Round 15: Formula 1 Grand Prix of Japan, 鈴鹿サーキット Suzuka Sākitto

Gestart door Enzo, 04 oktober 2011 - 01:00:40

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 12:23:54
Dit vond ik ervan: http://www.gppits.net/magazine/suzuka_super_seb_deel_2/

CitaatVerder was de race redelijk vlak. Weinig, om niet te zeggen: geen enkele, heroïsche inhaalactie.

Kan er even geen filmpje van vinden maar Sutil had een hele mooie op....?
Een beetje ten einde van de race met Rosberg vlak achter zich.

Verder leuk geschreven Jeroen!  :)

0634

Citaat van: rafael25 op 09 oktober 2011 - 14:11:37
Jeroen

Jenson sprak op het spoor met McLaren van vorig jaar, meer nog in 2011. De enorme kritiek op het krijgen van gekauwd door Lewis is nu het tegenovergestelde.
Button is nu teamleider van het team.
Button was onberispelijke vandaag,  ondanks de start incident ,hij is een teamleider, als een McLaren fan (voornamelijk hamilton) Het doet me pijn.
Button zijn rijstijl past idd beter bij deze banden(zacht) maar dat was zeker niet de oorzaak van Lewis zijn prestaties. Ook op harde band in de laatste 10 a 15 rondes was het nog lang niet hoe het wezen moet. Lewis liep amper uit op Schumacher, zelfs een paar rondes dat Schumi dichterbij kwam. Dat is niet normaal. Je zag het ook aan hoe de auto vaak reageerde, het zag er niet goed uit(zie herhaling op rtl7)
Je moet ook een aantal dingen in ogenschouw nemen. Hamilton heeft, als het gaat om punten, de meeste punten zelf laten liggen. Of het altijd zijn schuld is of niet, als je zo vaak bij incidenten betrokken bent is het niet alleen de schuld van anderen. Hij is veel te wild en verliest daardoor punten. Button rijdt veel meer met zijn hoofd en pakt juist daardoor heel stabiel tweewekelijks een hoop punten.

Ten tweede is er het hele banden verhaal. Op zich kan Lewis daar niet zo heel veel aan doen, maar het werkt in het voordeel van JB. Waar Button een hele natuurlijk vloeiende rijstijl heeft, waardoor hij relatief rustig met zijn rubber omgaat, heeft Lewis een agressievere benadering van de bochten. Veel overstuur, veel rubber slijtage. En dat in een jaar waarin de Pirellis de neiging hebben snel te slijten.

Bottom line: Lewis een intrinsiek naar mijn mening de iets betere (niet zozeer allround maar wel qua snelheid) coureur, maar JB zit hem van nature al dicht op de hielen. En als je dan niet de grote vorm heb, dan wordt je al snel ingehaald. Zeker door een steady rijder die weinig tot geen fouten maakt en dus altijd punten pakt.

Maar een mindere wagen heeft hij echt niet. No way. Geen van de drie topteams heeft ook maar enig verschil in wagen, behalve qua setup.


Kootje

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 14:17:12
Na de touché klaagde Hamilton over overstuur. Kan er mee te maken hebben.

Ook voor die touche had hij daar al last van.
Was tijdens z'n 2e en 3e stint duidelijk te zien dat hij alle kanten op gleed.
Dat kan met 'n foute afstelling te maken hebben gehad, maar net zo goed in de banden zelf gezeten hebben.

Wizard

Oh, dan heb ik slecht opgelet. Dat glibberen en glijden was me enkel opgevallen toen hij een leeglopende achterband had. En daarna heb ik hem horen klagen maar is mij geen glibber- en glijwerk opgevallen.

Gerard

Net de race gezien... Mooie race, top4 lag dicht bij elkaar! Verdiende winst voor JB. En een mooi WK voor Seb... Drs was net iets te kort, anders was Nico denk ik nog wel hoger geeindigd...

Sabai

Weet iemand wat Button bedoelde met zijn vingers na de race en op het podium?

JimmySPA

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2011 - 17:28:59
Weet iemand wat Button bedoelde met zijn vingers na de race en op het podium?

Een W van Winner?  ???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

robbert

dat hij dat maar niet te veel doet, of er zal daar ook kritiek op komen. Vraag maar aan Vettel ;D

Franky R.

CitaatTen tweede is er het hele banden verhaal. Op zich kan Lewis daar niet zo heel veel aan doen, maar het werkt in het voordeel van JB. Waar Button een hele natuurlijk vloeiende rijstijl heeft, waardoor hij relatief rustig met zijn rubber omgaat, heeft Lewis een agressievere benadering van de bochten. Veel overstuur, veel rubber slijtage. En dat in een jaar waarin de Pirellis de neiging hebben snel te slijten


Zie hier de kern van het probleem van Hamilton en eigenlijk ook Kobayashi...Die vertelde aan Allard dat de DRS tegenwoordig zijn acties te niet doet!


Eigenlijk is het maar raar dat sommige coureurs tegenwoordig worden 'gestraft' vanwege hun rijstijl. Je kunt wel zeggen dat Hamilton dan maar zijn rijstijl moet aanpassen, maar dan zit Lewis al helemaal niet lekker in die auto!


Erg jammer!

Gerard

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2011 - 17:28:59
Weet iemand wat Button bedoelde met zijn vingers na de race en op het podium?
p de beeb hadden ze het over het "nieuwe internationale teken van de overwinning".. JB zal wel een japans teken hebben willen maken met z'n handen... de tegenhanger van "the finger"???

T.Nuvolari

Als Hamilton voor dit incident bestraft moest worden, moeten we Button zijn overwinning in Canada ook afpakken. Volgens mij heeft Hamilton gewoon niet door dat Massa aan de buitenkant zit. Heb ook nog maar zelden iemand buitenom een ander in een chicane zien inhalen. Massa moet nu niet teveel gaan zeuren.
Verder Uitstekende top 3 + Schumacher + Rosberg. Vond het een aangename GP, maar geen spektakelstuk.

T.Nuvolari

Citaat
Source: http://www.planetf1.com/driver/18227/7232424/Stewards-explain-Felipe-Lewis-ruling

The stewards' report on the FIA website explained the decision not to punish either driver: "Having viewed the video evidence in relation to the action of the driver of car three at turn 16 and after comparing the line that Lewis Hamilton took on the previous lap, and having noted that car six Felipe Massa was attempting to overtake on the left into a right hand corner the stewards decide to take no further action."


Niels_

Citaat van: M@rc op 09 oktober 2011 - 22:36:49
Als Hamilton voor dit incident bestraft moest worden, moeten we Button zijn overwinning in Canada ook afpakken. Volgens mij heeft Hamilton gewoon niet door dat Massa aan de buitenkant zit. Heb ook nog maar zelden iemand buitenom een ander in een chicane zien inhalen. Massa moet nu niet teveel gaan zeuren.
Verder Uitstekende top 3 + Schumacher + Rosberg. Vond het een aangename GP, maar geen spektakelstuk.
Ik zou jou reactie anders wel eens willen zien na 3 keer in 1 seizoen eruit gerost te worden door dezelfde piewie zijn onnozele acties. Monaco, Singapore en Japan waren gewoon uitermate belachelijke aanrakingen waar Hamilton in de fout ging. Ik vind het echt veel en veel te simpel om altijd maar te zeggen "Massa moet niet zo zeuren".

T.Nuvolari

Ik zeg niet dat Massa niet mag zeuren, hij moet niet teveel zeuren.

Eruit gerost?
- Monaco ja, al rost Massa vooral zichzelf eruit in de Tunnel. Wat niet wegneemt dat Hamilton in de hairpin in de fout ging.
- Signapore was dom van Hamilton, dat hij vergeten was hoe groot zijn neus was, maar op die actie vond ik de reacties wat overdreven. Eruit rossen is hier niet van toepassing, "aanraken met de vleugel en pech hebben dat de band lek slaat" wel.
- Japan, typisch geval zoals we wel vaker zien. Eerder dit seizoen en vele andere seizoenen komen deze toestanden voor. Werd hij eruit gerost? Nee hij kon zijn weg voort zetten en volgens zijn raceingenieur ondervond hij weinig of geen last van de schade.


_Makke_

Ik vind het vooral grappig dat hij komt te beweren dat hij door die actie het podium kon vergeten. LOL! Dat hij daar nog maar aan denkt... Als pakweg Webber, Button en Alonso uitvallen. Dan kan ie misschien nog hopen op podium.