Wie vind jij de beste coureur uit het huidige veld?

Gestart door Wizard, 17 september 2011 - 13:36:18

« vorige - volgende »

Folkert

#60
Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 16:23:14
Citaat van: Burorri op 19 september 2011 - 15:01:16
Citaat van: monaco2011 op 19 september 2011 - 14:10:05
Momenteel kun je toch moeilijk om Vettel heen. Samen met Alonso en Hamilton hoort hij zeker in de top 3. Button heeft mij net als de meesten hier wel verrast de afgelopen tijd, maar ik denk ook dat dat te maken heeft met zn teamgenoot die onder de maat presteert. Button heeft gewoon niet de snelheid van een echte topper, hij kan dan misschien wel foutloos rondrijden en veel punten sprokkelen, in kwalificatie laat ie toch keer op keer zien dat hij de snelheid van Hamilton (bij lange na) niet kan matchen. Dit jaar heeft hij natuurlijk een groot voordeel met de snelle slijtage van de pirelli's. Hoe dan ook, erg knap wat ie doet, voor een topteam de perfecte 2e rijder, ook al is ie daar misschien wel te goed voor.
Wat betreft Vettel, natuurlijk heeft ie een hele goede auto, in kwalificatie niet te verslaan, maar in de races moet ie er toch vaak hard voor werken (afgezien van Monza) en laat zn teamgenoot bijna wekelijks zien dat het helemaal niet zo makkelijk is om in die auto poles te pakken en races te winnen. Verder moet men ook niet vergeten dat ie diverse records in met 3 verschillende teams heeft gevestigd. Maar goed, vraagtekens zullen er altijd geplaatst worden, ik durf ook niet te zeggen of hij nou beter is als Hamilton of Alonso maar wat mij betreft is hij momenteel wel de beste coureur. Enige andere die daar op basis van het huidige seizoen nog aanspraak op zou kunnen maken is Alonso
Dat vind ik persoonlijk heel kort door de bocht. Juist Vettel kan je niet goed inschatten hoe goed hij nu echt is. Vorig jaar was hij met enig geluk WK geworden en reed hij heel afwisselend. Tuurlijk hoort hij bij de beste van het moment want wat hij doet is zeer goed. Maar wel met de beste wagen, maar voor groot deel van de races hoefde hij helemaal niet hard te werken. Spanje en Monaco waren wat moeilijker, maar de rest was toch redelijk eenvoudig.
Hoe goed hij dus echt is weten we niet, misschien had hij nog meer fouten gemaakt als hij in de Mclaren reed ipv de RB. Misschien niet, maar dat weten we niet. Dat hij Webber dit jaar naar huisstuurt zegt niet zo zeer iets over Vettel, maar meer over Webber
Maar ben er wel mee eens dat Button erg verrast dit jaar. zelden heb ik me zo vergist in een coureur. Hij bloeit weer helemaal op na zijn frustrerende Honda/BAR jaren.
Maar of hij voor Hamilton had gestaan als Hamilton wat beheerster rijd? Denk het niet, maar wel dat hij het goed zou doen.
ok, maar k bedoelde eigenlijk dat Hamilton verreweg de beste coureur is en dat Vettel er maar weinig van bakt dit seizoen. ;) Staat dat je meer aan??
Wat moet een coureur voor jou doen, wil ie jou overtuigen dan?? krijg toch sterk het idee dat dat bij de één een stuk makkelijker gaat als bij de ander. Op zich prima, maar ga anderen dan niet verwijten dat ze kort door de bocht zijn,  terwijl ze juist erg voorzichtig zijn. Ik zei dus ook al dat ik niet zou durven zeggen of ie beter is als Alonso of Hamilton, maar hij is dit seizoen wel erg overtuigend en hij is amper 24.
Dus eigenlijk wat je nu zegt is dat alleen jij een mening mag hebben en ik niet? Vettel is in deze slechte auto toch iedereen de baas, terwijl Hamilton in de Mclaren die vooral tot 2 seconde sneller is in de kwalificatie en race zo slecht presteerd? We gaan toch niet op die toer? Ik geef toch al aan dat hij mij overtuigd heeft? Of lees je dat niet. En ja ik vind het kort door de bocht om op basis van dit jaar en zijn voorsprong te zeggen dat hij de beste is. Hij is goed en heeft bewezen in de snelste auto met een matige concurrent goed te zijn. Ik zei dus ook nergens dat hij slechter is dan Alonso of Hamilton. Dat hij dit seizoen heel overtuigend is, geef ik toe, maar ook dankzij praktisch onverwoestbare super auto.

Om het samen te vatten: Vettel doet het dit jaar zeer goed en behoort tot de 4 beste van dit moment. IS hij de beste van allemaal? Dat durf ik niet te zeggen, maar denk van niet.

Maar met alle respect hoor, wil vettel helemaal niet aanvallen ofzo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Kijk, Button was vroeger een luie playboy. Hij heeft enorm hard gewerkt om z'n imago te veranderen en zich te focussen op het racen. Hierbij scoorde hij matig tot goede resultaten.  Een dosis GELUK (Dominantie BrawnGP) heeft hem aan z'n titel geholpen.

Mocht dat geluk er toen niet gekomen zijn, reed hij nu wellicht niet meer in de F1.

Having said that, Button heeft zijn titel wel als een groot kampioen (waardig) gedragen, en liep hierbij niet buiten z'n schoenen. Hij hield het hoofd koel. Dankzij z'n titel mocht hij instappen bij McLaren. Nu krijgt ie de kans zich opnieuw te bewijzen en hij groeit erdoor. Bij een betere wagen horen automatisch ook betere resultaten.

Jammer genoeg (zoals Kootje al zei) kon Button nooit stunten in een minderwaardige wagen.
Iets wat Schumacher (Jordan), Alonso (Minardi), Raikkonen (Sauber), Hamilton (GP2), Vettel (Toro Rosso) wel deden.

Dit maakt dat hij nog steeds e.e.a. te bewijzen heeft alvorens hij zich bij "de grote jongens" mag rekenen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 19:33:48
Zeker niet, maar Button scoorde ook meer dan het dubbele aan punten.

Klopt.
Maar in tegenstelling tot Sato is Button ook 'n topcoureur.
Alleen niet van de buitencategorie.

Wizard

Wat maakt dat Lewis, die wordt verslagen door Button?

0634

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 19:59:33
Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 19:33:48
Zeker niet, maar Button scoorde ook meer dan het dubbele aan punten.

Klopt.
Maar in tegenstelling tot Sato is Button ook 'n topcoureur.
Alleen niet van de buitencategorie.
Nee, Senna is buitencategorie. Schumacher was dat ook. Prost. Vettel nog niet. Hamilton ook nog niet. Button ook niet (en zal dat niet meer worden gezien zijn leeftijd)

Maar Webber is al geen topcategorie. Dus die gelijkschalen met Button vind ik onterecht. Webber zie ik in de regen nooit van laatst naar 1, als voorbeeld. Webber heeft alleen races gewonnen in de beste wagen. Dat bedoel ik. Daar zit wel verschil in.

Kootje

Wie zegt dat hij wordt verslagen ??

Omdat Button nu toevallig 9 punten meer heeft ??
Kan zondag zo weer andersom zijn.

Krijg ik dan wel gelijk ??
Vast niet.

Dus dat vind ik echt 'n argument van niks.

0634

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:17:07
Wie zegt dat hij wordt verslagen ??

Omdat Button nu toevallig 9 punten meer heeft ??
Kan zondag zo weer andersom zijn.

Krijg ik dan wel gelijk ??
Vast niet.

Dus dat vind ik echt 'n argument van niks.
Dat zeg ik ook niet, maar JB is wel twee keer met pech uitgevallen, LH niet. Anders was de voorsprong natuurlijk veel groter geworden.

Overigens hou ik het vertrouwen in LH. In mijn ogen de meest getalenteerde van het spul. Komt wel goed met hem.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 20:14:04
Nee, Senna is buitencategorie. Schumacher was dat ook. Prost. Vettel nog niet. Hamilton ook nog niet. Button ook niet (en zal dat niet meer worden gezien zijn leeftijd)

En daarin verschillen we van mening.
Vettel, Hamilton en Alonso horen voor mij wel tot de buitencategorie.

Citaat
Maar Webber is al geen topcategorie. Dus die gelijkschalen met Button vind ik onterecht. Webber zie ik in de regen nooit van laatst naar 1, als voorbeeld. Webber heeft alleen races gewonnen in de beste wagen. Dat bedoel ik. Daar zit wel verschil in.

Ik zet hem toch in hetzelfde rijtje.
Daarin staat Button weliswaar hoger, maar ook Button wint alleen met een van de beste auto's.
Uitzondering is Hongarije 2006, maar ook daar speelden de omstandigheden 'n grote rol.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 20:18:38
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:17:07
Wie zegt dat hij wordt verslagen ??

Omdat Button nu toevallig 9 punten meer heeft ??
Kan zondag zo weer andersom zijn.

Krijg ik dan wel gelijk ??
Vast niet.

Dus dat vind ik echt 'n argument van niks.
Dat zeg ik ook niet, maar JB is wel twee keer met pech uitgevallen, LH niet. Anders was de voorsprong natuurlijk veel groter geworden.

Overigens hou ik het vertrouwen in LH. In mijn ogen de meest getalenteerde van het spul. Komt wel goed met hem.

Dat zei Wizard.  ;)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 20:14:04
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 19:59:33
Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 19:33:48
Zeker niet, maar Button scoorde ook meer dan het dubbele aan punten.

Klopt.
Maar in tegenstelling tot Sato is Button ook 'n topcoureur.
Alleen niet van de buitencategorie.
Nee, Senna is buitencategorie. Schumacher was dat ook. Prost. Vettel nog niet. Hamilton ook nog niet. Button ook niet (en zal dat niet meer worden gezien zijn leeftijd)

Maar Webber is al geen topcategorie. Dus die gelijkschalen met Button vind ik onterecht. Webber zie ik in de regen nooit van laatst naar 1, als voorbeeld. Webber heeft alleen races gewonnen in de beste wagen. Dat bedoel ik. Daar zit wel verschil in.
daar staat dan weer tegenover dat Button nooit een droge wedstrijd heeft gewonnen afgezien van de dominante Brawn. Ik denk dat Webber sneller is, maar Button overall misschien de betere. Ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen. Webber heeft in t verleden in mindere auto's ook mooie dingen laten zien (oa 5e in een Minardi!)

Wizard

Melbourne (2010) telt niet mee? Nota bene zijn debuutrace voor McLaren.

Wizard

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:25:00
Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 20:18:38
Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:17:07
Wie zegt dat hij wordt verslagen ??

Omdat Button nu toevallig 9 punten meer heeft ??
Kan zondag zo weer andersom zijn.

Krijg ik dan wel gelijk ??
Vast niet.

Dus dat vind ik echt 'n argument van niks.
Dat zeg ik ook niet, maar JB is wel twee keer met pech uitgevallen, LH niet. Anders was de voorsprong natuurlijk veel groter geworden.

Overigens hou ik het vertrouwen in LH. In mijn ogen de meest getalenteerde van het spul. Komt wel goed met hem.

Dat zei Wizard.  ;)

Inderdaad. Praat mij niet na, Jeroen. ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 19 september 2011 - 20:23:42
En daarin verschillen we van mening.
Vettel, Hamilton en Alonso horen voor mij wel tot de buitencategorie.

Ho even! Deze vind ik gewaagd. Als gepraat wordt over de buitencategorie, schieten mij namen als Senna, Prost en Schumacher te binnen. Geen Hamilton, geen Vettel en Alonso, hmmmmm, misschien. Maar niet nu.

Citaat
Ik zet hem toch in hetzelfde rijtje.
Daarin staat Button weliswaar hoger, maar ook Button wint alleen met een van de beste auto's.
Uitzondering is Hongarije 2006, maar ook daar speelden de omstandigheden 'n grote rol.

Ik heb niet het idee dat de McLaren van 2010 de beste auto niet, en de McLaren van dit jaar ook niet. Toch won Button in 2 jaar 4 keer voor McLaren. Hamilton 5. Dat verschilt vrij weinig. Beide rijden met het zelfde spul en Button doet gewoon niet onder, hoe hard je dat ook afstrijd.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 19 september 2011 - 20:49:57
Melbourne (2010) telt niet mee? Nota bene zijn debuutrace voor McLaren.
die telt zeker mee, maar die was ook zeker niet geheel droog ;)

Wizard