Cijfer voor de race: Spa

Gestart door 0634, 28 augustus 2011 - 17:45:39

« vorige - volgende »

Hoe beoordeel jij de race in Belgie?

10
0 (0%)
9
1 (10%)
8
6 (60%)
7
3 (30%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 04 september 2011 - 17:45:39

0634

Bekende concept. Ik ga voor een 7. Voldoende vermaak. mooie inhaalacties. WAt weinig spanning om de kop helaas en een wat saaie slotfase.

Wizard


Kootje

7

Hoewel het 'n aangename race was met 'n aantal zéér mooie inhaalacties, heb ik eigenlijk nooit op 't puntje van m'n stoel gezeten.
Behalve in de openingsfase, was er weinig echte spanning.
Daarnaast vond ik de DRS zone (zoals verwacht) weer veel te lang, waardoor eventuele inhaalacties bij Les Combs veranderden in voorbij rijden op Kemmel.


meatball

Een 8 voor mij,een mooie race een goede Schumacher en veel sfeer op het circuit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Ook een 8, Spa is gewoon super. :)
Mooie acties gezien op de baan en niet allemaal DRS gerelateerd.

Vieze baas

een 8,

vond het een erg vermakelijke race, gebeurde veel, crashes, gekke extra pitstops door blaren op de banden, opmarsen, en de eerste start met veel auto's met brokstukken in 2 jaar tijd volgens mij. (daarom ook een 8 ipv 7,5)

Vettel liet even zien dat ie ook goed kan racen en mooie inhaalacties kan maken.

Massa vond ik wel erg matig, hij was de enige die maar niet langs rosberg kwam met DRS.

Jozef

Van mij ook een 7. DRS verpestte inderdaad wel wat plezier bij sommige acties. Bovendien jammer dat Vettel wint dankzij de safety car (heeft het die jongen eigenlijk al een keer niet meegezeten dit seizoen?). Zonder SC had het nog spannend kunnen worden met Alonso.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2011 - 04:44:19
Van mij ook een 7. DRS verpestte inderdaad wel wat plezier bij sommige acties. Bovendien jammer dat Vettel wint dankzij de safety car (heeft het die jongen eigenlijk al een keer niet meegezeten dit seizoen?). Zonder SC had het nog spannend kunnen worden met Alonso.
Zonder had ie ook een goede kans gehad hoor. Webber en Button hadden er ook veel voordeel van. Enige van de top 5 die er nadeel van had was  Alonso, maar die won wel tijd (en positie) terug tov Vettel. Misschien had Webber m anders nog kunnen winnen, maar die stond op moment van SC op hard, waarmee ie tijd verloor en kreeg dankzij de SC ook dik 10 seconden cadeau. En een pitstop leek niet heel veel tijd te kosten op Spa. En wat je niet moet vergeten, iedereen had de mogelijkheid om een gratis pitstop te doen!! Vettel had er net 7 ronden op zitten met zn 2e setje, terwijl ie er op zn 3e setje 14 deed (17 incl SC). En zn eerste setje 6 ronden plus stuk of 5/6 in kwalificatie. t is dus ook niet zo die SC voor hem helemaal ideaal kwam ofzo. Vettel is uiteindelijk gewoon 1x vaker gestopt als Webber en Alonso.

Vieze baas

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2011 - 04:44:19
Van mij ook een 7. DRS verpestte inderdaad wel wat plezier bij sommige acties. Bovendien jammer dat Vettel wint dankzij de safety car (heeft het die jongen eigenlijk al een keer niet meegezeten dit seizoen?). Zonder SC had het nog spannend kunnen worden met Alonso.

de pitstop in ronde 4 zat hem zeker niet mee hoor door die blaren. Vettel reed uitstekende race paar mooie inhaalacties en zodra hij op 1 reed was hij weer de snelste van iedereen

Niels_

8

Niet echt simpel om zo'n race die je in real-life ziet te vergelijken met die andere die je ziet op TV, dus misschien had ik dan wel een 7 gegeven. DRS was echt belachelijk. Heb trouwens een filmpje opgenomen waarin ze op zaterdagavond (in de gietende regen) de DRS lijn aan het schilderen waren. Ik hoopte dat dat het 'detectiepunt' zou zijn, maar helaas niet dus. Zonder dat zou de race misschien nog wel een stuk leuker geweest kunnen zijn.