Man van de race België

Gestart door Kootje, 28 augustus 2011 - 18:39:50

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de beste van 't stel

Vettel
3 (15.8%)
Webber
0 (0%)
Button
8 (42.1%)
Alonso
0 (0%)
Schumacher
8 (42.1%)
Rosberg
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 09 september 2011 - 18:39:50

Kootje

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 19:12:30
En denk je echt dat het aan de regisseur lag? Of heeft Schumacher gewoon echt minder laten zien?

Natuurlijk ligt dat grotendeels aan de regiseur.
Als jij moet kiezen: Of het gevecht Vettel, Alonso, Massa, Hamilton om de leiding in beeld brengen ... of Schumacher die, met alle respect, minderwaardige tegenstanders in het achter en middenveld passeert ??

Forza F1

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:05:56
Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:01:53
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 18:55:20
Inderdaad ..... van 13 naar 3 ..... pitsstop mag je in mijn ogen niet meerekenen.

Uh?  :o Natuurlijk wel. Tijdens de start wordt zijn voorvleugel aan flarden gereden waardoor ie onmiddellijk een nieuwe moet gaan halen. Daardoor is op dat moment zijn race volledig naar de zak, en moet die bijna als laatste aansluiten. Dat kan je nu toch niet zomaar onder de mat gaan wegmoffelen?

Vind ik wel.
Want als je dat mee gaat rekenen, moet je ook alle plekken meerekenen die hij wint door pech van anderen.
En aangezien we dat ook niet doen.  ::)

Dat vind ik ook!  :)

Schumacher was top! Jammer dat z'n wiel loskwam tijdens Q1. Ik had hem graag nóg mooiere dingen zien doen vertrekkend vanaf een hogere gridslot...

Kootje

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:27:48
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:24:38
Anders kun je ook Vettel de "man of the match" maken (wat op zich mag), omdat hij vanaf P9 of P10 (na z'n stop) de race wint.

Komaan man, ik hoop nu echt dat je zelf goed genoeg beseft dat dit geen steek houd. Die pitstop van Vettel was een geplande pitstop en dat gooide zijn race/strategie niet overhoop. Hélemaal niet te vergelijken met de pitstop voor Button.

Ik kan echt niet begrijpen dat je zulk een voorval niet in rekening brengt. Dat is imo echt pure onzin waar ik verder dus ook niet meer op zal ingaan.
Natuurlijk is dat 'n onzin argument.
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat ik zo'n pitsstop ,gepland of niet, niet meereken.
Zoiets is namelijk inherent aan racen.
Ook Schumacher stopte extreem vroeg, verloor daardoor weer posities en kon weer opnieuw beginnen.
Maar dat neem ik toch ook niet mee ??

Maar goed, ik begrijp jullie keuze voor Button volledig hoor, zoals gezegd zat ik zelf ook te twijfelen.
Ik vind de prestatie van Schumacher alleen net iets beter.


Gerard

#18
Ik heb voor Button gekozen! De inhaalacties die hij heeft laten zien zijn onwaarschijnlijk goed en een genot om naar te kijken! Met eervolle vermelding voor beide Mercedes rijders!

meatball

Voor mij Schumacher,het was tof om hem nog eens live een toprace te zien rijden  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Citaat van: Gerard op 28 augustus 2011 - 19:46:39
Ik heb voor Button gekozen! De inhaalacties die hij heeft laten zien zijn onwaarschijnlijk goed en een genot om naar te kijken! Met eervolle vermelding voor beide Mercedes rijders!

Inderdaad beide Mercedes rijders, Rosberg had een sterk eerste deel van zijn race. Dat stond best gaaf zo'n Mercedes op de eerste plek.
Goed sterk en gedurfd gestart van de Jonge Duitser, dat ontbrak nog wel eens in zijn racen. Schumacher hoef ik niet uit te leggen natuurlijk.

Jozef

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:36:23
Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:27:48
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:24:38
Anders kun je ook Vettel de "man of the match" maken (wat op zich mag), omdat hij vanaf P9 of P10 (na z'n stop) de race wint.

Komaan man, ik hoop nu echt dat je zelf goed genoeg beseft dat dit geen steek houd. Die pitstop van Vettel was een geplande pitstop en dat gooide zijn race/strategie niet overhoop. Hélemaal niet te vergelijken met de pitstop voor Button.

Ik kan echt niet begrijpen dat je zulk een voorval niet in rekening brengt. Dat is imo echt pure onzin waar ik verder dus ook niet meer op zal ingaan.
Natuurlijk is dat 'n onzin argument.
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat ik zo'n pitsstop ,gepland of niet, niet meereken.
Zoiets is namelijk inherent aan racen.
Ook Schumacher stopte extreem vroeg, verloor daardoor weer posities en kon weer opnieuw beginnen.
Maar dat neem ik toch ook niet mee ??

Maar goed, ik begrijp jullie keuze voor Button volledig hoor, zoals gezegd zat ik zelf ook te twijfelen.
Ik vind de prestatie van Schumacher alleen net iets beter.

Sorry maar als je alle ongeplande voorvallen die "inherent zijn aan racen", dan is de race-winnaar per definitie de man van de race. Een betere auto hebben dan de rest is namelijk ook inherent aan racen, of driekwart van de race op kop rijden maar dan je motor opblazen is ook inherent aan racen dus zo iemand kan natuurlijk ook nooit een man van de race genoemd worden...

Kom op zeg, Buttons voorvleugel ging stuk op een manier waar hij helemaal niks aan kon doen, en inherent aan racen of niet, dat maakte zijn race veel moeilijker en zijn prestatie dus een stuk mooier. Was het niet gebeurd, dan had Vettel nog mogen opletten voor zijn eerste plaats...

Niels_

Schumacher.

Ik kon ook voor Button stemmen, maar toch kies ik voor de oude rot. Schumacher maakt meer plaatsen goed (al is zoiets natuurlijk relatief) maar verder: Mercedes hun wagen is een stuk minder goed dan de McLaren van Button. Daarnaast finisht Schumacher ook voor de man die nog in de eerste ronde aan de leiding hing. Op zich is dat niet zo raar, maar wel als je weet dat die in dezelfde wagen reed. 5e plaats was gewoon het hoogst haalbare voor hem.

Wizard

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:36:23
Zoiets is namelijk inherent aan racen.

Crashes, ongelukken, slippertjes, miscalculatie, slechte/goede start, alles is inherent aan racen. Zowel de dingen die goed kunnen gaan als de dingen die slcht kunnen gaan. Als je gebeurtenissen wegwuift onder het mom inherent aan racen, kun je nooit een man/banaan kiezen.

Franky R.

Michael Schumacher,


Schudde de pech van zich af, bleef uit de problemen en hield Rosberg achter zich. Van 24 naar 5 is netjes.


Maar MercedesGP zal toch aan de bak moeten. Ik dacht dat Rosberg op weg was naar zijn eerste overwinning, na die spurt in de eerste rondes...


Echt te gek voor woorden dat die auto dan kompleet wegzakt... :(

Enzo

Als Hamilton niet was gecrashed en Massa geen lekke band had, waren de MGP's gewoon weer op plaats 7 en 8 geeindigd met 40 sec. achterstand oid..
Die auto is gewoon rot...

0634

Och rot... na de drie grote teams toch veruit het beste team. Dat je er niet direct mee kan winnen maakt het nog geen barrel natuurlijk. Maar een stap vooruit hebben ze niet gemaakt tov vorig jaar, dat is zo.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 29 augustus 2011 - 22:37:24
Maar MercedesGP zal toch aan de bak moeten. Ik dacht dat Rosberg op weg was naar zijn eerste overwinning, na die spurt in de eerste rondes...

Echt te gek voor woorden dat die auto dan kompleet wegzakt... :(
Daar hoopte ik ook ff op, gun het 'm sowieso maar na zo'n start helemaal.
Maar al gauw werd duidelijk dat Vettel, Alonso, Hamilton en Massa vele malen sneller waren.
En toen die dmv DRS de kans kregen hem te passeren, reden ze ook direct weg.
Eigenlijk dus niet zo gek dat hij daarna terugvalt.