Round 14: Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 02:29:32

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 22:11:24
Dan zijn we het eens.
ha ha, voor de duidelijkheid, ik zeg dus dat Jeroen dat zegt, maar dat ik het daar niet mee eens ben ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 22:14:43
Hoezo? Volgens mij hebben monaco2011 en ik het zelden aan de stok met elkaar en wijzen onze neuzen regelmatig dezelfde richting uit. Of ik moet mij nu sterk vergissen.
volgens mij klopt dat wel redelijk ja. Maar vandaag is t ff wat minder, dus misschien dat Enzo daar op doelt?

Wizard

Kan. Geen idee. Misschien te veel vino gedronken bij de pasta. :P

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 22:23:20
Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 22:14:43
Hoezo? Volgens mij hebben monaco2011 en ik het zelden aan de stok met elkaar en wijzen onze neuzen regelmatig dezelfde richting uit. Of ik moet mij nu sterk vergissen.
volgens mij klopt dat wel redelijk ja. Maar vandaag is t ff wat minder, dus misschien dat Enzo daar op doelt?

No worries m8's, ik bedoelde het niet serieus... ;)

Gerard

#244
Wooow, maakte Lotus Renault even een domme en dure fout!
7500 euro boete omdat ze Bruno vertelden dat hij tegen Perez racete na de SC , terwijl Senna een ronde achter lag haha
hoe kan dat gebeuren in een sport als F1 ???

robbert

ja vettel weer verdiend gewonnen en zo goed al wereldkampioen. Hamilton heeft weer het beste van zichzelf laten zien. Het wordt tijd dat de fia die vent eens goed straft. Want nu begint het te ver te gaan

_Makke_

Citaat van: robbert op 25 september 2011 - 22:51:35
ja vettel weer verdiend gewonnen en zo goed al wereldkampioen. Hamilton heeft weer het beste van zichzelf laten zien. Het wordt tijd dat de fia die vent eens goed straft. Want nu begint het te ver te gaan

Levenslang! Dat is wat ie verdient!

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 september 2011 - 21:19:07
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 20:26:54

blijkbaar hadden we het toch wel over hetzelfde. Ik zie het probleem daar niet zo. Perez gaat met een lichte voorsprong de bocht in, maar Rosberg heeft de binnenkant en Perez stuur gewoon in, Rosberg kan geen kant op. Bovendien kunnen beiden gewoon verder, kun je toch moeilijk een drive trough voor geven
Puur raceongeval inderdaad. Niets aan het handje. Verdiend geen enkele straf.

Het was ook niet gevaarlijk, of een opzettelijke botsing van 1 van beide heren, maar Rosberg pakt er wel de positie door. Hij remde iets te laat en blokkeerde zijn voorwiel, schoof daardoor misschien wat verder door dan hij bedoeld had. Waarschijnlijk was hij wat gefrustreerd omdat hij in de bocht ervoor in de fout was gegaan en daardoor de positie had afgegeven aan Perez. Maar wat mij betreft had hij de positie terug moeten geven, de manier waarop hij er voorbijging was toch niet helemaal koosjer.

Jozef

Citaat van: Gerard op 25 september 2011 - 22:43:56
Wooow, maakte Lotus Renault even een domme en dure fout!
7500 euro boete omdat ze Bruno vertelden dat hij tegen Perez racete na de SC , terwijl Senna een ronde achter lag haha
hoe kan dat gebeuren in een sport als F1 ???

Mensen in de F1 zijn ook maar mensen hoor, die maken ook wel eens fouten. De best opgeleide chirurg kan ook mensen dood laten gaan omdat hij een fout maakt tijdens een operatie.

0634

Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 00:07:22
Citaat van: Jeroen op 25 september 2011 - 21:19:07
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 20:26:54

blijkbaar hadden we het toch wel over hetzelfde. Ik zie het probleem daar niet zo. Perez gaat met een lichte voorsprong de bocht in, maar Rosberg heeft de binnenkant en Perez stuur gewoon in, Rosberg kan geen kant op. Bovendien kunnen beiden gewoon verder, kun je toch moeilijk een drive trough voor geven
Puur raceongeval inderdaad. Niets aan het handje. Verdiend geen enkele straf.

Het was ook niet gevaarlijk, of een opzettelijke botsing van 1 van beide heren, maar Rosberg pakt er wel de positie door. Hij remde iets te laat en blokkeerde zijn voorwiel, schoof daardoor misschien wat verder door dan hij bedoeld had. Waarschijnlijk was hij wat gefrustreerd omdat hij in de bocht ervoor in de fout was gegaan en daardoor de positie had afgegeven aan Perez. Maar wat mij betreft had hij de positie terug moeten geven, de manier waarop hij er voorbijging was toch niet helemaal koosjer.
Kom op zeg, gewoon een kwestie van inhalen aan de binnenkant, die jongen zit er dan, glijdt iets en Perez laat hem net even te weinig ruimte. Stadnaard raceongevalletje. Als we daar al voor gaan straffen of plekken terug moeten geven is het einde zoek. Ze raken elkaar eventjes, so what...

Bart VD

Citaat van: robbert op 25 september 2011 - 22:51:35
ja vettel weer verdiend gewonnen en zo goed al wereldkampioen. Hamilton heeft weer het beste van zichzelf laten zien. Het wordt tijd dat de fia die vent eens goed straft. Want nu begint het te ver te gaan

Helemaal niet.  Het wordt hoog tijd dat er eens wat gedaan wordt aan dat gegooi met straffen.  We hebben het hier over F1 racen, niet over een pillow fight.  In een race wordt er ingehaald, en bij het inhalen raak je soms de andere wagen.  Shit happens, leer ermee leven.  Ik heb duizendmaal liever een Hamilton die ervoor gaat en dan jammer genoeg af en toe de andere wagen raakt, dan een of andere plant die niet durft omdat botsen foei is.
This space for rent

T.Nuvolari

Citaat van: Bart VD op 26 september 2011 - 07:58:13
Citaat van: robbert op 25 september 2011 - 22:51:35
ja vettel weer verdiend gewonnen en zo goed al wereldkampioen. Hamilton heeft weer het beste van zichzelf laten zien. Het wordt tijd dat de fia die vent eens goed straft. Want nu begint het te ver te gaan

Helemaal niet.  Het wordt hoog tijd dat er eens wat gedaan wordt aan dat gegooi met straffen.  We hebben het hier over F1 racen, niet over een pillow fight.  In een race wordt er ingehaald, en bij het inhalen raak je soms de andere wagen.  Shit happens, leer ermee leven.  Ik heb duizendmaal liever een Hamilton die ervoor gaat en dan jammer genoeg af en toe de andere wagen raakt, dan een of andere plant die niet durft omdat botsen foei is.

Dat vind ik over dit geval nou ook. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de reacties hierop gevoed worden door de publieke opinie alsof Hamilton een ongeleid projektiel is. Ik vind hem hier weinig schuld treffen. Hij zit aan de buitenkant en zo goed als tegen de muur, beide proberen elkaar af te troeven met het gekende gevolg. Hamilton moet ook ooit die bocht nemen en insturen. Veel commotie om iets dat elke race wel eens gebeurd.

_Makke_

Citaat van: M@rc op 26 september 2011 - 09:03:37
Citaat van: Bart VD op 26 september 2011 - 07:58:13
Citaat van: robbert op 25 september 2011 - 22:51:35
ja vettel weer verdiend gewonnen en zo goed al wereldkampioen. Hamilton heeft weer het beste van zichzelf laten zien. Het wordt tijd dat de fia die vent eens goed straft. Want nu begint het te ver te gaan

Helemaal niet.  Het wordt hoog tijd dat er eens wat gedaan wordt aan dat gegooi met straffen.  We hebben het hier over F1 racen, niet over een pillow fight.  In een race wordt er ingehaald, en bij het inhalen raak je soms de andere wagen.  Shit happens, leer ermee leven.  Ik heb duizendmaal liever een Hamilton die ervoor gaat en dan jammer genoeg af en toe de andere wagen raakt, dan een of andere plant die niet durft omdat botsen foei is.

Dat vind ik over dit geval nou ook. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de reacties hierop gevoed worden door de publieke opinie alsof Hamilton een ongeleid projektiel is. Ik vind hem hier weinig schuld treffen. Hij zit aan de buitenkant en zo goed als tegen de muur, beide proberen elkaar af te troeven met het gekende gevolg. Hamilton moet ook ooit die bocht nemen en insturen. Veel commotie om iets dat elke race wel eens gebeurd.

Bwa, dat is Hamilton's fout wel. Ook al ziet hij zijn voorvleugel niet. Maar natuurlijk was de aanrijding tussen Schumacher en Perez ook Schumacher's schuld. Voor hem is er dan enkel weer een waarschuwing. De stewards straffen dus wederom niet consequent. De drive-through voor Hamilton was wat mij betreft terecht. Hij verkloot Massa's race daar, niet dat hij verder was geraakt dan plaats 6, maar toch. Maar ook voor Schumacher moest er dus een straf zijn.

Verder moet je zo'n uitspraken van robbert wat negeren. Die man heeft een serieuze wraak/wrok ontwikkelt jegens McLaren/Hamilton. En aangezien hij niet in staat is om zijn, daaruit vloeiende, frustraties te bedwingen krijg je zoiets.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 00:11:50
Citaat van: Gerard op 25 september 2011 - 22:43:56
Wooow, maakte Lotus Renault even een domme en dure fout!
7500 euro boete omdat ze Bruno vertelden dat hij tegen Perez racete na de SC , terwijl Senna een ronde achter lag haha
hoe kan dat gebeuren in een sport als F1 ???

Mensen in de F1 zijn ook maar mensen hoor, die maken ook wel eens fouten. De best opgeleide chirurg kan ook mensen dood laten gaan omdat hij een fout maakt tijdens een operatie.


Wordt het wel wrang als je zelf de patiƫnt bent, of een familielid... :-X

Bart VD

Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 00:11:50De best opgeleide chirurg kan ook mensen dood laten gaan omdat hij een fout maakt tijdens een operatie.

Ga je binnen voor een blindedarmoperatie, kom je thuis met een stuk McLaren voorvleugel in je pens.  ;)
This space for rent