Round 13: Autodromo Nazionale di Monza

Gestart door Enzo, 05 september 2011 - 23:49:39

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 18:14:05
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 18:12:22
Citaat van: Jeroen op 11 september 2011 - 18:08:28
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 17:24:24


Schumacher ging op bepaalde momenten gewoon te ver in het verdedigen, nog niet in het minst vaak op een recht stuk meerdere keren van rijlijn wisselen. Ik moet wel toegeven dat ik er genoten van heb.

Vind ik niet. Wellicht volgens de huidige normen, maar dat zijn ook wel mietjes-normen. Dit is gewoon racen. Schumacher deed het prima.


Ja, dat ben ik met je eens. Ben zelf 'opgegroeid' met Lauda, Prost, Senna en zo...Maar het gaat om de huidige regels. Daar kijk ik naar, daarop wordt er beoordeeld!


Was het Hamilton geweest, dan had hij zeker een DT gekregen?
Lijkt me niet. Ik zag weinig bijzonders om eerlijk te zijn. Button kreeg in Canada toch ook geen DT voor die actie met Alonso? Alonso kreeg toch ook geen DT omdat Vettel het gras op moest? Dat is gewoon racen en als we dat af gaan vlaggen, ga ik mijn tv uitzetten.


Dat van Button en Alonso was maar 1 beweging.


Bekijk het eea anders op Youtube, wanneer Schumi en Lewis uit de Lesmo komen rijden.
En vertel mij nog even waarom Brawn de moeite nam om Schumi even 'bij te praten'...


Je mag 1 keer afwijken van de lijn om te VERDEDIGEN. Schumacher ging altijd terug naar de racelijn om te verdedigen, niet om de perfecte lijn terug te hervatten. Daar is een groot verschil tussen. Schumacher zat ook vaak naast de racelijn, reed naar de racelijn om te verdedigen en week dan terug uit om verder te verdedigen.

0634

Tja, het werd niet bestraft, dus blijkbaar valt het binnen de marge die je als rijder hebt. Ik ben heel blij te zien dat het niet werd bestraft.

Hamilton moet niet janken, en ik snap dat Brawn uit voorzorg waarschuwt om niet ten koste van alles een snellere deelnemer achter je te houden.

Kootje

Brawn zei na afloop tegen de BBC dat de stewards hem gevraagd hadden Schumi te waarschuwen.
Dat geeft voor mij aan dat het voor hen toch ook op 't randje was wat hij daar deed.
Ik ben het daarom ook geheel met Franky eens dat Michael volgens het huidige reglement te ver ging in zijn verdedigen.

Anderzijds ben ik blij dat de regels dit keer soepel gehanteerd werden.
Want wat mij betreft deed Schumi niets wat Lewis zelf niet ook doet in zo'n situatie.
En die agressie is juist een van de dingen die ik zo waardeer in Lewis.
Ben nu eenmaal ook van de Lauda, Villeneuve, Senna, Prost generatie.

Schumiiii

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 18:07:44
Citaat van: Schumiiii op 11 september 2011 - 18:04:23
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 17:50:16
Citaat van: Kootje op 11 september 2011 - 17:43:05
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 17:24:24
Schumacher ging op bepaalde momenten gewoon te ver in het verdedigen, nog niet in het minst vaak op een recht stuk meerdere keren van rijlijn wisselen. Ik moet wel toegeven dat ik er genoten van heb.

Hij werd ook niet voor niets tot 2x toe gevraagd nog wel wat ruimte over te laten.  ;)

Maar ja .... aan de andere kant had ik er iig geen probleem mee.
Hamilton zelf verdedigt niet anders en komt daar ook altijd mee weg.
Dus nu hij geblokt werd, had ik gelijk zoiets van: Lewis jongen .... niet klagen nou.



En Lewis klaagde over het gedrag van Schumi bij het uitkomen van Lesmo...Dat was volgens mij zeer duidelijk te zien voor iedereen, meen ik.

Er bestaan nog andere sporten waarbij je niks mag doen.


Hallo en welkom (?) op het forum.
Je maakt wel een 'lekkere' entree en wat bedoel je met je laatste comment?


Schumi werd niet voor niets aangesproken door Brawn. En niet door zijn engineer, maar Brawn himself!!!


Waarom was dat denk je?

De whitemarsh heeft brawn gecontacteerd dus brawn moest wel reageren, daarom, op bbc hebben ze dat gezegd.
En moest het er echt over zijn geweest zou schumacher wel bestraft zijn geweest, dit is racen man, er bestaat nog altijd basket en badminton en golf.

En hamilton is echt een bleiterke geworden, tot meermaals toe dit seizoen heeft deze anderen en zichzelf eruit geknikkerd en nu zit'em voor zoiets onbenulligs te janken?

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 17:24:24
Bizar dat een minuscuul klein foutje achter de Saftycar grote gevolgen kan hebben voor Hamilton... >:(

Schumacher ging op bepaalde momenten gewoon te ver in het verdedigen, nog niet in het minst vaak op een recht stuk meerdere keren van rijlijn wisselen. Ik moet wel toegeven dat ik er genoten van heb.

Ook mooi was die move van Senna...Eindelijk weer de naam Senna in het puntenstand. :)

Te ver ging Schumacher niet. Het was op het randje. Zou Schumacher écht te ver zijn gegaan was hij wel aangepakt en voorzien van een DT. Eigenlijk is dit waar de sport over gaat: Racen! Hamilton was niet overtuigend genoeg. Kunnen we wel gaan zeuren op Schumacher, maar het was Hamilton die te kort schoot. Button liet zien hoe het wel moet. In één zwiep er omheen en doei!

Wizard

Citaat van: Kootje op 11 september 2011 - 19:03:13
Brawn zei na afloop tegen de BBC dat de stewards hem gevraagd hadden Schumi te waarschuwen.
Dat geeft voor mij aan dat het voor hen toch ook op 't randje was wat hij daar deed.
Ik ben het daarom ook geheel met Franky eens dat Michael volgens het huidige reglement te ver ging in zijn verdedigen.

Mwa, op het randje is er niet over hé. Want je zegt feitelijk 2 verschillende dingen. Enerzijds beweer je dat het op het randje was, dus toegestaan, om vervolgens te roepen dat hij te ver ging. Wat is het nu?? Op het randje of er overheen? En waarom dit niet toejuichen? Hier gaat racen toch over? Na al het geklaag over het niet inhalen of het te makkelijk inhalen door DRS zien we eindelijk een fraai gevecht tot op het scherpst van de snede en dan is het alweer niet goed.....

CitaatAnderzijds ben ik blij dat de regels dit keer soepel gehanteerd werden.
Want wat mij betreft deed Schumi niets wat Lewis zelf niet ook doet in zo'n situatie.
En die agressie is juist een van de dingen die ik zo waardeer in Lewis.
Ben nu eenmaal ook van de Lauda, Villeneuve, Senna, Prost generatie.

Zigzagzigzagzigzag! Dus viel het vandaag reuze mee. ;)

McLaren_über_alles

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 19:13:50
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 17:24:24
Bizar dat een minuscuul klein foutje achter de Saftycar grote gevolgen kan hebben voor Hamilton... >:(

Schumacher ging op bepaalde momenten gewoon te ver in het verdedigen, nog niet in het minst vaak op een recht stuk meerdere keren van rijlijn wisselen. Ik moet wel toegeven dat ik er genoten van heb.

Ook mooi was die move van Senna...Eindelijk weer de naam Senna in het puntenstand. :)

Te ver ging Schumacher niet. Het was op het randje. Zou Schumacher écht te ver zijn gegaan was hij wel aangepakt en voorzien van een DT. Eigenlijk is dit waar de sport over gaat: Racen! Hamilton was niet overtuigend genoeg. Kunnen we wel gaan zeuren op Schumacher, maar het was Hamilton die te kort schoot. Button liet zien hoe het wel moet. In één zwiep er omheen en doei!

Het was hard, bikkelhard zelfs. Maar goed, op zich heb ik daar ook niet zo'n probleem mee. Een straf had ik overdreven gevonden (al was het in het gras duwen verre van koosjer natuurlijk). Waar ik mij dan wél aan stoor zijn de reacties van een aantal personen. Als MS z'n positie kost wat kost verdedigt is het mooi spektakel, als LH dit doet kan hij niet snel genoeg een straf krijgen. Dat is gewoon hypocriet.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Webber mag toch ook wel eens beginnen leren inhouden in een gevecht in plaats van altijd te hopen dat de andere persoon uit de weg gaat. Hoeveel personen heeft die eigenlijk op die manier niet uit de race gereden de laatste seizoenen.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Gerard

Waarom krijgt Schumacher nog niet eens een waarschuwing als hij dingen doet die reglementair niet mogen, en worden andere coureurs bestraft?
De regels zijn duidelijk, houdt je je er niet aan, wordt je bestraft. Wees dan ook concequent FIA!
Dit was inderdaad racen, op momenten ook mooi racen, maar ook ik vond Schumacher (wederom) te ver ging in het verdedigen van zijn plaats :(
Iemand met 220+ het gras opduwen vind ik niet kunnen!
En dan met 20 jaar race-ervaring moet z'n teambaas hem nog steeds vertellen hoe ver hij mag gaan??? komop zeg!

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 september 2011 - 19:27:36
Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 19:13:50
Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 17:24:24
Bizar dat een minuscuul klein foutje achter de Saftycar grote gevolgen kan hebben voor Hamilton... >:(

Schumacher ging op bepaalde momenten gewoon te ver in het verdedigen, nog niet in het minst vaak op een recht stuk meerdere keren van rijlijn wisselen. Ik moet wel toegeven dat ik er genoten van heb.

Ook mooi was die move van Senna...Eindelijk weer de naam Senna in het puntenstand. :)

Te ver ging Schumacher niet. Het was op het randje. Zou Schumacher écht te ver zijn gegaan was hij wel aangepakt en voorzien van een DT. Eigenlijk is dit waar de sport over gaat: Racen! Hamilton was niet overtuigend genoeg. Kunnen we wel gaan zeuren op Schumacher, maar het was Hamilton die te kort schoot. Button liet zien hoe het wel moet. In één zwiep er omheen en doei!

Het was hard, bikkelhard zelfs. Maar goed, op zich heb ik daar ook niet zo'n probleem mee. Een straf had ik overdreven gevonden (al was het in het gras duwen verre van koosjer natuurlijk). Waar ik mij dan wél aan stoor zijn de reacties van een aantal personen. Als MS z'n positie kost wat kost verdedigt is het mooi spektakel, als LH dit doet kan hij niet snel genoeg een straf krijgen. Dat is gewoon hypocriet.

Om dat te kunnen beoordelen zou ik moeten lezen wanneer iemand dat geroepen heeft en wat zijn/haar beargumentering was. Ik heb Lewis met hand en tand verdedigd toen mens en dier hem geschorst zag (na Canada) en ben niet iemand die direct pleit voor een straf. Wel ben ik tegen inconsequentie. Als de wedstrijdleiding coureur A bestraft vanwege een overtreding en coureur B begaat dezelfde overtreding, zou je deze lijn moeten doortrekken en coureur B ook moeten bestraffen. Uit commerciëel oogpunt wordt dan wel eens afgeweken van principes. En dat vind ik jammer. Overigens vind ik Lewis geen eens een felle verdediger. Zelden dat hij over het randje gaat als hij aangevallen wordt.

Wizard

Citaat van: Gerard op 11 september 2011 - 19:34:24
Waarom krijgt Schumacher nog niet eens een waarschuwing als hij dingen doet die reglementair niet mogen, en worden andere coureurs bestraft?
De regels zijn duidelijk, houdt je je er niet aan, wordt je bestraft. Wees dan ook concequent FIA!
Dit was inderdaad racen, op momenten ook mooi racen, maar ook ik vond Schumacher (wederom) te ver ging in het verdedigen van zijn plaats :(
Iemand met 220+ het gras opduwen vind ik niet kunnen!
En dan met 20 jaar race-ervaring moet z'n teambaas hem nog steeds vertellen hoe ver hij mag gaan??? komop zeg!

Dus dan had Alonso ook een straf verdient.

Wizard

Overigen, wacht, wacht wacht, komt-ie: Lewis dwong Alonso in het gras bij de start!!! Dus ook een straf?? Ik denk dat de FIA consequent was vandaag en niemand heeft bestraft.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 19:36:56
Overigen, wacht, wacht wacht, komt-ie: Lewis dwong Alonso in het gras bij de start!!! Dus ook een straf?? Ik denk dat de FIA consequent was vandaag en niemand heeft bestraft.


Nee, nee, want de start is uitgesloten van zaken als meermaals van lijn veranderen e.d.
;)


Kootje

Citaat van: Wizard op 11 september 2011 - 19:17:48
Citaat van: Kootje op 11 september 2011 - 19:03:13
Brawn zei na afloop tegen de BBC dat de stewards hem gevraagd hadden Schumi te waarschuwen.
Dat geeft voor mij aan dat het voor hen toch ook op 't randje was wat hij daar deed.
Ik ben het daarom ook geheel met Franky eens dat Michael volgens het huidige reglement te ver ging in zijn verdedigen.

Mwa, op het randje is er niet over hé. Want je zegt feitelijk 2 verschillende dingen. Enerzijds beweer je dat het op het randje was, dus toegestaan, om vervolgens te roepen dat hij te ver ging. Wat is het nu?? Op het randje of er overheen? En waarom dit niet toejuichen? Hier gaat racen toch over? Na al het geklaag over het niet inhalen of het te makkelijk inhalen door DRS zien we eindelijk een fraai gevecht tot op het scherpst van de snede en dan is het alweer niet goed.....

Ho is even ..... ik had geen probleem met Schumi's actie hé ??
Alleen is wat hij deed nu eenmaal niet reglementair.
De regels zijn duidelijk, je mag maar één keer van je lijn afwijken.
Schumi ging rondenlang voor de Variante Ascari naar links om vervolgens doodleuk ook de rechterzijde af te blokken.

Nu is het natuurlijk zo dat de Stewards met meerdere personen moeten beslissen.
En als dan de ene zegt: ILLEGAAL !!! ,de tweede zegt: NIETS AAN DE HAND !!! ,en nr3: heeft zoiets van: OP HET RANDJE VAN HET TOELAATBARE !!! ,dan zal dat laatste de uitkomst zijn en komt er 'n waarschuwing.

CitaatAnderzijds ben ik blij dat de regels dit keer soepel gehanteerd werden.
Want wat mij betreft deed Schumi niets wat Lewis zelf niet ook doet in zo'n situatie.
En die agressie is juist een van de dingen die ik zo waardeer in Lewis.
Ben nu eenmaal ook van de Lauda, Villeneuve, Senna, Prost generatie.

Zigzagzigzagzigzag! Dus viel het vandaag reuze mee. ;)
[/quote]

Wat mij betreft wel. ;D