Banaan Van De Race: Monza, Italië!

Gestart door Wizard, 14 september 2011 - 16:14:18

« vorige - volgende »

Wie was jouw banaan in Monza?

Liuzzi.
11 (78.6%)
Webber.
3 (21.4%)
Massa.
0 (0%)
Hamilton.
0 (0%)
Kobayashi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Wizard

Onder het motto, beter laat dan nooit alsnog een topic. Deze is me zondag ontschoten. Even wennen om hem elders te hosten. Ik zal alle zeilen bijzetten, banaan van de race, na de race aan te bieden. Zou ik het onverhoopt vergeten, staat iedereen vrij deze te openen. Afijn, voor diegene die niet weten wat de bedoeling is, lees: dit topic. Zouden er namen missen, plaats deze in het topic zodat ik ze kan toevoegen in de poll. Je keuze toelichten is een pre.

Succes!!


Enzo

Liuzzi is voor mij de banaan. hoef ik verder niet uit te leg
gen denk ik... ;)

Wizard

Ik vond de actie van Webber banaanwaardiger. Dat hij tegen Massa aanrijd, kan gebeuren. Race-incident, maar als je al terugrijdend met een vleugel onder je voorwielen zo onvoorzichtig terugkeert en dan ook nog eens van de baan schiet, vind ik dat niet al te slim. Liuzzi vind ik een combinatie tussen overenthousiasme en domme pech. Echter kan ik de keuze wel begrijpen.

Niels_

Lol, ik snap niet wat sommige namen hier in deze lijst komen doen, maar swat. Webber en Liuzzi strijden voor deze prijs, echter verneukt Liuzzi de race van vele anderen, in tegenstelling tot Webber, die enkel Massa een tik uitdeelt. Daarom ga ik voor Liuzzi.

0634


Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 14 september 2011 - 17:09:45
Lol, ik snap niet wat sommige namen hier in deze lijst komen doen, maar swat. Webber en Liuzzi strijden voor deze prijs, echter verneukt Liuzzi de race van vele anderen, in tegenstelling tot Webber, die enkel Massa een tik uitdeelt. Daarom ga ik voor Liuzzi.

Geen reden om de SWAT op mij af te sturen. ;)

0634

Tja, Webber had ook gekund. Ik heb al wat over hem geroepen in de nabeschouwing. Zakt toch erg door het ijs dit jaar.

Jozef

Citaat van: Wizard op 14 september 2011 - 17:04:39
Ik vond de actie van Webber banaanwaardiger. Dat hij tegen Massa aanrijd, kan gebeuren. Race-incident, maar als je al terugrijdend met een vleugel onder je voorwielen zo onvoorzichtig terugkeert en dan ook nog eens van de baan schiet, vind ik dat niet al te slim. Liuzzi vind ik een combinatie tussen overenthousiasme en domme pech. Echter kan ik de keuze wel begrijpen.

Webber zei op de BBC dat hij niet wist dat zijn voorvleugel onder zijn auto zat, waardoor hij natuurlijk heel wat minder hard kon remmen op de voorwielen.

Wizard

Lijkt mij stug. Buiten het feit dat als je niet zeker weet of je voorvleugel weg is of nog onder de auto hangt, je jezelf ervan overtuigd.

Sabai

Ik vond het ook niet een al te slimme actie van webber hij ging vol in de 7e versnelling op de parabolica af. Lijkt me logies dat je de bocht dan niet haalt. Je hebt niet veel vleugel nodig op Monza maar zo weinig  ;) daar red je het niet mee

Forza F1


Kootje

Ben het zowaar eens met Wizard eens.  ;)

Liuzzi werd toch enigszins het gras opgedwongen, en ja .... dan raak je 'm soms kwijt.
Maar dat vond ik nu niet echt dom.

De actie van Webber vind ik wat dat betereft vele malen stommer.
Iedere raceliefhebber weet dat je zonder voorvleugel geen downforce op je voorwielen meer hebt.
En als je dan toch vol de Parabolica in wil, ben je gewoon niet al te snugger.
Als je dan later ook nog claimt dat je niet wist dat de vleugel onder de auto zat, neem je wat miuj betreft de kijker ook nog eens niet serieus.
Ik bedoel ..... als je in de Retifiglio (1e chicane) op 'n knullige manier (komt er ook nog bij) je vleugel eraf rost, kun je mij niet wijsmaken dat je in de Parabolica (laatste bocht) nog steeds niet doorhebt dat dat kreng onder je auto zit.

Forza F1

Citaat van: Kootje op 14 september 2011 - 20:08:26
Liuzzi werd toch enigszins het gras opgedwongen, en ja .... dan raak je 'm soms kwijt.
Maar dat vond ik nu niet echt dom.

Een race wordt nooit in de eerste bocht gewonnen, maar je kan ze er wel verliezen.

En dit was Monza 2011, niet Monaco 2010. Hier kan je wel degelijk auto's voorbij gaan.
Zodoende was het wel dom van Liuzzi om zodanig veel risico's te nemen om de eerste bocht in te gaan.
Hij rijdt achteraan, en hij denkt dan waarschijnlijk dat hij niks te verliezen heeft, maar bekijk het eens andersom: wat heeft hij ermee te winnen? Op dit circuit: NIKS. No way dat hij zelfs maar een Virgin achter zich zou kunnen houden op dit circuit.

Jozef

Het verschil Virgin-HRT moet zo ongeveer even groot zijn als het verschil McLaren-Mercedes. En toch...

Als je als F1-coureur naar de eerste bocht rijdt en denkt: "ik moet mijn best niet doen om in te halen, want ik verlies die plaatsen toch later weer", dan kun je maar beter met pensioen gaan...

T.Nuvolari

#14
Volgens mij werd hij, Liuzzi, eerder verrast toen de wagens voor hem harder op de rem gingen staan dan hijzelf. In mijn ogen week hij uit om iemand niet te raken waardoor hij op het gras kwam, met de gekende gevolgen. Voor een groot deel zijn eigen schuld dus, maar er zat ook wel wat pech bij.

Ik geloof Webber als hij verteld wat hij verteld. Hij rijdt een heel circuit over zonder voorvleugel! Dat kan je niet als je als een volslagen gek over het circuit dendert. Dat hij de Parabolica al haalde zonder voorvleugel zegt daar genoeg over. Ik vond de actie met Massa dommer.