Banaan Van De Race: Marina Bay, Singapore!!

Gestart door Wizard, 25 september 2011 - 16:33:24

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van Singapore?

Schumacher.
10 (47.6%)
Hamilton.
9 (42.9%)
Alguesuari.
0 (0%)
Massa.
0 (0%)
Webber.
0 (0%)
Alonso.
0 (0%)
Perez.
0 (0%)
Petrov.
2 (9.5%)
Senna.
0 (0%)
Rosberg.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Gerard

Nou Jeroen, sorry hoor, maar hoe moeten we het opvatten dan?

En hoe wil hij zichzelf ooit nog professioneel noemen als hij dit soort dingen uitkraamt?

Matthijs

Nou gewoon, Hamilton was sneller dan Massa en wilde er voorbij. Massa krijgt opdracht om Hamilton zoveel mogelijk op te houden, zodat diens race wordt verpest (destroyed). Waarschijnlijk om Alonso een buffer te geven. De opdracht lijkt mij volledig los te staan van de aanrijding tussen Hamilton en Massa, dus laten we aub geen dingen uit het verband rukken.

_Makke_

Ik vind het gek dat aan zo'n uitspraken extra aandacht wordt geschonken. Het is toch logisch dat Massa zo'n opdracht krijgt? De McLaren leek in Singapore beter te zijn dan de Ferrari en Massa is duidelijk de mindere van Alonso. Dan is het toch logisch dat Massa in zo'n situatie de opdracht krijgt om Hamilton op te houden. Op die manier heeft een Alonso meer kans op een podium en kan ie Hamilton achter zich houden in het klassement.

Vandaar ook dat ik Hamilton's actie tijdens de kwalificaties kan begrijpen. Het risico dat Massa hem wat zou hinderen tijdens zijn snelle ronde was te groot. Natuurlijk moest hij zorgen dat hij voor Massa zat.

Gerard

Als je aan het racen bent, op dit niveau, wil je toch winnen? en niet het leven van degene achter je verzieken?
Waarom je richten op iemand die achter je rijdt, terwijl je naar voren wilt?

_Makke_

Citaat van: Gerard op 04 oktober 2011 - 11:48:29
Als je aan het racen bent, op dit niveau, wil je toch winnen? en niet het leven van degene achter je verzieken?
Waarom je richten op iemand die achter je rijdt, terwijl je naar voren wilt?

Natuurlijk wil iedereen winnen, maar op de RB's, McLaren's en Alonso na is daar dit jaar niemand toe instaat. Dan kan je je volgens mij beter schikken naar het team. En dan hoort het ophouden van een snellere wagen tot de mogelijkheden. Het zou me zelfs amateuristisch lijken moesten ze dat niet gezegd hebben en Massa maar wat hebben laten aanmodderen. Dan riskeer je een mogelijke podiumplaats, met Alonso, te verliezen.

T.Nuvolari

Ik vind hier ook niets aan hoor. 'Oh nee, Massa wordt gevraagd de snellere Hamilton zo lang mogelijk achter zich te houden zodat hij geen goed resultaat kan rijden.' Volgens mij is dat één van de opdrachten die elke autocoureur heeft als er een snellere wagen achter hen zit. Dubbelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Enzo

Citaat van: Makke op 04 oktober 2011 - 12:21:37
Citaat van: Gerard op 04 oktober 2011 - 11:48:29
Als je aan het racen bent, op dit niveau, wil je toch winnen? en niet het leven van degene achter je verzieken?
Waarom je richten op iemand die achter je rijdt, terwijl je naar voren wilt?

Natuurlijk wil iedereen winnen, maar op de RB's, McLaren's en Alonso na is daar dit jaar niemand toe instaat. Dan kan je je volgens mij beter schikken naar het team. En dan hoort het ophouden van een snellere wagen tot de mogelijkheden. Het zou me zelfs amateuristisch lijken moesten ze dat niet gezegd hebben en Massa maar wat hebben laten aanmodderen. Dan riskeer je een mogelijke podiumplaats, met Alonso, te verliezen.

Ze wisten dat Hanilton sneller was, dus de opdracht aan Massa was niet vreemd imo.
De bewoording wel, dat had beter gekund... ::)

Matthijs

CitaatAls je aan het racen bent, op dit niveau, wil je toch winnen?
Winnen ja, of in ieder geval zorgen dat jij (en je teamgenoot) zo hoog mogelijk finishen. Een belangrijk onderdeel ervan is diegene achter je niet voorbij laten. En als blijkt dat diegene achter je sneller is, dan betekent dat effectief dat je diegene op moet houden.

Als Smedley bedoelt: ga zo langzaam mogelijk rijden om Hamilton zoveel mogelijk te zieken, dan zou ik dat ook raar vinden (en kan ik wel snappen dat je het banaanwaardig vindt), maar dat staat dan nog steeds (imo) los van de aanrijding tussen Massa en Hamilton (zoals dat in de media wordt gesuggereerd).

Edit: terwijl ik dit schreef hebben anderen vrijwel hetzelfde gezegd, dus dubbel...

_Makke_

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2011 - 12:28:48
De bewoording wel, dat had beter gekund... ::)

Bwa, zelfs dat lijkt me ok. Hamilton's race verkloten. Waarom niet? Als je niet voor de zege kan gaan en het podium alles behalve zeker is, waarom dan niet? Zéker wanneer je over een piloot beschikt die nog niet aan de hielen komt van zijn betere teamgenoot.

monaco2011

Citaat van: Makke op 04 oktober 2011 - 10:48:18
Ik vind het gek dat aan zo'n uitspraken extra aandacht wordt geschonken. Het is toch logisch dat Massa zo'n opdracht krijgt? De McLaren leek in Singapore beter te zijn dan de Ferrari en Massa is duidelijk de mindere van Alonso. Dan is het toch logisch dat Massa in zo'n situatie de opdracht krijgt om Hamilton op te houden. Op die manier heeft een Alonso meer kans op een podium en kan ie Hamilton achter zich houden in het klassement.

Vandaar ook dat ik Hamilton's actie tijdens de kwalificaties kan begrijpen. Het risico dat Massa hem wat zou hinderen tijdens zijn snelle ronde was te groot. Natuurlijk moest hij zorgen dat hij voor Massa zat.
Wat nog veel slimmer was geweest was om iets afstand te nemen. Je kunt nl niet zomaar ff bepalen dat je iemand in zn outlap ff gaat inhalen. Dan moet je gewoon zorgen dat je eerder dan hem uit de pits bent. t is gewoon pure arrogantie om het in de outlap nog te proberen. Ik begrijp er iig heel weinig van en voor mij is dat echt de duidelijkste aanwijzing dat er bij hem iets niet helemaal goed zit.

peanut

Citaat van: Makke op 04 oktober 2011 - 12:32:07
Bwa, zelfs dat lijkt me ok. Hamilton's race verkloten. Waarom niet? Als je niet voor de zege kan gaan en het podium alles behalve zeker is, waarom dan niet? Zéker wanneer je over een piloot beschikt die nog niet aan de hielen komt van zijn betere teamgenoot.

Zeker, waarom dan niet.
Maar dan ook niet huilen als hij in een gaatje is waarvan hij denkt dar die er is.
Want een racer wil inhalen, helemaal als deze sneller is.

_Makke_

#71
Citaat van: monaco2011 op 04 oktober 2011 - 16:44:33
t is gewoon pure arrogantie om het in de outlap nog te proberen. Ik begrijp er iig heel weinig van en voor mij is dat echt de duidelijkste aanwijzing dat er bij hem iets niet helemaal goed zit.

Voor mensen die overal (of toch bij hun "vijanden") iets achter zoeken wel ja. Ik had in zijn situatie net hetzelfde gedaan. Maken dat je er voorbij bent. Dan ben je altijd zeker. Want als Massa zijn ronde "niet goed genoeg is", is een beetje afstand houden helemaal niet genoeg. Als een piloot van het gas gaat, dan kan een achterstand snel verleden tijd zijn. Iets wat ik altijd aan Massa zou opdragen, moest ik in de teamleiding van Ferrari zitten. Met Massa kan je verder toch niets aanvangen. Als hij Hamilton achteruit kan slagen op de startgrid, verhoogt dat meteen ook de kansen op een podium voor Alonso.

monaco2011

Citaat van: Makke op 04 oktober 2011 - 20:05:37
Citaat van: monaco2011 op 04 oktober 2011 - 16:44:33
t is gewoon pure arrogantie om het in de outlap nog te proberen. Ik begrijp er iig heel weinig van en voor mij is dat echt de duidelijkste aanwijzing dat er bij hem iets niet helemaal goed zit.

Voor mensen die overal (of toch bij hun "vijanden") iets achter zoeken wel ja. Ik had in zijn situatie net hetzelfde gedaan. Maken dat je er voorbij bent. Dan ben je altijd zeker. Want als Massa zijn ronde "niet goed genoeg is", is een beetje afstand houden helemaal niet genoeg. Als een piloot van het gas gaat, dan kan een achterstand snel verleden tijd zijn. Iets wat ik altijd aan Massa zou opdragen, moest ik in de teamleiding van Ferrari zitten. Met Massa kan je verder toch niets aanvangen. Als hij Hamilton achteruit kan slagen op de startgrid, verhoogt dat meteen ook de kansen op een podium voor Alonso.
ik zoek overal iets achter?? volgens mij ben jij dat nu aan het doen. 4 of 5 sec achter massa en dr was totaal geen probleem geweest. Wat ie nu deed was iig wel de minst verstandige oplossing. Denk je echt dat Massa/Ferrari in de kwalificatie op de manier die jij schetst met Hamilton bezig is??

Niels_

Citaat van: Makke op 04 oktober 2011 - 20:05:37
Citaat van: monaco2011 op 04 oktober 2011 - 16:44:33
t is gewoon pure arrogantie om het in de outlap nog te proberen. Ik begrijp er iig heel weinig van en voor mij is dat echt de duidelijkste aanwijzing dat er bij hem iets niet helemaal goed zit.

Voor mensen die overal (of toch bij hun "vijanden") iets achter zoeken wel ja. Ik had in zijn situatie net hetzelfde gedaan. Maken dat je er voorbij bent. Dan ben je altijd zeker. Want als Massa zijn ronde "niet goed genoeg is", is een beetje afstand houden helemaal niet genoeg. Als een piloot van het gas gaat, dan kan een achterstand snel verleden tijd zijn. Iets wat ik altijd aan Massa zou opdragen, moest ik in de teamleiding van Ferrari zitten. Met Massa kan je verder toch niets aanvangen. Als hij Hamilton achteruit kan slagen op de startgrid, verhoogt dat meteen ook de kansen op een podium voor Alonso.
Dan wordt je echt wel gestraft hoor.

Daarnaast was het ook totaal onnodig zoveel risico daar te nemen. Als hij idd 4/5 seconden achter Massa over de finishlijn gaat is er inderdaad geen probleem. Alsof ze bij Ferrari hun hele weekend op Hamilton afstemmen...

Maar goed, deze discussie hebben wel al eens gehad. ;)

Matthijs

#74
Edit: reactie verwijderd, ik had niet goed gelezen!