De grote vier: toen of nu?

Gestart door 0634, 17 september 2011 - 21:34:16

« vorige - volgende »

De grote 4 van nu mogen nog niet in de schaduw staan van die van de jaren 80

Klopt. Dit is een kleuterklas vergeleken met toen
4 (28.6%)
Naaah, zit nog maar bar weinig verschil tussen hoor!
8 (57.1%)
Onzin. De huidige top is zoveel beter dan die vergane glorie
2 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Forza F1

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 20:08:58
Zo kreeg Alonso Lewis niet kopje onder..... ;)

wacht, wacht, over Alonso beginnen we morgen  :D :P

0634

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:12:41
Citaatals anderen dan gaan roepen dat hij nivootje Webber is dan zakt mijn broek daar van af. Barrichello is nivootje Webber, en die is een paar jaar teamgenoot geweest van button en bleek niet toch niet van het niveau Button.

Trek je broek dan nog maar niet op.  :P

Ik bedoel .... als jij Webber en Barrichello van hetzelfde nivo vindt, dan staat Button daar nou iik niet zo ver boven.
Toegegeven .... hij heeft Barrichello fair en square verslagen, maar om nu te zeggen dat hij véél beter was ??
Nou nee .... dat nu ook weer niet.

Ze hebben 4 jaar samen gereden. Hij behaalde daarin 8 zeges, RB 2. Hij behaalde een wereldtitel. RB niet. JB haalde 3 keer meer punten. RB 1 keer.

JB is afgetekend de betere van de 2. Daar lijkt mij geen enkele discussie over om eerlijk te zijn.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 20:15:43
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:12:41
Citaatals anderen dan gaan roepen dat hij nivootje Webber is dan zakt mijn broek daar van af. Barrichello is nivootje Webber, en die is een paar jaar teamgenoot geweest van button en bleek niet toch niet van het niveau Button.

Trek je broek dan nog maar niet op.  :P

Ik bedoel .... als jij Webber en Barrichello van hetzelfde nivo vindt, dan staat Button daar nou iik niet zo ver boven.
Toegegeven .... hij heeft Barrichello fair en square verslagen, maar om nu te zeggen dat hij véél beter was ??
Nou nee .... dat nu ook weer niet.

Ze hebben 4 jaar samen gereden. Hij behaalde daarin 8 zeges, RB 2. Hij behaalde een wereldtitel. RB niet. JB haalde 3 keer meer punten. RB 1 keer.

JB is afgetekend de betere van de 2. Daar lijkt mij geen enkele discussie over om eerlijk te zijn.
het verschil was nooit groot, afgetekend de beste is zwaar overdreven iig, daarvoor is Barichello veeeels te vaak voor Button gefinisht.

Kootje

De betere ??  Volmondig JA !!!
Maar nu echt zoveel beter ??  Valt ook wel weer mee.

'06 - JB 6e met 56 punten
        RB 7e met 30 punten    flink verschil in punten, geef ik toe, maar mede door de "lucky" win

'07 - JB 15e met 6 punten
        RB 20e géén punten     puntenverschil niet schokkend, hooguit positie in klassement

'08 - JB 18e met 3 punten
        RB 11e met 11 punten   zie boven, maar nu in 't voordeel van RB

'09 - JB WK met 95 punten
        RB 3e met 77 punten    redelijk verschil in punten, maar niet schokkend groot

Nee .... met de beste wil van de wereld kan ik hier niet uit opmaken dat Button vele malen beter is dan Barrichello.
En aangezien jij Barrichello en Webber op een lijn zet, is hij dus ook niet vele malen beter dan Webber.

Wizard

Frapant dat je alle prestaties van Button wegwuift door het als geluk te betitelen en overal kantekeningen bijplaatst, maar in 2008 gemakshalve vergeet te vertellen waarom Barrichello boven Button eindigde. Of was Silverstone geen geluk?

Wizard

Citaat van: Forza F1 op 19 september 2011 - 20:14:59
wacht, wacht, over Alonso beginnen we morgen  :D :P

Deal. Pas ik mijn avatar voor aan indien gewenst. ;)

Kootje

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 20:47:24
Frapant dat je alle prestaties van Button wegwuift door het als geluk te betitelen en overal kantekeningen bijplaatst, maar in 2008 gemakshalve vergeet te vertellen waarom Barrichello boven Button eindigde. Of was Silverstone geen geluk?

Nogmaals: Het staat niet voor niets tussen haakjes.

Over 2008 zou ik zo nbiet weten waar je 't over hebt.
Maar als daar ook geluk in het spel was, prima .... dan heeft hij 'm alle jaren verslagen.
Veranderd echter niets aan mijn mening dat Button niet afgetekend beter was dan Barrichello.

Beter ??   JA   
Véél beter ??  NEE

Wizard

Kan er wel tegenin gaan maar laten we het er op houden dat ik er anders tegenaan kijk.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 20:47:24
Frapant dat je alle prestaties van Button wegwuift door het als geluk te betitelen en overal kantekeningen bijplaatst, maar in 2008 gemakshalve vergeet te vertellen waarom Barrichello boven Button eindigde. Of was Silverstone geen geluk?
Zonder die 6 punten van Silverstone was ie er nog boven geëindigd toch??

Wizard

Ok. Eens. Maar wat zegt één seizoen? Want als je het zo zwart-wit wilt bekijken is Button nu ook de betere. Dus eigenlijk geen discussie. [sarcasme]Eigenlijk te erg dat de man die door Barrichello werd geklopt, nu Hamilton de oren wast. Sneu.[/sarcasme]

0634

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:42:59
De betere ??  Volmondig JA !!!
Maar nu echt zoveel beter ??  Valt ook wel weer mee.

'06 - JB 6e met 56 punten
        RB 7e met 30 punten    flink verschil in punten, geef ik toe, maar mede door de "lucky" win

'07 - JB 15e met 6 punten
        RB 20e géén punten     puntenverschil niet schokkend, hooguit positie in klassement

'08 - JB 18e met 3 punten
        RB 11e met 11 punten   zie boven, maar nu in 't voordeel van RB

'09 - JB WK met 95 punten
        RB 3e met 77 punten    redelijk verschil in punten, maar niet schokkend groot

Nee .... met de beste wil van de wereld kan ik hier niet uit opmaken dat Button vele malen beter is dan Barrichello.
En aangezien jij Barrichello en Webber op een lijn zet, is hij dus ook niet vele malen beter dan Webber.
Niet? dan verschillen we van mening. Liefst vier keer zoveel zeges plus een wereldtitel vind ik een behoorlijk verschil. Als je beiden een slechte wagen hebt wordt het verschil in punten natuurlijk nooit heel groot. Maar dit zegt mij dat JB royaal beter is dan RB. En Webber is van dat niveau.

Maar goed, als je zo wil vergelijken is Webber ook even goed als Alonso. Immers Webber is volgens jou net zo goed als Barrichello. Die min of meer net zo goed is, volgens jou, als Button, die volgens de cijfers gelijkwaardig is aan Hamilton en die hield in zijn debuutjaar gelijke tred met Alonso. Webber = Alonso. Niet of nauwelijks verschil.

Tja...

monaco2011

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 21:23:00
Ok. Eens. Maar wat zegt één seizoen? Want als je het zo zwart-wit wilt bekijken is Button nu ook de betere. Dus eigenlijk geen discussie. [sarcasme]Eigenlijk te erg dat de man die door Barrichello werd geklopt, nu Hamilton de oren wast. Sneu.[/sarcasme]
Tja, alleen een eindstand bekijken is ook wel erg zwart wit. Rubens is ook gewoon veel meer een brokkenpiloot dan Button, maar eindigde ook met grote  regelmaat voor Button, zeker in 2007 en 2008 en ook in mindere mate in 2009.  Verder moet je misschien ook nog rekening houden met de momenten in carriëre, Barichello was in 2009 ook gewoon al 37, terwijl Button eind 20 was. Ik denk dat ze over hun hele carriere beschouwd van redelijk gelijk kaliber zijn.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 21:46:12
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:42:59
De betere ??  Volmondig JA !!!
Maar nu echt zoveel beter ??  Valt ook wel weer mee.

'06 - JB 6e met 56 punten
        RB 7e met 30 punten    flink verschil in punten, geef ik toe, maar mede door de "lucky" win

'07 - JB 15e met 6 punten
        RB 20e géén punten     puntenverschil niet schokkend, hooguit positie in klassement

'08 - JB 18e met 3 punten
        RB 11e met 11 punten   zie boven, maar nu in 't voordeel van RB

'09 - JB WK met 95 punten
        RB 3e met 77 punten    redelijk verschil in punten, maar niet schokkend groot

Nee .... met de beste wil van de wereld kan ik hier niet uit opmaken dat Button vele malen beter is dan Barrichello.
En aangezien jij Barrichello en Webber op een lijn zet, is hij dus ook niet vele malen beter dan Webber.
Niet? dan verschillen we van mening. Liefst vier keer zoveel zeges plus een wereldtitel vind ik een behoorlijk verschil. Als je beiden een slechte wagen hebt wordt het verschil in punten natuurlijk nooit heel groot. Maar dit zegt mij dat JB royaal beter is dan RB. En Webber is van dat niveau.

Maar goed, als je zo wil vergelijken is Webber ook even goed als Alonso. Immers Webber is volgens jou net zo goed als Barrichello. Die min of meer net zo goed is, volgens jou, als Button, die volgens de cijfers gelijkwaardig is aan Hamilton en die hield in zijn debuutjaar gelijke tred met Alonso. Webber = Alonso. Niet of nauwelijks verschil.

Tja...

Kom op zeg ..... je komt zelf met cijfers over zeges en wereldtitels.  ::)
Daarbij was het wederom jij die Webber gelijk stelde aan Barrichello om Button z'n kwaliteiten te onderstrepen, niet ik.
Als ik dan met cijfers kom die aantonen dat Button weliswaar beter is, maar niet schokkend beter dan Barrichello.
En daarmee dan m'n gelijk haal, is het ineens 'n soort van kromme logica.  :-\

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 21:46:12
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:42:59
De betere ??  Volmondig JA !!!
Maar nu echt zoveel beter ??  Valt ook wel weer mee.

'06 - JB 6e met 56 punten
        RB 7e met 30 punten    flink verschil in punten, geef ik toe, maar mede door de "lucky" win

'07 - JB 15e met 6 punten
        RB 20e géén punten     puntenverschil niet schokkend, hooguit positie in klassement

'08 - JB 18e met 3 punten
        RB 11e met 11 punten   zie boven, maar nu in 't voordeel van RB

'09 - JB WK met 95 punten
        RB 3e met 77 punten    redelijk verschil in punten, maar niet schokkend groot

Nee .... met de beste wil van de wereld kan ik hier niet uit opmaken dat Button vele malen beter is dan Barrichello.
En aangezien jij Barrichello en Webber op een lijn zet, is hij dus ook niet vele malen beter dan Webber.
Niet? dan verschillen we van mening. Liefst vier keer zoveel zeges plus een wereldtitel vind ik een behoorlijk verschil. Als je beiden een slechte wagen hebt wordt het verschil in punten natuurlijk nooit heel groot. Maar dit zegt mij dat JB royaal beter is dan RB. En Webber is van dat niveau.

Maar goed, als je zo wil vergelijken is Webber ook even goed als Alonso. Immers Webber is volgens jou net zo goed als Barrichello. Die min of meer net zo goed is, volgens jou, als Button, die volgens de cijfers gelijkwaardig is aan Hamilton en die hield in zijn debuutjaar gelijke tred met Alonso. Webber = Alonso. Niet of nauwelijks verschil.

Tja...
6 tov 2 is 3x zoveel ;) Die wereldtitel was met een verschil van 18 punten tov Barichello, da's nou ook weer niet zo heel schokkend. Ik denk dat dat seizoen vooral het mentale aspect belangrijk was, Button en Barichello waren zeker in het begin erg aan elkaar gewaagd, maar het dubbeltje viel toen steeds net Button zn kant en Barichello maakte enkele domme fouten tijdens de races.

Niels_

Mijn pa is altijd wel wat Honda (en dus ook Button-fan) geweest, dus ik heb de resultaten van Button en Barrichello in die jaren bij Honda ook altijd een beetje in het oog gehouden. Ik weet dat ik toen dikwijls nog gezegd heb dat Barrichello het bijna altijd tegen Button moest afleggen in de kwalificatie. En ook in de race was dit dikwijls het geval.

Echter, als je voor plaats 11 of 12 (of zelfs nog slechter) rijdt, valt dit niet zo op bij diegene die er niet achter zoeken. Dus ja, ik plaats Button ook wel duidelijk boven Barrichello, gezien over de 4 jaren waarin de bij elkaar reden. ;)