Round 13: Autodromo Nazionale di Monza

Gestart door Enzo, 05 september 2011 - 23:49:39

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Kootje op 12 september 2011 - 16:35:25
Citaat van: rafael25 op 12 september 2011 - 16:27:23
0.38 kijk naar de kers



Filmpje is verwijdert van YouTube.
Er valt dus niets te zien.  ;)

inderdaad er is niets te zien. flauwe link :P

Vieze baas

Volgens mij was het heel simpel tussen Hamilton en schumacher. Schumacher had gewoon veel meer topspeed en zodra hamilton uit de slipstream was kon ie er gewoon niet langs. Schumi hield ook goed de deur dicht. Misschien dat hij die ene keer 2x bewoog maar je kan de Lesmo 1(volgens mij was het deze bocht) niet insturen vanaf de binnenkant. Button profiteerde optimaal door van hun gevecht gebruik te maken (Lewis momentum kwijt en schumi slechte banden). Wel een gaaf gevecht tussen de twee.


Kootje

Citaat van: Vieze baas op 12 september 2011 - 18:44:48
Volgens mij was het heel simpel tussen Hamilton en schumacher. Schumacher had gewoon veel meer topspeed en zodra hamilton uit de slipstream was kon ie er gewoon niet langs. Schumi hield ook goed de deur dicht. Misschien dat hij die ene keer 2x bewoog maar je kan de Lesmo 1(volgens mij was het deze bocht) niet insturen vanaf de binnenkant. Button profiteerde optimaal door van hun gevecht gebruik te maken (Lewis momentum kwijt en schumi slechte banden). Wel een gaaf gevecht tussen de twee.

Schumi bewoog elke ronde 2x en dat had niets met Lesmo 1 te maken.
Hij verdedigde namelijk op het rechte stuk tussen Lesmo 2 en de Variante Ascari rondenlang de binnenkant (links) wat normaal is, maar zodra Hamilton dan aanzette om buitenom (rechts) te gaan, ging Schumi ook naar rechts.

Op het start/finish gedeelte kwam Hammi idd topsnelheid tekort.

Jozef

Citaat van: Vieze baas op 12 september 2011 - 18:44:48
Volgens mij was het heel simpel tussen Hamilton en schumacher. Schumacher had gewoon veel meer topspeed en zodra hamilton uit de slipstream was kon ie er gewoon niet langs. Schumi hield ook goed de deur dicht. Misschien dat hij die ene keer 2x bewoog maar je kan de Lesmo 1(volgens mij was het deze bocht) niet insturen vanaf de binnenkant. Button profiteerde optimaal door van hun gevecht gebruik te maken (Lewis momentum kwijt en schumi slechte banden). Wel een gaaf gevecht tussen de twee.
Helemaal mee eens!

Sabai

Citaat van: Vieze baas op 12 september 2011 - 18:44:48
Volgens mij was het heel simpel tussen Hamilton en schumacher. Schumacher had gewoon veel meer topspeed en zodra hamilton uit de slipstream was kon ie er gewoon niet langs. Schumi hield ook goed de deur dicht. Misschien dat hij die ene keer 2x bewoog maar je kan de Lesmo 1(volgens mij was het deze bocht) niet insturen vanaf de binnenkant. Button profiteerde optimaal door van hun gevecht gebruik te maken (Lewis momentum kwijt en schumi slechte banden). Wel een gaaf gevecht tussen de twee.

Hier ging het gezegde '' waar twee vechten om een been gaat de derde er meeheen'' letterlijke op. Ik vond het een leuk gevecht hoop dat ze schummie volgend jaar een betere auto geven daar en we meer van hem gaan zien.
Verder voor Moza een geweldige race Vettel super actie en zo dominant dat had ik hem echt niet verwacht op deze baan.Alonso als een tijger Button ook sterk en krijg steeds meer waardering voor hem hoe hij dit jaar rijd voor mijn gevoel beter nog als in het jaar dat hij wk werd.

0634

Citaat van: Sabai op 12 september 2011 - 19:52:56

Hier ging het gezegde '' waar twee vechten om een been gaat de derde er meeheen'' letterlijke op. Ik vond het een leuk gevecht hoop dat ze schummie volgend jaar een betere auto geven daar en we meer van hem gaan zien.
Verder voor Moza een geweldige race Vettel super actie en zo dominant dat had ik hem echt niet verwacht op deze baan.Alonso als een tijger Button ook sterk en krijg steeds meer waardering voor hem hoe hij dit jaar rijd voor mijn gevoel beter nog als in het jaar dat hij wk werd.
Dat gevoel heb ik dus ook. Het is jammer dat hij niet zo'n geweldige kwalifier is, maar in races is hij niet alleen slim en ongelofelijk foutloos (in 2008 viel hij voor het laatst door eigen schuld uit!), hij kan ook gewoon erg goed racen. Die McLaren is daar ook wel redelijk geschikt voor met zijn hoge topsnelheid en goede KERS, maar dan nog moet je het maar doen. En hij doet, zonder dat er incidenten of ongelukken door ontstaan. Ik vind hem ook echt beter dan in zijn Brawn jaren.

Kootje

Welkom op het forum Sabai.
Altijd leuk nieuwe "pitters" te begroeten.

Wat je comment betreft zou je best weleens gelijk kunnen hebben over Button.
Die rijdt idd zéér sterk sinds hij bij McLaren zit.
 

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 september 2011 - 19:57:55
Citaat van: Sabai op 12 september 2011 - 19:52:56

Hier ging het gezegde '' waar twee vechten om een been gaat de derde er meeheen'' letterlijke op. Ik vond het een leuk gevecht hoop dat ze schummie volgend jaar een betere auto geven daar en we meer van hem gaan zien.
Verder voor Moza een geweldige race Vettel super actie en zo dominant dat had ik hem echt niet verwacht op deze baan.Alonso als een tijger Button ook sterk en krijg steeds meer waardering voor hem hoe hij dit jaar rijd voor mijn gevoel beter nog als in het jaar dat hij wk werd.
Dat gevoel heb ik dus ook. Het is jammer dat hij niet zo'n geweldige kwalifier is, maar in races is hij niet alleen slim en ongelofelijk foutloos (in 2008 viel hij voor het laatst door eigen schuld uit!), hij kan ook gewoon erg goed racen. Die McLaren is daar ook wel redelijk geschikt voor met zijn hoge topsnelheid en goede KERS, maar dan nog moet je het maar doen. En hij doet, zonder dat er incidenten of ongelukken door ontstaan. Ik vind hem ook echt beter dan in zijn Brawn jaren.

Sluit ik mij bij aan. En misschien dat ik met de volgende uitspraak geen standbeeld krijg, maar ik vind Button momenteel de betere. Misschien wat minder basissnelheid maar overall klopt hij Hamilton. Button rijdt veel slimmer, is niet te gretig, plaatst toch zijn aanval en heeft genoeg snelheid om te winnen. Overigens, bij Brawn deed hij exact het zelfde. Toen hij niet kon winnen reed hij slim en maximaliseerde hij. En zo angelde hij de titel binnen. Koel en berekenend.

0634

Dat klopt, toen deed hij ook hetzelfde. Toen hij moest inhalen op Brazilie, deed hij dat prompt. Hoeft het niet, doet hij het niet. Hij is slim.

Toch denk ik dat Lewis in bloedvorm, de betere is. Maar hij is niet in topvorm, en mist de slimmigheid van JB. Blijft het meest interessante rijdersduo sinds jaren wat mij betreft. Tegenpolen in de wagen, maar allebei top.

Kootje

Nee .... daar krijg je idd geen standbeeld mee.  ;D

Persoonlijk denk ik nog steeds dat Lewis de betere van de twee is, maar .... Button is net wat berekenender, slimmer zoals je wilt.
En op dit moment brengt hem dat net even iets meer.

Maar ik verwacht wel dat Hammi, zodra hij de pechduivel af heeft geschud*, wederom boven Button zal eindigen in het WK, en dus de betere blijft.

*dankt hij ook deels aan zichzelf natuurlijk

0634

Naja, dan moet ie wel stoppen met fouten maken. Van Button weet je zeker dat ie niet uitvalt, tenzij hij pech heeft, van Lewis moet je dat steeds maar weer afwachten. Krijgt ie dat onder controle, dan is ie niet te stoppen. Maar ja, zijn hogere foutenmarge zit ook wel in zijn rijstijl opgesloten natuurlijk. Waar Button heel natuurlijk, vloeiend, rustig en met wat onderstuur rijdt, wil Hamilton iedere bocht aanvallen. Ja, dan kan soms een of twee tienden vinden die Button nooit zal vinden, maar de kans op een slippertje is dan ook wat groter. Persoonlijk hoop ik dat Lewis gewoon Lewis blijft. Een puur, authentiek karakter.

Gerard

Citaat van: Jeroen op 12 september 2011 - 20:29:43
Dat klopt, toen deed hij ook hetzelfde. Toen hij moest inhalen op Brazilie, deed hij dat prompt. Hoeft het niet, doet hij het niet. Hij is slim.

Toch denk ik dat Lewis in bloedvorm, de betere is. Maar hij is niet in topvorm, en mist de slimmigheid van JB. Blijft het meest interessante rijdersduo sinds jaren wat mij betreft. Tegenpolen in de wagen, maar allebei top.

Helemaal mee eens! En wie had dat gedacht toen Jens in 2010 bij McLaren kwam?? Ik denk hijzelf niet eens!!
Maar Lewis is nu denk ik een beetje uit het veld geslagen en gefrustreerd waardoor veel niet lukt...
Lewis komt er ook wel weer, wacht maar!

Enzo

Hier wat mooie amateur beelden van Ascari.
Erg veel actie op de baan, echt een mooi punt om te staan als toeschouwer.  8)



Niels_

Citaat van: Gerard op 12 september 2011 - 22:55:41
Citaat van: Jeroen op 12 september 2011 - 20:29:43
Dat klopt, toen deed hij ook hetzelfde. Toen hij moest inhalen op Brazilie, deed hij dat prompt. Hoeft het niet, doet hij het niet. Hij is slim.

Toch denk ik dat Lewis in bloedvorm, de betere is. Maar hij is niet in topvorm, en mist de slimmigheid van JB. Blijft het meest interessante rijdersduo sinds jaren wat mij betreft. Tegenpolen in de wagen, maar allebei top.

Helemaal mee eens! En wie had dat gedacht toen Jens in 2010 bij McLaren kwam?? Ik denk hijzelf niet eens!!
Maar Lewis is nu denk ik een beetje uit het veld geslagen en gefrustreerd waardoor veel niet lukt...
Lewis komt er ook wel weer, wacht maar!
Ik twijfel er zelfs niet aan of de pure snelheid van Hamilton beter is dan die van Button. Maar Hamilton rijdt gewoon sneller de kantjes eraf dan Button dat zal doen. Op momenten als deze waarin alles tegenvalt, zal het ook sneller fout gaan. Wanneer hij echter meer vertrouwen heeft, zal het wel beter gaan.

Kortom: Hamilton zijn rijstijl is uiteraard wel agressiever, maar door zo te rijden gaat hij dan ook sneller overwinningen boeken in races zonder 'abnormale' omstandigheden (regen, crashes, etc).

Edwin90

Citaat van: Enzo op 13 september 2011 - 12:51:50
Hier wat mooie amateur beelden van Ascari.
Erg veel actie op de baan, echt een mooi punt om te staan als toeschouwer.  8)



Zelfde filmer waarschijnlijk maar dan de andere kant op. Mijn god wat gaat dat hard zeg.
http://www.youtube.com/watch?v=BIL51Ng2Abw&feature=related