Man van de race: Italië

Gestart door Kootje, 11 september 2011 - 17:31:41

« vorige - volgende »

De vraag is bekend.

Vettel
8 (32%)
Button
6 (24%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Schumacher
8 (32%)
Massa
0 (0%)
Alguersuari
2 (8%)
DiResta
0 (0%)
Senna
1 (4%)
Buemi
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 24 september 2011 - 17:31:41

0634

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:34:46
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.


Maar dat is dan geen "wegzetten", zoals jij dat noemde...Als Schumi geen tractie-problemen had, dan had ook een Button het gras mogen opzoeken...
Die vermeende problemen met de banden had hij ook al een halve minuut eerder bij Hamilton... Toch kwam die er niet langs...

0634

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:39:37
Citaat van: Makke op 11 september 2011 - 21:31:17
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.

Feit. En je moet uiteraard proberen vooraleer je kan profiteren van eventuele zwaktes, maar Button heeft dit seizoen al veel mooiere zaken laten zien. Nop, hij deed niets verkeerd maar deed imho ook helemaal niets speciaals. Tenzij je natuurlijk vind dat Hamilton geen hinder ondervond van zijn uitstapje, Schumachers banden nog in goeie staat waren en Alonso even sterk reageerde als normaal.

Dat is niet Buttons probleem. En dat maakt zijn race ook niet minder mooi. Niet iedere inhaalactie kan uit het boekje zijn. Doel van een inhaalactie is een positie te winnen en daarin slaagt Button glansrijk. En niet alleen nu. Ik vind hem een inhaalbeest. Niet voor niks heeft hij de meeste inhaalactie achter zijn naam. En of zijn voorganger nu een mindere auto had, of slechtere banden of van mijn part z'n teelbal verdraaid in zijn string had zitten, terzijde. Zijn inhalen berust niet op toeval maar op kennis en kunde.
Niet alleen de meeste, maar itt zijn teamgenoot, die door velen gezien wordt als beste inhaler van het veld, zijn alle inhaalacties van Button uitgevoerd zonder fouten, zonder overdreven incidenten en zonder dat hij zelf of anderen van de baan stuiterden. Dat erbij optellend, ben je dus gewoon een beest van een inhaler in mijn ogen.

0634

Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 22:33:08
Wizard; ik ben het absoluut niet mee u eens en de reden waarom is omdat op dat moment schumacher zijn banden compleet op waren, hamilton had ook al heel de tijd zitte jagen, button niet, button zijn banden waren verser dan die van hamilton daardoor, zo kon button er sneller en makkelijker voorbij :-).
Dat kan een factor zijn. Maar dat verklaard natuurlijk nooit waarom Button in vier bochten langs MS schiet en LH twintig ronden wordt opgehouden. Dat verschil is wel érg groot natuurlijk.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 23:21:53
Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 22:33:08
Wizard; ik ben het absoluut niet mee u eens en de reden waarom is omdat op dat moment schumacher zijn banden compleet op waren, hamilton had ook al heel de tijd zitte jagen, button niet, button zijn banden waren verser dan die van hamilton daardoor, zo kon button er sneller en makkelijker voorbij :-).
Dat kan een factor zijn. Maar dat verklaard natuurlijk nooit waarom Button in vier bochten langs MS schiet en LH twintig ronden wordt opgehouden. Dat verschil is wel érg groot natuurlijk.

Wat ik al eerder schreef, had Button niet een hogere topsnelheid?

0634

Citaat van: Enzo op 11 september 2011 - 23:24:13
Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 23:21:53
Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 22:33:08
Wizard; ik ben het absoluut niet mee u eens en de reden waarom is omdat op dat moment schumacher zijn banden compleet op waren, hamilton had ook al heel de tijd zitte jagen, button niet, button zijn banden waren verser dan die van hamilton daardoor, zo kon button er sneller en makkelijker voorbij :-).
Dat kan een factor zijn. Maar dat verklaard natuurlijk nooit waarom Button in vier bochten langs MS schiet en LH twintig ronden wordt opgehouden. Dat verschil is wel érg groot natuurlijk.

Wat ik al eerder schreef, had Button niet een hogere topsnelheid?
Dan Hamilton? Geen idee. Maar een kilometertje meer of minder verklaard het enorme verschil ook niet.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 23:26:30
Citaat van: Enzo op 11 september 2011 - 23:24:13
Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 23:21:53
Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 22:33:08
Wizard; ik ben het absoluut niet mee u eens en de reden waarom is omdat op dat moment schumacher zijn banden compleet op waren, hamilton had ook al heel de tijd zitte jagen, button niet, button zijn banden waren verser dan die van hamilton daardoor, zo kon button er sneller en makkelijker voorbij :-).
Dat kan een factor zijn. Maar dat verklaard natuurlijk nooit waarom Button in vier bochten langs MS schiet en LH twintig ronden wordt opgehouden. Dat verschil is wel érg groot natuurlijk.


Wat ik al eerder schreef, had Button niet een hogere topsnelheid?
Dan Hamilton? Geen idee. Maar een kilometertje meer of minder verklaard het enorme verschil ook niet.

Button heeft een betere race gereden dat spreekt voor zich. Heb ook even de snelheden nagekeken en Hamilton en Button waren gelijk.
Zag wel Button's interview waarin hij de inhaalactie nog eens evalueerde, hierin legt hij uit dat hij z'n KERS had opgespaard voor deze actie.
Wellicht is dat wat het verschil maakte en het moment van de race qua toestand van de banden etc.


Jozef

Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 23:17:35
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:34:46
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.


Maar dat is dan geen "wegzetten", zoals jij dat noemde...Als Schumi geen tractie-problemen had, dan had ook een Button het gras mogen opzoeken...
Die vermeende problemen met de banden had hij ook al een halve minuut eerder bij Hamilton... Toch kwam die er niet langs...

Natuurlijk niet, Schumacher roste hem van de baan. ;D ;D ;D

Nee, dat Button Hamilton en Schumacher inhaalde waren allebei cadeaus. Hamilton omdat die net van de baan was geweest, Schumacher omdat diens banden aan gort waren. Blijft Schumacher nog een ronde langer buiten, dan pakt Lewis hem ook gewoon, maar dat doet Schumi uiteraard niet.

Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat niemand hier Alguersuari heeft genoemd? ??? Van 18 naar 7, verslaat zijn teamgenoot en ook Di Resta en Maldonado die voor hem startten (en werd verder natuurlijk wel geholpen door de uitvallers Rosberg, Petrov, Webber, Sutil, Kobayashi, Perez en het feit dat Senna en Barrichello tijd verloren bij het incident bij de start, maar dan nog was het een sterke race, beste resultaat voor STR dit seizoen).

Wizard

Wat was er zo speciaal aan? Half veld wordt voor hem geëlimineerd en hij ligt 10de na de eerste ronde. En echt bijzondere dingen heb ik hem niet zien doen.

0634

Er valt ook niets bijzonders meer te doen. Haal je niet in, haal je niet in. Haal je wel in, is het nog niets bijzonders. Het gaat er blijkbaar alleen nog maar om hoe je het cijfermatig hebt gedaan. Nou, dan deden Vettel, toch weer Button en Algu het het beste.

Kootje

Citaat van: Jozef op 12 september 2011 - 01:17:15
Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat niemand hier Alguersuari heeft genoemd? ??? Van 18 naar 7, verslaat zijn teamgenoot en ook Di Resta en Maldonado die voor hem startten (en werd verder natuurlijk wel geholpen door de uitvallers Rosberg, Petrov, Webber, Sutil, Kobayashi, Perez en het feit dat Senna en Barrichello tijd verloren bij het incident bij de start, maar dan nog was het een sterke race, beste resultaat voor STR dit seizoen).

Oke .... hij gaat van 18 naar 7 en heeft dus 11 plaatsen gewonnen.
En vervolgens worden er 8 namen genoemd van wie het het kado heeft gekregen.
Uiteindelijk heeft hij dus maar 3 plekken gewonnen.
Begrijp me niet verkeerd .... hij heeft 't prima gedaan, maar zo bijzonder ook weer niet.

Button wordt 't voor mij ook niet.
Die kreeg Hamilton kado doordat Schumi hem 't gras opdwong, kreeg Schumi kado omdat deze bij hem (wellicht door z'n bandenprobleem) bij lange na niet zo heftig verdedigde als bij Hammilton, en Alonso zat gewoon te slapen.
Wederom geld hier dat hij 't prima heeft gedaan, maar niets bijzonders.

Bijzonder vond ik het gevecht Schumi vs Hammi met als toppunt de counter buitenom nadat Hammi hem wél was gepasseerd, en de manier waarop Vettel tegen alle verwachtingen in het veld domineerde met als toppunt zijn move op Alonso.

rafael25

Hamilton had probleem met zijn KERS
Waarom gebruikt Kers niet???


Kootje

Citaat van: rafael25 op 12 september 2011 - 16:25:14
Hamilton had probleem met zijn KERS
Waarom gebruikt Kers niet???



Je linkje werkt niet Rafael, de video is al verwijdert.  :(

Maar goed, volgens mij gebruikte Hammi z'n KERS gewoon.
Hij deed dit net als Schumi verdeeld over de gehele ronde.
Dat is meerdere malen duidelijk in beeld geweest dmv 't grafiekje.

Wel leek het mij dat zijn DRS elke keer vrij laat openging.
Dus wellicht dat dat niet naar behoren werkte ??
Echter betwijfel ik dat ook, omdat hij na de race KERS of DRS iig niet als excuus gebruikte.

Enige excuus dat hij had, is dat hij zat te slapen na de SC, waardoor Schumi hem kon passeren.
Zelfs over het excessieffe verdedigen van Schumi heeft hij 't niet gehad.

Wizard

Ze probeerde Lewis wel uit de tent te lokken maar hij glimlachte en zei 'thats racing'. Vond ik wel sportief van Lewis.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 september 2011 - 06:52:37
Er valt ook niets bijzonders meer te doen. Haal je niet in, haal je niet in. Haal je wel in, is het nog niets bijzonders. Het gaat er blijkbaar alleen nog maar om hoe je het cijfermatig hebt gedaan. Nou, dan deden Vettel, toch weer Button en Algu het het beste.

Dan zit ik goed met mijn keuze. ;)

Jozef

Citaat van: Wizard op 12 september 2011 - 17:08:36
Ze probeerde Lewis wel uit de tent te lokken maar hij glimlachte en zei 'thats racing'. Vond ik wel sportief van Lewis.
Idd, Lewis zegt al een tijd niet meer wat hij denkt maar kiest voor de politiek correcte antwoorden, ik geloof ongeveer sinds Canada.

Zeer jammere ontwikkeling.