Exit Quick Nick

Gestart door Forza F1, 02 september 2011 - 21:49:06

« vorige - volgende »

Zal Nick Heidfeld ooit nog een F1 race-zitje kunnen bemachtigen?

Ja
5 (33.3%)
Nee
10 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 12

Forza F1

Lotus Renault en Nick Heidfeld hebben een regeling getroffen en hun contract per direct ontbonden.

Tegen ESPN zei Heidfeld:
CitaatOne thing is for sure - I'll be back racing at the highest level soon."

Ik wil hem geen leugenaar noemen - maar ik geloof hem niet.

Na de terugtrekking van BMW uit de F1 leken z'n kansen op een race-zitje aanzienlijk te slinken.
Avontuurtjes als testpiloot bij MercedesGP & Pirelli waren bezigheidstherapie.

Even leek het te beteren toen hij mocht instappen bij Sauber om het seizoen van De La Rosa af te maken. Maar daar zou het eindigen.

Als een geluk bij een ongeluk kwam er een (subtop)zitje vrij bij Lotus Renault toen Kubica levensgevaarlijk gewond raakte in een rally-ongeluk. (De één z'n dood is nu eenmaal de ander z'n brood; zeker in F1!)

Het leek terug goed te gaan met 'Quick Nick': een podium in Maleisië, regelmatig punten sprokkelen...
Waar ging het mis?
In Duitsland werd hij van de baan gereden door Buemi, die daarvoor bestraft werd, dus wat kon men Heidfeld dan kwalijk nemen? In Hongarije schoot die kl*te-Renault in de fik, ook dit kun je hem moeilijk verwijten...
Maar op de scorekaarten begon zich een neerwaartse trend voor te doen... en toen stond daar Bruno Senna met z'n zakgeld...

In tijden waar de invloeden van de "PAY-DRIVERS" groter zijn dan ooit tevoren... denken jullie dat Heidfeld nog een race-zitje in de Formule 1 kan bemachtigen? Of verdwijnt hij -zoals zovelen- in de geschiedenisboeken als een goede, constante coureur, maar zonder overwinning. Goed, maar niet fantastisch.

Graag jullie impressie over Nick Heidfeld, 'Quick Nick'.

0634

Hij zal vast nog wel eens ergens een paar races in kunnen vallen. Maar in grote lijnen lijkt zijn loopbaan voorbij.

Prima rijder verder, maar nooit opvallend eigenlijk. Flets.

SDG

#2
Heidfeld zie ik als een rijder die het ergens wel in zich had, maar het is er nooit helemaal uitgekomen. De verwachtingen die hij schiep in de lagere klassen heeft hij nooit echt kunnen waarmaken. Zat altijd een beetje op het verkeerde moment bij het verkeerde team en als hij dan eens een goede auto had, werd hij vervolgens overvleugeld door zijn teamgenoot (Raikkönen bij Sauber, Kubica bij BMW). Is te lang in de wachtkamer blijven zitten en raakte daardoor uiteindelijk ook uit de gratie van de topteams. Een soort van 'net niet'-coureur, om het kort samen te vatten. Het feit dat geen enkele coureur ooit zoveel tweede plaatsen bij elkaar reed zonder ooit een race te winnen is daar eigenlijk de perfecte illustratie van.

Franky R.

Ik zie Nick niet terugkeren op het hoogste niveau.


Dat zou ik hem overigens ook niet adviseren, want dan stop je een hoop tijd en energie in iets wat eigenlijk voorbij is. Waardoor hij kansen in een andere klasse mist.


Wel jammer, want flets, kleurloos, saai of niet...Ooit moest je een Heidfeld hebben om minstens 1 auto van je team over de finish te krijgen.


Met de auto's van tegenwoordig, Trulli klaagde er ook over, is finishen zowat een zekerheid geworden.


Nee, Nick kan zich beter richt op iets ander dan de F1. Een invalbeurt zie ik wel gebeuren, maar zelfs als bijv. M. Schumacher toch stopt na dit jaar, zal Mercedes voor een ander(e Duitser) kiezen...


0634

Citaat van: Franky R. op 02 september 2011 - 23:08:54

Nee, Nick kan zich beter richt op iets ander dan de F1. Een invalbeurt zie ik wel gebeuren, maar zelfs als bijv. M. Schumacher toch stopt na dit jaar, zal Mercedes voor een ander(e Duitser) kiezen...
Hm, ik denk eerder aan een Schot... ;)

Gerard

Ik denk dat Nick wel weer terug (zou kunnen ) keren..
een team als HRT of Virgin, of misschien Lotus (als Trulli toch stopt) kan de ervaring goed gebriken...
Kijk maar naar Hill, die via Arrows is verdwenen, of Fisichella, die via Force India verdween (ik vergeet het debacle Ferari even)
Als top coureur in een goed team zullen we Heidfeld neiet meer zien,maar zoals de vraag in de poll gesteld wordt zeg ik: ja hoor....

Wizard

Als Nick roept snel weer te racen zal hij meer weten dan wij. Dus wie zijn wij om dat niet aan te nemen? Feit dat er geen rechtzaak komt betekend dat men er is uitgekomen. En Nikc gaf aan te willen racen. Dus zal hij na Monza weer plaatsnemen in de Renault (of elders). Indien dit niet het geval is, houd Nick zichzelf voor de gek.

Kootje

Citaat van: Wizard op 03 september 2011 - 09:57:36
Als Nick roept snel weer te racen zal hij meer weten dan wij. Dus wie zijn wij om dat niet aan te nemen? Feit dat er geen rechtzaak komt betekend dat men er is uitgekomen. En Nikc gaf aan te willen racen. Dus zal hij na Monza weer plaatsnemen in de Renault (of elders). Indien dit niet het geval is, houd Nick zichzelf voor de gek.

Of hij heeft 'n flinke zak geld meegekregen.
Zijn avontuur bij Renault is iig voorbij.

Kootje

Voor dit seizoen is het gedaan met hem, tenzij hij ergens als invaller 1 of 2 races kan rijden.
Persoonlijk zie ik geen mogelijkheid voor hem om komend seizoen te racen.
Bij de teams, die eventueel plek hebben, wordt hij iig niet genoemd.
En gezien de namen die daar wel rondgaan, zal dat niet snelgebeuren ook.

Nee .... Nick heeft z'n beste tijd gehad en heeft niet kunnen brengen wat men van hem verwachtte.
Niet alleen bij Renault niet, maar ook bij z'n eerdere teams.
Hoewel hij zeker de potentie had om grootse dingen te laten zien, is het er door diverse omstandigheden nooit uitgekomen.

Maar toch heb ik JA gestemd.
Puur en alleen omdat hij ons al eens eerder verrast heeft.
Dus wie weet wat hij nu weer uit z'n hoge hoed tovert.



JimmySPA

Ik denk van niet, maar ik hoop van wel... Ferrari zoekt toch nog een 2e rijder?? Dit is de perfecte: geen zeikerd, geen idiote actie's en altijd constant.  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Klopt. Maar persoonlijk heb ik liever een jong talent die een mooie kans krijgt in Ferrari. Perez wordt gefluisterd. Ook Button (geen jong talent uiteraard) is al eens genoemd. Ik ben wel benieuwd wie in die tweede Ferrari stapt als Massa vertrekt.

Forza F1

Citaat van: JimmySPA op 03 september 2011 - 19:39:55
Ik denk van niet, maar ik hoop van wel... Ferrari zoekt toch nog een 2e rijder?? Dit is de perfecte: geen zeikerd, geen idiote actie's en altijd constant.  ;)

Inderdaad, Heidfeld is de perfecte 2e rijder, voor gelijk welk team.
Maar ik zie em toch niet naar Ferrari gaan...