Round 13: Autodromo Nazionale di Monza

Gestart door Enzo, 05 september 2011 - 23:49:39

« vorige - volgende »

Gerard

hahaha ja, dat is inderdaa wel concequent Wizard, maar ik geloof dat de FIA bij de start heel veel door de vingers ziet, omdat het dan sowieso een bende is, en heel druk
Hetzelfde geldt voo het afsnijden van chicanes....
Alonso drukte Vettel trouwens inderdaad ook het gras op, erg gewaagd!!

Maar goed, al met alhebben we een mooie race gezien,met veel actie, en dat is ook wel eens anders geweest...

VEttel kan over 2 weken WK zijn, maar ondanks dat hebben we tot nu toe een mooi seizoen! (vind ik dan hè... :) )

Franky R.

@Wizard,


CitaatHamilton was niet overtuigend genoeg. Kunnen we wel gaan zeuren op Schumacher, maar het was Hamilton die te kort schoot. Button liet zien hoe het wel moet. In één zwiep er omheen en doei!


Nou, nee...


Waarom Button Hamilton kon passeren heeft iedereen kunnen zien. Maar Schumi had zijn banden 'weggereden' in zijn gevecht met Lewis!


Kijk de race nog maar even terug...Op het moment dat Button dichterbij komt, zie je Schumi al zwoegen op de banden...


En Button had iets meer topsnelheid, waar Lewis meer tractie had...Daar had hij ook van kunnen profiteren in zijn gevecht met Schumi, maar Schumi reed meer naast de racelijn dan erover...

Franky R.

Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:42:53
hahaha ja, dat is inderdaa wel concequent Wizard, maar ik geloof dat de FIA bij de start heel veel door de vingers ziet, omdat het dan sowieso een bende is, en heel druk
Hetzelfde geldt voo het afsnijden van chicanes....
Alonso drukte Vettel trouwens inderdaad ook het gras op, erg gewaagd!!

Maar goed, al met alhebben we een mooie race gezien,met veel actie, en dat is ook wel eens anders geweest...

VEttel kan over 2 weken WK zijn, maar ondanks dat hebben we tot nu toe een mooi seizoen! (vind ik dan hè... :) )


Vind je?


Ik dacht juist dat Vettel zelf een stukje door het gras ging, om zo Alonso te pakken! Vandaar dat ik Vettel tot MOTR (man of the race) hebt 'gekroond'... ???

Kootje

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 19:36:56
Overigen, wacht, wacht wacht, komt-ie: Lewis dwong Alonso in het gras bij de start!!! Dus ook een straf?? Ik denk dat de FIA consequent was vandaag en niemand heeft bestraft.

Ik begrijp dat je de straf sarcastisch bedoeld, maar waar had Hamilton heen gemoeten dan ??
Hij ging zo ver mogelijk naar links om Alonso de ruimte te geven, maar daar reed ook nog 'n zekere Vettel.
En die ging niet opzij.  ::)

Schumiiii

Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:34:24
Waarom krijgt Schumacher nog niet eens een waarschuwing als hij dingen doet die reglementair niet mogen, en worden andere coureurs bestraft?
De regels zijn duidelijk, houdt je je er niet aan, wordt je bestraft. Wees dan ook concequent FIA!
Dit was inderdaad racen, op momenten ook mooi racen, maar ook ik vond Schumacher (wederom) te ver ging in het verdedigen van zijn plaats :(
Iemand met 220+ het gras opduwen vind ik niet kunnen!
En dan met 20 jaar race-ervaring moet z'n teambaas hem nog steeds vertellen hoe ver hij mag gaan??? komop zeg!


Wat alonso deed mag ook niet.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 19:45:45
Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:42:53
hahaha ja, dat is inderdaa wel concequent Wizard, maar ik geloof dat de FIA bij de start heel veel door de vingers ziet, omdat het dan sowieso een bende is, en heel druk
Hetzelfde geldt voo het afsnijden van chicanes....
Alonso drukte Vettel trouwens inderdaad ook het gras op, erg gewaagd!!

Maar goed, al met alhebben we een mooie race gezien,met veel actie, en dat is ook wel eens anders geweest...

VEttel kan over 2 weken WK zijn, maar ondanks dat hebben we tot nu toe een mooi seizoen! (vind ik dan hè... :) )


Vind je?


Ik dacht juist dat Vettel zelf een stukje door het gras ging, om zo Alonso te pakken! Vandaar dat ik Vettel tot MOTR (man of the race) hebt 'gekroond'... ???

Dan heb je niet opgelet tijdens de persco (en na de race). Vettel ging nog verhaal halen bij Fernando. "Zag je mij niet?"

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 19:43:39
Nou, nee...


Waarom Button Hamilton kon passeren heeft iedereen kunnen zien. Maar Schumi had zijn banden 'weggereden' in zijn gevecht met Lewis!

Ja en? Die waren dus ook al aan gort toen Lewis erachter reed. Button heeft welgeteld 4 bochten achter Schumacher gereden. En het lijkt me niet dat de banden van Schumacher sleten tijdens die 4 bochten. Hoe dan ook, hij had er duidelijk minder moeite mee dan zijn teamgenoot. Ook Alonso was binnen een zucht en een puf ingehaald. Dan nog eens Senna, Vettel, Buemi en Alguersuari die ik succesvol heb zien inhalen. Dus dan ga ik écht wel naar Lewis kijken en hem bekritiseren. Matige start, na de SC zat die te slapen. Dan wordt hij ook nog eens gepiepelt door zijn teamgenoot in zijn jacht op Schumacher. Dan rijd je echt geen beste race. Laten we eerlijk zijn en het niet ergens anders neerleggen.

CitaatKijk de race nog maar even terug...Op het moment dat Button dichterbij komt, zie je Schumi al zwoegen op de banden...

Dus waren zijn banden al versleten toen Lewis erachter reed. Kom nou!

CitaatEn Button had iets meer topsnelheid, waar Lewis meer tractie had...Daar had hij ook van kunnen profiteren in zijn gevecht met Schumi, maar Schumi reed meer naast de racelijn dan erover...

Ach, Vettel had de laagste topsnelheid en zwiepte ook om Alonso. De McLaren was een klap sneller dan de Mercedes en hoort gewoon de Mercedes te kunnen kloppen. Stop eens om te zoeken naar uitvluchten. Hamilton was vandaag niet op z'n best. Klaar. Daar is niks geks aan.

Wizard

Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 20:21:22
Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:34:24
Waarom krijgt Schumacher nog niet eens een waarschuwing als hij dingen doet die reglementair niet mogen, en worden andere coureurs bestraft?
De regels zijn duidelijk, houdt je je er niet aan, wordt je bestraft. Wees dan ook concequent FIA!
Dit was inderdaad racen, op momenten ook mooi racen, maar ook ik vond Schumacher (wederom) te ver ging in het verdedigen van zijn plaats :(
Iemand met 220+ het gras opduwen vind ik niet kunnen!
En dan met 20 jaar race-ervaring moet z'n teambaas hem nog steeds vertellen hoe ver hij mag gaan??? komop zeg!


Wat alonso deed mag ook niet.

Dus?

Wizard

Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:42:53
hahaha ja, dat is inderdaa wel concequent Wizard, maar ik geloof dat de FIA bij de start heel veel door de vingers ziet, omdat het dan sowieso een bende is, en heel druk
Hetzelfde geldt voo het afsnijden van chicanes....
Alonso drukte Vettel trouwens inderdaad ook het gras op, erg gewaagd!!

Maar goed, al met alhebben we een mooie race gezien,met veel actie, en dat is ook wel eens anders geweest...

VEttel kan over 2 weken WK zijn, maar ondanks dat hebben we tot nu toe een mooi seizoen! (vind ik dan hè... :) )

Seizoen vind ik werkelijk geen ruk aan. Althans, qua spanning. De races zijn daarentegen wel tof! Er wordt weer ingehaald er zijn weer gevechten.


Franky R.

@Wizard,


CitaatJa en? Die waren dus ook al aan gort toen Lewis erachter reed. Button heeft welgeteld 4 bochten achter Schumacher gereden. En het lijkt me niet dat de banden van Schumacher sleten tijdens die 4 bochten. Hoe dan ook, hij had er duidelijk minder moeite mee dan zijn teamgenoot. Ook Alonso was binnen een zucht en een puf ingehaald. Dan nog eens Senna, Vettel, Buemi en Alguersuari die ik succesvol heb zien inhalen. Dus dan ga ik écht wel naar Lewis kijken en hem bekritiseren. Matige start, na de SC zat die te slapen. Dan wordt hij ook nog eens gepiepelt door zijn teamgenoot in zijn jacht op Schumacher. Dan rijd je echt geen beste race. Laten we eerlijk zijn en het niet ergens anders neerleggen.


Wat nou 'ja en?'


Zowel Hamilton als Schumi hadden nadelen op het circuit. Schumi had minder grip in de bochten, Hamilton te weinig snelheid op de rechte stukken.


"Dus dan ga ik écht wel naar Lewis kijken en hem bekritiseren"


Gelukkig zeg je het nu zelf, want wie verdedigde anders op een zelfde manier als Schumi? Ik heb niemand anders zo zien rijden!


Dus je wijst, naar mijn mening, te nadrukkelijk naar Hamilton op een negatieve manier. Je had ook kunnen zeggen dat Lewis geleerd heeft van de afgelopen weken... ::)


Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 21:41:44
Wat nou 'ja en?'


Zowel Hamilton als Schumi hadden nadelen op het circuit. Schumi had minder grip in de bochten, Hamilton te weinig snelheid op de rechte stukken.

Als ze sneller waren dan Button en geen fouten maakte, kon hij ze niet inhalen. Nogmaals, daar valt en staat inhalen mee.


Citaat"Dus dan ga ik écht wel naar Lewis kijken en hem bekritiseren"


Gelukkig zeg je het nu zelf, want wie verdedigde anders op een zelfde manier als Schumi? Ik heb niemand anders zo zien rijden!


Dus je wijst, naar mijn mening, te nadrukkelijk naar Hamilton op een negatieve manier. Je had ook kunnen zeggen dat Lewis geleerd heeft van de afgelopen weken... ::)

Wat heeft hij geleerd? Slecht starten en slapen tijdens een SC? Ik ben niet negatief, ik overschat hem hooguit. Want kritiek voortvloeit uit een verwachtingspatroon. En tot nu toe plaats ik Hamilton bovenaan de lijst als je mij vraagt wie de beste is. Kan zijn dat ik hem gruwelijk overschat en hem hoger heb zitten, qua talent, dan hij kan waarmaken. Het zij zo! Ik heb diverse coureurs zonder al te veel moeite zien inhalen. Dus dan moet Lewis het ook kunnen. Schumacher is gewoon een taaie rakker die je niet 1,2,3 kopje onder krijgt. En misschien durfde Lewis inderdaad niet veel risico te nemen. Wie zal het zeggen? Maar dat verandert niks aan de feiten.

Gerard

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 20:46:49
Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:42:53
hahaha ja, dat is inderdaa wel concequent Wizard, maar ik geloof dat de FIA bij de start heel veel door de vingers ziet, omdat het dan sowieso een bende is, en heel druk
Hetzelfde geldt voo het afsnijden van chicanes....
Alonso drukte Vettel trouwens inderdaad ook het gras op, erg gewaagd!!

Maar goed, al met alhebben we een mooie race gezien,met veel actie, en dat is ook wel eens anders geweest...

VEttel kan over 2 weken WK zijn, maar ondanks dat hebben we tot nu toe een mooi seizoen! (vind ik dan hè... :) )

Seizoen vind ik werkelijk geen ruk aan. Althans, qua spanning. De races zijn daarentegen wel tof! Er wordt weer ingehaald er zijn weer gevechten.



Zo had ik het ook bedoeld Wizard
De spanning in het WK is inderdaad helemaal weg, daar heb je gelijk in! ;)

Franky R.

CitaatIk ben niet negatief, ik overschat hem hooguit. Want kritiek voortvloeit uit een verwachtingspatroon. En tot nu toe plaats ik Hamilton bovenaan de lijst als je mij vraagt wie de beste is. Kan zijn dat ik hem gruwelijk overschat en hem hoger heb zitten, qua talent, dan hij kan waarmaken. Het zij zo!


Dan zou ik mijn verwachtingspatroon een paar graden lager zetten dan...Is ook beter voor je bloeddruk!


CitaatIk heb diverse coureurs zonder al te veel moeite zien inhalen. Dus dan moet Lewis het ook kunnen


Maar Lewis is Lewis...Hij heeft niets met anderen te maken. Senna had een knappe move op Alguersuari, maar dat had ook in tranen kunnen eindigen.


En zo heb je er wel meer. Maar om dan direct een link te leggen? Ik had al een artikel geschreven met de topsnelheden van de auto's op het rechte stuk. Hamilton had samen met Vettel de laagste top van de top 5.


Dan vraag je iets onmogelijk van Lewis.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 22:00:38
Dan zou ik mijn verwachtingspatroon een paar graden lager zetten dan...Is ook beter voor je bloeddruk!

Zullen we proberen inhoudelijk te blijven?


Citaat
Maar Lewis is Lewis...Hij heeft niets met anderen te maken. Senna had een knappe move op Alguersuari, maar dat had ook in tranen kunnen eindigen.

'Had gekund' en 'als' zijn toch wel je stopwoorden. Hoe dan ook, het is niet fout gegaan. En ik houd het liever bij de feiten niet op wat had kunnen gebeuren.

CitaatEn zo heb je er wel meer. Maar om dan direct een link te leggen? Ik had al een artikel geschreven met de topsnelheden van de auto's op het rechte stuk. Hamilton had samen met Vettel de laagste top van de top 5.


Dan vraag je iets onmogelijk van Lewis.

Ik zou niet weten waarom. Want als je je ratio zo hebt staan dat je topspeed mist, heb je meer en betere acceleratie. Los daarvan was duidelijk te zien dat Lewis veel en veel sneller was dan Schumacher. Alleen op startfinish liep de Mercedes uit. Maar hij deed ronde na ronde het zelfde. Dat vond ik niet bijster slim. Kom dan van verder en zet je McLaren er later naast zodat je profiteert van de slipstream. Nu kwam hij te vroeg achter de Mercedes uit. Precies daarom ging Button in Spa weer achter Rosberg...juist om de stream mee te pikken.

Enzo

Ik heb heerlijk genoten van Monza, wat een gave race weer!  8)
Verbaasde me toch wel een beetje over Vettel, wederom kwam hij van een andere planeet vandaag.
Echt erg sterk gereden en de inhaalactie van de race gemaakt, chapeaux voor de jonge Duitser.

Schumacher was ook weer fantastisch vandaag, wat een enorme vechtlust heeft die kerel.
V.w.b. het gevecht tussen hem en Lewis, ik vond het fair genoeg zoals het ging en Lewis moet niet zo janken.
Schumacher zat ervoor en was druk aan het verdedigen, dit deed hij met hand en tand zoals we van Schumacher gewend zijn.
Laten we hier nu niet verbaasd over doen.