De grote vier: toen of nu?

Gestart door 0634, 17 september 2011 - 21:34:16

« vorige - volgende »

De grote 4 van nu mogen nog niet in de schaduw staan van die van de jaren 80

Klopt. Dit is een kleuterklas vergeleken met toen
4 (28.6%)
Naaah, zit nog maar bar weinig verschil tussen hoor!
8 (57.1%)
Onzin. De huidige top is zoveel beter dan die vergane glorie
2 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

0634

Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 22:07:32

6 tov 2 is 3x zoveel ;) Die wereldtitel was met een verschil van 18 punten tov Barichello, da's nou ook weer niet zo heel schokkend. Ik denk dat dat seizoen vooral het mentale aspect belangrijk was, Button en Barichello waren zeker in het begin erg aan elkaar gewaagd, maar het dubbeltje viel toen steeds net Button zn kant en Barichello maakte enkele domme fouten tijdens de races.
Het waren er 7 trouwens, ik had 8 in mijn hoofd... In 2006 toen Button in Hongarije won was hij ook al teamgenoot van Rubens. Plus de zes in de Brawn. ;)

0634

#46
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 22:00:54


Kom op zeg ..... je komt zelf met cijfers over zeges en wereldtitels.  ::)
Daarbij was het wederom jij die Webber gelijk stelde aan Barrichello om Button z'n kwaliteiten te onderstrepen, niet ik.
Als ik dan met cijfers kom die aantonen dat Button weliswaar beter is, maar niet schokkend beter dan Barrichello.
En daarmee dan m'n gelijk haal, is het ineens 'n soort van kromme logica.  :-\
Tuurlijk kom ik daarmee, jij claimt dat ze gelijkwaardig zijn. Aangezien ze vier jaar teamgenoten waren kan ik heel eenvoudig aantonen dat het bizar is om te zeggen dat Button net zo goed is als Barrichello. Als ik dan de cijfers laat zien, die m.i. vrij duidelijk zijn en dan wordt er gezegd: ja, maar Rubens eindigde er ook regelmatig voor... Zo kan je dus alles blijven roepen. Dan is het verschil ineens te klein, terwijl ik het vrij duidelijk vind. Of is Rubens te oud terwijl er zat wereldkampioen werden die ouderwaren. Dat vind ik dan inderdaad wat flauw en kan ik eens een flauwe opmerking terugmaken.

Tja. DC heeft ook jaren gehad waarin hij voor Hakkinen eindigde in het WK, en zat races, maar over al die jaren genomen is het kwaliteits verschil ook vrij duidelijk. Ik denk dat als de cijfers er gedurende een lange periode van vier jaar zo uitziet, dan is het helder. Als jij dan je schouders ophaalt en vind dat je je gelijk hebt gehaald omdat het verschil niet groot genoeg zou zijn, nou ja, dan is denk ik alles nu wel gezegd.


Let's call it a day :).

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 20 september 2011 - 07:04:26
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 22:00:54


Kom op zeg ..... je komt zelf met cijfers over zeges en wereldtitels.  ::)
Daarbij was het wederom jij die Webber gelijk stelde aan Barrichello om Button z'n kwaliteiten te onderstrepen, niet ik.
Als ik dan met cijfers kom die aantonen dat Button weliswaar beter is, maar niet schokkend beter dan Barrichello.
En daarmee dan m'n gelijk haal, is het ineens 'n soort van kromme logica.  :-\
Tuurlijk kom ik daarmee, jij claimt dat ze gelijkwaardig zijn. Aangezien ze vier jaar teamgenoten waren kan ik heel eenvoudig aantonen dat het bizar is om te zeggen dat Button net zo goed is als Barrichello. Als ik dan de cijfers laat zien, die m.i. vrij duidelijk zijn en dan wordt er gezegd: ja, maar Rubens eindigde er ook regelmatig voor... Zo kan je dus alles blijven roepen. Dan is het verschil ineens te klein, terwijl ik het vrij duidelijk vind. Of is Rubens te oud terwijl er zat wereldkampioen werden die ouderwaren. Dat vind ik dan inderdaad wat flauw en kan ik eens een flauwe opmerking terugmaken.

Tja. DC heeft ook jaren gehad waarin hij voor Hakkinen eindigde in het WK, en zat races, maar over al die jaren genomen is het kwaliteits verschil ook vrij duidelijk. Ik denk dat als de cijfers er gedurende een lange periode van vier jaar zo uitziet, dan is het helder. Als jij dan je schouders ophaalt en vind dat je je gelijk hebt gehaald omdat het verschil niet groot genoeg zou zijn, nou ja, dan is denk ik alles nu wel gezegd.


Let's call it a day :).
je zegt dat het afgetekend is en dat er geen discussie over mogelijk is, maar dat laatste blijkt iig wel mogelijk ;) je kunt ook dingen als leeftijd er nog bijpakken, Barrichello die in 2006 nieuw kwam bij het team terwijl Button er al een tijdje zat. In 2007-2009 was het verschil helemaal niet groot en finishte Barrichello ook regelmatig voor Button. Niemand zegt dat ze gelijkwaardig waren, Button heeft er zeker meer uitgehaald maar was Barichello lang niet altijd de baas.
Citaat van: Jeroen op 20 september 2011 - 06:53:42
Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 22:07:32

6 tov 2 is 3x zoveel ;) Die wereldtitel was met een verschil van 18 punten tov Barichello, da's nou ook weer niet zo heel schokkend. Ik denk dat dat seizoen vooral het mentale aspect belangrijk was, Button en Barichello waren zeker in het begin erg aan elkaar gewaagd, maar het dubbeltje viel toen steeds net Button zn kant en Barichello maakte enkele domme fouten tijdens de races.
Het waren er 7 trouwens, ik had 8 in mijn hoofd... In 2006 toen Button in Hongarije won was hij ook al teamgenoot van Rubens. Plus de zes in de Brawn. ;)
oh ja, die van 2006 kun je dan ook meetellen idd.

KVDracer

Button is al vanaf race 1 één van mijn favoriete rijders. Hij heeft na 1 seizoen formule3 te rijden direct de overstap naar de F1 kunnen maken, zonder een zak sponsorgeld of zonder steun door een F1 team. Maar hij heeft wat jaren verkwanseld, zeker bij Benetton/Renault en dan in 2007-2008 bij Honda. Maar ik denk dat hij nu wel bewijst van meerwaarde te zijn voor een team en een team kan leiden, wat hij maar pas bij McLaren geleerd heeft, spijtig genoeg.

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 20 september 2011 - 22:36:52
Button is al vanaf race 1 één van mijn favoriete rijders. Hij heeft na 1 seizoen formule3 te rijden direct de overstap naar de F1 kunnen maken, zonder een zak sponsorgeld of zonder steun door een F1 team. Maar hij heeft wat jaren verkwanseld, zeker bij Benetton/Renault en dan in 2007-2008 bij Honda. Maar ik denk dat hij nu wel bewijst van meerwaarde te zijn voor een team en een team kan leiden, wat hij maar pas bij McLaren geleerd heeft, spijtig genoeg.


Je bedoelt dat hij dat pas bij BrawnGP heeft geleerd?


Maar aan de andere kant...al die jaren hebben flink wat eelt op de ziel van Button opgeleverd. Daardoor blijft hij veel meer relaxt. Zeker vergeleken met Hamilton.

_Makke_

Heb niet meteen de goesting om de voorgaande pagina's te lezen, maar wat mij betreft is een vergelijking niet mogelijk. Elke generatie heeft zo zijn toppers, maar die toppers mag je wat mij betreft dus niet met elkaar vergelijken.

Wél ben ik van oordeel dat in alle sporten het niveau alsmaar stijgt. Logisch ook, elke generatie profiteert van de opgedane ervaring en kennis van de voorgaande generatie. Al is dat in de F1 vooral zo bij de wagens. De wagens waar de piloten nu meer kunnen uithalen, daar ze véél makkelijk te besturen zijn dan 10, 20, 30, ... jaar geleden.

Jozef

Ik denk niet dat ze gemakkelijker zijn dan 10 jaar geleden aangezien rond die tijd rondreden met traction control, launch control en volautomatische versnellingsbakken. Bovendien hadden ze geen KERS of DRS om zich druk over te maken (om maar te zwijgen van de F-ducts van vorig jaar).

Ik vraag mij af waar het op is gebaseerd dat de auto's nu zoveel gemakkelijker zijn om mee te rijden dan vroeger. De snelheden en acceleraties zijn hoger, het vermogen is niet heel erg geminderd (wel in vergelijking met de turbo's, maar goed) en op het stuur staan bijna evenveel knoppen als in een cockpit van een vliegtuig.

Toegegeven, stuurbekrachtiging (toegestaan sinds 2002) en elektrohydraulische schakelsystemen (door McLaren geïntroduceerd in 1992) zullen het leven van de coureur er wel gemakkelijker op maken, maar dat schakelen is volgens mij iets waar je als coureur wel aan went en stuurbekrachtiging, tja, in ieder geval zijn de coureurs nu fysiek veel beter in orde dan vroeger dus zelf sturen zouden ze heus ook wel kunnen als het zou moeten...

Gerard

Ik denk , om even terug naar de kernvraag te gaan, niet dat deze tijden te vergelijken zijn dan de jaren 80

Nu zijn er zòveel instellingen die veranderd kunnen worden ,denk aan brandstofmengsel, rembalans, KERS, DRS en ga zo maar even door.
De heren van nu doen vele malen meer dan alleen maar sturen, remmen en gasgeven

Aan de andere kant was het vroeger ook niet makkelijk! De veligheid was toen vele malen minder, stuurbekrachtiging had men toen nog niet, en last but not least, er was geen internet, dus kritiek op de zieltjes was vele malen minder...  ;)

Dit betekent overigens niet dat het een beter of slechter dan het andere is
Ik denk dat beide generaties evenveel respect verdienen, maar dat het appels met peren vergelijken is!

En wat betreft Button... die hoort ZEKER bij ' De grote 4 '

T.Nuvolari

Tuurlijk hoort hij erbij. De zever dat hij enkel uitblinkt in wisselende weersomstandigheden kan na gisteren, eigenlijk al veel langer,  ook eindelijk stoppen.

Bart VD

Ik moet zeggen, ik heb toch ook moeite om Button bij de grote 4 te rekenen.  Maar dat komt naar mijn gevoel ook omdat hij (in mijn ogen toch) een heel stuk "passiever" (berekender) lijkt dan de anderen.  Dat merk je bvb ook bij zijn recente commentaren over het al dan niet verlengen van zijn contract.  Het vuur dat bij de anderen brandt, lijkt bij hem maar een smeulend stukje houtskool.  Als de F1 een bedrijf is, dan zijn de andere drie overenthousiaste sales-mensen terwijl Button meer in de boekhouding zit.  Allee, zo voel ik het toch.
This space for rent

T.Nuvolari

Ik vind hem dit seizoen in de races net aanvallender rijden dan ooit, een paar van de beste passeerbewegingen dit seizoen dragen zijn handtekening. Ik hou net van zijn stijl, ook die van zijn intevrviews. Niet teveel gezever, of het nu goed of slecht is gewoon eerlijk.

Wizard

Precies. Plus, je hoeft niet extrovert en offensief te zijn/rijden om goed te zijn. Zie Prost. Ook één van de grote vier. Toch reed hij een stuk behoudender dan een Ayrton Senna, die véél meer risico nam.

0634

Naja, als je naar de laatste drie jaar kijkt, hoort hij gewoon bij de Grote Vier. Dan kan er van alles gezegd worden, maar Buttons resultaten bewijzen dat gewoon.

Wizard


Kootje

Voor mij is er meer voor nodig dan resultaten alleen.
Zeg maar de "legende factor"

Over pak 'm beet 25 jaar hebben we 't nog steeds over Vettel ,Alonso en ik verwacht Hamilton.
Maar dat zie ik bij Button gewoon niet gebeuren.