De grote vier: toen of nu?

Gestart door 0634, 17 september 2011 - 21:34:16

« vorige - volgende »

De grote 4 van nu mogen nog niet in de schaduw staan van die van de jaren 80

Klopt. Dit is een kleuterklas vergeleken met toen
4 (28.6%)
Naaah, zit nog maar bar weinig verschil tussen hoor!
8 (57.1%)
Onzin. De huidige top is zoveel beter dan die vergane glorie
2 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Kootje

Citaat van: Matthijs op 19 september 2011 - 16:23:04
CitaatMartin Brundle sloeg de spijker op de kop in z'n commentaar tijdens de GP van Monza: These young drivers think they're invincible, like nothing can harm tem in their carbon-fiber monocoques

Martin Brundle kan makkelijk met het vingertje wijzen, maar hetzelfde dachten de coureurs voorafgaand aan de GP van Imola 1994. En toen was Brundle één van hen.

;D ;D ;D

Goeie binnenkomer Mathijs.
Jij mag blijven.  ;)

Welkom op de Pits.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 19 september 2011 - 16:23:04
CitaatMartin Brundle sloeg de spijker op de kop in z'n commentaar tijdens de GP van Monza: These young drivers think they're invincible, like nothing can harm tem in their carbon-fiber monocoques

Martin Brundle kan makkelijk met het vingertje wijzen, maar hetzelfde dachten de coureurs voorafgaand aan de GP van Imola 1994. En toen was Brundle één van hen.

Misschien is het juist daarom dat hij het zegt, hij heeft Imola '94 meegemaakt en wil dus niet dat dezelfde fout nog eens gemaakt wordt door een nieuwe generatie die er toen nog niet bij was.

Kootje

Citaat van: Jozef op 19 september 2011 - 18:21:52
Citaat van: Matthijs op 19 september 2011 - 16:23:04
CitaatMartin Brundle sloeg de spijker op de kop in z'n commentaar tijdens de GP van Monza: These young drivers think they're invincible, like nothing can harm tem in their carbon-fiber monocoques

Martin Brundle kan makkelijk met het vingertje wijzen, maar hetzelfde dachten de coureurs voorafgaand aan de GP van Imola 1994. En toen was Brundle één van hen.

Misschien is het juist daarom dat hij het zegt, hij heeft Imola '94 meegemaakt en wil dus niet dat dezelfde fout nog eens gemaakt wordt door een nieuwe generatie die er toen nog niet bij was.

Welke fout werd er daar gemaakt dan ??
Ik bedoel .... wat had dat met overmoedigheid bij de jeugd te maken ??

Forza F1

Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 20:26:46
Citaat van: Forza F1 op 18 september 2011 - 12:41:19
Dat is waar, maar ik heb zo altijd het gevoel dat Button steeds een hoge LUCK-factor nodig heeft om te kunnen winnen.
Ik moet wel toegeven dat hij sinds 2011 in m'n achting gestegen is, maar dat maakt z'n geschiedenis nog niet volledig ongedaan.

Ik wil dat hij in 2012 bewijst dat hij op constante basis kan winnen, in droog-weer-omstandigheden. Of puur nat. En wanneer hij dan keer op keer sneller is dan Hamilton, dan reken ik hem tot de grote 4.
Vergeet niet dat Button 2 keer uitgevallen is met materiaalpech. Anders was zijn voorsprong op Lewis toch echt wel behoorlijk geweest en was hij waarschijnlijk dik tweede in de WK geweest momenteel.

Dat klopt. Maar laten we eens z'n 2 overwinningen wat dichter bekijken:
1) Canada > Puik gereden, dat wel. Maar mocht hij Hamilton er niet uitgetikt hebben (ongeacht wiens schuld het ook was), had hij hoogstwaarschijnlijk achter Hamilton geëindigd, zoals in China.
2) Hongarije > Als enige op de juiste band op het juiste moment blijven rijden. Je kan zeggen "LUCK" en je kan zeggen "KLASSE". Feit is wel dat -toen het begon te regenen- Hamilton het recht had om als eerste te pitten, Button moest nog een ronde buiten blijven.  Toen Hamilton z'n pitstop maakte stopte het met regenen. Ook Webber gokte verkeerd...

Dus ik zeg niet dat hij het enkel en alleen van geluk moet hebben om te kunnen winnen. Maar geluk lijkt er wel steeds bij betrokken te zijn. (Tegenover andere piloten die de race zelf maken (Alonso-Vettel-Hamilton-...))

Sabai

In Hongarije reed Hamilton sowieso op de verkeerde band wat ik mij kan herinneren en had hij nooit die race gewonnen door op soft te blijven. 

Vieze baas

Hoe kan je dat nou zeggen over Canada, volgens mij kwam Button van de laatste plek helemaal terug naar 1

Kootje

Citaat van: Vieze baas op 19 september 2011 - 19:03:03
Hoe kan je dat nou zeggen over Canada, volgens mij kwam Button van de laatste plek helemaal terug naar 1

Maar wel mede doordat de omstandigheden hem volledig in de kaart speelden.
En dat is dus die factor geluk, die hij dit jaar wél heeft, en Lewis niet.

Wizard

Kortom, als Lewis de betere was (statistisch) dan komt dat doordat hij een betere/snellere rijder is en nu Button de betere is (statistisch), ligt dat aan de factor geluk...??

Forza F1

Kijk, Button was vroeger een luie playboy. Hij heeft enorm hard gewerkt om z'n imago te veranderen en zich te focussen op het racen. Hierbij scoorde hij matig tot goede resultaten.  Een dosis GELUK (Dominantie BrawnGP) heeft hem aan z'n titel geholpen.

Mocht dat geluk er toen niet gekomen zijn, reed hij nu wellicht niet meer in de F1.

Having said that, Button heeft zijn titel wel als een groot kampioen (waardig) gedragen, en liep hierbij niet buiten z'n schoenen. Hij hield het hoofd koel. Dankzij z'n titel mocht hij instappen bij McLaren. Nu krijgt ie de kans zich opnieuw te bewijzen en hij groeit erdoor. Bij een betere wagen horen automatisch ook betere resultaten.

Jammer genoeg (zoals Kootje al zei) kon Button nooit stunten in een minderwaardige wagen.
Iets wat Schumacher (Jordan), Alonso (Minardi), Raikkonen (Sauber), Hamilton (GP2), Vettel (Toro Rosso) wel deden.

Dit maakt dat hij nog steeds e.e.a. te bewijzen heeft alvorens hij zich bij "de grote jongens" mag rekenen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 19:37:06
Kortom, als Lewis de betere was (statistisch) dan komt dat doordat hij een betere/snellere rijder is en nu Button de betere is (statistisch), ligt dat aan de factor geluk...??

Nee .... das te simpel gezegd.
Maar je kunt moeilijk ontkennen dat hij 't geluk aan z'n zijde heeft dit jaar.

Sabai

Citaat van: Forza F1 op 19 september 2011 - 19:55:15
Kijk, Button was vroeger een luie playboy. Hij heeft enorm hard gewerkt om z'n imago te veranderen en zich te focussen op het racen. Hierbij scoorde hij matig tot goede resultaten.  Een dosis GELUK (Dominantie BrawnGP) heeft hem aan z'n titel geholpen.

Mocht dat geluk er toen niet gekomen zijn, reed hij nu wellicht niet meer in de F1.

Having said that, Button heeft zijn titel wel als een groot kampioen (waardig) gedragen, en liep hierbij niet buiten z'n schoenen. Hij hield het hoofd koel. Dankzij z'n titel mocht hij instappen bij McLaren. Nu krijgt ie de kans zich opnieuw te bewijzen en hij groeit erdoor. Bij een betere wagen horen automatisch ook betere resultaten.

Jammer genoeg (zoals Kootje al zei) kon Button nooit stunten in een minderwaardige wagen.
Iets wat Schumacher (Jordan), Alonso (Minardi), Raikkonen (Sauber), Hamilton (GP2), Vettel (Toro Rosso) wel deden.

Dit maakt dat hij nog steeds e.e.a. te bewijzen heeft alvorens hij zich bij "de grote jongens" mag rekenen.


:)

0634

Citaat van: Forza F1 op 19 september 2011 - 18:30:50
Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 20:26:46
Citaat van: Forza F1 op 18 september 2011 - 12:41:19
Dat is waar, maar ik heb zo altijd het gevoel dat Button steeds een hoge LUCK-factor nodig heeft om te kunnen winnen.
Ik moet wel toegeven dat hij sinds 2011 in m'n achting gestegen is, maar dat maakt z'n geschiedenis nog niet volledig ongedaan.

Ik wil dat hij in 2012 bewijst dat hij op constante basis kan winnen, in droog-weer-omstandigheden. Of puur nat. En wanneer hij dan keer op keer sneller is dan Hamilton, dan reken ik hem tot de grote 4.
Vergeet niet dat Button 2 keer uitgevallen is met materiaalpech. Anders was zijn voorsprong op Lewis toch echt wel behoorlijk geweest en was hij waarschijnlijk dik tweede in de WK geweest momenteel.

Dat klopt. Maar laten we eens z'n 2 overwinningen wat dichter bekijken:
1) Canada > Puik gereden, dat wel. Maar mocht hij Hamilton er niet uitgetikt hebben (ongeacht wiens schuld het ook was), had hij hoogstwaarschijnlijk achter Hamilton geëindigd, zoals in China.
2) Hongarije > Als enige op de juiste band op het juiste moment blijven rijden. Je kan zeggen "LUCK" en je kan zeggen "KLASSE". Feit is wel dat -toen het begon te regenen- Hamilton het recht had om als eerste te pitten, Button moest nog een ronde buiten blijven.  Toen Hamilton z'n pitstop maakte stopte het met regenen. Ook Webber gokte verkeerd...

Dus ik zeg niet dat hij het enkel en alleen van geluk moet hebben om te kunnen winnen. Maar geluk lijkt er wel steeds bij betrokken te zijn. (Tegenover andere piloten die de race zelf maken (Alonso-Vettel-Hamilton-...))
Buiten dat dat natuurlijk geen geluk meer is na al die keren is dit wel een beetje typerend voor juist Lewis en JB: Lewis maakt de fouten, JB juist niet.

Het gaat niet alleen om snelheid dames en heren, het gaat er ook om dat je op de baan blijft. Aangezien JB in 2008 voor het laatst door eigen schuld uitviel, kan je niet anders stellen dat hij een ongekende betrouwbaarheidsfactor heeft. Meer dan alle anderen.

Dan kan je zeggen: neemt hij wel zoveel risico als anderen? Het antwoord is dan: Ja! Want hij heeft tot op heden meer ingehaald dan wie dan ook.

Daar kan ik alleen maar mijn pet voor afnemen en als anderen dan gaan roepen dat hij nivootje Webber is dan zakt mijn broek daar van af. Barrichello is nivootje Webber, en die is een paar jaar teamgenoot geweest van button en bleek niet toch niet van het niveau Button.

Wizard

Citaat van: Forza F1 op 19 september 2011 - 19:55:15
Kijk, Button was vroeger een luie playboy. Hij heeft enorm hard gewerkt om z'n imago te veranderen en zich te focussen op het racen. Hierbij scoorde hij matig tot goede resultaten.  Een dosis GELUK (Dominantie BrawnGP) heeft hem aan z'n titel geholpen.

Mocht dat geluk er toen niet gekomen zijn, reed hij nu wellicht niet meer in de F1.

Dus eigenlijk is Vettel een geluksvogel? Ik vind dat de term geluk erg makkelijk wordt geroepen. Waarom kwam Button bij Brawn GP terecht en waarom pikte McLaren hem op? Omdat hij bagger rijdt of juist heeft bewezen een pot te kunnen sturen? Ik denk dat laatste. Net als Lewis. Ook die kwam in de McLaren terecht omdat hij wat kon. Frapant eigenlijk, dat een coureur die na 9 seizoenen bij een topteam terechtkomt, wordt afgeschilderd als geluk maar over een Hamilton, die in een gespreid bedje terecht kwam, vrij blijft van dit zelfde kritiek. Ik zou juist zeggen dat Lewis geluk heeft dat hij bij McLaren de kans kreeg om te debuteren en altijd met een auto heeft gereden die winwaardig was...als we dan toch doorslaan wat betreft geluk.

CitaatHaving said that, Button heeft zijn titel wel als een groot kampioen (waardig) gedragen, en liep hierbij niet buiten z'n schoenen. Hij hield het hoofd koel. Dankzij z'n titel mocht hij instappen bij McLaren. Nu krijgt ie de kans zich opnieuw te bewijzen en hij groeit erdoor. Bij een betere wagen horen automatisch ook betere resultaten.

Geldt voor iedereen. En nogmaals, Button had niet de luxe welke Lewis bezit. Die kwam in een gespreid bedje terecht. Button niet.

CitaatJammer genoeg (zoals Kootje al zei) kon Button nooit stunten in een minderwaardige wagen.
Iets wat Schumacher (Jordan), Alonso (Minardi), Raikkonen (Sauber), Hamilton (GP2), Vettel (Toro Rosso) wel deden.

Dit maakt dat hij nog steeds e.e.a. te bewijzen heeft alvorens hij zich bij "de grote jongens" mag rekenen.

In 2003 alsook 2004 vond ik hem anders aardig rijden. Vooral 2003 versloeg hij tegen ieders verwachting niemand minder dan Villeneuve. In 2004 kon hij zich regelmatig voor Barrichello nestelen, die met de snelle en dominante Ferrari onderweg was. In 2009 verraste hij vriend en vijand door kampioen te worden. Want Barrichello werd als kampioen voorspeld. En nu verslaat hij een Lewis Hamilton met gelijk materiaal. Ik zou wel willen ruilen met deze palmares. En er zijn coureurs met een slechtere. Zo kreeg Alonso Lewis niet kopje onder..... ;)

0634

Citaat van: Forza F1 op 19 september 2011 - 19:55:15
Kijk, Button was vroeger een luie playboy. Hij heeft enorm hard gewerkt om z'n imago te veranderen en zich te focussen op het racen. Hierbij scoorde hij matig tot goede resultaten.  Een dosis GELUK (Dominantie BrawnGP) heeft hem aan z'n titel geholpen.

Mocht dat geluk er toen niet gekomen zijn, reed hij nu wellicht niet meer in de F1.

Having said that, Button heeft zijn titel wel als een groot kampioen (waardig) gedragen, en liep hierbij niet buiten z'n schoenen. Hij hield het hoofd koel. Dankzij z'n titel mocht hij instappen bij McLaren. Nu krijgt ie de kans zich opnieuw te bewijzen en hij groeit erdoor. Bij een betere wagen horen automatisch ook betere resultaten.

Jammer genoeg (zoals Kootje al zei) kon Button nooit stunten in een minderwaardige wagen.
Iets wat Schumacher (Jordan), Alonso (Minardi), Raikkonen (Sauber), Hamilton (GP2), Vettel (Toro Rosso) wel deden.

Dit maakt dat hij nog steeds e.e.a. te bewijzen heeft alvorens hij zich bij "de grote jongens" mag rekenen.
Dat vind ik dus onzin. Button werd derde in de BAR in de WK stand. Overklaste Villeneuve, Barrichello, andere jongens. Won in Hongarije 2006. Ook in mindere wagens presteerde hij gewoon naar behoren met regelmatig een uitschieter.


Kootje

Citaatals anderen dan gaan roepen dat hij nivootje Webber is dan zakt mijn broek daar van af. Barrichello is nivootje Webber, en die is een paar jaar teamgenoot geweest van button en bleek niet toch niet van het niveau Button.

Trek je broek dan nog maar niet op.  :P

Ik bedoel .... als jij Webber en Barrichello van hetzelfde nivo vindt, dan staat Button daar nou iik niet zo ver boven.
Toegegeven .... hij heeft Barrichello fair en square verslagen, maar om nu te zeggen dat hij véél beter was ??
Nou nee .... dat nu ook weer niet.