Wie vind jij de beste coureur uit het huidige veld?

Gestart door Wizard, 17 september 2011 - 13:36:18

« vorige - volgende »

0634

In het begin regende het, geloof ik. Grootste deel van de race was wel droog.

Maar goed, over Button houd ik maar op. Ieder zijn mening. Maar ik vind dat hij bijzonder knap presteert in de Mac, waar ik na zijn transfer verwacht had dat hij toch een end achter LH zou staan. Maar het blijkt dat je je ook op je 30e nog steeds kan ontwikkelen. Zijn zwakke kant blijft zijn kwalificatie, in races is er m.i. nauwelijks iets op hem aan te merken.

Maar goed, dat is mijn mening. Als overwinningen als die in Canada, die ik heroisch vind, neergezet wordt als 'gelukje', dan heb ik gewoon een heel ander gevoel over F1, denk ik. Ik denk dat door de hozende regen van achteren naar voren rijden een uitmuntende prestatie is. Een stuk knapper dan winnen in een RedBull of Brawn. But that's me.

Kootje

#76
Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 20:54:28
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:23:42
En daarin verschillen we van mening.
Vettel, Hamilton en Alonso horen voor mij wel tot de buitencategorie.

Ho even! Deze vind ik gewaagd. Als gepraat wordt over de buitencategorie, schieten mij namen als Senna, Prost en Schumacher te binnen. Geen Hamilton, geen Vettel en Alonso, hmmmmm, misschien. Maar niet nu.

Misschien moet ik dat in de toekomst ook wel inslikken.
Zal ik tegen die tijd dan ook wel doen als de gelegenheid daar is.
Maar voor nu denk ik daar zo over.

Citaat
Ik zet hem toch in hetzelfde rijtje.
Daarin staat Button weliswaar hoger, maar ook Button wint alleen met een van de beste auto's.
Uitzondering is Hongarije 2006, maar ook daar speelden de omstandigheden 'n grote rol.

Ik heb niet het idee dat de McLaren van 2010 de beste auto niet, en de McLaren van dit jaar ook niet. Toch won Button in 2 jaar 4 keer voor McLaren. Hamilton 5. Dat verschilt vrij weinig. Beide rijden met het zelfde spul en Button doet gewoon niet onder, hoe hard je dat ook afstrijd.
[/quote]

Hoho .... er staat ook een van de niet de beste auto.
En dat is/was de McLaren wel degelijk.

Daarbij kun je nu met overwinningen komen, maar Hamilton heeft Button vorig jaar gewoon verslagen, en ook dit jaar heeft hij nog alle kans dat te doen.

Maar goed, dat is scorebordjournalistiek en daar deed jij niet aan.
Dus laten we 't anders stellen.
Lewis valt vaak uit door (onnodige) fouten, Jenson niet.
Toch wist Lewis hem te verslaan.
Dat betekend dus dat Lewis, wanneer hij finishtte, betere resultaten behaalde dan Jenson.

Voor mij is Lewis daarmee nu al 'n klasse beter dan Jenson ooit zal zijn.
Jenson moet het van z'n degelijkheid en betrouwbaarheid hebben, maar zal imo nooit 'n rasracer als Lewis worden.

En daarmee is voor mij de kous af.
In deze is er namelijk geen waarheid, alleen meningen.
En ik zie jullie en mezelf deze meningen voorlopig niet veranderen.
Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 21:22:15
In het begin regende het, geloof ik. Grootste deel van de race was wel droog.


monaco2011

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 21:17:50
Laat mijn geheugen mij in de steek?? :(
k ben bang van wel ja.

Button won the second race in Australia from fourth on the grid. Button was the first to come in for slick tyres on a damp but drying track, which lifted him to second place after the other drivers had pitted. He inherited the lead when Vettel retired with brake problems and maintained his lead to the end without changing his tyres again

en dat geeft misschien ook wel het 'geluk' element aan waar Kootje het over heeft.

Kootje

CitaatAls overwinningen als die in Canada, die ik heroisch vind, neergezet wordt als 'gelukje', dan heb ik gewoon een heel ander gevoel over F1,

Tuurlijk was dat 'n prachtige zege, zal ik ook niet ontkennen.
Maar het viel ook wel precies zijn kant op met de safetycar, het weer en het zeldzame foutje van Vettel.
Vandaar het "gelukje"

Wizard

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 21:22:55
Hoho .... er staat ook een van de niet de beste auto.
En dat is/was de McLaren wel degelijk.

Datzelfde geldt voor Hamilton. Geen één rijder van het huidige veld won in een barrel. Op Button na dan (2006). En voordat je roept dat was geluk, Button reed al voor Alonso voordat hij zijn wielmoer verloor. En of Alonso hem daar had gepakt waag ik te betwijfelen. Button kwam als een duveltje uit een doosje en was rete snel.

CitaatDaarbij kun je nu met overwinningen komen, maar Hamilton heeft Button vorig jaar gewoon verslagen, en ook dit jaar heeft hij nog alle kans dat te doen.

Maar wat als hij dat niet doet? Schaaf je je mening dan bij?

CitaatMaar goed, dat is scorebordjournalistiek en daar deed jij niet aan.
Dus laten we 't anders stellen.
Lewis valt vaak uit door (onnodige) fouten, Jenson niet.
Toch wist Lewis hem te verslaan.
Dat betekend dus dat Lewis, wanneer hij finishtte, betere resultaten behaalde dan Jenson.

Niet altijd. En zo groot was het verschil nu ook alweer niet. Lewis maakte inderdaad 2 fouten waar Button 2 keer uitviel met mechanische problemen en boorde Vettel niet zijn Red Bull in de Mclaren van Button terwijl hij tweede lag? Dat kun je Button met de beste wil van de wereld niet aanrekenen. Maar streep de pech van Button af tegen de fouten van Lewis en ze staan weer gelijk.

CitaatVoor mij is Lewis daarmee nu al 'n klasse beter dan Jenson ooit zal zijn.
Jenson moet het van z'n degelijkheid en betrouwbaarheid hebben, maar zal imo nooit 'n rasracer als Lewis worden.

En daarmee is voor mij de kous af.
In deze is er namelijk geen waarheid, alleen meningen.
En ik zie jullie en mezelf deze meningen voorlopig niet veranderen.

Dat is ook niet mijn intentie. We leven in een land met een vrijheid voor meningsuiting dus je mag je mening hebben en deze ventileren. Echter vind ik je beargumentatie zoekend en niet overtuigend. Maar dat is weer mijn mening. En ik begrijp je gevoel. Want dat is het, een gevoel. Dat is niet in cijfers uit te drukken maar hetgeen wat we zien. Prestatie wordt nu eenmaal niet altijd in punten vertaald maar ik denk dat het beide wel treft. Al met al denk ik, zonder dit cijfermatig aan te kunnen tonen, dat als beide een robbertje vechten om de titel, Hamilton er mee aan de haal gaat. Maar dan nog vind ik Button kort bij Hamilton staan. Veel korter dan ik had gedacht.

0634

Tja, niets aan toe te voegen.... Behalve dan dat de beste man ons wel bezig houdt vanavond  :).

Enzo

CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)

monaco2011

Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)
tja, Wizard heeft zn feitjes niet helemaal op orde vandaag. Alonso lag ook echt gewoon voor Button in 2006.

Niels_

Over regen gesproken: dat vind ik ook een interessant onderwerp. Ik denk dat Hamilton (en jawel, nog steeds) Schumacher hierin uitblinken. En ook Vettel (en deels Button) mag daar denk ik kortbij geplaatst worden. Bij Alonso heb ik dat iets minder. Is altijd een tikkeltje minder snel, gaat sneller foutjes maken etc. Ook Webber kan me absoluut niet overtuigen met regen en Massa al helemaal niet.

Nu zullen jullie zeggen: hoezo Button niet bij de beste 2 of 3? Wel, met in de regen rijden bedoel ik een zeiknatte baan, niet een opdrogende baan. Er is een verschil tussen een natte baan en een baan die aan het opdrogen is. Iedereen die al is gaan karten is op een opdrogende baan zal het verschil wel snappen. In die situaties is Button wél de beste. Voelt perfect aan wat het beste is voor zijn wagen.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 23:18:31
Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)
tja, Wizard heeft zn feitjes niet helemaal op orde vandaag. Alonso lag ook echt gewoon voor Button in 2006.

Nee. Alonso reed voor Button maar ging de pits in. Dus officiëel, op de start-finish-sheets zou Alonso eerste hebben gelegen, op de baan lag hij tweede.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 20 september 2011 - 00:21:40
Over regen gesproken: dat vind ik ook een interessant onderwerp. Ik denk dat Hamilton (en jawel, nog steeds) Schumacher hierin uitblinken. En ook Vettel (en deels Button) mag daar denk ik kortbij geplaatst worden. Bij Alonso heb ik dat iets minder. Is altijd een tikkeltje minder snel, gaat sneller foutjes maken etc. Ook Webber kan me absoluut niet overtuigen met regen en Massa al helemaal niet.
Alonso? Maakt die sneller foutjes in de regen? Valt wel mee toch?

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)

Die STR was toch alles behalve slecht! Ze werden verdorie beste private team dat seizoen en dat doe je niet in een "barrel". Toegegeven (bijna) allemaal dankzij Vettel, Bourdais kon geen deuk in een pakje boter rijden, en het maakt de prestatie niet minder mooi en uitzonderlijk. Maar we moeten nu niet doen alsof die STR zo heel slecht was.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 06:16:21
Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 23:18:31
Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)
tja, Wizard heeft zn feitjes niet helemaal op orde vandaag. Alonso lag ook echt gewoon voor Button in 2006.

Nee. Alonso reed voor Button maar ging de pits in. Dus officiëel, op de start-finish-sheets zou Alonso eerste hebben gelegen, op de baan lag hij tweede.
volgens mij toch echt niet hoor en als ik één en ander nazoek, dan wordt dat ook bevestigd.

monaco2011

Citaat van: M@rc op 20 september 2011 - 08:40:44
Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)

Die STR was toch alles behalve slecht! Ze werden verdorie beste private team dat seizoen en dat doe je niet in een "barrel". Toegegeven (bijna) allemaal dankzij Vettel, Bourdais kon geen deuk in een pakje boter rijden, en het maakt de prestatie niet minder mooi en uitzonderlijk. Maar we moeten nu niet doen alsof die STR zo heel slecht was.
ze waren het 6e team in het constructeurskampioenschap, waarbij Vettel 35 van de 39 punten binnenhaalde. Barrel is misschien overdreven, maar een topauto was het bij lange na niet

monaco2011

Citaat van: monaco2011 op 20 september 2011 - 09:33:41
Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 06:16:21
Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 23:18:31
Citaat van: Enzo op 19 september 2011 - 23:04:03
CitaatGeen één rijder van het huidige veld won in een barrel.

Vettel Monza STR... ;)
tja, Wizard heeft zn feitjes niet helemaal op orde vandaag. Alonso lag ook echt gewoon voor Button in 2006.

Nee. Alonso reed voor Button maar ging de pits in. Dus officiëel, op de start-finish-sheets zou Alonso eerste hebben gelegen, op de baan lag hij tweede.
volgens mij toch echt niet hoor en als ik één en ander nazoek, dan wordt dat ook bevestigd.
ok, de berichten blijken wat tegenstrijdig, maar volgens dit report http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/126685/button-wint-eerste-gp-in-hongaars-spektakelstuk/ had Button op dat moment idd de leiding, maar moest hij ook nog pitten voor droogweerbanden.