Ferrari back on top!

Gestart door Sabai, 14 september 2011 - 17:24:39

« vorige - volgende »

0634

Dat staat er toch niet? Maar ik bedoelde het extra rempedaaltje natuurlijk ;).

Wizard

Dan geven we een andere invulling aan het begrip revolutionair. Want ook een onevenaarbaar Aerodynamisch-pakket schaar ik in onder innovatief alsook revolutionair. Zeker als hightechwings anders dan standaard zijn (denk aan positie van een hightechwing en vormgeving) en blijken te werken en vervolgens worden gekopiëerd door de teams. Los van het feit dat Ferrari in de afgelopen jaren ook de nodige tegenwerking heeft gehad. Ferrari had eerder beweegbare vleugels, de zogenaamde flexwings. Deze werden echter verboden evenals de flexibele bodemplaat. Red Bull heeft wat dat aangaat de wind in de zeilen. Denk aan de diffusor-gate. Maar goed, zoals eerder gezegd, revolutionair en innovatief zijn brede begrippen.

0634

Citaat van: Wizard op 17 september 2011 - 13:14:16
Dan geven we een andere invulling aan het begrip revolutionair. Want ook een onevenaarbaar Aerodynamisch-pakket schaar ik in onder innovatief alsook revolutionair.
Dat kan natuurlijk.

Jozef

Sorry maar een revolutie betekent toch echt dat iets "totaal anders" wordt. Dat je je aerodynamisch ontwerp goed voor mekaar hebt is dus echt geen revolutie, het is het goed uitvoeren van iets dat iedereen probeerde. Dit in tegenstelling tot de andere tegenvoorbeelden die in deze topic al zijn gepasseerd. De RB7 heeft dus zijn grote rake waar geen enkel ander team mee uitpakte en dat echt overal op de auto invloed heeft (aerodynamisch én mechanisch ontwerp van vleugels, vloerplaat, diffuser).

Maar goed, ik denk niet dat deze discussie nog veel zinnigs gaat opleveren. ;)

Citaat van: Wizard op 17 september 2011 - 12:08:04
Citaat van: robbert op 15 september 2011 - 07:15:14
gaat deze topic over de f2002 of over de ferrari die terug aan de top zal geraken?
Het één staat niet los van het ander. We hebben het over hoe 'vindingrijk' een team is en passen dit toe op vandaag. Soms kun je de link makkelijker leggen dan je denkt. Je moet wel even moeite doen. ;)

Vraag is natuurlijk nog of er van het Ferrari-team van 2002 nog iets overblijft anno 2011. :) In ieder geval geen Brawn en Byrne meer, maar wel Costa, Tombazis, Fry, ...

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 17 september 2011 - 12:53:13
Ik wel. De semi bak was revolutionair. Ground effect ook, vleugels, turbomotoren, motor achterin, actieve vering, dubbele diffuser, massa dempers, 6 wielen, ventilator op de achterkant, het rempedaaltje van McLaren etc. etc. Een aerodynamisch beter pakket samenstellen dan anderen is dat m.i. niet. Een extra flapje of vleugeltje ook niet. Wel knap overigens, niets mis mee hoor en is ook geen kritiek ofzo, maar m.i. niets revolutionairs.

Geen enkel team kan nog met iets revolutionairs afkomen. Alles staat zodanig beschreven dat ze niets meer kunnen uit vinden. Of het moet dan de dubbele diffusor zijn, maar vermits je dit niet ziet, vind niemand dit revolutionair.

Wizard

Citaat van: Jozef op 18 september 2011 - 04:17:52
Sorry maar een revolutie betekent toch echt dat iets "totaal anders" wordt. Dat je je aerodynamisch ontwerp goed voor mekaar hebt is dus echt geen revolutie, het is het goed uitvoeren van iets dat iedereen probeerde. Dit in tegenstelling tot de andere tegenvoorbeelden die in deze topic al zijn gepasseerd. De RB7 heeft dus zijn grote rake waar geen enkel ander team mee uitpakte en dat echt overal op de auto invloed heeft (aerodynamisch én mechanisch ontwerp van vleugels, vloerplaat, diffuser).

Maar goed, ik denk niet dat deze discussie nog veel zinnigs gaat opleveren. ;)

Erg jammer dat je er zo over denkt want ik doe mijn stinkende best om uit te leggen hoe ik er tegenaan kijk en denk dat we van elkaar kunnen leren.

Wizard

Citaat van: KVDracer op 18 september 2011 - 10:13:21
Geen enkel team kan nog met iets revolutionairs afkomen. Alles staat zodanig beschreven dat ze niets meer kunnen uit vinden. Of het moet dan de dubbele diffusor zijn, maar vermits je dit niet ziet, vind niemand dit revolutionair.

Precies. Geen één team is met iets revolutionairs gekomen. Red Bull heeft net als Ferrari in 2002 gewoon het beste pakket in mijn optiek.

0634

In mijn ogen ook. Maar in het geval van Ferrari maakt dat niet zoveel uit omdat zij altijd wat conservatief zijn geweest in hun technologie. Niet ten onrechte, want het heeft ze veel gebracht, maar de grote vernieuwers zijn het m.i. nooit geweest.

Forza F1

Citaat van: KVDracer op 18 september 2011 - 10:13:21
Geen enkel team kan nog met iets revolutionairs afkomen. Alles staat zodanig beschreven dat ze niets meer kunnen uit vinden. Of het moet dan de dubbele diffusor zijn, maar vermits je dit niet ziet, vind niemand dit revolutionair.

Dat dachten we na 2009 en de ban van de DD ook, maar toen kwam 2010 en stond McLaren daar met z'n -toch wel revolutionaire- F-duct  :)  (Of dit jaar, met de Blown Diffuser...)

Men zal af ten toe wel eens iets nieuws ontdekken. Men probeert immers telkens de reglementen tot het uiterste te testen, en af en toe komt daar nog wel iets goed van!

Sabai

De F-duct was zelfs zo goed dat ze nu DRS hebben ontwikkeld. 

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/massa_mogelijk_weg_bij_ferrari_in_2012/


Volgens mij zou dit een goede stap zijn om weer back on top te komen.
Ik ben er van overtuigd dat Massa geen enkele meerwaarde heeft voor ze behalve gehoorzaamheid.

Kootje

Citaat van: Sabai op 04 november 2011 - 18:17:17
http://www.gppits.net/nieuws/massa_mogelijk_weg_bij_ferrari_in_2012/


Volgens mij zou dit een goede stap zijn om weer back on top te komen.
Ik ben er van overtuigd dat Massa geen enkele meerwaarde heeft voor ze behalve gehoorzaamheid.

;D

Niels_

Als dat zo was, zat Massa al geen 6 jaar bij Ferrari.

Wizard

Citaat van: Sabai op 04 november 2011 - 18:17:17
http://www.gppits.net/nieuws/massa_mogelijk_weg_bij_ferrari_in_2012/


Volgens mij zou dit een goede stap zijn om weer back on top te komen.
Ik ben er van overtuigd dat Massa geen enkele meerwaarde heeft voor ze behalve gehoorzaamheid.

Massa rijdt Alonso niet in de weg en kan met een winwaardige bolide scoren. Net als Barrichello en Irvine. Past prima binnen het straatje van Ferrari. Mij zal het verbazen maar toegegeven, hij laat wel erg veel liggen op Alonso.

Sabai

#59
Citaat van: Scuderia91 op 04 november 2011 - 18:27:03
Als dat zo was, zat Massa al geen 6 jaar bij Ferrari.

Laat ik het zo zeggen dan ''nu heeft hij geen meerwaarde meer in mijn mening''.
Ik heb hem trouwens nooit wk waardig gevonden en hij heeft me ook nooit echt op het puntje van me stoel laten zitten en 2008 was een gelukje in mijn ogen. Heb ook meer zijn domme acties in mijn geheugen van hem kan geen enkele helden race van hem herinneren. Wel een regen race op Silverstone ;D.  Maarja anderen kunnen daar natuurlijk anders over denken.