Round 13: Autodromo Nazionale di Monza

Gestart door Enzo, 05 september 2011 - 23:49:39

« vorige - volgende »

Wizard

Ben benieuwd straks. ;) Massa ging ook lekker.

Enzo


robbert

ja verwacht dus maar weer een redbull startrij helemaal vooraan. Dan denk ik erachter de mclarens en daarna een strijd tussen ferrari en mercedes


0634


Enzo

Yep, mooie pole voor Vettel. Maar de geruchten gaan dat degene die veel downforce hebben staan zoals Vettel, pijn gaan lijden in de race. Dit omdat je dan DRS niet meer zo vaak mag gebruiken. Ik verwacht een McLaren of een Ferrari voor de overwinning, wellicht Webber die ook met minder downforce lijkt te rijden.

Edwin90

Het schijnt ook dat Vettel een kortere gearing heeft dan bijvoorbeeld Webber. Dat zou morgen ook aardig kunnen gaan kosten zonder DRS.

0634

zal wel loslopen. Voorlopig staan ze weer bovenaan en ruim ook.

Niels_

Citaat van: Enzo op 10 september 2011 - 15:37:09
Ik verwacht (een McLaren of) een Ferrari voor de overwinning
Dat was toch een grapje, neem ik aan?

robbert

Citaat van: Enzo op 10 september 2011 - 15:37:09
Yep, mooie pole voor Vettel. Maar de geruchten gaan dat degene die veel downforce hebben staan zoals Vettel, pijn gaan lijden in de race. Dit omdat je dan DRS niet meer zo vaak mag gebruiken. Ik verwacht een McLaren of een Ferrari voor de overwinning, wellicht Webber die ook met minder downforce lijkt te rijden.
;D ;D
ferrari voor de overwinning. Ik denk het niet. Dit zal eerder voor mclaren zijn ;)

T.Nuvolari

Niks gezien van de kwali's, om 15u15 thuisgekomen van verlof. Blijkbaar is de pauze in de Vettelshow voorbij.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 10 september 2011 - 15:37:09
Yep, mooie pole voor Vettel. Maar de geruchten gaan dat degene die veel downforce hebben staan zoals Vettel, pijn gaan lijden in de race. Dit omdat je dan DRS niet meer zo vaak mag gebruiken. Ik verwacht een McLaren of een Ferrari voor de overwinning, wellicht Webber die ook met minder downforce lijkt te rijden.


Kun je dat even nader toelichten?


Meer of minder downforce maakt toch niet uit, hoe vaak je de DRS kunt gebruiken?  ???
Of bedoel je dat het effect van DRS wegvalt bij meer downforce op een circuit als Monza?

Kootje

Ik denk dat hij bedoeld dat je, omdat je maar 2x DRS kunt gebruiken, je op de rest van de baan nadeel ondervind van meer downforce.

Tijdens Q kun je je DRS overal gebruiken, en heb je in de bochten voordeel van 'n hogere downforce.
Maar nu zit je dus ook op de rechte stukken met deze grotere hoeveelheid downforce.
En dat is nadelig.

Gerard

Inderdaad een zeer mooi 'kerstkado' van Vettel ;D
mooi gedaan van de Macs, en ook Senna! Maar waar waren de Saubers?? OMG!
HOOP DAT WE MORGEN EEN SPANNENDE ,ENERVERENDE RACE TE ZIEN KRIJGEN! Nico als enige start op 'harde' banden.. Wat kan hij vanaf P9?

Enzo

#44
Citaat van: Franky R. op 10 september 2011 - 18:10:20
Citaat van: Enzo op 10 september 2011 - 15:37:09



Kun je dat even nader toelichten?


Meer of minder downforce maakt toch niet uit, hoe vaak je de DRS kunt gebruiken?  ???
Of bedoel je dat het effect van DRS wegvalt bij meer downforce op een circuit als Monza?

Tijdens de trainingen en de kwali kan je vrij drs gebruiken, tijdens de race niet. Vettel zal dus in de race nadeel ondervinden, tenzij hij een gaatje weet te trekken in de eerste paar laps.