Wie vind jij de beste coureur uit het huidige veld?

Gestart door Wizard, 17 september 2011 - 13:36:18

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 18:18:24
Button is twee klassen beter dan Webber. Misschien niet eens sneller, maar wel beter. Kijk alleen naar afgelopen weekend waar Webber weer knullig in de fout gaat. Zie je nooit bij Button. Webber is veel grilliger dan Button. Button heeft als groot nadeel dat hij niet goed kan kwalificeren. In de race is er echter nauwelijks iets op hem aan te merken.

2 klassen beter ...... vindt van niet.
Geef je wel gelijk wat de grilligheid bij Webber betreft.
Daar heeft Button idd geen last van.

Wizard

Ik ga toch mee met Jeroen. Dit jaar bewijst Button onderschat te zijn. Hij zit in exact dezelfde situatie als Lewis maar haalt er meer uit.

Kootje

Dat mag.

Ik vind persoonlijk dat voornamelijk de omstandigheden in z'n voordeel werken.
Zoals Forza al aangaf heeft hij 't toch 'n aantal keren "kado" gekregen.
Dat kun je als 'n kwaliteit zien, maar zo zie ik dat niet.

Ik bedoel ..... het is 'n zéér degelijk coureur in 'n topauto.
Maar hij heeft in 'n mindere auto nooit het verschil kunnen maken.
Dat kunnen Alonso, Vettel en in iets mindere mate Hamilton wel.
En daarom vind ik deze 3 net 'n tikkie beter, ook al komt 't er niet altijd uit.

Forza F1

Mag ik jullie er toch even aan herinneren dat dit jaar minder voor de échte racers is omwille van de banden.

Die Pirelli's zijn niet gemaakt om telkens het snelst door de bocht te gaan. (Ergens wel jammer, aangezien dat de essentie van F1 zou moeten zijn). Het is telkens een wedstrijdje "wie kan er het langst mee om?".

Toegegeven dat Button -in dat aspect- wel de beste is.

Forza F1

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 18:43:00
Dat mag.

Ik vind persoonlijk dat voornamelijk de omstandigheden in z'n voordeel werken.
Zoals Forza al aangaf heeft hij 't toch 'n aantal keren "kado" gekregen.
Dat kun je als 'n kwaliteit zien, maar zo zie ik dat niet.

Ik bedoel ..... het is 'n zéér degelijk coureur in 'n topauto.
Maar hij heeft in 'n mindere auto nooit het verschil kunnen maken.
Dat kunnen Alonso, Vettel en in iets mindere mate Hamilton wel.
En daarom vind ik deze 3 net 'n tikkie beter, ook al komt 't er niet altijd uit.

Perfect geformuleerd, dank!  :)

Kootje

Citaat van: Forza F1 op 19 september 2011 - 18:44:40
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 18:43:00
Dat mag.

Ik vind persoonlijk dat voornamelijk de omstandigheden in z'n voordeel werken.
Zoals Forza al aangaf heeft hij 't toch 'n aantal keren "kado" gekregen.
Dat kun je als 'n kwaliteit zien, maar zo zie ik dat niet.

Ik bedoel ..... het is 'n zéér degelijk coureur in 'n topauto.
Maar hij heeft in 'n mindere auto nooit het verschil kunnen maken.
Dat kunnen Alonso, Vettel en in iets mindere mate Hamilton wel.
En daarom vind ik deze 3 net 'n tikkie beter, ook al komt 't er niet altijd uit.

Perfect geformuleerd, dank!  :)

Gelukkig heb ik 'n medestander in deze.  ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 18:43:00
Dat mag.

Ik vind persoonlijk dat voornamelijk de omstandigheden in z'n voordeel werken.
Zoals Forza al aangaf heeft hij 't toch 'n aantal keren "kado" gekregen.
Dat kun je als 'n kwaliteit zien, maar zo zie ik dat niet.

Heeft Hamilton het dan ook cadeau gekregen dat hij in een gespreid bedje terecht kwam? Soms heb je de wind in de zeilen maar ik heb Button de races die hij won niet zien winnen doordat het halve veld uitviel met mechanische pech maar door slim en berekend te rijden. Ik mis het cadeau-gehalte. Kijk, dat je eens een race in de schoot geworpen krijgt door nat-droog-nat-omstandigheden. Prima. Komt voor. Maar Button komt telkens bovendrijven tijdens omstandigheden waar rijders/teams fout op fout stapelen. Ik kan met de beste wil van de wereld niet anders dan beweren dat hij zijn hoofd koel houd en hij berekend en snel is tijdens deze omstandigheden. Dat hij misschien de wind dan in de zeilen heeft, soit. Dat heeft iedereen. In een topwagen rijden is al de wind in de zeilen hebben. Sommige krijgen het cadeau, Button heeft er jaren voor gereden

CitaatIk bedoel ..... het is 'n zéér degelijk coureur in 'n topauto.
Maar hij heeft in 'n mindere auto nooit het verschil kunnen maken.
Dat kunnen Alonso, Vettel en in iets mindere mate Hamilton wel.
En daarom vind ik deze 3 net 'n tikkie beter, ook al komt 't er niet altijd uit.

Button maakt anders nu wel het verschil, Hamilton niet.

Forza F1

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 18:48:23
maar ik heb Button de races die hij won niet zien winnen doordat het halve veld uitviel met mechanische pech maar door slim en berekend te rijden. Ik mis het cadeau-gehalte. Kijk, dat je eens een race in de schoot geworpen krijgt door nat-droog-nat-omstandigheden. Prima. Komt voor. Maar Button komt telkens bovendrijven tijdens omstandigheden waar rijders/teams fout op fout stapelen.

Anderzijds is het niet omdat hij zo al een stuk of 5 van die races op die manier gewonnen heeft dat het GEEN geluk is.
Hoeveel races in nat-droog-nat omstandigheden heeft hij NIET gewonnen? Eigenlijk zou je die totalen eens tegenover elkaar moeten kunnen zetten.

PS: "Maar Button komt telkens bovendrijven tijdens omstandigheden waar rijders/teams fout op fout stapelen. "
> Ja, maar waarom enkel dan? Ik wil hem graag ook eens gewoon in droge omstandigheden zien winnen, puur op snelheid.
Zoals je 't hier zelf stelt moet Button het precies hebben van de fouten die anderen maken om te kunnen winnen. En als ze geen fouten maken, kan hij niet winnen. Right?  :)

Wizard

Nee. Dat hij juist als de factor coureur meer gewicht in de schaal legt er bovenuit steekt. Dat geeft aan hoe groot zijn talent is. Ik vind het dan misplaatst om alles maar in te scharen onder geluk. Hoever wil je hierin doorschieten? En als het al geluk is, is het afgedwongen geluk. ;) En onder droogweer omstandigheden kan hij eveneens prima presteren. Zie Monza.

Vieze baas

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 18:43:00
Dat mag.

Ik vind persoonlijk dat voornamelijk de omstandigheden in z'n voordeel werken.
Zoals Forza al aangaf heeft hij 't toch 'n aantal keren "kado" gekregen.
Dat kun je als 'n kwaliteit zien, maar zo zie ik dat niet.

Ik bedoel ..... het is 'n zéér degelijk coureur in 'n topauto.
Maar hij heeft in 'n mindere auto nooit het verschil kunnen maken.
Dat kunnen Alonso, Vettel en in iets mindere mate Hamilton wel.
En daarom vind ik deze 3 net 'n tikkie beter, ook al komt 't er niet altijd uit.

Ik meen mij nog een seizoen in de BAR te herinneren dat Button erg sterk reed. 2004 oid??

Kootje

Okay, maar nu sla jij weer iets door.
Althans .... het lijkt erop alsof jij denkt dat wij Button maar 'n flapdrol vinden ??
En dat vind ik dus niet.
Echter kan ik 'm ook niet in 't rijtje Alonso - Vettel - Hamilton scharen.
Daarvoor vind ik 'm nu eenmaal niet bijzonder genoeg.


btw: Ik had kado niet voor niets tussen aanhalingstekens staan he ??
        Tuurlijk moet hij maar net wél blijven rijden onder die omstandigheden.
        Maar tijdens normale omstandigheden komt hij toch meestal net iets te kort.

Wizard

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 19:07:58
Okay, maar nu sla jij weer iets door.
Althans .... het lijkt erop alsof jij denkt dat wij Button maar 'n flapdrol vinden ??
En dat vind ik dus niet.
Echter kan ik 'm ook niet in 't rijtje Alonso - Vettel - Hamilton scharen.
Daarvoor vind ik 'm nu eenmaal niet bijzonder genoeg.


btw: Ik had kado niet voor niets tussen aanhalingstekens staan he ??
        Tuurlijk moet hij maar net wél blijven rijden onder die omstandigheden.
        Maar tijdens normale omstandigheden komt hij toch meestal net iets te kort.


Tsja, hij verslaat Lewis wel onder de zelfde omstandigheden...dus het kan. Echter, en dat ben ik met eenieder eens liggen zijn kwaliteiten elders. Zoals gezegd, Lewis is de snellere. Dus als je tussen de regels doorleest zeg ik niks anders dan als het materiaal meezit, Hamilton een grotere kans heeft om kampioen te worden. Want hoe matiger de auto, des te zwaarder telt het compleet pakket. Dan valt er meer te halen door slim te rijden.

Kootje

#57
Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 19:12:09
Echter, en dat ben ik met eenieder eens liggen zijn kwaliteiten elders. Zoals gezegd, Lewis is de snellere.

Zijn we 't daar iig over eens.  ;)

Kootje

Citaat van: Vieze baas op 19 september 2011 - 19:05:44
Ik meen mij nog een seizoen in de BAR te herinneren dat Button erg sterk reed. 2004 oid??

Klopt, dat was idd 2004
Hij werd toen 3e in de eindstand en had meerdere 2e en 3e plaatsen gescoord dat seizoen.
Echter kon je van die bewuste BAR-Honda niet zeggen dat dat 'n matige wagen was.
Zelfs Takuma Sato behaalde daar 'n podium mee.
En hoezeer ik ook altijd genoot van die maffe Jap, was dat niet echt 'n hoogvlieger.

Wizard

Zeker niet, maar Button scoorde ook meer dan het dubbele aan punten.