Round 14: Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 02:29:32

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 19:25:58
Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 19:19:52
We gaan het hier nooit over eens worden, maar ik blijf erbij dat het een licht contact was met brute pech voor Massa's achterband.

Dat je een figuurlijk begrip als "9 van de 10 keer" per se letterlijk wilt interpreteren zegt ook wel wat over het discussieniveau.
niet letterlijk nee, maar ik denk dat één op de 2 meer in de buurt komt, zeker als je vol op iemand zn achterband rijdt. Tja, als je t discussieniveau niet goed genoeg vind, dan houden we er gewoon mee op toch?? Jij bent wel lekker overtuigend zeg, met argumenten als 'that's racing' en t was maar een licht contact en voor t gemak maar ff negeren dat Massa zn race daar verknald wordt en dat t wel een heel knullige fout is van Lewis.

Ik denk dat als je de topic opnieuw gaat lezen, dat je erachter zult komen dat ik die twee dingen helemaal niet negeer, maar dat ik het geen redenen vind om een straf uit te delen (waar ging anders de discussie over ???).

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 21:35:53
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 20:47:05
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 20:35:15
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 19:53:31

ik begrijp het wel, want ik ben het daar mee eens. Ik begrijp alleen niet dat je aan de ene kant Hamiltons actie verdedigd en aan de andere kant roept dat er genoeg tijd was.
Naja, er is ook genoeg tijd en ik zou het persoonlijk anders gedaan hebben door een half minuutje later de baan op te gaan. Maar verder vind ik dat als Lewis vindt dat hij er langs moet en dat ook doet, zie ik de big deal niet zo.
dat laatste vind ik dus niet. Kijk als ie sneller is als Massa en hij komt er op eigen kracht langs dan vind ik dat in principe prima. Alleen dat je dat in dit stadium van een outlap nog doet, nee, dat kan gewoon niet.  Ik ga ervan uit dat hij hier ook nog wel op aangesproken wordt door de andere rijders. Ik denk dat niemand op dit soort geintjes zit te wachten nl.  Voor zover ik de geschreven en ongeschreven regels ken, vind ik dit echt niet kunnen. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar Hamilton zn eigen verklaring.

Daar spreken andere rijders hem echt niet op aan hoor. Hooguit Massa.

Dit zei Lewis overigens (van Autosport.com):
CitaatHe also escaped a near-miss with Felipe Massa's Ferrari at the start of Q3 as both jostled to find clear track.

"The guys always try to back you up and I was ready to get going," Hamilton said.

"I was trying to get past, and he was blocking and blocking and blocking. Eventually I got past.
http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_discussie_naar_rijdersbriefing/

robbert

lap gaan die nu ook nog zeveren daarover. Laat da nu eens achter hun rug liggen. Het heeft toch geen zin. De FIA ging hem anders al lang zwaar gestraft hebben.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 01 oktober 2011 - 17:48:14
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 21:35:53
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 20:47:05
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 20:35:15
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 19:53:31

ik begrijp het wel, want ik ben het daar mee eens. Ik begrijp alleen niet dat je aan de ene kant Hamiltons actie verdedigd en aan de andere kant roept dat er genoeg tijd was.
Naja, er is ook genoeg tijd en ik zou het persoonlijk anders gedaan hebben door een half minuutje later de baan op te gaan. Maar verder vind ik dat als Lewis vindt dat hij er langs moet en dat ook doet, zie ik de big deal niet zo.
dat laatste vind ik dus niet. Kijk als ie sneller is als Massa en hij komt er op eigen kracht langs dan vind ik dat in principe prima. Alleen dat je dat in dit stadium van een outlap nog doet, nee, dat kan gewoon niet.  Ik ga ervan uit dat hij hier ook nog wel op aangesproken wordt door de andere rijders. Ik denk dat niemand op dit soort geintjes zit te wachten nl.  Voor zover ik de geschreven en ongeschreven regels ken, vind ik dit echt niet kunnen. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar Hamilton zn eigen verklaring.

Daar spreken andere rijders hem echt niet op aan hoor. Hooguit Massa.

Dit zei Lewis overigens (van Autosport.com):
CitaatHe also escaped a near-miss with Felipe Massa's Ferrari at the start of Q3 as both jostled to find clear track.

"The guys always try to back you up and I was ready to get going," Hamilton said.

"I was trying to get past, and he was blocking and blocking and blocking. Eventually I got past.
http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_discussie_naar_rijdersbriefing/

Moraalridders!!

0634

Citaat van: monaco2011 op 01 oktober 2011 - 17:48:14

http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_discussie_naar_rijdersbriefing/
Dat gaat niet over inhalen tijdens kwalificaties hoor, meer over zijn gehele oevre ;).

Maar verder: tja, als dat zo is is het nogal triest. Al kan ik me ook nog eens zoiets met Schumacher destijds herinneren. Werd geloof ik aangesproken op zijn 'wilde' starts waarin hij nogal eens slingerde. Tja, zoals gezegd, triest.

Gaan mensen als Schumacher en Alonso nou roepen dat Lewis wat sportiever moet rijden? Lachwekkend.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2011 - 20:21:42
Citaat van: monaco2011 op 01 oktober 2011 - 17:48:14

http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_discussie_naar_rijdersbriefing/
Dat gaat niet over inhalen tijdens kwalificaties hoor, meer over zijn gehele oevre ;).

Maar verder: tja, als dat zo is is het nogal triest. Al kan ik me ook nog eens zoiets met Schumacher destijds herinneren. Werd geloof ik aangesproken op zijn 'wilde' starts waarin hij nogal eens slingerde. Tja, zoals gezegd, triest.

Gaan mensen als Schumacher en Alonso nou roepen dat Lewis wat sportiever moet rijden? Lachwekkend.
we gaan het zien. Neem aan dat we wel krijgen te horen wat ze gaan bespreken. Ik denk dat ze het ook zeker over het kwalificatie incident gaan hebben en dat ze misschien met een afspraak komen dat dit soort dingen in de laatste sector niet meer mogen.
Tja, als er onvrede is over zn rijstijl, kun je t beter bespreken. Eerst maar af wachten wat precies de bedoeling is, voordat we gaan oordelen.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2011 - 20:21:42
Citaat van: monaco2011 op 01 oktober 2011 - 17:48:14

http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_discussie_naar_rijdersbriefing/
Dat gaat niet over inhalen tijdens kwalificaties hoor, meer over zijn gehele oevre ;).

Maar verder: tja, als dat zo is is het nogal triest. Al kan ik me ook nog eens zoiets met Schumacher destijds herinneren. Werd geloof ik aangesproken op zijn 'wilde' starts waarin hij nogal eens slingerde. Tja, zoals gezegd, triest.

Gaan mensen als Schumacher en Alonso nou roepen dat Lewis wat sportiever moet rijden? Lachwekkend.
Wat komt Alonso nu weer in dezelfde hele discussie doen? ???

Wizard


Niels_

Ja, maar dat lijkt me echt onwaarschijnlijk. Alonso heeft denk ik afgelopen tijd geen probleem gehad met Hamilton en wist em bv in Silverstone ook clean te passeren en omgekeerd.

robbert

nie mee inzitten. Men noemt alonso eens graag terwijl hij er nu niks mee te maken heeft. Akkoord zo heilig is hij ook niet, maar hij heeft dit seizoen toch niemand van de baan gereden zoals Hamilton

Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 01 oktober 2011 - 22:23:23
Ja, maar dat lijkt me echt onwaarschijnlijk. Alonso heeft denk ik afgelopen tijd geen probleem gehad met Hamilton en wist em bv in Silverstone ook clean te passeren en omgekeerd.

Dan mag hij toch kritiek uiten? Politiek spelletje.

0634

Nee, niet echt. Als je zelf in het verleden onsportieve incidenten hebt gebruikt kan je natuurlijk nooit anderen er op aan gaan vallen. In Monza was hij nog lekker bezig met Vettel. Ik vind dat prima racen hoor, maar als Lewis het had gedaan was iedereen over hem heen gevallen.

Maar, misschien hebben Alonso (of MS) er ook wel helemaal niets mee te maken, kan natuurlijk ook. Zijn het alleen weer de mindere goden die kritiek hebben. Zoals DC altijd begon te huilen als MS van zijn lijn afweek bij de start en je er Hakkinen nooit over hoorde.

Wizard

Nou ja, Lewis is de laatste tijd wel erg vaak betrokken bij incidenten. Dat is tot nu toe nog niemand gelukt. :D

0634

Jawel hoor. Er is een periode geweest dat Schumacher ook zo onder vuur lag. Wat mij betreft ook ten onrechte. Net als nu. Niet dat Hamilton vrijuit gaat hoor, zeker niet, maar wat is er nou helemaal gebeurt zeg...

Wizard

Onder vuur lag misschien maar niet zo vaak betrokken bij incidenten.