Round 14: Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 02:29:32

« vorige - volgende »

Enzo

Ik vind ook dat Massa het niet slecht deed, hij heeft gewoon veel pech gehad. Op de baan en met z'n strategie.
De Sc kwam voor hem ook niet goed uit t.o.v. Hamilton die er wel van kon profiteren.

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 25 september 2011 - 18:33:02
Wat jullie dan allicht niet gezien hebben met die 'fantastische' inhaalmanoeuvres, is dat Massa 7 ronden nadat hij een 2e keer was binnengekomen nadat iemand hem een lekke achterband bezorgde, opnieuw naar binnen ging. Ik weet niet waarom het was en eigenlijk interesseert mij dat ook vrij weinig. Het gaat hier niet om de prestatie van Massa, maar om de klunzigheid van Hamilton.

Dat zet 'm dan weer op gelijke hoogte met Lewis die wel 5e wordt ipv 9e.

CitaatDaarnaast, diegene die hij inhaalde, waren echt op versleten banden bezig. Di Resta, Sutil en Rosberg reden rondentijden die 3 (of zelfs meer) seconden trager waren dan Hamilton. Of geloven jullie nu echt dat als iemand anders in die wagen had gezeten, dat die niet hetzelfde hadden gekund? ::) Dat Hamilton nog 5e wordt, mag hij vooral danken aan de safety car en de mannen aan de pitmuur.

Dat gaat alleen op voor de 2e maal dat hij die mannen vanaf P9 in moest halen.
Direct na de safetycar reed Lewis op ouder rubber.
Daarnaast had Lewis zich voor de safetycar al opgevochten naar de 9e stek.
Dus ja .... die SC heeft geholpen, maar hij heeft 't, in tegenstelling tot Massa, ook zelf gedaan.

CitaatHet feit dat iedereen hier nu de aandacht wil vestigen op Massa en wil zeggen hoeveel beter Hamilton het heeft gedaan, valt dus totaal niet te vergelijken. Daarnaast is ook bij Alonso duidelijk te zien dat die Ferrari minder snel is dan de McLaren, wat de vergelijking helemaal verwaarloosbaar maakt.

Natuurlijk is dat wel vergelijkbaar.
Beiden rijden met 'n superieure auto in vergelijking met degenen die door Hamilton zijn verslagen.
Dan mag je dat toch op z'n minst ook van Massa verwachten ??

Wizard

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 18:42:48
Ik vind ook dat Massa het niet slecht deed, hij heeft gewoon veel pech gehad. Op de baan en met z'n strategie.
De Sc kwam voor hem ook niet goed uit t.o.v. Hamilton die er wel van kon profiteren.

Hoezo niet? Hij won veel tijd. En hij was binnen geweest. Dus ook die tijd kreeg hij weer terug. Verder vond ik Massa slap rijden. Met veel minder overtuiging langs de Saubers, lang achter de Williams van Barrichello gehangen zonder een aanval te wagen en bovendien niet overtuigend in de rondetijden. Meerendeels reed hij 55'ers, vrijbaan, terwijl de top 53'ers reden. Dan mis je echt zelfvertrouwen en zit je je meer op te vreten om hetgeen wat gebeurt is dan dat je je focust op wat je nog kunt bereiken. En volgens mij won Massa juist veel ten opzichte van de top 10. Maar dat zou ik na moeten kijken om het zeker te weten.

Enzo

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:59:38
Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 18:42:48
Ik vind ook dat Massa het niet slecht deed, hij heeft gewoon veel pech gehad. Op de baan en met z'n strategie.
De Sc kwam voor hem ook niet goed uit t.o.v. Hamilton die er wel van kon profiteren.

Hoezo niet? Hij won veel tijd. En hij was binnen geweest. Dus ook die tijd kreeg hij weer terug. Verder vond ik Massa slap rijden. Met veel minder overtuiging langs de Saubers, lang achter de Williams van Barrichello gehangen zonder een aanval te wagen en bovendien niet overtuigend in de rondetijden. Meerendeels reed hij 55'ers, vrijbaan, terwijl de top 53'ers reden. Dan mis je echt zelfvertrouwen en zit je je meer op te vreten om hetgeen wat gebeurt is dan dat je je focust op wat je nog kunt bereiken. En volgens mij won Massa juist veel ten opzichte van de top 10. Maar dat zou ik na moeten kijken om het zeker te weten.

Massa was iig op koers voor een stevige top 5/6 finish, als ik me niet vergis moest hij het grootste deel van de lap nog rijden met slierten rubber aan zijn achtervelg. Dit plus de extra pitstop heeft hem denk ik meer tijd gekost dan Hamilton en z'n drive through. Daarnaast was de McLaren deze race een stuk sneller en Hamilton als coureur ook de snelste. Dat hij negende finished tov Hamilton's vijfde plek is imo geen uitmuntende maar ook geen slechte prestatie voor Massa.

Wizard

Nee. Hamilton reed na de DT achter Massa. Volgens mij zelfs een seconde of 15.

Kootje

En vergeet niet dat Hamilton, om voor mij onbekende redenen, 'n ronde door reed met 'n halve voorvleugel.
Het gat op Rosberg wat hij daarvoor had geslagen, verdween als sneeuw voor de zon.
Dus ook dat heeft hem 'n hoop tijd gekost.


monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 19:27:19

had het al gezien op het forum. kun je nagaan hoe rustig hij in de auto moet zijn geweest, van Massa hoef je op/na zo'n moment (de touche) dan ook weinig meer te verwachten. Die kan daar echt niet mee omgaan. Daarom vind ik iig dat je de prestatie van Hamilton daar niet tegen af moeten zetten, Massa zat na dat moment waarschijnlijk heel anders in zn auto dan Lewis

0634

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 19:22:01
En vergeet niet dat Hamilton, om voor mij onbekende redenen, 'n ronde door reed met 'n halve voorvleugel.
Het gat op Rosberg wat hij daarvoor had geslagen, verdween als sneeuw voor de zon.
Dus ook dat heeft hem 'n hoop tijd gekost.
De reden was, zo zei de BBC, dat ze bij McLaren besloten andere banden te monteren bij Lewis. Moesten snel van stal worden gehaald. Vandaar dat hij nog een ronde door moest.

Met die extra ronde met beschadigde vleugel en de DT heeft hij idd laten zien wat mogelijk was. Massa lag na de DT idd gewoon voor Lewis en haalt er uiteindelijk een stuk minder uit. Dan kan die Ferrari iets minder zijn, hij had zeker nog de kans om 6e te worden achter Lewis. Maar helaas verzoop hij weer eens als het moeilijk wordt.


Jozef

Dat Lewis bestraft werd, vind ik trouwens absoluut belachelijk, vanaf nu moet je dus iedereen bestraffen die zijn voorvleugel kapot rijdt tegen een andere auto (dat er wel of niet een lekke band van komt heb je namelijk als coureur niet in de hand en kan dus niet gelden als reden om een straf te geven).

Het incidentje was duidelijk Lewis' fout en ik vind het jammer voor Massa want die had dit seizoen nog niks laten zien en leek daar eindelijk een klein beetje verandering in te brengen, maar het was volgens mij bij lange na geen drivethrough waard.

Dat Rosberg er dan weer mee wegkomt dat hij iemand van de baan tikt, daardoor de positie wint en die niet teruggeeft, dat vind ik echt wel opmerkelijk. Hij had die positie moeten teruggeven aan Perez.

Verder een race gezien met toch een paar mooie inhaalmanoeuvres (vooral Webber de eerste keer op Alonso) en wat een dijk van een race van Vettel!

monaco2011

Citaat van: Jozef op 25 september 2011 - 19:48:16
Dat Lewis bestraft werd, vind ik trouwens absoluut belachelijk, vanaf nu moet je dus iedereen bestraffen die zijn voorvleugel kapot rijdt tegen een andere auto (dat er wel of niet een lekke band van komt heb je namelijk als coureur niet in de hand en kan dus niet gelden als reden om een straf te geven).

Het incidentje was duidelijk Lewis' fout en ik vind het jammer voor Massa want die had dit seizoen nog niks laten zien en leek daar eindelijk een klein beetje verandering in te brengen, maar het was volgens mij bij lange na geen drivethrough waard.

Dat Rosberg er dan weer mee wegkomt dat hij iemand van de baan tikt, daardoor de positie wint en die niet teruggeeft, dat vind ik echt wel opmerkelijk. Hij had die positie moeten teruggeven aan Perez.

Verder een race gezien met toch een paar mooie inhaalmanoeuvres (vooral Webber de eerste keer op Alonso) en wat een dijk van een race van Vettel!
totaal mee oneens, met beide gevallen, zeker met die 2e. En die straf voor Hamilton lijkt me prima te rechtvaardigen.

Jozef

Dus jij vindt het normaal dat je iemand in een chicane van de baan tikt en de positie behoudt?

monaco2011

Citaat van: Jozef op 25 september 2011 - 20:00:43
Dus jij vindt het normaal dat je iemand in een chicane van de baan tikt en de positie behoudt?
oh, dat heb ik dan gemist. Ik dacht dat het om het incident in bocht 1 ging, vlak voor de crash van Schumacher

Jozef

Als de argumenten op zijn, eindigt de discussie...