkelijk om dat als enige excuus aan te voeren. Juist Lewis zou met zo'n auto die misschien net iets minder is als de concurrentie het verschil moeten maken en niet zn hoofd laten hangen. Ik denk dat zijn problemen ergens anders liggen, als het deze auto is, kan ie beter stoppen.
Hoho, ik gebruik het niet als excuus, de reden zit heel ergens anders volgens mij. Dat schreef ik al eerder. Ik wil alleen zeggen dat hij voor niemand onderdoet.

Gerard

Citaat van: Jozef op 05 oktober 2011 - 22:28:43
Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 20:08:55
Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2011 - 17:21:44
Citaat van: Gerard op 05 oktober 2011 - 16:45:40
Als tweede niets is, waarom gaat b.v. een Alonso dan nog volop de strijd aan om..... tweede te worden? ???
Tweede worden is heel belangrijk. Puur omdat het veel meer geld in het laatje brengt dan een derde, vierde of lagere plek.... ( en dan heb ik het nog niet eens over de constructeurs)...
Bij de constructeurs wel, maar voor McLaren maakt het niet uit wie van hun rijders het wordt natuurlijk.
wie had dat ooit gedacht?? Lewis was toch het oog-appeltje van Ron Dennis, en degene die ze bij McLaren als nr 1 zagen...

Dat was wat Alonso altijd riep toen hij Hamilton niet kon verslaan ja, maar of het ook echt zo was is nog een andere vraag natuurlijk.
Nou Jozef,Alonso was niet de enige die dat riep, het was/is algemeen bekend! En ook niet gek, McLaren en Lewis zijn al vanaf zijn 12de aan elkaar verbonden...

Anyway... we dwalen af van het topic...
Wat ik me afvroeg... ligt het circuit wel ver genoeg van het rampgebied af? (Fukushima)?

Is de straling op die 600km zo 'laag' dat het absoluut geen kwaad kan?

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2011 - 06:12:56
Citaat van: monaco2011 op 05 oktober 2011 - 22:43:16

die wagen heeft ie dit jaar ook wel gehad. Makkelijk om dat als enige excuus aan te voeren. Juist Lewis zou met zo'n auto die misschien net iets minder is als de concurrentie het verschil moeten maken en niet zn hoofd laten hangen. Ik denk dat zijn problemen ergens anders liggen, als het deze auto is, kan ie beter stoppen.
Hoho, ik gebruik het niet als excuus, de reden zit heel ergens anders volgens mij. Dat schreef ik al eerder. Ik wil alleen zeggen dat hij voor niemand onderdoet.
je zegt als ie een auto heeft die gelijk is aan RB dat ie weer zal vlammen, dus gebruik je toch indirect die wagen als excuus??

T.Nuvolari

Citaat van: monaco2011 op 06 oktober 2011 - 08:47:15
die wagen heeft ie dit jaar ook wel gehad. Makkelijk om dat als enige excuus aan te voeren. Juist Lewis zou met zo'n auto die misschien net iets minder is als de concurrentie het verschil moeten maken en niet zn hoofd laten hangen. Ik denk dat zijn problemen ergens anders liggen, als het deze auto is, kan ie beter stoppen.

Ik denk dat Hamiltin al bewezen heeft dat hij niet persé zijn hoofd laat hangen als het minder gaat. 2009 was daar een perfect voorbeeld van, erbarmelijke wagen, naar McLaren maatstaven en toch een heel seizoen zijn team oppeppen, zich ondanks alles positief uitlaten en niet bij de pakken blijven zitten. Volgens mij zit het dieper of zit het in zijn entourage. hij is nog altijd jong, is hij mentaal wel bestand tegen die constante druk van buitenaf? Je ziet wel meer bij jonge talenten (voetballers, wielrenners, etc...), die snel de hoogste toppen scheren daarna de dieperik ingaan. Sommigen kruipen daar weer uit, anderen blijven steken in het moeras.