Wie vind jij de beste coureur uit het huidige veld?

Gestart door Wizard, 17 september 2011 - 13:36:18

« vorige - volgende »

Vieze baas

Citaat van: Wizard op 18 september 2011 - 11:26:22
Wie in mijn ogen de beste is? Moeilijk. Met mijn vraagstelling richt ik mijn pijlen op de actualiteit. Nu. Vandaag. Dus eigenlijk wie dit seizoen het beste gereden heeft. Een stukje potentie wil ik wel meewegen, maar potentiëel is geen garantie. Zoals Di Resta. Dat kán een topper worden. Juist: kán. Maar dat is hij nog niet. Terug naar de actualiteit: Hamilton heeft samen met Alonso jaren lang tot de maatstaf van de Formule 1 gehoord maar is hij niet overschat? Ik wil niet opperen dat hij geen topper is, maar eerlijkheidshalve moeten we toegeven dat hij in een gespreid bedje terecht kwam. Vanaf dag 1 rijdt Lewis in winwaardige auto's. Wat als de McLaren ineens minder winwaardig is? Juist, dan draait Lewis ook ineens minder lekker, zit hij niet lekker in zijn vel en stapelt hij fout op fout. Hij mag dan meer basissnelheid hebben als een Button maar ik denk niet dat basissnelheid alleen doorslaggevend is. Button is completer, heeft minder basissnelheid maar voert momenteel de boventoon. Dus wat is essentiëel?

Inderdaad. Misschien is Hamilton op pure snelheid beter dan Button maar het gaat niet alleen om snelheid. In de huidige F1 is het net zo belangrijk elke race te finishen, geen fouten maken dus en dat is net wat Hamilton dit seizoen wel doet, dat mag je niet wegstrepen tegen de mechanische pech van Button in deze vergelijking.

Citaat van: Wizard op 18 september 2011 - 11:26:22
Op basis van dit seizoen krijg ik het dan ook niet over mijn hart, Button onder Hamilton te plaatsen. Dat zou niet eerlijk zijn. Hij is slimmer, berekender en maakt minder fouten. Dus met minder materiaal presteert hij beter daar waar Lewis sneller is dus met de snelste auto meer kans maakt om kampioen te worden. Weermaals, moeilijk. Voor Vettel geldt het zelfde. Nu Red Bull de boventoon voert en dominant is, rijdt hij vooraan en wint hij, maar wat als de piek er dadelijk vanaf is? Kan hij dan maximaliseren als een Alonso en Button doen? Alonso vind ik dit seizoen enorm goed. Ferrari heeft een goede keuze gemaakt om hem in te lijven en ik ben van mening dat hij completer is dan Vettel en Hamilton en sneller dan Button. Qua snelheid doet hij niks onder voor beide (Seb en Lewis). Vettel, Hamilton en Button plaats ik op 1 level. Ik kan niet één van de 3 aanwijzen als absolute betere.

Alonso tilt de Ferrari zeker naar een hoger niveau maar doet Vettel dat ook niet met de Red Bull?? Hij is standaard een halve seconde sneller dan Webber(die vorig jaar ook gewoon meedeed om de titel). Ik ben echt onder de indruk geraakt van Vettel dit seizoen. Hij heeft maar 2 kleine foutjes gemaakt, 1 koste hem de overwinning in Canada en die ander had 0 gevolgen.

Forza F1

Citaat van: Vieze baas op 18 september 2011 - 12:35:50
Alonso tilt de Ferrari zeker naar een hoger niveau maar doet Vettel dat ook niet met de Red Bull?? Hij is standaard een halve seconde sneller dan Webber(die vorig jaar ook gewoon meedeed om de titel). Ik ben echt onder de indruk geraakt van Vettel dit seizoen. Hij heeft maar 2 kleine foutjes gemaakt, 1 koste hem de overwinning in Canada en die ander had 0 gevolgen.

Volledig mee eens.
En daarom is hij de allerbest op dit moment: snel en constant.

Ook leuk is dat hij nog steeds voor de overwinning gaat.
Button won in 2009 ook het WK, maar na de eerste 7 races speelde hij het op safe. Om constant te scoren ipv het onderste uit de kan te willen halen.  Niemand zou het Vettel kwalijk genomen hebben om achter Alonso te finishen in 2de positie en z'n titel weer wat veiliger te stellen. Maar dat deed ie niet. Hij ging in de aanval, nam risico's om met lege handen naar huis te gaan en werd beloond met de overwinning. Prachtig van hem!  8)

Vieze baas

Nou is de Red Bull in de tweede seizoenshelft ook wel wat beter dan de Brawn destijds in de tweede seizoenshelft was. Maar zeker mooi om te zien dat hij nog steeds wil winnen

0634

Citaat van: Forza F1 op 18 september 2011 - 13:28:44
Citaat van: Vieze baas op 18 september 2011 - 12:35:50
Alonso tilt de Ferrari zeker naar een hoger niveau maar doet Vettel dat ook niet met de Red Bull?? Hij is standaard een halve seconde sneller dan Webber(die vorig jaar ook gewoon meedeed om de titel). Ik ben echt onder de indruk geraakt van Vettel dit seizoen. Hij heeft maar 2 kleine foutjes gemaakt, 1 koste hem de overwinning in Canada en die ander had 0 gevolgen.

Volledig mee eens.
En daarom is hij de allerbest op dit moment: snel en constant.

Ook leuk is dat hij nog steeds voor de overwinning gaat.
Button won in 2009 ook het WK, maar na de eerste 7 races speelde hij het op safe. Om constant te scoren ipv het onderste uit de kan te willen halen.  Niemand zou het Vettel kwalijk genomen hebben om achter Alonso te finishen in 2de positie en z'n titel weer wat veiliger te stellen. Maar dat deed ie niet. Hij ging in de aanval, nam risico's om met lege handen naar huis te gaan en werd beloond met de overwinning. Prachtig van hem!  8)

Vreemde vergelijking... Die Brawn was in de tweede seizoenshelft niet meer zo snel als in de eerste terwijl Vettel echt lichtjaren sneller was dan Alonso op Monza. Zou vreemd zijn geweest als hij erachter had blijven hangen.

Wizard

Citaat van: Vieze baas op 18 september 2011 - 12:35:50
Alonso tilt de Ferrari zeker naar een hoger niveau maar doet Vettel dat ook niet met de Red Bull?? Hij is standaard een halve seconde sneller dan Webber(die vorig jaar ook gewoon meedeed om de titel). Ik ben echt onder de indruk geraakt van Vettel dit seizoen. Hij heeft maar 2 kleine foutjes gemaakt, 1 koste hem de overwinning in Canada en die ander had 0 gevolgen.

Natuurlijk. De kans op fouten wordt groter als je moet vechten voor resultaten.

0634

Precies, dat wordt wel eens vergeten. Neem Alonso die maakt nu ook meer foutjes dan toen hij in 2005 in superieur materiaal reed.

Alleen voor Button gaat het niet op. Die maakt eigenlijk nooit fouten.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 20:33:44
Precies, dat wordt wel eens vergeten. Neem Alonso die maakt nu ook meer foutjes dan toen hij in 2005 in superieur materiaal reed.

Alleen voor Button gaat het niet op. Die maakt eigenlijk nooit fouten.
Wanneer Button zijn wagen dan ook niet zo goed is, gaat die ook niet uit zijn wagen halen wat Alonso eruit haalt. Maar zo blijf je natuurlijk bezig.

0634

Geen idee, jij zegt het. Ze reden nooit in dezelfde wagen. Toen die Renault ruk was kwam Alonso ook niet meer vooruit. Vooralsnog haalt Button meer uit zijn wagen dan Lewis, die door iedereen inclusief mezelf in potentie beter is. Tel daar nog Buttons twee uitvalbeurten bij op en je kan toch moeilijk blijven volhouden dat Button niet maximaliseert. Of ALonso het nog beter zou doen in de Mac, zou ik niet weten.

T.Nuvolari

Moest Button het niet zoveel laten liggen in de kwali's was hij nog completer dan hij is. Nu ja, een slechte kwalificatie wil bij hem niet zeggen een slecht resultaat. In mijn ogen heeft hij sinds 2009 echt sprongen voorwaarts gemaakt. Hij leek me tot dan wat afgestompt, gefrustreerd door het jarenlange geploeter in de BAR later Honda. Nu zie je regelmatig terug wat hij in het begin van zijn carière liet zien. Een Alonso onder druk maakt meer fouten dan Button lijkt me, al zijn dat er helemaal niet veel.

monaco2011

Momenteel kun je toch moeilijk om Vettel heen. Samen met Alonso en Hamilton hoort hij zeker in de top 3. Button heeft mij net als de meesten hier wel verrast de afgelopen tijd, maar ik denk ook dat dat te maken heeft met zn teamgenoot die onder de maat presteert. Button heeft gewoon niet de snelheid van een echte topper, hij kan dan misschien wel foutloos rondrijden en veel punten sprokkelen, in kwalificatie laat ie toch keer op keer zien dat hij de snelheid van Hamilton (bij lange na) niet kan matchen. Dit jaar heeft hij natuurlijk een groot voordeel met de snelle slijtage van de pirelli's. Hoe dan ook, erg knap wat ie doet, voor een topteam de perfecte 2e rijder, ook al is ie daar misschien wel te goed voor.
Wat betreft Vettel, natuurlijk heeft ie een hele goede auto, in kwalificatie niet te verslaan, maar in de races moet ie er toch vaak hard voor werken (afgezien van Monza) en laat zn teamgenoot bijna wekelijks zien dat het helemaal niet zo makkelijk is om in die auto poles te pakken en races te winnen. Verder moet men ook niet vergeten dat ie diverse records in met 3 verschillende teams heeft gevestigd. Maar goed, vraagtekens zullen er altijd geplaatst worden, ik durf ook niet te zeggen of hij nou beter is als Hamilton of Alonso maar wat mij betreft is hij momenteel wel de beste coureur. Enige andere die daar op basis van het huidige seizoen nog aanspraak op zou kunnen maken is Alonso

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 14:10:05
Momenteel kun je toch moeilijk om Vettel heen. Samen met Alonso en Hamilton hoort hij zeker in de top 3. Button heeft mij net als de meesten hier wel verrast de afgelopen tijd, maar ik denk ook dat dat te maken heeft met zn teamgenoot die onder de maat presteert. Button heeft gewoon niet de snelheid van een echte topper, hij kan dan misschien wel foutloos rondrijden en veel punten sprokkelen, in kwalificatie laat ie toch keer op keer zien dat hij de snelheid van Hamilton (bij lange na) niet kan matchen. Dit jaar heeft hij natuurlijk een groot voordeel met de snelle slijtage van de pirelli's. Hoe dan ook, erg knap wat ie doet, voor een topteam de perfecte 2e rijder, ook al is ie daar misschien wel te goed voor.
Wat betreft Vettel, natuurlijk heeft ie een hele goede auto, in kwalificatie niet te verslaan, maar in de races moet ie er toch vaak hard voor werken (afgezien van Monza) en laat zn teamgenoot bijna wekelijks zien dat het helemaal niet zo makkelijk is om in die auto poles te pakken en races te winnen. Verder moet men ook niet vergeten dat ie diverse records in met 3 verschillende teams heeft gevestigd. Maar goed, vraagtekens zullen er altijd geplaatst worden, ik durf ook niet te zeggen of hij nou beter is als Hamilton of Alonso maar wat mij betreft is hij momenteel wel de beste coureur. Enige andere die daar op basis van het huidige seizoen nog aanspraak op zou kunnen maken is Alonso
Dat vind ik persoonlijk heel kort door de bocht. Juist Vettel kan je niet goed inschatten hoe goed hij nu echt is. Vorig jaar was hij met enig geluk WK geworden en reed hij heel afwisselend. Tuurlijk hoort hij bij de beste van het moment want wat hij doet is zeer goed. Maar wel met de beste wagen, maar voor groot deel van de races hoefde hij helemaal niet hard te werken. Spanje en Monaco waren wat moeilijker, maar de rest was toch redelijk eenvoudig.
Hoe goed hij dus echt is weten we niet, misschien had hij nog meer fouten gemaakt als hij in de Mclaren reed ipv de RB. Misschien niet, maar dat weten we niet. Dat hij Webber dit jaar naar huisstuurt zegt niet zo zeer iets over Vettel, maar meer over Webber
Maar ben er wel mee eens dat Button erg verrast dit jaar. zelden heb ik me zo vergist in een coureur. Hij bloeit weer helemaal op na zijn frustrerende Honda/BAR jaren.
Maar of hij voor Hamilton had gestaan als Hamilton wat beheerster rijd? Denk het niet, maar wel dat hij het goed zou doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 19 september 2011 - 15:01:16
Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 14:10:05
Momenteel kun je toch moeilijk om Vettel heen. Samen met Alonso en Hamilton hoort hij zeker in de top 3. Button heeft mij net als de meesten hier wel verrast de afgelopen tijd, maar ik denk ook dat dat te maken heeft met zn teamgenoot die onder de maat presteert. Button heeft gewoon niet de snelheid van een echte topper, hij kan dan misschien wel foutloos rondrijden en veel punten sprokkelen, in kwalificatie laat ie toch keer op keer zien dat hij de snelheid van Hamilton (bij lange na) niet kan matchen. Dit jaar heeft hij natuurlijk een groot voordeel met de snelle slijtage van de pirelli's. Hoe dan ook, erg knap wat ie doet, voor een topteam de perfecte 2e rijder, ook al is ie daar misschien wel te goed voor.
Wat betreft Vettel, natuurlijk heeft ie een hele goede auto, in kwalificatie niet te verslaan, maar in de races moet ie er toch vaak hard voor werken (afgezien van Monza) en laat zn teamgenoot bijna wekelijks zien dat het helemaal niet zo makkelijk is om in die auto poles te pakken en races te winnen. Verder moet men ook niet vergeten dat ie diverse records in met 3 verschillende teams heeft gevestigd. Maar goed, vraagtekens zullen er altijd geplaatst worden, ik durf ook niet te zeggen of hij nou beter is als Hamilton of Alonso maar wat mij betreft is hij momenteel wel de beste coureur. Enige andere die daar op basis van het huidige seizoen nog aanspraak op zou kunnen maken is Alonso
Dat vind ik persoonlijk heel kort door de bocht. Juist Vettel kan je niet goed inschatten hoe goed hij nu echt is. Vorig jaar was hij met enig geluk WK geworden en reed hij heel afwisselend. Tuurlijk hoort hij bij de beste van het moment want wat hij doet is zeer goed. Maar wel met de beste wagen, maar voor groot deel van de races hoefde hij helemaal niet hard te werken. Spanje en Monaco waren wat moeilijker, maar de rest was toch redelijk eenvoudig.
Hoe goed hij dus echt is weten we niet, misschien had hij nog meer fouten gemaakt als hij in de Mclaren reed ipv de RB. Misschien niet, maar dat weten we niet. Dat hij Webber dit jaar naar huisstuurt zegt niet zo zeer iets over Vettel, maar meer over Webber
Maar ben er wel mee eens dat Button erg verrast dit jaar. zelden heb ik me zo vergist in een coureur. Hij bloeit weer helemaal op na zijn frustrerende Honda/BAR jaren.
Maar of hij voor Hamilton had gestaan als Hamilton wat beheerster rijd? Denk het niet, maar wel dat hij het goed zou doen.
ok, maar k bedoelde eigenlijk dat Hamilton verreweg de beste coureur is en dat Vettel er maar weinig van bakt dit seizoen. ;) Staat dat je meer aan??
Wat moet een coureur voor jou doen, wil ie jou overtuigen dan?? krijg toch sterk het idee dat dat bij de één een stuk makkelijker gaat als bij de ander. Op zich prima, maar ga anderen dan niet verwijten dat ze kort door de bocht zijn,  terwijl ze juist erg voorzichtig zijn. Ik zei dus ook al dat ik niet zou durven zeggen of ie beter is als Alonso of Hamilton, maar hij is dit seizoen wel erg overtuigend en hij is amper 24.

Kootje

Vettel is gewoon 'n topper of je dat nu leuk vind of niet.
Daar hoef je toch echt niet over te discussieren.

Dat hij de beste wagen heeft is natuurlijk mooi meegenomen, maar er is toch duidelijk 'n klasseverschil tussen hem en Webber.
Nu vind ik Webber geen topper, maar ook zeker geen flopper.
Die kun je vlekkeloos in het rijtje Rosberg, Kubica, Button scharen, en dat maakt dat Vettel echt wel 'n grote is.

Sabai

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 17:04:18
Vettel is gewoon 'n topper of je dat nu leuk vind of niet.
Daar hoef je toch echt niet over te discussieren.

Dat hij de beste wagen heeft is natuurlijk mooi meegenomen, maar er is toch duidelijk 'n klasseverschil tussen hem en Webber.
Nu vind ik Webber geen topper, maar ook zeker geen flopper.
Die kun je vlekkeloos in het rijtje Rosberg, Kubica, Button scharen, en dat maakt dat Vettel echt wel 'n grote is.

Ben ik met je eens maar toch heeft Button voor mijn bewezen ook een grote te zijn dit jaar.En ik vind hem dit jaar ook beter dan Hamilton , ze rijden in precies dezelfde auto maar hij haalt er toch meer uit.

0634

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 17:04:18
Vettel is gewoon 'n topper of je dat nu leuk vind of niet.
Daar hoef je toch echt niet over te discussieren.

Dat hij de beste wagen heeft is natuurlijk mooi meegenomen, maar er is toch duidelijk 'n klasseverschil tussen hem en Webber.
Nu vind ik Webber geen topper, maar ook zeker geen flopper.
Die kun je vlekkeloos in het rijtje Rosberg, Kubica, Button scharen, en dat maakt dat Vettel echt wel 'n grote is.
Button is twee klassen beter dan Webber. Misschien niet eens sneller, maar wel beter. Kijk alleen naar afgelopen weekend waar Webber weer knullig in de fout gaat. Zie je nooit bij Button. Webber is veel grilliger dan Button. Button heeft als groot nadeel dat hij niet goed kan kwalificeren. In de race is er echter nauwelijks iets op hem aan te merken.