Round 13: Autodromo Nazionale di Monza

Gestart door Enzo, 05 september 2011 - 23:49:39

« vorige - volgende »

Franky R.

@wizard,


CitaatZullen we proberen inhoudelijk te blijven?
Citaat
Ik ben inhoudelijk geweest, want ik antwoordde op jouw woorden dat je een te hoog verwachtingspatroon heb.


Of wil je nu gaan bepalen wat ik wel en niet mag zeggen, want dat lijkt er sterk op. ???


Citaat'Had gekund' en 'als' zijn toch wel je stopwoorden. Hoe dan ook, het is niet fout gegaan. En ik houd het liever bij de feiten niet op wat had kunnen gebeuren.


Dit snap ik weer niet. Als....als...als, ja, maar is dus ook van toepassing op jouw kritiek op Lewis? Als een ander wel kan inhalen, hoeft dat niet te geleden voor Lewis!


Dus wat is je punt?


Citaat[/size]Los daarvan was duidelijk te zien dat Lewis veel en veel sneller was dan Schumacher. Alleen op startfinish liep de Mercedes uit. Maar hij deed ronde na ronde het zelfde. Dat vond ik niet bijster slim


Kom ons 'dommerikken' even vertellen waar en hoe Lewis Schumi had kunnen inhalen... ::)  ...ik heb die race ook bekeken, hoor! En ik heb geen andere mogelijkheden gezien voor Lewis, zonder dat hij zijn wagen in puin rijdt.


Citaat[/size]Kom dan van verder en zet je McLaren er later naast zodat je profiteert van de slipstream. Nu kwam hij te vroeg achter de Mercedes uit. Precies daarom ging Button in Spa weer achter Rosberg...juist om de stream mee te pikken


Of je hebt last van een selectief geheugen...Maar Lewis ging vaak genoeg terug achter Schumi rijden, hoor!


En je had toch ook wel bedacht dat Lewis koele lucht oppikte, zodat de temperatuur niet te hoog opliep?




Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 22:51:39
Ik ben inhoudelijk geweest, want ik antwoordde op jouw woorden dat je een te hoog verwachtingspatroon heb.

Dan vind ik Hamilton niet de beste. Dat verklaart meteen waarom hij Schumacher geen eens kon passeren. Hij heeft te weinig talent.

CitaatOf wil je nu gaan bepalen wat ik wel en niet mag zeggen, want dat lijkt er sterk op. ???

Je hoeft niet te beginnen over iemands bloeddruk. Heeft nul-komma-nul toegevoegde waarde.

Citaat
Dit snap ik weer niet. Als....als...als, ja, maar is dus ook van toepassing op jouw kritiek op Lewis? Als een ander wel kan inhalen, hoeft dat niet te geleden voor Lewis!

Nee, zeker niet. En dus is er ruimte voor kritiek.

CitaatDus wat is je punt?

Dat Hamilton beneden zijn kunnen heeft gepresteerd. Lijkt me toch dat mijn punt duidelijk is.


Citaat
Kom ons 'dommerikken' even vertellen waar en hoe Lewis Schumi had kunnen inhalen... ::)  ...ik heb die race ook bekeken, hoor! En ik heb geen andere mogelijkheden gezien voor Lewis, zonder dat hij zijn wagen in puin rijdt.

Zie Button. Bovendien had hij wakker moeten zijn tijdens de SC-periode...

Citaat

Of je hebt last van een selectief geheugen...

Ik niet. Jij kennelijk wel.

CitaatMaar Lewis ging vaak genoeg terug achter Schumi rijden, hoor!

Niet om een tweede poging te wagen maar om aan te sluiten.

CitaatEn je had toch ook wel bedacht dat Lewis koele lucht oppikte, zodat de temperatuur niet te hoog opliep?

Ah, je hebt weer wat nieuws bedacht.

Beste Frank, zullen we maar ophouden?? Want egaal waarom Lewis niet voorbij aan Michael kwam, hij kwam door eigen toedoen in deze situatie terecht. Gisteren maakte hij een fout wat hem de pole kostte, vandaag had hij een matige start en zat hij te slapen tijdens een SC-situatie. Dus zo gek is het niet als ik roep dat het niet zijn beste race is. That's all. Dus relaxed. Ik brand Lewis niet als coureur af maar vandaag vond ik zijn race niet best. Sorry als ik daarmee een gevoelige snaar raak maar het is nu eenmaal mijn mening. Dat jij er anders over denkt, soit. Ik laat het erbij.

Franky R.

CitaatDan vind ik Hamilton niet de beste. Dat verklaart meteen waarom hij Schumacher geen eens kon passeren. Hij heeft te weinig talent.


Jij zei toch iets over feiten? Feit is dat Hamilton het wel degelijk heeft geprobeerd. Wat wil je nog meer?


CitaatJe hoeft niet te beginnen over iemands bloeddruk. Heeft nul-komma-nul toegevoegde waarde


Dat bepaal jij niet! En daarmee wil je juist dicteren wat een ander wel of niet mag zeggen. "Fijn" discussiëren met jou... ::)  .. En het was niet eens beledigend o.i.d.


Citaat[/size]Zie Button. Bovendien had hij wakker moeten zijn tijdens de SC-periode...


Heb ik dat ooit ontkent?


Citaat[/size]Niet om een tweede poging te wagen maar om aan te sluiten


Welke tweede poging? Schumi was veel sneller en het DRS had geen effect.


Citaat[/size]Beste Frank, zullen we maar ophouden?? Want egaal waarom Lewis niet voorbij aan Michael kwam, hij kwam door eigen toedoen in deze situatie terecht. Gisteren maakte hij een fout wat hem de pole kostte, vandaag had hij een matige start en zat hij te slapen tijdens een SC-situatie. Dus zo gek is het niet als ik roep dat het niet zijn beste race is. That's all. Dus relaxed. Ik brand Lewis niet als coureur af


Dat zei je al eerder...Maar je doet wel ontzettend je best om Hamilton negatief af te schilderen. Ik ben allang blij dat hij zich niet heeft laten verleiden tot een ondoordachte move tegenover Schumacher.


Ook dat heb ik meermaals gezegd, dus wie leest er hier selectief?

Enzo

Heb de puf niet om met jullie mee te lezen... ::)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 september 2011 - 23:17:17
Jij zei toch iets over feiten? Feit is dat Hamilton het wel degelijk heeft geprobeerd. Wat wil je nog meer?

Ik zeg nergens dat Hamilton geen poging heeft gewaagd.


Citaat
Dat bepaal jij niet! En daarmee wil je juist dicteren wat een ander wel of niet mag zeggen. "Fijn" discussiëren met jou... ::)  .. En het was niet eens beledigend o.i.d.

Nee, dat hebben jullie bepaald.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,10939.0.html

En ik vind het provocerend en vooral nergens voor nodig. Maar goed, het was niet beledigend zeg je, laat ik dat aannemen.

Citaat
Heb ik dat ooit ontkent?

Nee maar dan zijn we het toch eens dat hij door eigen toedoen in die situatie terecht kwam? Dus kan ik het Lewis ook aanrekenen.


Citaat
Welke tweede poging? Schumi was veel sneller en het DRS had geen effect.

Nogmaals, zie overige coureurs. Lewis snelste tijd is bijna 1.5 sec sneller dan die van Michael. Dus er waren mogelijkheden.


Citaat
Dat zei je al eerder...Maar je doet wel ontzettend je best om Hamilton negatief af te schilderen. Ik ben allang blij dat hij zich niet heeft laten verleiden tot een ondoordachte move tegenover Schumacher.


Ook dat heb ik meermaals gezegd, dus wie leest er hier selectief?

Ik lees selectief, jij bent perfect. Klaar nu?


Wizard

Morgen eens doorlezen. Ik ben benieuwd.

Enzo


Enzo

Was toch wel even spannend zo met z'n drieën op de bocht af!  :o

Gerard

Briljant samengevat Jeroen! Top! 8)
En inderdaad, precies zoals ik het ook zie/voel!
bij het lezen schoten gedachtes door mn hoofd die ik later teruglas, (zoals Webber in Belgie, en nu dit)
Ook een leuk feitje wat ik me nog niet gerealiseerd had!
5 wereldkampioenen in de top 5 van een race.. Is dit ooit eerder voorgekomen??? (heren historici, breek je hoofd zou ik zeggen ;D )

0634

Dankjewel.

Maar geen idee eigenlijk.... vast niet. Toch????

Jozef

#116
Dit interesseerde me wel genoeg om een goed half uur opzoekwerk te verrichten. :)

De enige seizoenen waarin überhaupt 5 wereldkampioenen aan de start zijn verschenen, zijn (tenzij ik een fout heb gemaakt maar denk het niet):

1968: Brabham, Graham Hill, Clark, Surtees, Hulme
1970: Brabham, Graham Hill, Surtees, Hulme, Stewart
2011: Schumacher, Alonso, Hamilton, Button, Vettel

Welnu, in 1968 pakte Jack Brabham zijn enige punten met een vijfde plaats in Duitsland, maar de top 4 bestond uit Stewart (toen nog geen wereldkampioen), Hill, Rindt en Ickx.

In 1970 pakte John Surtees dan weer slechts 3 puntjes. Hij werd een keer zesde en in Canada werd hij vijfde, maar de top 4 was toen Ickx, Regazzoni, Amon, Rodriguez.

In deze twee jaren kwam het dus al zeker niet voor dat vijf wereldkampioenen de top vijf uitmaakten, want er was er bijna altijd minstens één van de kampioenen die niet presteerde.


Moest het al eerder voorgevallen zijn, dan zou het dus in een eerdere race dit jaar moeten zijn geweest, maar dat is nog niet gebeurd. Bijna in Hongarije toen Button, Vettel, Alonso en Hamilton de top 4 uitmaakten, maar Schumacher viel toen uit en Webber vervolledigde de top 5. Of wat dacht je van Barcelona:
1. Vettel
2. Hamilton
3. Button
(4. Webber)
5. Alonso
6. Schumacher


Maar vijf wereldkampioenen in de top vijf? Nee, dat is inderdaad uniek in de geschiedenis van de F1!

0634

Kijk! Dan hebben we dus gisteren dus een unieke race gezien :).

rafael25


Kootje

Citaat van: rafael25 op 12 september 2011 - 16:27:23
0.38 kijk naar de kers



Filmpje is verwijdert van YouTube.
Er valt dus niets te zien.  ;)