Ferrari back on top!

Gestart door Sabai, 14 september 2011 - 17:24:39

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Sabai op 04 november 2011 - 19:29:51
Citaat van: Scuderia91 op 04 november 2011 - 18:27:03
Als dat zo was, zat Massa al geen 6 jaar bij Ferrari.

Laat ik het zo zeggen dan ''nu heeft hij geen meerwaarde meer in mijn mening''.
Ik heb hem trouwens nooit wk waardig gevonden en hij heeft me ook nooit echt op het puntje van me stoel laten zitten en 2008 was een gelukje in mijn ogen. Heb ook meer zijn domme acties in mijn geheugen van hem kan geen enkele helden race van hem herinneren. Wel een regen race op Silverstone ;D .  Maarja anderen kunnen daar natuurlijk anders over denken.
;D ;D ;D

Enzo

#61
Citaat van: Sabai op 04 november 2011 - 19:29:51
Citaat van: Scuderia91 op 04 november 2011 - 18:27:03
Als dat zo was, zat Massa al geen 6 jaar bij Ferrari.

Laat ik het zo zeggen dan ''nu heeft hij geen meerwaarde meer in mijn mening''.
Ik heb hem trouwens nooit wk waardig gevonden en hij heeft me ook nooit echt op het puntje van me stoel laten zitten en 2008 was een gelukje in mijn ogen. Heb ook meer zijn domme acties in mijn geheugen van hem kan geen enkele helden race van hem herinneren. Wel een regen race op Silverstone ;D.  Maarja anderen kunnen daar natuurlijk anders over denken.
Nou dat doet Massa geen eer aan...
2008 was hij erg sterk en Brazilie 2008 was indrukwekkend.

Enzo

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 18:27:12
Citaat van: Sabai op 04 november 2011 - 18:17:17
http://www.gppits.net/nieuws/massa_mogelijk_weg_bij_ferrari_in_2012/


Volgens mij zou dit een goede stap zijn om weer back on top te komen.
Ik ben er van overtuigd dat Massa geen enkele meerwaarde heeft voor ze behalve gehoorzaamheid.

Massa rijdt Alonso niet in de weg en kan met een winwaardige bolide scoren. Net als Barrichello en Irvine. Past prima binnen het straatje van Ferrari. Mij zal het verbazen maar toegegeven, hij laat wel erg veel liggen op Alonso.

Massa scored wel erg weinig punten t.o.v. Alonso, zo word het wel heel lastig om een gooi te doen naar de constructeurstitel.
Button/Hamilton en Vettel/Webber zijn een veel sterkere rijdersduo's en zullen als collectief naar alle waarschijnlijkheid altijd meer punten scoren dan de Massa/Alonso combinatie. Ferrari heeft naast een goede auto ook een sterk rijdersduo nodig in 2012.

Wizard

Ik zeg ook nergens dat Massa naar behoren presteert maar als de Ferrari weer competitief is zie ik Massa wel weer aansluiten.

janke

Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:04:28
Nou dat doet Massa geen eer aan...
2008 was hij erg sterk en Brazilie 2008 was indrukwekkend.

En dat voor iemand die al tig jaren bij Ferrari werkt/rijdt. Ik ben geen Massa basher, maar hij is een coureur zoals Irvine, Patrese, Arnoux om er een paar te noemen. Goed maar geen topper. Wizard had het over Button in een ander topic. Maar zelfs Button is beter, constanter, en maakt elk jaar weer wat progressie, terwijl Massa al een tijdje stilstaat. Ik wil de stelling wel aan dat Button beter zou presteren bij Ferrari. Mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:22:42
Ik zeg ook nergens dat Massa naar behoren presteert maar als de Ferrari weer competitief is zie ik Massa wel weer aansluiten.

Dat is de afweging idd, maar hoe lang wil je wachten op iets wat misschien gaat komen?

Enzo

Citaat van: janke op 04 november 2011 - 20:24:14
Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:04:28
Nou dat doet Massa geen eer aan...
2008 was hij erg sterk en Brazilie 2008 was indrukwekkend.

En dat voor iemand die al tig jaren bij Ferrari werkt/rijdt. Ik ben geen Massa basher, maar hij is een coureur zoals Irvine, Patrese, Arnoux om er een paar te noemen. Goed maar geen topper. Wizard had het over Button in een ander topic. Maar zelfs Button is beter, constanter, en maakt elk jaar weer wat progressie, terwijl Massa al een tijdje stilstaat. Ik wil de stelling wel aan dat Button beter zou presteren bij Ferrari. Mijn mening.

Beter dan de huidige Massa? Dat weet ik wel zeker!  :)

Ik reageerde meer op de post van Sabai, die Massa nooit goed heeft gevonden.

Wizard

Citaat van: janke op 04 november 2011 - 20:24:14
Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:04:28
Nou dat doet Massa geen eer aan...
2008 was hij erg sterk en Brazilie 2008 was indrukwekkend.

En dat voor iemand die al tig jaren bij Ferrari werkt/rijdt. Ik ben geen Massa basher, maar hij is een coureur zoals Irvine, Patrese, Arnoux om er een paar te noemen. Goed maar geen topper. Wizard had het over Button in een ander topic. Maar zelfs Button is beter, constanter, en maakt elk jaar weer wat progressie, terwijl Massa al een tijdje stilstaat. Ik wil de stelling wel aan dat Button beter zou presteren bij Ferrari. Mijn mening.

Je moet het wel goed vertalen, ik heb het over Button voor zijn Brawn-periode. De laatste Honda-jaren. En ik haal hem juist aan dat de F1 destijds ook niet stond te springen om een Button maar hij er toch bovenop is gekomen. Massa heeft bewezen te kunnen racen, nu komt het niet tot z'n recht, maar zodra hij zich weer 'gelukkig' voelt, zal hij beter presteren dan nu.

Wizard

Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:24:43
Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:22:42
Ik zeg ook nergens dat Massa naar behoren presteert maar als de Ferrari weer competitief is zie ik Massa wel weer aansluiten.

Dat is de afweging idd, maar hoe lang wil je wachten op iets wat misschien gaat komen?

Tsja, wie wil je in zijn plaats laten rijden? Niks ten nadele van Rosberg want ben overtuigd van zijn talent maar of hij gigantisch veel beter dan Massa zal rijden...ik weet het niet.

Enzo

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:28:18
Citaat van: janke op 04 november 2011 - 20:24:14
Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:04:28
Nou dat doet Massa geen eer aan...
2008 was hij erg sterk en Brazilie 2008 was indrukwekkend.

En dat voor iemand die al tig jaren bij Ferrari werkt/rijdt. Ik ben geen Massa basher, maar hij is een coureur zoals Irvine, Patrese, Arnoux om er een paar te noemen. Goed maar geen topper. Wizard had het over Button in een ander topic. Maar zelfs Button is beter, constanter, en maakt elk jaar weer wat progressie, terwijl Massa al een tijdje stilstaat. Ik wil de stelling wel aan dat Button beter zou presteren bij Ferrari. Mijn mening.

Je moet het wel goed vertalen, ik heb het over Button voor zijn Brawn-periode. De laatste Honda-jaren. En ik haal hem juist aan dat de F1 destijds ook niet stond te springen om een Button maar hij er toch bovenop is gekomen. Massa heeft bewezen te kunnen racen, nu komt het niet tot z'n recht, maar zodra hij zich weer 'gelukkig' voelt, zal hij beter presteren dan nu.
Tenzij hij zijn oude vorm van voor de crash niet meer haalt...
Misschien dat hij fysiek dan wel mentaal toch niet meer 100% is en zal worden.

Wizard

Misschien wel (wel als in: het kan ook positief uitvallen, waarom het in het negatieve trekken).

Enzo

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:29:52
Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:24:43
Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:22:42
Ik zeg ook nergens dat Massa naar behoren presteert maar als de Ferrari weer competitief is zie ik Massa wel weer aansluiten.

Dat is de afweging idd, maar hoe lang wil je wachten op iets wat misschien gaat komen?

Tsja, wie wil je in zijn plaats laten rijden? Niks ten nadele van Rosberg want ben overtuigd van zijn talent maar of hij gigantisch veel beter dan Massa zal rijden...ik weet het niet.

Van mij hoeft Massa niet weg, het zijn geruchten...
Rosberg is gesignaleerd in Maranello, Massa, Smedley en Dominicalli hebben na India spoedberaad etc etc..

Wizard

Rosberg ontkent zelfs in Maranello te zijn geweest:

Zelf wil Rosberg niets weten van de vermeende onderhandelingen over een overgang. Sterker nog: het liefst blijft de 26-jarige coureur bij zijn huidige werkgever uit Stuttgart: "Het is allemaal onzin. Ik ben niet in Maranello geweest", aldus Rosberg tegenover nieuwsagentschap Dapd. "Het is mijn droom om met de zilverpijl races te winnen." Momenteel zouden beide partijen om de tafel zitten om het contract van Rosberg, dat eind 2012 afloopt, te verlengen. Mercedes heeft al diverse malen het vertrouwen uitgesproken in de talentvolle Duitser en wil hem tot eind 2015 vastleggen.

janke

Citaat van: Enzo op 04 november 2011 - 20:24:43
Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:22:42
Ik zeg ook nergens dat Massa naar behoren presteert maar als de Ferrari weer competitief is zie ik Massa wel weer aansluiten.

Dat is de afweging idd, maar hoe lang wil je wachten op iets wat misschien gaat komen?

In een niet competitieve auto is hij ver van Alonso verwijderd. Die haalt alles uit die barrel wat erin zit. Natuurlijk heeft dat ongeluk van Massa impact gehad, daar kan geen misverstand over bestaan. Maar het bijtertje Massa heb ik al een tijd lang niet meer gezien.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Tijdens de interviews bijt hij zich anders aardig vast in de kritiek op Lewis. :P