Wie vind jij de beste coureur uit het huidige veld?

Gestart door Wizard, 17 september 2011 - 13:36:18

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 09:36:40
Citaat van: M@rc op 20 september 2011 - 08:40:44
Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)

Die STR was toch alles behalve slecht! Ze werden verdorie beste private team dat seizoen en dat doe je niet in een "barrel". Toegegeven (bijna) allemaal dankzij Vettel, Bourdais kon geen deuk in een pakje boter rijden, en het maakt de prestatie niet minder mooi en uitzonderlijk. Maar we moeten nu niet doen alsof die STR zo heel slecht was.
ze waren het 6e team in het constructeurskampioenschap, waarbij Vettel 35 van de 39 punten binnenhaalde. Barrel is misschien overdreven, maar een topauto was het bij lange na niet

Wat ik zei dus.

monaco2011

Citaat van: M@rc op 20 september 2011 - 11:06:48
Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 09:36:40
Citaat van: M@rc op 20 september 2011 - 08:40:44
Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)

Die STR was toch alles behalve slecht! Ze werden verdorie beste private team dat seizoen en dat doe je niet in een "barrel". Toegegeven (bijna) allemaal dankzij Vettel, Bourdais kon geen deuk in een pakje boter rijden, en het maakt de prestatie niet minder mooi en uitzonderlijk. Maar we moeten nu niet doen alsof die STR zo heel slecht was.
ze waren het 6e team in het constructeurskampioenschap, waarbij Vettel 35 van de 39 punten binnenhaalde. Barrel is misschien overdreven, maar een topauto was het bij lange na niet

Wat ik zei dus.
tja, ik denk dat er uberhaupt nog nooit iemand gewonnen heeft in een barrel ;) ik denk wel dat die STR één van de minste auto's is die ooit een grand prix heeft gewonnen. Dus t is maar net wat je verstaat onder een barrel.

Gerard

uuuuhh
Vettel, Monza 2008 in de STR
Hill, Spa '98 in de Jordan
Panis, Monaco, 1996, in de Ligier
Zomaar een paar die me meteen tebinnen schieten....

Matthijs

Niet alleen maar aan scorebordjournalistiek doen jongens! De Torro Rosso van 2008 was in het begin van het seizoen wellicht een barrel, aan het eind van het seizoen een prima middenmoter. 'Zelfs' Bourdais wist zich aan het eind van het seizoen meerdere malen in de top 10 te kwalificeren. Daarnaast ging de STR in Monza ook gewoon heel goed, Bourdais had zich daar zelfs als vierde gekwalificeerd!

Vettel deed het dus heel goed in 2008 en zijn overwinning was heel bijzonder, maar je kunt vooral zeggen dat hij optimaal profiteerde van de sterke progressie van STR dat jaar.

monaco2011

Citaat van: Matthijs op 20 september 2011 - 12:12:36
Niet alleen maar aan scorebordjournalistiek doen jongens! De Torro Rosso van 2008 was in het begin van het seizoen wellicht een barrel, aan het eind van het seizoen een prima middenmoter. 'Zelfs' Bourdais wist zich aan het eind van het seizoen meerdere malen in de top 10 te kwalificeren. Daarnaast ging de STR in Monza ook gewoon heel goed, Bourdais had zich daar zelfs als vierde gekwalificeerd!

Vettel deed het dus heel goed in 2008 en zijn overwinning was heel bijzonder, maar je kunt vooral zeggen dat hij optimaal profiteerde van de sterke progressie van STR dat jaar.
wat jij doet is geen scorebordjournalistiek dan?? Bourdais werd met die STR in de laatste 5 races incl Monza 18e, 12e, 10e, 13e en 14e. En van een 4-voudig champcar kampioen kun je moeilijk zeggen dat ie niet kan rijden, dus ja, misschien  was die auto gewoon niet bijzonder goed en deed Vettel het gewoon erg goed. Monza was ook een regenrace en kwalificatie en daar komt het sowieso al wat meer aan op de rijder. Hoe dan ook, ik denk wel dat het de meest verrassende winnaar was sinds Panis in '96.

Matthijs

Nee, wat ik doe vind ik geen scorebordjournalistiek. Om de pure snelheid van een auto te beoordelen zijn de resultaten van de kwalificatie een veel betere maatstaf dan die van de race, waar de uitslag wordt beïnvloed door veel andere factoren.

Schumiiii

Beste coureur uit het huidige veld is moeilijk want ze hebbe nie een evengoeie wagen maar als ik dan toch iemand moet kiezen kies ik vettel, beetje makkelijk mss wegens zijn steengoeie wagen maar als ik zie hoe webber mee die wagen presteerd??

En niet de beste coureur van het veld nu maar toch de beste starter en degene die enorme progressie heeft gemaakt buiten vorig seizoen is natuurlijk de beste ooit schumiiiiiiiii.

T.Nuvolari

Panis in '96 was ook gewoon een verhaal van wie er het langste op de baan bleef. Hondenweer en een eerste ronde waarin een groot deel al uitviel. Als er maar 4 auto's aan de finish komen maakt het niet uit in welke je rijdt, je maakt altijd kans op winst dan.

Jordan 1998 was toch ook geen Barrel. 4de in het WK. Die overwinning was hetzelfde verhaal als Panis in '96. Nu kwamer er wel 6 wagens aan.  ::)

monaco2011

Citaat van: Matthijs op 20 september 2011 - 13:02:43
Nee, wat ik doe vind ik geen scorebordjournalistiek. Om de pure snelheid van een auto te beoordelen zijn de resultaten van de kwalificatie een veel betere maatstaf dan die van de race, waar de uitslag wordt beïnvloed door veel andere factoren.
tja, maar uit de kwalificatie kun je niet direct de racepace afleiden. En dan nog als 9e of 10e kwalificeren is nog steeds dik in de middenmoot. De STR was zeker niet de slechtste auto van het veld op dat moment, maar misschien de 5e??? en in een race met slecht 1 uitvaller  m dan gewoon winnen, als net 21-jarige, tja, daar hoef je wat mij betreft weinig vraagtekens bij te plaatsen.

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 13:24:39
Citaat van: Matthijs op 20 september 2011 - 13:02:43
Nee, wat ik doe vind ik geen scorebordjournalistiek. Om de pure snelheid van een auto te beoordelen zijn de resultaten van de kwalificatie een veel betere maatstaf dan die van de race, waar de uitslag wordt beïnvloed door veel andere factoren.
tja, maar uit de kwalificatie kun je niet direct de racepace afleiden. En dan nog als 9e of 10e kwalificeren is nog steeds dik in de middenmoot. De STR was zeker niet de slechtste auto van het veld op dat moment, maar misschien de 5e??? en in een race met slecht 1 uitvaller  m dan gewoon winnen, als net 21-jarige, tja, daar hoef je wat mij betreft weinig vraagtekens bij te plaatsen.

Ik ben het daarmee eens, de titel barrel is misschien wat overdreven, maar het was zeker een bijzondere overwinning.
Denk dat van het huidige veld dit wel de minste auto was om een race te winnen, dan ook nog eens in de thuisrace van het team.
Het was een gaaf moment!  8)

T.Nuvolari

Iedereen is weer naast mekaar aan het praten. De discussie ging er niet over of dit een speciale en mooie prestatie was van Vettel en de STR, maar enkel over het feit of het woord 'barrel' hier thuishoort. Tegenwoordig zijn er mensen die de Mercedes als barrel omschrijven. De Virgin en de HRT zijn dat, Lotus misschien nog een beetje, maar de rest allesbehalve toch.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 20 september 2011 - 06:48:55
Citaat van: Scuderia91 op 20 september 2011 - 00:21:40
Over regen gesproken: dat vind ik ook een interessant onderwerp. Ik denk dat Hamilton (en jawel, nog steeds) Schumacher hierin uitblinken. En ook Vettel (en deels Button) mag daar denk ik kortbij geplaatst worden. Bij Alonso heb ik dat iets minder. Is altijd een tikkeltje minder snel, gaat sneller foutjes maken etc. Ook Webber kan me absoluut niet overtuigen met regen en Massa al helemaal niet.
Alonso? Maakt die sneller foutjes in de regen? Valt wel mee toch?
Ja, vind ik persoonlijk wel. Andere rijders kunnen me een stuk beter overtuigen. ;)

Enzo

Citaat van: M@rc op 20 september 2011 - 15:38:12
Iedereen is weer naast mekaar aan het praten. De discussie ging er niet over of dit een speciale en mooie prestatie was van Vettel en de STR, maar enkel over het feit of het woord 'barrel' hier thuishoort. Tegenwoordig zijn er mensen die de Mercedes als barrel omschrijven. De Virgin en de HRT zijn dat, Lotus misschien nog een beetje, maar de rest allesbehalve toch.

Goede constatering Marc... ;D
Vanuit dat oogpunt heeft er inderdaad nog nooit iemand in een Barrel gewonnen.
Ik bedoelde met Barrel, een auto die onder normale omstandigheden niet in staat is een podium te scoren.
Maar goed, alles is gezegd denk ik.

monaco2011

Citaat van: M@rc op 20 september 2011 - 15:38:12
Iedereen is weer naast mekaar aan het praten. De discussie ging er niet over of dit een speciale en mooie prestatie was van Vettel en de STR, maar enkel over het feit of het woord 'barrel' hier thuishoort. Tegenwoordig zijn er mensen die de Mercedes als barrel omschrijven. De Virgin en de HRT zijn dat, Lotus misschien nog een beetje, maar de rest allesbehalve toch.
Euhm, degene die het ter sprake bracht (Wizard) noemde de BAR van Button in 2006 ook een barrel, dus blijkbaar moet je het dan toch meer in die richting zoeken. Hij bedoeld met een barrel dus gewoon alles wat geen topauto is en als je het op die manier bekijkt is het niet gek dat er mensen dan met Vettel 2008 aan komen zetten. Dat er verschillende opvattingen zijn over wat nou precies een barrel is, dat doet er niet echt toe, t gaat er nu om wat Wizard er mee bedoelde.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 09:33:41
volgens mij toch echt niet hoor en als ik één en ander nazoek, dan wordt dat ook bevestigd.

Bij mij ook. Vreemd. Eén van onze bronnen jokt. Button lag na 36 ronden, 5 seconden achter Alonso. Is ongeveer 0.5 sec per ronde sneller. Ik ronde 46 zit hij op de staart en gaat pitten. Komt 19 seconden achter Alonso weer op de baan en is dan FLINK sneller. Na 5 ronden is de achterstand slechts 9 seconden. Hij heeft dan 10 seconden goed gereden. Ronde 51 gaat Alonso de pit in waarna hij uitvalt. Wielmoer los, einde verhaal. Maar die 9 seconde waren te weinig om P1 te behouden, gemiddelde pittijd + in en uit ligt rond de 20 seconden. Button reed dus gewoon op P1.