Round 14: Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 02:29:32

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Burorri op 27 september 2011 - 12:15:06
Het verpest de sport, waar snelheid en gewaagde inhaal acties centraal horen te staan. Ok, het moet niet uit de handlopen, maar wat Lewis deed, gebeurt 100 keer in het jaar en geen strafwaardig. Ze zouden weer terug moeten gaan naar de vroegere jaren, waar inhalen nog wel mocht. Gelukkig zijn er ook nog mensen die dat ook vinden.

Anderzijds, áls het fout gaat, vind ik niet dat de schuldige die positie zomaar mag krijgen en 'het slachtoffer' meer hinder mag ondervinden van iets wat niet zijn fout is. Het is wat dat aan gaat erg dubbel.

Jozef

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:52:54
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:42:15
Nee, daar ben ik het niet mee eens. That's racing.

Te makkelijk.

Ik kan wel voor de derde/vierde keer gaan herhalen dat Hamilton niet in de hand heeft dat Massa's band stuk gaat, maar dan kunnen we met Pasen nog steeds discussiëren...

Gerard

Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 03:45:29
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:52:54
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:42:15
Nee, daar ben ik het niet mee eens. That's racing.

Te makkelijk.

Ik kan wel voor de derde/vierde keer gaan herhalen dat Hamilton niet in de hand heeft dat Massa's band stuk gaat, maar dan kunnen we met Pasen nog steeds discussiëren...

Alsof dat nu niet gebeurt?? ;D

monaco2011

Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 03:45:29
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:52:54
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:42:15
Nee, daar ben ik het niet mee eens. That's racing.

Te makkelijk.

Ik kan wel voor de derde/vierde keer gaan herhalen dat Hamilton niet in de hand heeft dat Massa's band stuk gaat, maar dan kunnen we met Pasen nog steeds discussiëren...
nou, als je er zo hard tegenop rijdt is die kans vrij groot hoor. De schade aan Hamilton zn vleugel gezien??

Jozef

Ja, de vleugel was nog niet eens half eraf, viel best wel mee dus.

robbert

maar hij heeft er tegen gereden. Die discussie heeft nu lang genoeg geduurt. Echt waar, ik hoop dat hamilton grote pech kent met zijn mclaren, zodat er geen discussies meer kunnen komen over het verschrikkelijke rijgedrag van hamilton

monaco2011

Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 14:16:09
Ja, de vleugel was nog niet eens half eraf, viel best wel mee dus.
Oh ja, dan viel het idd best mee. Dus jij denkt dat als Hamilton bijna de helft van zn vleugel er af rijdt, Massa er 9 van de 10 zonder schade van af komt??
Hoe dan ook, ik vind het vrij normaal dat er ook wordt gekeken naar de schade die wordt aangericht en gevolgen voor andere coureurs.
Als Liuzzi in Monza hetzelfde had gedaan maar dan zonder al die auto's voor hem, had ie echt geen straf gekregen.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 15:13:50
Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 14:16:09
Ja, de vleugel was nog niet eens half eraf, viel best wel mee dus.
Oh ja, dan viel het idd best mee. Dus jij denkt dat als Hamilton bijna de helft van zn vleugel er af rijdt, Massa er 9 van de 10 zonder schade van af komt??
Hoe dan ook, ik vind het vrij normaal dat er ook wordt gekeken naar de schade die wordt aangericht en gevolgen voor andere coureurs.
Als Liuzzi in Monza hetzelfde had gedaan maar dan zonder al die auto's voor hem, had ie echt geen straf gekregen.


Webber reed in Monza zijn voorvleugel er finaal af bij diezelfde Massa...Geen centje pijn verder voor Massa! Hij hoefde alleen zijn auto recht te trekken en hij kon gewoon verder... ::)


Derhalve geen argument!

Wizard

Webber viel kort daarna uit. Dan lijkt me een DT vrij overbodig en heeft hij ten opzichte van Massa geen enkel voordeel.

monaco2011

#309
Citaat van: Franky R. op 28 september 2011 - 15:21:03
Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 15:13:50
Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 14:16:09
Ja, de vleugel was nog niet eens half eraf, viel best wel mee dus.
Oh ja, dan viel het idd best mee. Dus jij denkt dat als Hamilton bijna de helft van zn vleugel er af rijdt, Massa er 9 van de 10 zonder schade van af komt??
Hoe dan ook, ik vind het vrij normaal dat er ook wordt gekeken naar de schade die wordt aangericht en gevolgen voor andere coureurs.
Als Liuzzi in Monza hetzelfde had gedaan maar dan zonder al die auto's voor hem, had ie echt geen straf gekregen.


Webber reed in Monza zijn voorvleugel er finaal af bij diezelfde Massa...Geen centje pijn verder voor Massa! Hij hoefde alleen zijn auto recht te trekken en hij kon gewoon verder... ::)


Derhalve geen argument!
dat noem ik geen centje pijn, maar idd geen schade voor Massa. Hier zou Webber normaal gesproken zeker een DT voor hebben gekregen, kan mij niet anders voorstellen. Hoe dan ook, Jozef had het over 9 van de 10 keer, nog 8 te gaan dus ;)

Edit: dat noem ik niet 'geen centje pijn' ;)

Jozef

Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 15:45:20
dat noem ik geen centje pijn, maar idd geen schade voor Massa. Hier zou Webber normaal gesproken zeker een DT voor hebben gekregen, kan mij niet anders voorstellen. Hoe dan ook, Jozef had het over 9 van de 10 keer, nog 8 te gaan dus ;)

Schumacher op Perez in Singapore, Schumacher op Petrov in Turkije, Schumacher op Petrov in Valencia, Schumacher op Kobayashi in Silverstone, Alonso op Hamilton in Maleisië, Ricciardo op Glock in Singapore, Di Resta op Heidfeld in Canada, Hamilton op Maldonado in de kwalificatie op Spa, the list goes on and on and on... Maar ik zal hier stoppen want je vroeg er maar 8.

Dit zijn allemaal voorbeelden waarbij een voorvleugel er (gedeeltelijk) af wordt gereden maar de andere auto er met weinig of geen schade vanaf komt.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 17:46:33
Citaat van: monaco2011 op 28 september 2011 - 15:45:20
dat noem ik geen centje pijn, maar idd geen schade voor Massa. Hier zou Webber normaal gesproken zeker een DT voor hebben gekregen, kan mij niet anders voorstellen. Hoe dan ook, Jozef had het over 9 van de 10 keer, nog 8 te gaan dus ;)

Schumacher op Perez in Singapore, Schumacher op Petrov in Turkije, Schumacher op Petrov in Valencia, Schumacher op Kobayashi in Silverstone, Alonso op Hamilton in Maleisië, Ricciardo op Glock in Singapore, Di Resta op Heidfeld in Canada, Hamilton op Maldonado in de kwalificatie op Spa, the list goes on and on and on... Maar ik zal hier stoppen want je vroeg er maar 8.

Dit zijn allemaal voorbeelden waarbij een voorvleugel er (gedeeltelijk) af wordt gereden maar de andere auto er met weinig of geen schade vanaf komt.
ja, maar als ik er nou weer met één kom waar wel schade was, moet je er weer negen bedenken ;) zal ik dat maar niet doen dan?? 9 van de 10 keer is echt zwaar overdreven, zeker als het op de manier van Hamilton/Massa gaat.

Jozef

We gaan het hier nooit over eens worden, maar ik blijf erbij dat het een licht contact was met brute pech voor Massa's achterband.

Dat je een figuurlijk begrip als "9 van de 10 keer" per se letterlijk wilt interpreteren zegt ook wel wat over het discussieniveau.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 28 september 2011 - 19:19:52
We gaan het hier nooit over eens worden, maar ik blijf erbij dat het een licht contact was met brute pech voor Massa's achterband.

Dat je een figuurlijk begrip als "9 van de 10 keer" per se letterlijk wilt interpreteren zegt ook wel wat over het discussieniveau.
niet letterlijk nee, maar ik denk dat één op de 2 meer in de buurt komt, zeker als je vol op iemand zn achterband rijdt. Tja, als je t discussieniveau niet goed genoeg vind, dan houden we er gewoon mee op toch?? Jij bent wel lekker overtuigend zeg, met argumenten als 'that's racing' en t was maar een licht contact en voor t gemak maar ff negeren dat Massa zn race daar verknald wordt en dat t wel een heel knullige fout is van Lewis.

Enzo

Fisichello op Schumacher in Brazilië 2006 was ook een ligt contact met grote gevolgen.
Heeft geen straf gekregen overigens.