Man van de race: Italië

Gestart door Kootje, 11 september 2011 - 17:31:41

« vorige - volgende »

De vraag is bekend.

Vettel
8 (32%)
Button
6 (24%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Schumacher
8 (32%)
Massa
0 (0%)
Alguersuari
2 (8%)
DiResta
0 (0%)
Senna
1 (4%)
Buemi
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 24 september 2011 - 17:31:41

_Makke_

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:28:01
Goede keuze. Senna vond ik dan ook niet tegenvallen. Jammer van zijn misstap in Spa, maar dat heeft hij vandaag rechtgetrokken.

Jep, Senna deed het goed. Nu, dat foutje in Spa mogen we volgens mij wel door de vingers zien. De eerste keer sinds lang dat ie met een volle tank aan de start van een GP stond.

Wizard

Citaat van: Makke op 11 september 2011 - 21:31:17
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.

Feit. En je moet uiteraard proberen vooraleer je kan profiteren van eventuele zwaktes, maar Button heeft dit seizoen al veel mooiere zaken laten zien. Nop, hij deed niets verkeerd maar deed imho ook helemaal niets speciaals. Tenzij je natuurlijk vind dat Hamilton geen hinder ondervond van zijn uitstapje, Schumachers banden nog in goeie staat waren en Alonso even sterk reageerde als normaal.

Dat is niet Buttons probleem. En dat maakt zijn race ook niet minder mooi. Niet iedere inhaalactie kan uit het boekje zijn. Doel van een inhaalactie is een positie te winnen en daarin slaagt Button glansrijk. En niet alleen nu. Ik vind hem een inhaalbeest. Niet voor niks heeft hij de meeste inhaalactie achter zijn naam. En of zijn voorganger nu een mindere auto had, of slechtere banden of van mijn part z'n teelbal verdraaid in zijn string had zitten, terzijde. Zijn inhalen berust niet op toeval maar op kennis en kunde.

Niels_

Schumacher. IJzersterke race van de Duitse recordkampioen. :)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:39:37
Citaat van: Makke op 11 september 2011 - 21:31:17
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.

Feit. En je moet uiteraard proberen vooraleer je kan profiteren van eventuele zwaktes, maar Button heeft dit seizoen al veel mooiere zaken laten zien. Nop, hij deed niets verkeerd maar deed imho ook helemaal niets speciaals. Tenzij je natuurlijk vind dat Hamilton geen hinder ondervond van zijn uitstapje, Schumachers banden nog in goeie staat waren en Alonso even sterk reageerde als normaal.

Dat is niet Buttons probleem. En dat maakt zijn race ook niet minder mooi. Niet iedere inhaalactie kan uit het boekje zijn. Doel van een inhaalactie is een positie te winnen en daarin slaagt Button glansrijk. En niet alleen nu. Ik vind hem een inhaalbeest. Niet voor niks heeft hij de meeste inhaalactie achter zijn naam. En of zijn voorganger nu een mindere auto had, of slechtere banden of van mijn part z'n teelbal verdraaid in zijn string had zitten, terzijde. Zijn inhalen berust niet op toeval maar op kennis en kunde.


Dan ben je niet consequent aan het oordelen, gezien je eerdere kritiek op sommige coureurs!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:34:46
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.


Maar dat is dan geen "wegzetten", zoals jij dat noemde...Als Schumi geen tractie-problemen had, dan had ook een Button het gras mogen opzoeken...

Dat is nu exact wat ik bedoel. Als dit, als dat, als zus, als zo, hou daar toch eens mee op. Dingen zijn zoals ze zijn en nogmaals, als diegene wat voor je rijdt sneller en foutloos is, kun je nooit inhalen. Daar is het hele inhalen op gebaseerd. Diegene die wordt ingehaald maakt of een stuurfout of is langzamer. Logisch! En hoe je dat verhaaltje dan presenteert, terzijde. Als het een misstapje was van Lewis had hij Button wel gepakt. Schumacher was er tussenuit maar Hamilton kon op geen manier antwoorden. Button was de betere.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:43:43
Dan ben je niet consequent aan het oordelen, gezien je eerdere kritiek op sommige coureurs!

Dat kan. Ik heb ook geen boekje naast me liggen met regels en streeflijnen maar oordeel vanuit mijn gevoel. En dat kan zeker afwijken. Ik ben net als jij mens. Maar goed, laten we inhoudelijk blijven.

Edwin90

Vettel, afgezien van de mindere start gewoon weer de beste vandaag.

_Makke_

Citaat van: Edwin90 op 11 september 2011 - 21:47:59
Vettel, afgezien van de mindere start gewoon weer de beste vandaag.

Zijn start viel nog wel mee volgens mij. Alonso was gewoon weer fantastisch weg.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:44:54
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:34:46
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 21:16:39
Tsja, maar zo kun je iedere inhaalactie wel willen afzwakken. Het is altijd dat of iemand langzamer is of een -tijdelijk- mindere wagen heeft of een fout maakt. Dat is essentiëel bij inhalen. En Button doet het wel.


Maar dat is dan geen "wegzetten", zoals jij dat noemde...Als Schumi geen tractie-problemen had, dan had ook een Button het gras mogen opzoeken...

Dat is nu exact wat ik bedoel. Als dit, als dat, als zus, als zo, hou daar toch eens mee op. Dingen zijn zoals ze zijn en nogmaals, als diegene wat voor je rijdt sneller en foutloos is, kun je nooit inhalen. Daar is het hele inhalen op gebaseerd. Diegene die wordt ingehaald maakt of een stuurfout of is langzamer. Logisch! En hoe je dat verhaaltje dan presenteert, terzijde. Als het een misstapje was van Lewis had hij Button wel gepakt. Schumacher was er tussenuit maar Hamilton kon op geen manier antwoorden. Button was de betere.


Wat ik daarmee zeg, is dat niemand voorbij een Schumacher was gereden. Niet zo als hoe hij vandaag reed! Met die hoge top van de Mercedes.


En voor de zoveelste keer...iedereen heeft kunnen zien waarom Hamilton Schumacher niet voorbij kon op het rechte stuk...Waarom blijf je daaromheen praten?


Had Hamilton Schumi geramd, dan was jij weer te keer gegaan. Nu deed Lewis het heel wat rustiger, en dan is het weer niet goed? ::)


Ik heb het al eerder gezegd; Hun voor en nadelen hieven elkaar op...plus dat Schumi zich extra breed maakte!


Wat snap je daar niet aan?



Franky R.

Citaat van: Makke op 11 september 2011 - 21:50:12
Citaat van: Edwin90 op 11 september 2011 - 21:47:59
Vettel, afgezien van de mindere start gewoon weer de beste vandaag.

Zijn start viel nog wel mee volgens mij. Alonso was gewoon weer fantastisch weg.


Typisch Ferrari...Altijd dat ene extra op Monza... ;D

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:51:17
Wat ik daarmee zeg, is dat niemand voorbij een Schumacher was gereden. Niet zo als hoe hij vandaag reed! Met die hoge top van de Mercedes.


En voor de zoveelste keer...iedereen heeft kunnen zien waarom Hamilton Schumacher niet voorbij kon op het rechte stuk...Waarom blijf je daaromheen praten?

Mag je in de bochten niet inhalen? Want dat heb ik Button, Schumacher alsook Vettel zien doen. Jij weigert toe te geven dat het geen al te beste race was en haalt nu alles uit de kast zijn matig optreden te verbloemen. Maar ik heb gezien wat ik heb gezien en dat is dat inhalen mogelijk is. En nogmaals, als Hamilton niet lag te pitten tijdens de SC, was Schumacher er nooit voorgekomen. Dus hoe je het ook wendt of keert, Hamilton zat vast achter Schumacher door zijn eigen toedoen. Geef dat nu gewoon toe en stop eens met zoeken naar argumenten die er niet zijn.

CitaatHad Hamilton Schumi geramd, dan was jij weer te keer gegaan. Nu deed Lewis het heel wat rustiger, en dan is het weer niet goed? ::)

Ging ik ook te keer toen Hamilton Button ramde (Canada)? Of de keren toen beide mekaar toucheerde? Ging ik te keer toen Lewis Alonso een tikje gaf om te laten zien 'hier ben ik'? Volgens mij heb ik op de bank staan te springen van enthousiasme. Hier houd ik van! Dat is wat anders dan in Spa waar hij een domme fout maakt. Ja, dan zeg ik het gewoon. Of dat nu Lewis is of Fernando. Boeiend.

CitaatIk heb het al eerder gezegd; Hun voor en nadelen hieven elkaar op...plus dat Schumi zich extra breed maakte!

Schumacher kan zeker verdedigen, maar Button zwiepte er binnen 4 bochten langs. Dan ligt het écht aan Hamilton. Geef dat nou gewoon toe? Wat maakt het uit? Je kunt niet iedere GP-weekend de sterren van de hemel rijden. Vandaag was Hamilton niet op z'n best. Dat hoef je niet met hand en tand te verdedigen. Dat geeft prima aan dat hij ook mens is. En vast zitten achter iemand kan gebeuren. Daarin is Lewis echt niet de enige.


CitaatWat snap je daar niet aan?

Ik snap het prima. En jammer dat je wederom doet alsof ik de dommerik ben. Want de wijsheid welke jij denkt in pacht te hebben is een argument waarna jij zelf gezocht hebt en doet alsof het de waarheid is. Vettel had nog minder snelheid maar zwiepte ook vrolijk langs de Ferrari. En als het niet op top kan, moet het maar elders en anders. Racen is niet alleen inhalen op top.

Enzo


Schumiiii

Wizard; ik ben het absoluut niet mee u eens en de reden waarom is omdat op dat moment schumacher zijn banden compleet op waren, hamilton had ook al heel de tijd zitte jagen, button niet, button zijn banden waren verser dan die van hamilton daardoor, zo kon button er sneller en makkelijker voorbij :-).

Franky R.

@wizard,


Wat ben jij vermoeiend man!


CitaatMag je in de bochten niet inhalen? Want dat heb ik Button, Schumacher alsook Vettel zien doen. Jij weigert toe te geven dat het geen al te beste race was en haalt nu alles uit de kast zijn matig optreden te verbloemen


Heb je niet gezien hoe Schumi verdedigde... ::)  ... Hoe wou je dan dat Lewis aan hem voorbij ging in een bocht? Zeg het maar in welke bochten hij had kunnen passeren?


CitaatIk snap het prima. En jammer dat je wederom doet alsof ik de dommerik ben. Want de wijsheid welke jij denkt in pacht te hebben is een argument waarna jij zelf gezocht hebt en doet alsof het de waarheid is


Jammer dat je nu opeens op de persoonlijk toer gaat, waar jij mij eerder van beschuldigde (België 2011 Hamilton vs Maldonado)...


Ik neem jou vanaf nu stukken minder serieus, want je bent nu wel erg hypocriet aan het doen... >:( >:( >:(

Enzo

Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 22:33:08
Wizard; ik ben het absoluut niet mee u eens en de reden waarom is omdat op dat moment schumacher zijn banden compleet op waren, hamilton had ook al heel de tijd zitte jagen, button niet, button zijn banden waren verser dan die van hamilton daardoor, zo kon button er sneller en makkelijker voorbij :-).

Dat is gedeeltelijk waar, de topsnelheid van Button lag ook iets hoger dan Hamilton dacht ik.
Hoe het ook is, Button reed een betere race dan Lewis vandaag.

Laatstgenoemde komt erg labiel op me over dit seizoen. Ik denk dat dit komt door het sterke presteren van Button en het tegenvallen van de McLaren.
Hamilton probeerde misschien wel te hard de afgelopen races, met zijn bekritiseerde incidenten als gevolg. Ook dat is niet fantastisch voor het moraal.
Dat gezegd hebbende ben ik ervan overtuigd dat Lewis zijn mojo weer terug gaat vinden en ons wat mooie dingen gaat laten zien.