Round 14: Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 20 september 2011 - 02:29:32

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Gerard op 24 september 2011 - 18:15:42
Alle 4 waren ze niet slim bezig... VETTEL rijdt een totaal andere strategie en heeft 2 compleet vrije ronden....  ;)

Kijk, daar ben ik het wel mee eens. Onbegrijpelijk inderdaad. Leuk voor ons hoor, maar waarom gaan ze zo gruwelijk dicht achter elkaar rijden.

0634

Citaat van: Gerard op 24 september 2011 - 18:15:42

verwachting voor morgen.... VETTEL EN WEBBER rijden weg en Seb wordt kampioen

Kan niet. Als Webber gewoon tweede wordt is Vettel nog geen kampioen ;).

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:13:54
Wat Massa ervan vindt interesseert me weinig. Massa meende ook serieus dat Alonso hem hinderde op Monza 2006. Die wordt blijkbaar al gehinderd als er een blaadje op zijn helm valt. Hamilton zoekt ruimte op de baan, en jij mag vinden dat hij dan maar moet remmen, maar hij zag dat blijkbaar anders. Er is niets verboden aan inhalen in de openingsronde van een kwalificatie lap. Ik zie het probleem niet. Er was niets aan de hand. Hamilton haalt iemand in... Nou zeg.
kom op Jeroen zeg. Dit is op zn minst zeer ongebruikelijk, heb het op deze manier nog niet eerder gezien. t is misschien niet tegen de officiëlle regels, maar dit lijkt mij 3 bochten voor het einde gewoon not done. Dan heb je blijkbaar gewoon geen respect voor andere coureurs. Interesseert het je ook niet wat Coulthard of Jordan ervan vinden dan?? Goeie vergelijking trouwens met Monza 2006. Als Hamilton ruimte op de baan zoekt en hij rijdt achter een 'file' van 3 auto's, dan kan ie misschien beter afstand nemen van auto 3, ipv auto 3 inhalen, toch??

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:18:05
Citaat van: Gerard op 24 september 2011 - 18:15:42
Alle 4 waren ze niet slim bezig... VETTEL rijdt een totaal andere strategie en heeft 2 compleet vrije ronden....  ;)

Kijk, daar ben ik het wel mee eens. Onbegrijpelijk inderdaad. Leuk voor ons hoor, maar waarom gaan ze zo gruwelijk dicht achter elkaar rijden.
dat begrijp ik dan weer niet, dat je dat dan wel begrijpt. Ze hebben alle 4 2 compleet vrije ronden gehad. Als je dat in Q3 al niet voor elkaar kunt krijgen

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:24:45
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:13:54
Wat Massa ervan vindt interesseert me weinig. Massa meende ook serieus dat Alonso hem hinderde op Monza 2006. Die wordt blijkbaar al gehinderd als er een blaadje op zijn helm valt. Hamilton zoekt ruimte op de baan, en jij mag vinden dat hij dan maar moet remmen, maar hij zag dat blijkbaar anders. Er is niets verboden aan inhalen in de openingsronde van een kwalificatie lap. Ik zie het probleem niet. Er was niets aan de hand. Hamilton haalt iemand in... Nou zeg.
kom op Jeroen zeg. Dit is op zn minst zeer ongebruikelijk, heb het op deze manier nog niet eerder gezien. t is misschien niet tegen de officiëlle regels, maar dit lijkt mij 3 bochten voor het einde gewoon not done. Dan heb je blijkbaar gewoon geen respect voor andere coureurs. Interesseert het je ook niet wat Coulthard of Jordan ervan vinden dan?? Goeie vergelijking trouwens met Monza 2006. Als Hamilton ruimte op de baan zoekt en hij rijdt achter een 'file' van 3 auto's, dan kan ie misschien beter afstand nemen van auto 3, ipv auto 3 inhalen, toch??
En wat nou als Massa er voor zorgt  dat Hamilton 5 seconde verliest en zo net 5 seconde te kort komt om een laatste ronde er uit te knallen. Het is not done zo ongelovelijk langzaam te rijden en daarmee andere rijders ophouden. Dat is pas not done.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 24 september 2011 - 18:29:12
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:24:45
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:13:54
Wat Massa ervan vindt interesseert me weinig. Massa meende ook serieus dat Alonso hem hinderde op Monza 2006. Die wordt blijkbaar al gehinderd als er een blaadje op zijn helm valt. Hamilton zoekt ruimte op de baan, en jij mag vinden dat hij dan maar moet remmen, maar hij zag dat blijkbaar anders. Er is niets verboden aan inhalen in de openingsronde van een kwalificatie lap. Ik zie het probleem niet. Er was niets aan de hand. Hamilton haalt iemand in... Nou zeg.
kom op Jeroen zeg. Dit is op zn minst zeer ongebruikelijk, heb het op deze manier nog niet eerder gezien. t is misschien niet tegen de officiëlle regels, maar dit lijkt mij 3 bochten voor het einde gewoon not done. Dan heb je blijkbaar gewoon geen respect voor andere coureurs. Interesseert het je ook niet wat Coulthard of Jordan ervan vinden dan?? Goeie vergelijking trouwens met Monza 2006. Als Hamilton ruimte op de baan zoekt en hij rijdt achter een 'file' van 3 auto's, dan kan ie misschien beter afstand nemen van auto 3, ipv auto 3 inhalen, toch??
En wat nou als Massa er voor zorgt  dat Hamilton 5 seconde verliest en zo net 5 seconde te kort komt om een laatste ronde er uit te knallen. Het is not done zo ongelovelijk langzaam te rijden en daarmee andere rijders ophouden. Dat is pas not done.
Daar kon Massa toch weinig aan doen, het was nl teamgenoot Button die de boel aan het ophouden was. En er was voldoende tijd, kijk maar naar Vettel die er ruim achter zat.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:32:13
Citaat van: Burorri op 24 september 2011 - 18:29:12
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:24:45
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:13:54
Wat Massa ervan vindt interesseert me weinig. Massa meende ook serieus dat Alonso hem hinderde op Monza 2006. Die wordt blijkbaar al gehinderd als er een blaadje op zijn helm valt. Hamilton zoekt ruimte op de baan, en jij mag vinden dat hij dan maar moet remmen, maar hij zag dat blijkbaar anders. Er is niets verboden aan inhalen in de openingsronde van een kwalificatie lap. Ik zie het probleem niet. Er was niets aan de hand. Hamilton haalt iemand in... Nou zeg.
kom op Jeroen zeg. Dit is op zn minst zeer ongebruikelijk, heb het op deze manier nog niet eerder gezien. t is misschien niet tegen de officiëlle regels, maar dit lijkt mij 3 bochten voor het einde gewoon not done. Dan heb je blijkbaar gewoon geen respect voor andere coureurs. Interesseert het je ook niet wat Coulthard of Jordan ervan vinden dan?? Goeie vergelijking trouwens met Monza 2006. Als Hamilton ruimte op de baan zoekt en hij rijdt achter een 'file' van 3 auto's, dan kan ie misschien beter afstand nemen van auto 3, ipv auto 3 inhalen, toch??
En wat nou als Massa er voor zorgt  dat Hamilton 5 seconde verliest en zo net 5 seconde te kort komt om een laatste ronde er uit te knallen. Het is not done zo ongelovelijk langzaam te rijden en daarmee andere rijders ophouden. Dat is pas not done.
Daar kon Massa toch weinig aan doen, het was nl teamgenoot Button die de boel aan het ophouden was. En er was voldoende tijd, kijk maar naar Vettel die er ruim achter zat.
Ja achteraf gezien was er voldoende tijd. Wat nou als er rode vlag was geweest en Hamilton kon geen tijd meer neer zetten omdat hij 5 seconde te laat was? Massa had ook gewoon aan de kant gekund. Massa moet niet zeuren en jij ook niet. Wat Lewis deed was niks mis mee.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 24 september 2011 - 18:45:49
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:32:13
Citaat van: Burorri op 24 september 2011 - 18:29:12
Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:24:45
Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:13:54
Wat Massa ervan vindt interesseert me weinig. Massa meende ook serieus dat Alonso hem hinderde op Monza 2006. Die wordt blijkbaar al gehinderd als er een blaadje op zijn helm valt. Hamilton zoekt ruimte op de baan, en jij mag vinden dat hij dan maar moet remmen, maar hij zag dat blijkbaar anders. Er is niets verboden aan inhalen in de openingsronde van een kwalificatie lap. Ik zie het probleem niet. Er was niets aan de hand. Hamilton haalt iemand in... Nou zeg.
kom op Jeroen zeg. Dit is op zn minst zeer ongebruikelijk, heb het op deze manier nog niet eerder gezien. t is misschien niet tegen de officiëlle regels, maar dit lijkt mij 3 bochten voor het einde gewoon not done. Dan heb je blijkbaar gewoon geen respect voor andere coureurs. Interesseert het je ook niet wat Coulthard of Jordan ervan vinden dan?? Goeie vergelijking trouwens met Monza 2006. Als Hamilton ruimte op de baan zoekt en hij rijdt achter een 'file' van 3 auto's, dan kan ie misschien beter afstand nemen van auto 3, ipv auto 3 inhalen, toch??
En wat nou als Massa er voor zorgt  dat Hamilton 5 seconde verliest en zo net 5 seconde te kort komt om een laatste ronde er uit te knallen. Het is not done zo ongelovelijk langzaam te rijden en daarmee andere rijders ophouden. Dat is pas not done.
Daar kon Massa toch weinig aan doen, het was nl teamgenoot Button die de boel aan het ophouden was. En er was voldoende tijd, kijk maar naar Vettel die er ruim achter zat.
Ja achteraf gezien was er voldoende tijd. Wat nou als er rode vlag was geweest en Hamilton kon geen tijd meer neer zetten omdat hij 5 seconde te laat was? Massa had ook gewoon aan de kant gekund. Massa moet niet zeuren en jij ook niet. Wat Lewis deed was niks mis mee.
dat had geen moer uitgemaakt. Als er een rode vlag was geweest, was er sowieso maar tijd geweest voor 1 ronde, voor iedereen. Het gaat er niet om wat Massa wel of niet had kunnen doen en of hij zeurt. Wat Lewis deed is gewoon totaal nutteloos. Massa heeft net zoveel recht op een clean rondje als hij en als Lewis zo graag voor Massa wil zitten, moet ie zorgen dat ie er eerder voorzit, niet nog 3 bochten voor het einde, dat kan gewoon niet. Nooit eerder vertoond dit als je t mij vraagt.
En t domste is ook nog wel dat Hamilton aangaf dat ie op het einde van zn rondje wat tijd verloor omdat ie te dicht achter Alonso zat. Dan weet ik niet of ik nou moet lachen of huilen.

Jozef

Hamilton probeerde al zeker een halve ronde er voorbij te geraken, maar Massa blokkeerde hem de hele tijd. Je moet dus niet zeggen dat Hamilton het maar eerder had moeten doen. Volgens mij wilde Hamilton alle trage auto's voor hem inhalen maar als je een halve ronde opgehouden wordt, tja dan kan dat niet meer he.

Massa en Hamilton verdienen hier allebei evenveel blaam, ze hebben allebei idioot gereden.

Maar er is geen reden om moord en brand te schreeuwen, er is eigenlijk niks gebeurd...

Folkert

Als ik jou was, zou ik maar huilen, want je commentaar slaat werkelijk waar nergens op. Ze hebben allebei recht op clean rondje, maar waarom mag Hamilton niet proberen voor bij te steken aan Massa? Rode vlag voorbeeld was misschien niet beste voorbeeld, maar wat als hij 4 seconde extra in de pit stond omdat verwisselen van banden niet goed ging? Wat lewis deed was 100% legaal en als Massa zeurt, zegt dat meer over Massa, want die zeurt al als er een blaadje op zijn helm komt(zie Commentaar monza 2006 van jeroen. )

Hoe dan ook, er was niks, maar dan niks mis met wat Lewis deed.




Aan de andere kant: Vettel was ook weer ff lekker bezig zeg, wat een idioot. Doe je toch niet, zo hard rijden en veel te laat remmen. Nog even en hij rijd iemand dood met zijn snelheidsovertredingen. Die gast moet serieus ff na gekeken worden, nergens voor nodig zo hard te rijden.  :o :D :D
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Citaat van: Jeroen op 24 september 2011 - 18:20:32
Citaat van: Gerard op 24 september 2011 - 18:15:42

verwachting voor morgen.... VETTEL EN WEBBER rijden weg en Seb wordt kampioen

Kan niet. Als Webber gewoon tweede wordt is Vettel nog geen kampioen ;).
uuuuhhh oja.. ;D heb ik ff zitten pitten zeg!! OMG!

monaco2011

Citaat van: Jozef op 24 september 2011 - 19:00:56
Hamilton probeerde al zeker een halve ronde er voorbij te geraken, maar Massa blokkeerde hem de hele tijd. Je moet dus niet zeggen dat Hamilton het maar eerder had moeten doen. Volgens mij wilde Hamilton alle trage auto's voor hem inhalen maar als je een halve ronde opgehouden wordt, tja dan kan dat niet meer he.

Massa en Hamilton verdienen hier allebei evenveel blaam, ze hebben allebei idioot gereden.

Maar er is geen reden om moord en brand te schreeuwen, er is eigenlijk niks gebeurd...
waarom Massa dan?? die zit toch duidelijk achter 2 andere auto's vast?? Tja, als het dan eerder niet lukt dan moet je op een gegeven moment ook slim zijn. Massa en Alonso stonden al een tijdje te wachten voor het stoplicht om te beginnen aan de outlap, ik vind het dan sowieso ietwat arrogant om die dan nog te willen inhalen in de outlap. Als je er graag voor wilt zitten, ga er dan net als Button wat eerder staan, zodat je op die manier voor hen komt. Sorry hoor, maar dit soort dingen kan ik gewoon moeilijk begrijpen.
En Burrori, misschien kan Hamilton zich dan de volgende keer beter druk maken om de benzinepomp, want dat kost m uiteindelijk zn 2e run ;) En voor de duidelijkheid Massa zeurde niet, maar zn reactie op de vraag van de interviewer was wel veelzeggend.

Jozef

Dat hij achter 2 andere auto's vastzit, betekent niet dat hij iemand moet blokkeren die hem wil passeren.

Je kunt het ook omdraaien: waarom ga je zo lang in de pitstraat staan wachten om dan vervolgens met een slakkengang je outlap te rijden?

Je kunt het circuit niet voor jezelf claimen en verwachten dat iedereen braaf achter je blijft rijden omdat jij dat zelf ook wilt doen. Als ze voor je ook traag rijden, heb je twee opties: zelf er voorbij rijden, of erachter hangen, maar als je het tweede kiest, hinder dan niet degenen die ervoor kiezen om snel te rijden.

De coureurs zouden bijvoorbeeld ook kunnen afspreken dat er niet ingehaald wordt in de outlap, maar zolang ze dit niet doen, kun je niet misnoegd zijn als je ingehaald wordt.

0634

Citaat van: Jozef op 24 september 2011 - 19:00:56
Hamilton probeerde al zeker een halve ronde er voorbij te geraken, maar Massa blokkeerde hem de hele tijd. Je moet dus niet zeggen dat Hamilton het maar eerder had moeten doen. Volgens mij wilde Hamilton alle trage auto's voor hem inhalen maar als je een halve ronde opgehouden wordt, tja dan kan dat niet meer he.

Massa en Hamilton verdienen hier allebei evenveel blaam, ze hebben allebei idioot gereden.

Maar er is geen reden om moord en brand te schreeuwen, er is eigenlijk niks gebeurd...
Precies ja. Dat laatste is mijn punt. Er is niets aan de hand.

0634

Citaat van: monaco2011 op 24 september 2011 - 18:26:13

dat begrijp ik dan weer niet, dat je dat dan wel begrijpt. Ze hebben alle 4 2 compleet vrije ronden gehad. Als je dat in Q3 al niet voor elkaar kunt krijgen
Wat begrijp je niet dan? Ik vind het onlogisch dat je zoveel ruimte zoekt terwijl Vettel heel eenvoudig de ruimte vind en evenzogoed tijd zat heeft om nog een tweede snelle ronde te rijden.