Man van de race: Italië

Gestart door Kootje, 11 september 2011 - 17:31:41

« vorige - volgende »

De vraag is bekend.

Vettel
8 (32%)
Button
6 (24%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Schumacher
8 (32%)
Massa
0 (0%)
Alguersuari
2 (8%)
DiResta
0 (0%)
Senna
1 (4%)
Buemi
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 24 september 2011 - 17:31:41

0634

hoe weet jij dan dat hij eigenlijk iets anders wou zeggen?

Franky R.

Citaat van: Jozef op 12 september 2011 - 17:45:52
Citaat van: Wizard op 12 september 2011 - 17:08:36
Ze probeerde Lewis wel uit de tent te lokken maar hij glimlachte en zei 'thats racing'. Vond ik wel sportief van Lewis.
Idd, Lewis zegt al een tijd niet meer wat hij denkt maar kiest voor de politiek correcte antwoorden, ik geloof ongeveer sinds Canada.

Zeer jammere ontwikkeling.


Nee, sinds "Because I am Black, like Ali G said" te Monaco...


Citaathoe weet jij dan dat hij eigenlijk iets anders wou zeggen?


Ik meende het ook te zien. Hij frunnikte een beetje nerveus aan zijn zonnebril...Maar zeker weten doe ik dat niet. En het was wel beter geweest dat hij nu op zijn tong beet...


Het e.e.a. rondom Hamilton is nog niet in een rustiger vaarwater gekomen...




Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 september 2011 - 18:22:28
hoe weet jij dan dat hij eigenlijk iets anders wou zeggen?

Hij is al enkele races niet meer dezelfde, daar kun je gewoon niet omheen. In Spa reageerde hij op de BBC ook al als een suffe geketende beer die even zijn verplicht nummertje kwam afleggen. En in Hongarije was het ook al van "oh jee ik moet me echt verontschuldigen bij di Resta", terwijl die er nog niet eens last van had gehad.

Het valt mij echt op, sinds zijn grap over Ali G (bedankt voor de herinnering Franky) en de daaropvolgende mediastorm is elk woordje dat Lewis uitspreekt helemaal gewikt en gewogen en volledig politiek correct. Helemaal niet de Lewis waar ik van hou.

Nu goed, zolang het niet afschijnt op zijn rijstijl vind ik het allemaal prima, maar zelfs daar begin ik sinds gisteren aan te twijfelen. Ik zou zelfs zo ver durven gaan om te zeggen dat Lewis een stukje vertrouwen kwijt is, maar dat kan natuurlijk weer helemaal omslaan als hij nog eens een goede race rijdt (wat alweer anderhalve maand geleden is).

0634

Oh, hij zit inderdaad niet lekker in zijn vel, dat ben ik met je eens. In topvorm, gaat hij veel sneller langs Schumacher, of die nou goed verdedigt of niet. Die McLaren is in de basis gewoon de betere wagen en op Monza kan je nou eenmaal inhalen. Maar hij zette zijn acties niet door gisteren. Blijkbaar zit de kritiek toch in zijn kop.

In de basis is hij een enorm natuurtalent, beter ook dan Button. Maar momenteel komt het er absoluut niet uit. Maar of hij afgelopen zondag eigenlijk vond dat Schumacher over het randje reed, geloof ik niet. Hamilton is nooit een jankerd geweest, en gaat een goed gevecht nooit uit de weg. Bovendien zag ik Schumacher ook niets verkeerd doen, al heb ik mijn twijfels of hij niet de regel overtrad die voorschrijft dat je maar een keer van lijn mag veranderen. Want eigenlijk deed hij dat toch wel...

Kootje

Hamilton riep er wel wat over op de boordradio.
Hij was dus duidelijk niet blij met Schumi.
Ook in dat bewuste BBC interview straalde de "ziekte" er vanaf.

Dus ja, ik denk wel dat hij politiek correct antwoorde, net als dat ik ook denk dat hij in z'n rijden nogal voorzichtig was.
Op zich niet zo gek natuurlijk, na al die kritiek die hij dit jaar al te verduren heeft gehad.
Maar wel on-Hamilton's.

Wizard

Hamilton gaf eerder aan oververmoeid te zijn. Voornamelijk door de sponsorverplichtingen waar McLaren hem deels van 'vrijgesteld' heeft. Maar dit is gewoon niet zijn seizoen. McLaren was in het begin niet snel genoeg en Lewis probeerde dit te kort te compenseren door te overmaximaliseren. Zo links en rechts raakte hij betrokken in diverse incidenten en trok de aandacht van de wedstrijdleiding. En hij werd dan ook aangepakt. Dus had nog meer achterstand. Dan raak je toch in een soort van neerwaarse spiraal. Zeker als blijkt dat McLaren de snelheid nu wel heeft. Ik kan me prima voorstellen dat het hem frustreert en hij een stukje zelfvertrouwen verloren is. Maar daar zie ik wel goedkomen. Hier rust ook een taak bij McLaren. Die moeten Lewis weer 'terug op aarde zetten.'

Enzo

#51
Schijnt dat Whitmarsh en Button dikke vrienden zijn, beetje zoals Lewis en Ron Dennis waren.
Volgens sommige is Hamilton momenteel niet echt happy bij McLaren.
Wellicht dat een ander team hem gelukkig kan maken?
Zie het niet zo snel gebeuren hoor, maar wie weet...


Jozef

#52
Ik denk niet dat er een team is waar Hamilton beter zou kunnen aarden hoor. Naast Vettel rijden zal nooit gebeuren om verschillende redenen. Bij Ferrari zal hij ook niet in de watten gelegd worden. Misschien dat Mercedes hem nog zou liggen maar dan moet hij wel eerst een Rosberg verslaan die daar sterk in zijn schoenen staat.

Nee, ik denk dat Hamilton nog altijd op zijn plek zit bij McLaren. Het seizoen had niet veel anders moeten lopen of hij had al 40 punten meer gehad dan hij nu heeft (deels door zijn eigen fout, deels door pech). Als hij er voortaan in slaagt om uit de problemen te blijven, dan staat hij qua rijderskwaliteiten nog steeds gelijk met Vettel en Alonso, zo niet hoger. Geeft McLaren hem een heel seizoen een auto die races kan winnen, dan is hij voor mij titelkandidaat nummer 1.

2011 is zijn jaar niet, maar dat hoeft niets te betekenen voor 2012/2013/2014/...

(zeer late edit, mijn post was niet overal duidelijk vond ik)

Enzo

Citaat van: Jozef op 13 september 2011 - 00:23:56
Ik denk niet dat er een team is waar Hamilton beter zou kunnen aarden hoor. Naast Vettel rijden zal nooit gebeuren om verschillende redenen. Bij Ferrari zal hij ook niet in de watten gelegd worden. Misschien dat Mercedes hem nog zou liggen maar dan moet hij wel eerst een Rosberg verslaan die daar sterk in zijn schoenen staat.

Nee, ik denk dat Hamilton nog altijd op zijn plek zit bij McLaren. Het seizoen had niet veel anders moeten lopen of hij had al 40 punten meer gehad dan hij nu heeft (deels door zijn eigen fout, deels door pech). Als hij erin slaagt om uit de problemen te blijven, dan staat hij nog steeds gelijk met Vettel en Alonso, zo niet hoger. Geeft McLaren hem het hele seizoen een auto die races kan winnen, dan is hij voor mij titelkandidaat nummer 1.

2011 is zijn jaar niet, maar dat hoeft niets te betekenen voor 2012/2013/2014/...

Helemaal me eens trouwens, komt zeker goed met Hamilton.
Maar dit is duidelijk niet zijn jaar.

0634

Er zit, denk ik, ook gewoon mentaal iets niet lekker bij hem. Hij heeft moeite om te gaan met de situatie dat hij al drie jaar geen echte titelkandidaat meer is en overvleugeld wordt door Vettel.

Vergelijk het eens met Button: die reed jaren in dramatische bakken tot hij ineens een winnende wagen kreeg, goed presteerde en vervolgens naar een echt topteam mocht waar hij weliswaar niet de beste wagen heeft maar wel voorin mee kan doen en lekker kan winnen van tijd tot tijd. Die jongen heeft de andere kant van de grid zovaak gezien dat hij dit nog steeds moet beleven als een droom. Niet voor niets zei hij vorig jaar een keer dat als hij er niet van zou balen als hij nooit meer kampioen zou worden, omdat hij al een titel heeft.

Voor Hamilton ligt dat heel anders. Die heeft meerdere keren aangegeven veel titels te willen pakken. Logisch ook. Hij is als golden boy jarenlang door McLaren beschermd en opgeleid, iedereen heeft hem altijd maar verteld hoe vreselijk goed hij wel niet is. Begon feitelijk vanaf zijn eerste jaar in F1 meteen te winnen en te vechten om titels, wint er dan ook eentje en dan ineens stokt alles. Ineens is er geen winnende wagen meer, en komt Vettel opzetten die hem ook nog eens zijn record als jongste kampioen afpakt. Ineens is Vettel de nieuwe golden boy van de F1.

Dan komt er ook nog eens van alle kanten (overdreven) kritiek op zijn rijstijl terwijl hij altijd alleen maar te horen kreeg hoe geweldig hij was. Hij wint gewoon niet meer, en iedereen zoekt hem. Hij heeft gewoon moeite om daarmee om te gaan, dat gaat in zijn kop zitten, wordt onzeker en gaat gewoon minder rijden. Komt wel weer goed, maar ik denk (amateurpsycholoog die ik ben ;)) dat dat het wel zo'n beetje is.

Kootje

Citaat van: Enzo op 12 september 2011 - 23:33:15
Schijnt dat Whitmarsh en Button dikke vrienden zijn, beetje zoals Lewis en Ron Dennis waren.
Volgens sommige is Hamilton momenteel niet echt happy bij McLaren.
Wellicht dat een ander team hem gelukkig kan maken?
Zie het niet zo snel gebeuren hoor, maar wie weet...



Zo te zien zal dat andere team geen Ferrari worden.  ::)
Die monteurs kijken niet bepaald vol bewondering naar Lewis.  ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 13 september 2011 - 07:00:05
Er zit, denk ik, ook gewoon mentaal iets niet lekker bij hem. Hij heeft moeite om te gaan met de situatie dat hij al drie jaar geen echte titelkandidaat meer is en overvleugeld wordt door Vettel.

Vergelijk het eens met Button: die reed jaren in dramatische bakken tot hij ineens een winnende wagen kreeg, goed presteerde en vervolgens naar een echt topteam mocht waar hij weliswaar niet de beste wagen heeft maar wel voorin mee kan doen en lekker kan winnen van tijd tot tijd. Die jongen heeft de andere kant van de grid zovaak gezien dat hij dit nog steeds moet beleven als een droom. Niet voor niets zei hij vorig jaar een keer dat als hij er niet van zou balen als hij nooit meer kampioen zou worden, omdat hij al een titel heeft.

Voor Hamilton ligt dat heel anders. Die heeft meerdere keren aangegeven veel titels te willen pakken. Logisch ook. Hij is als golden boy jarenlang door McLaren beschermd en opgeleid, iedereen heeft hem altijd maar verteld hoe vreselijk goed hij wel niet is. Begon feitelijk vanaf zijn eerste jaar in F1 meteen te winnen en te vechten om titels, wint er dan ook eentje en dan ineens stokt alles. Ineens is er geen winnende wagen meer, en komt Vettel opzetten die hem ook nog eens zijn record als jongste kampioen afpakt. Ineens is Vettel de nieuwe golden boy van de F1.

Dan komt er ook nog eens van alle kanten (overdreven) kritiek op zijn rijstijl terwijl hij altijd alleen maar te horen kreeg hoe geweldig hij was. Hij wint gewoon niet meer, en iedereen zoekt hem. Hij heeft gewoon moeite om daarmee om te gaan, dat gaat in zijn kop zitten, wordt onzeker en gaat gewoon minder rijden. Komt wel weer goed, maar ik denk (amateurpsycholoog die ik ben ;)) dat dat het wel zo'n beetje is.

En met je laatste alinea, sla je denk ik volledig de spijker op de kop.

Enzo

Citaat van: Kootje op 13 september 2011 - 10:22:51
Citaat van: Jeroen op 13 september 2011 - 07:00:05
Er zit, denk ik, ook gewoon mentaal iets niet lekker bij hem. Hij heeft moeite om te gaan met de situatie dat hij al drie jaar geen echte titelkandidaat meer is en overvleugeld wordt door Vettel.

Vergelijk het eens met Button: die reed jaren in dramatische bakken tot hij ineens een winnende wagen kreeg, goed presteerde en vervolgens naar een echt topteam mocht waar hij weliswaar niet de beste wagen heeft maar wel voorin mee kan doen en lekker kan winnen van tijd tot tijd. Die jongen heeft de andere kant van de grid zovaak gezien dat hij dit nog steeds moet beleven als een droom. Niet voor niets zei hij vorig jaar een keer dat als hij er niet van zou balen als hij nooit meer kampioen zou worden, omdat hij al een titel heeft.

Voor Hamilton ligt dat heel anders. Die heeft meerdere keren aangegeven veel titels te willen pakken. Logisch ook. Hij is als golden boy jarenlang door McLaren beschermd en opgeleid, iedereen heeft hem altijd maar verteld hoe vreselijk goed hij wel niet is. Begon feitelijk vanaf zijn eerste jaar in F1 meteen te winnen en te vechten om titels, wint er dan ook eentje en dan ineens stokt alles. Ineens is er geen winnende wagen meer, en komt Vettel opzetten die hem ook nog eens zijn record als jongste kampioen afpakt. Ineens is Vettel de nieuwe golden boy van de F1.

Dan komt er ook nog eens van alle kanten (overdreven) kritiek op zijn rijstijl terwijl hij altijd alleen maar te horen kreeg hoe geweldig hij was. Hij wint gewoon niet meer, en iedereen zoekt hem. Hij heeft gewoon moeite om daarmee om te gaan, dat gaat in zijn kop zitten, wordt onzeker en gaat gewoon minder rijden. Komt wel weer goed, maar ik denk (amateurpsycholoog die ik ben ;)) dat dat het wel zo'n beetje is.

En met je laatste alinea, sla je denk ik volledig de spijker op de kop.

Precies mijn visie!  :)
Hoewel ik denk dat er nog een factor mee speelt bij Lewis, namelijk de overdreven sterallures.
Hij is imo iets teveel bezig met cool zijn en populair doen voor Nicole en haar muziekvriendjes.
Het komt soms een beetje puberaal over, iets wat hij in z´n eerste jaren niet had. (iig niet liet zien)
De ommekeer hierin kwam ongeveer gelijk met het ontslaan van zijn vader...

Vieze baas

Citaat van: Enzo op 13 september 2011 - 13:39:09
Citaat van: Kootje op 13 september 2011 - 10:22:51
Citaat van: Jeroen op 13 september 2011 - 07:00:05
Er zit, denk ik, ook gewoon mentaal iets niet lekker bij hem. Hij heeft moeite om te gaan met de situatie dat hij al drie jaar geen echte titelkandidaat meer is en overvleugeld wordt door Vettel.

Vergelijk het eens met Button: die reed jaren in dramatische bakken tot hij ineens een winnende wagen kreeg, goed presteerde en vervolgens naar een echt topteam mocht waar hij weliswaar niet de beste wagen heeft maar wel voorin mee kan doen en lekker kan winnen van tijd tot tijd. Die jongen heeft de andere kant van de grid zovaak gezien dat hij dit nog steeds moet beleven als een droom. Niet voor niets zei hij vorig jaar een keer dat als hij er niet van zou balen als hij nooit meer kampioen zou worden, omdat hij al een titel heeft.

Voor Hamilton ligt dat heel anders. Die heeft meerdere keren aangegeven veel titels te willen pakken. Logisch ook. Hij is als golden boy jarenlang door McLaren beschermd en opgeleid, iedereen heeft hem altijd maar verteld hoe vreselijk goed hij wel niet is. Begon feitelijk vanaf zijn eerste jaar in F1 meteen te winnen en te vechten om titels, wint er dan ook eentje en dan ineens stokt alles. Ineens is er geen winnende wagen meer, en komt Vettel opzetten die hem ook nog eens zijn record als jongste kampioen afpakt. Ineens is Vettel de nieuwe golden boy van de F1.

Dan komt er ook nog eens van alle kanten (overdreven) kritiek op zijn rijstijl terwijl hij altijd alleen maar te horen kreeg hoe geweldig hij was. Hij wint gewoon niet meer, en iedereen zoekt hem. Hij heeft gewoon moeite om daarmee om te gaan, dat gaat in zijn kop zitten, wordt onzeker en gaat gewoon minder rijden. Komt wel weer goed, maar ik denk (amateurpsycholoog die ik ben ;)) dat dat het wel zo'n beetje is.

En met je laatste alinea, sla je denk ik volledig de spijker op de kop.

Precies mijn visie!  :)
Hoewel ik denk dat er nog een factor mee speelt bij Lewis, namelijk de overdreven sterallures.
Hij is imo iets teveel bezig met cool zijn en populair doen voor Nicole en haar muziekvriendjes.
Het komt soms een beetje puberaal over, iets wat hij in z´n eerste jaren niet had. (iig niet liet zien)
De ommekeer hierin kwam ongeveer gelijk met het ontslaan van zijn vader...

waar baseer je het cool zijn en populair doen op??

Enzo

Nou das gewoon iets wat me opvalt de laatste tijd. Denk aan zijn opmerking over rasicme en de stewards of zijn acties in Australië.
Soms lijkt hij gewoon drukker met z'n imago naast de baan dan met het racen zelf.
Tis verder niet zo belangrijk, hij moet vooral doen waar hij zin in heeft, uiteindelijk gaat het om wat hij op de baan laat zien. Maar gezien we toch een diepte analyse aan het maken waren... :)