Man van de race België

Gestart door Kootje, 28 augustus 2011 - 18:39:50

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de beste van 't stel

Vettel
3 (15.8%)
Webber
0 (0%)
Button
8 (42.1%)
Alonso
0 (0%)
Schumacher
8 (42.1%)
Rosberg
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
iemand anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 09 september 2011 - 18:39:50

Kootje

Na lang twijfelen tussen Button en Schumacher, geef ik de eer dit keer aan de oude meester.

Helemaal achteraan beginnen en dan nog vóór je teamgenoot die op P5 startte eindigen, is voor mij reden genoeg om hem te verkiezen.
Natuurlijk had hij door z'n pech in Q3 nog voldoende vers rubber, maar dat geld in iets mindere mate ook voor Jenson.
Daarom is voor Button de eervolle vermelding weggelegd.

Jozef

Moeilijke keuze tussen de man die van 24 naar 5 reed en de man die van 19 naar 3 reed.

Maar ik ga toch voor Button, heeft mooiere inhaalmanoeuvres laten zien dan Schumacher.

Wizard

Kak! Hier mag je natuurlijk slechts 1 man van de race kiezen. Ik vind het een 50/50 geval maar omdat ik Button wel hele toffe dingen heb zien doen en Schumacher een stem heeft, ga ik voor Jenson Button.

Eervolle vermeldingen voor:  Schumacher, Webber, Alonso en Rosberg!

schumifor8x

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:42:02
Moeilijke keuze tussen de man die van 24 naar 5 reed en de man die van 19 naar 3 reed.

Maar ik ga toch voor Button, heeft mooiere inhaalmanoeuvres laten zien dan Schumacher.

correctie van 13 naar 3
en ik ga voor schumi gewoon geweldig ook de strategie was super

_Makke_

Citaat van: schumifor8x op 28 augustus 2011 - 18:45:54
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:42:02
Moeilijke keuze tussen de man die van 24 naar 5 reed en de man die van 19 naar 3 reed.

Maar ik ga toch voor Button, heeft mooiere inhaalmanoeuvres laten zien dan Schumacher.

correctie van 13 naar 3
en ik ga voor schumi gewoon geweldig ook de strategie was super

Dan moet je de races iets aandachtiger volgen. Hij kwam immers achteraan aansluiten nadat hij een nieuwe voorvleugel was gaan halen.

Net daarom is hij voor mij de man van de race. Hij zat achter Schumacher en kwam ver voor hem over de eindstreep. Hij zit natuurlijk wel in een betere wagen maar toch. Ook een paar knappe inhaalacties spreken in zijn voordeel. Uiteraard mét een eervolle vermelding voor Schumi.

Kootje

#5
Citaat van: schumifor8x op 28 augustus 2011 - 18:45:54
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:42:02
Moeilijke keuze tussen de man die van 24 naar 5 reed en de man die van 19 naar 3 reed.

Maar ik ga toch voor Button, heeft mooiere inhaalmanoeuvres laten zien dan Schumacher.

correctie van 13 naar 3
en ik ga voor schumi gewoon geweldig ook de strategie was super

Inderdaad ..... van 13 naar 3 ..... pitsstop mag je in mijn ogen niet meerekenen.

En verder, hoezeer ik je mening ook respecteer, komt het erop neer dat Schumi geen man van de race wordt omdat de regie hem niet gevolgd heeft. ???
Nu hoef je van mij Schumi niet als man van de race te bestempelen, hell ... zat zelf ook te twijfelen, maar dat vind ik 'n vreemde redenatie. ::)



_Makke_

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 18:55:20
Inderdaad ..... van 13 naar 3 ..... pitsstop mag je in mijn ogen niet meerekenen.

Uh?  :o Natuurlijk wel. Tijdens de start wordt zijn voorvleugel aan flarden gereden waardoor ie onmiddellijk een nieuwe moet gaan halen. Daardoor is op dat moment zijn race volledig naar de zak, en moet die bijna als laatste aansluiten. Dat kan je nu toch niet zomaar onder de mat gaan wegmoffelen?

Kootje

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:01:53
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 18:55:20
Inderdaad ..... van 13 naar 3 ..... pitsstop mag je in mijn ogen niet meerekenen.

Uh?  :o Natuurlijk wel. Tijdens de start wordt zijn voorvleugel aan flarden gereden waardoor ie onmiddellijk een nieuwe moet gaan halen. Daardoor is op dat moment zijn race volledig naar de zak, en moet die bijna als laatste aansluiten. Dat kan je nu toch niet zomaar onder de mat gaan wegmoffelen?

Vind ik wel.
Want als je dat mee gaat rekenen, moet je ook alle plekken meerekenen die hij wint door pech van anderen.
En aangezien we dat ook niet doen.  ::)

0634

Tja, Button of Schumacher... alletwee goed.

Ik ga dan maar voor Button. Die heeft al rijdend gewoon het meeste ingehaald.

0634

Eervolle vermelding trouwens voor Mark Webber, voor de stoerste actie van de race. Met Alonso door Eau Rouge. :)

Jozef

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 18:55:20
Citaat van: schumifor8x op 28 augustus 2011 - 18:45:54
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:42:02
Moeilijke keuze tussen de man die van 24 naar 5 reed en de man die van 19 naar 3 reed.

Maar ik ga toch voor Button, heeft mooiere inhaalmanoeuvres laten zien dan Schumacher.

correctie van 13 naar 3
en ik ga voor schumi gewoon geweldig ook de strategie was super

Inderdaad ..... van 13 naar 3 ..... pitsstop mag je in mijn ogen niet meerekenen.

En verder, hoezeer ik je mening ook respecteer, komt het erop neer dat Schumi geen man van de race wordt omdat de regie hem niet gevolgd heeft. ???
Nu hoef je van mij Schumi niet als man van de race te bestempelen, hell ... zat zelf ook te twijfelen, maar dat vind ik 'n vreemde redenatie. ::)

Gelukkig heb je jezelf ondertussen al wat beter beargumenteerd. ;)

Waarom mag je die pitstop niet meerekenen? Buttons voorvleugel gaat op een heel ongelukkige manier stuk (Button zelf trof geen enkele schuld) en daardoor wordt zijn strategie compleet verpest. Bij mijn weten maakte hij hierdoor 3 stops in plaats van 2.

Het argument van Makke had ik nog niet bedacht, maar staat ook als een huis: na die eerste pitstop zat Button achter Schumacher (ook al pitte Schumacher zelf al in lap 4, ik moet toegeven dat ik vergeten ben waarom dit was? was er bij hem ook iets stuk?) maar toch eindigt hij er nog een heel eind voor. De Mac is natuurlijk een betere auto, maar goed. Dat hij beide Ferrari's nog pakt, vind ik toch wel indrukwekkend.

En denk je echt dat het aan de regisseur lag? Of heeft Schumacher gewoon echt minder laten zien? Als je de lapchart erbij pakt, dan zie je dat Schumacher na de SC alleen nog Sutil en Rosberg pakte. Button daarentegen pakte in die periode Petrov, Perez, Schumacher, Sutil, Massa, Rosberg en Alonso.

_Makke_

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:05:56
Vind ik wel.
Want als je dat mee gaat rekenen, moet je ook alle plekken meerekenen die hij wint door pech van anderen.
En aangezien we dat ook niet doen.  ::)

Geld evenzeer voor de rest, dus ook voor Schumacher.

Zo'n nieuwe voorvleugel gaan ophalen heeft een danig effect op je race dat je daar niet zomaar omheen kan.

Jozef

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:05:56
Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:01:53
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 18:55:20
Inderdaad ..... van 13 naar 3 ..... pitsstop mag je in mijn ogen niet meerekenen.

Uh?  :o Natuurlijk wel. Tijdens de start wordt zijn voorvleugel aan flarden gereden waardoor ie onmiddellijk een nieuwe moet gaan halen. Daardoor is op dat moment zijn race volledig naar de zak, en moet die bijna als laatste aansluiten. Dat kan je nu toch niet zomaar onder de mat gaan wegmoffelen?

Vind ik wel.
Want als je dat mee gaat rekenen, moet je ook alle plekken meerekenen die hij wint door pech van anderen.
En aangezien we dat ook niet doen.  ::)

Door pech van anderen heeft Schumacher nog wel meer plaatsen gewonnen dan Button hoor...

Kootje

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:13:28
Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:05:56
Vind ik wel.
Want als je dat mee gaat rekenen, moet je ook alle plekken meerekenen die hij wint door pech van anderen.
En aangezien we dat ook niet doen.  ::)

Geld evenzeer voor de rest, dus ook voor Schumacher.

Zo'n nieuwe voorvleugel gaan ophalen heeft een danig effect op je race dat je daar niet zomaar omheen kan.

Tuurlijk heeft dat effect op je race, maar zoals Jozef ook al aangeeft ging Schumi in ronde 4 al naar binnen waarmee hij direct z'n goede start teniet deed.
Daarom vind ik dat je gewoon van de startpositie uit moet gaan, en niet van de positie waarnaar je terugvalt.
Anders kun je ook Vettel de "man of the match" maken (wat op zich mag), omdat hij vanaf P9 of P10 (na z'n stop) de race wint.
Maar goed, zelfs als je uitgaat van P19 kom ik nog bij Schumi uit, al wordt de eer in eervolle vermelding dan wel iets groter.   

_Makke_

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:24:38
Anders kun je ook Vettel de "man of the match" maken (wat op zich mag), omdat hij vanaf P9 of P10 (na z'n stop) de race wint.

Komaan man, ik hoop nu echt dat je zelf goed genoeg beseft dat dit geen steek houd. Die pitstop van Vettel was een geplande pitstop en dat gooide zijn race/strategie niet overhoop. Hélemaal niet te vergelijken met de pitstop voor Button.

Ik kan echt niet begrijpen dat je zulk een voorval niet in rekening brengt. Dat is imo echt pure onzin waar ik verder dus ook niet meer op zal ingaan.