Wie vind jij de beste coureur uit het huidige veld?

Gestart door Wizard, 17 september 2011 - 13:36:18

« vorige - volgende »

0634

Hamilton is ook zo'n voorbeeld. In 2008 kampioen, in 2009 lange tijd kansloos in de middenmoot.

Gerard

#16
De eerste namen die nu in mij opkomen zijn Button,Alonso en Vettel  8)
ik denk dat deze 3 de meest complete, en snelle coureurs zijn! Ook Rosberg heb ik erg hoog zitten!

maar inderdaad, we weten niet hoe bv Kobayashi,Perez of di Resta zouden presteren in een topwagen.. Di Resta heeft Vettel verslagen in een lagere klasse...

Vieze baas

Kan iemand mij uitleggen wat zo speciaal is aan Perez en di Resta?

Ik vind niet dat ze uitblinken als rookie zijnde. Kobayashi vind ik beter dan Perez. En di Resta is me dit seizoen nog niet opgevallen met een spectaculair resultaat. Ze zijn zeker 'solide' zoals eerder al genoemd is maar ik vind ze nog geen dusdanige indruk maken om ze speciaal te vinden.

Gerard

Omdat bv di Resta regelmatig beter kwalificeert en beter scoort dan zijn ervaren teamgenoot... ???

Niels_

Zelfde geldt eigenlijk ook wel wat voor Perez. Wat hij in de openingsraces presteerde met maar 1 stop vind ik echt klasse. Daarvoor moet je echt wel meer kunnen dan aan het stuur draaien alleen.

Jozef

Perez en Di Resta hebben zeker talent maar om ze op te nemen tussen de beste rijders, vind ik wel wat ver gaan. Laat ze eerst maar bewijzen dat ze zo goed zijn in een winnende wagen, dat ze kunnen omgaan met de druk die komt kijken bij een titelrace, dat ze een team op sleeptouw kunnen nemen. Met andere woorden: over een jaar of 4 zullen ze nog eens bekijken of ze bij de beste rijders horen.

Ik vind het wel echt moeilijk om echt een top op te stellen en op volgorde te zetten. Hamilton, Alonso en Vettel maken zeker de top 3 uit, maar in welke volgorde? Misschien wel in de volgorde waarin ik ze net opnoem. Maar uiteindelijk boeit dat niet zo, als ze me maar spannende races en kampioenschappen voorschotelen. :)

Kootje

Het is natuurlijk erg voor de hand liggend om Alonso, Hamilton en Vettel te noemen.
Maar ja, zij zijn nu eenmaal degene die ook de auto hebben om te laten zien dat ze de beste zijn.

Massa, Button en Webber hebben dezelfde auto, maar doen het gewoon 'n stuk minder imo.
Massa en Webber komen qua prestaties niet eens in de buurt bij hun teamgenoot.
Button doet dit cijfermatig gezien niet veel onder voor Hamilton, maar dat ligt meer aan de gretigheid en pech van Hamilton dan aan hem zelf.

Wat de rest van het veld betreft is het lastig inschatten.
Rosberg valt me ligt tegen, maar misschien is dat juist omdat Schumi zoveel beter geworden is.

Kobayashi, Perez en DiResta doen 't fantastisch, maar kunnen ze 't ook bij 'n topteam waar de druk enorm is ??
En hoe goed is zo'n Petrov eigenlijk, want hij verslaat wel ff de routinier Heidfeld.

En dan heb ik 't nog niet eens over de achterhoede gehad.
Maldonado doet niet veel onder voor Rubens, en de Virgins en HRT's zijn zo slecht dat jezelf onderscheiden wel heel erg moeilijk wordt.
Iets wat Bruno Senna nu maar weer eens onderstreept.
Afgeschreven bij HRT, maar nu bij Renault zeker niet onaardig.

0634

Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 10:04:42
Button doet dit cijfermatig gezien niet veel onder voor Hamilton, maar dat ligt meer aan de gretigheid en pech van Hamilton dan aan hem zelf.
Niet mee eens. Hiermee doe je Button die echt een paar geweldige races reed dit jaar echt te kort.

Dat Lewis niet in zijn beste fase zit is duidelijk, maar dat doet niets af aan de prestaties van JB: Gewoon de meeste inhaalacties, nooit in de fout! Kunnen een aantal rijders nog heel wat van leren.

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 10:12:32
Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 10:04:42
Button doet dit cijfermatig gezien niet veel onder voor Hamilton, maar dat ligt meer aan de gretigheid en pech van Hamilton dan aan hem zelf.
Niet mee eens. Hiermee doe je Button die echt een paar geweldige races reed dit jaar echt te kort.

Dat Lewis niet in zijn beste fase zit is duidelijk, maar dat doet niets af aan de prestaties van JB: Gewoon de meeste inhaalacties, nooit in de fout! Kunnen een aantal rijders nog heel wat van leren.
En Button heeft twee keer moeten opgeven door mechanishe pech. In Engeland omdat ze zijn wiel niet vastgezet hadden en in Duitsland door zijn stuurbekrachtiging.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 10:12:32
Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 10:04:42
Button doet dit cijfermatig gezien niet veel onder voor Hamilton, maar dat ligt meer aan de gretigheid en pech van Hamilton dan aan hem zelf.
Niet mee eens. Hiermee doe je Button die echt een paar geweldige races reed dit jaar echt te kort.

Dat Lewis niet in zijn beste fase zit is duidelijk, maar dat doet niets af aan de prestaties van JB: Gewoon de meeste inhaalacties, nooit in de fout! Kunnen een aantal rijders nog heel wat van leren.

Ik wist dat ik daar commentaar op zou krijgen.  ;D

Maar goed .... ik wil daarmee ook niet beweren dat Jenson geen goede coureur is.
Hij staat bij mij echter wel op 't tweede plan.


Wizard

Kootje: Button doet niet veel ONDER voor Lewis? Draai je beeldscherm eens om. Button staat, ondanks 2x uitvallen door technische falen, BOVEN Lewis. Dus helaas zul je het vergelijk andersom moeten plaatsen. Lewis doet niet veel onder voor Jenson. :)

0634

Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 10:22:11

Ik wist dat ik daar commentaar op zou krijgen.  ;D

Geen commentaar hoor, alleen een andere mening. Zeker zoals de heren hieronder al aangeven: JB is ook nog eens twee keer uitgevallen met pech. anders zou hij ongetwijfeld ver voor Lewis staan en tweede in de WK stand.

Kootje

Lewis heeft ook de nodige punten weg zien vallen door:

A: eigen gretigheid  (crash Massa Monaco) 
B: pech  (foutieve pitcall Mclaren Hongarije)
C: onterechte straf  (nav crash Maldonado Monaco)
combinatie AB  (crash Button Canada en Kobayashi Belgie)

Dus als je de 2x pech van Button door berekend, moet je dit ook doorberekenen.
In dat geval zou Hamilton weer boven Button staan.

Met alle respect voor Button, hij is zeker 'n topper, hij hoort imo niet bij de besten van 't veld.

Wizard

Wie in mijn ogen de beste is? Moeilijk. Met mijn vraagstelling richt ik mijn pijlen op de actualiteit. Nu. Vandaag. Dus eigenlijk wie dit seizoen het beste gereden heeft. Een stukje potentie wil ik wel meewegen, maar potentiëel is geen garantie. Zoals Di Resta. Dat kán een topper worden. Juist: kán. Maar dat is hij nog niet. Terug naar de actualiteit: Hamilton heeft samen met Alonso jaren lang tot de maatstaf van de Formule 1 gehoord maar is hij niet overschat? Ik wil niet opperen dat hij geen topper is, maar eerlijkheidshalve moeten we toegeven dat hij in een gespreid bedje terecht kwam. Vanaf dag 1 rijdt Lewis in winwaardige auto's. Wat als de McLaren ineens minder winwaardig is? Juist, dan draait Lewis ook ineens minder lekker, zit hij niet lekker in zijn vel en stapelt hij fout op fout. Hij mag dan meer basissnelheid hebben als een Button maar ik denk niet dat basissnelheid alleen doorslaggevend is. Button is completer, heeft minder basissnelheid maar voert momenteel de boventoon. Dus wat is essentiëel?

Op basis van dit seizoen krijg ik het dan ook niet over mijn hart, Button onder Hamilton te plaatsen. Dat zou niet eerlijk zijn. Hij is slimmer, berekender en maakt minder fouten. Dus met minder materiaal presteert hij beter daar waar Lewis sneller is dus met de snelste auto meer kans maakt om kampioen te worden. Weermaals, moeilijk. Voor Vettel geldt het zelfde. Nu Red Bull de boventoon voert en dominant is, rijdt hij vooraan en wint hij, maar wat als de piek er dadelijk vanaf is? Kan hij dan maximaliseren als een Alonso en Button doen? Alonso vind ik dit seizoen enorm goed. Ferrari heeft een goede keuze gemaakt om hem in te lijven en ik ben van mening dat hij completer is dan Vettel en Hamilton en sneller dan Button. Qua snelheid doet hij niks onder voor beide (Seb en Lewis). Vettel, Hamilton en Button plaats ik op 1 level. Ik kan niet één van de 3 aanwijzen als absolute betere.

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 11:16:06
Lewis heeft ook de nodige punten weg zien vallen door:

A: eigen gretigheid  (crash Massa Monaco) 
B: pech  (foutieve pitcall Mclaren Hongarije)
C: onterechte straf  (nav crash Maldonado Monaco)
combinatie AB  (crash Button Canada en Kobayashi Belgie)

Dus als je de 2x pech van Button door berekend, moet je dit ook doorberekenen.
In dat geval zou Hamilton weer boven Button staan.

Met alle respect voor Button, hij is zeker 'n topper, hij hoort imo niet bij de besten van 't veld.

De straffen waren misschien zwaar, maar niet onterecht. Daarbij kreeg Lewis een straf als gevolg van de crash met Massa waardoor hij terugviel. In zijn opmars was hij gretig en toucheerde hij Pastor. Gezien zijn agressieve rijstijl kan ik niet verbaast zijn dat hij daarvoor een tik op de vingers kreeg. Hongarije was geen pech. Button bleef ook buiten dus ik kan me niet voorstellen dat het team daar regen voorspelde. De bovengenoemde crashes waren zijn eigen fout. Dat kun je niet doorberekenen als je wilt bepalen wie de betere is. Juist diegene die het minste fouten maakt.